• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

SEO content: [scoren met 29 tips]

SEO content: [scoren met 29 tips]

Last Updated on 19 juni 2024 by connectyourworld

SEO content, Content Den Haag, Content marketing expert

Hoe schrijft u SEO content dat scoort?

Kwalitatief goede SEO content schrijven voor SEO optimalisatie doeleinden staat op ieders agenda, maar het wordt zelden goed gedaan. Nu denk u waarschijnlijk: “Dat is niet waar! Ik heb ‘s werelds beste stuk content samengesteld over onderwerp Y. En dat is echt zo! Maar wat heeft het u opgeleverd? Is het aantal bezoekers op uw website gestegen? Heeft u meer zachte en harde conversies? Heeft u meer omzet behaald met uw website? Het maken van de best mogelijke content is helaas geen garantie voor succes. Een garantie op succes heeft u eigenlijk nooit, maar u bent wel in staat om de kans op succes sterk te vergroten door middel van content SEO.

Geschatte leestijd: 26 minuten

Inhoudsopgave

Wat is content?

Content betekent letterlijk inhoud. Content wordt beschikbaar gemaakt door een medium. Dit kan zowel online als offline zijn. Bij online hebben we het over een webpagina of een blog. Maar het kan ook een video of een vlog zijn. Content kunt u ook delen via een website of via sociale media. Met content kunt u antwoorden geven op vragen die bij uw potentiële klanten leven. De maker wil in de meeste gevallen iets bereiken met het schrijven van SEO content. Dat kan de verkoop van een product of dienst zijn. Maar ook het informeren van de doelgroep over een bepaalde aanbieding of een nieuwe dienstverlening kan een doel zijn van SEO writing.

Wat is content marketing?

Content marketing omvat alle verschillende disciplines van marketing, waarvoor content voor mogelijke consumenten – wordt geschreven of gemaakt en verspreid wordt op relevante kanalen. De content kan bestaan uit tekst maar kan ook audiovisueel zijn. Voorbeelden van SEO content zijn: nieuwsberichten, blog posts, casestudy’s, handleidingen, video’s of een infographic.

Wat is een Content Marketing Strategie?

Een Content Marketing Strategie is een strategische benadering van de markt, die gefocust is op het maken en verspreiden van relevante, consistente en waardevolle SEO content met als doel om het vooraf bepaalde publiek aan te trekken en te behouden. Met als ultiem resultaat ze aan te zetten tot winstgevend klantgedrag.

1. Succesvolle SEO content is uw doel

Het schrijven van goede SEO content vergt de nodige inspanningen. Het begint met onderzoek doen naar het onderwerp en een zoekwoordenonderzoek. U gaat schrijven, verbeteren, nalezen, nog een keer verbeteren, stukken schrappen en stukjes toevoegen. U voegt dan geweldige Visuals of uitlegvideo’s toe. En dan krijgt het middelmatig 100 bezoeken en sterft het verkeer weg. Vervolgens komt er een gevestigd merk, dat een middelmatig stuk uitbrengt en duizenden bezoekers krijgt. Het wordt flink gedeeld en mensen zijn enthousiast over het stuk. Het is ongelooflijk frustrerend om dit te zien gebeuren. U weet namelijk, dat de content van uw concurrent middelmatig is.

Wat doet uw concurrentie aan Content Marketing?

Het is helaas geen level playing field. Als underdog kunt u verliezen van iemand, die meer geld te besteden heeft. Het schrijven van SEO content en SEO in het algemeen is echter ook uw concurrent te slim af zijn.

Waarom?

Omdat het gevestigde merk een nieuwsbrief abonnee lijst heeft van 200.000 geïnteresseerden en een grote groep volgers op Sociale Media heeft. De partij, die deze SEO content promoot is bekend en wordt omringd door merkambassadeurs. U gaat ze niet verslaan in hun eigen spel. Daarom stap je over op plan B of plan C of zelfs op plan D als dat nodig mocht zijn.

Educatieve content

De meeste kopers van producten en diensten zijn geen specialisten in elk domein, dat ze verkennen. Om deze kopers te helpen, is educatieve content die bezoekers het “waarom” en “hoe” van uw domein leert, van beginner tot meer geavanceerde onderwerpen, de content die werkt. Door uw publiek les te geven en volop gebruik te maken van SEO writing, krijgt uw bedrijf geloofwaardigheid, wordt merkloyaliteit gecreëerd en wordt de content zeer deelbaar op sociale media of via posts op Google Bedrijfsprofiel.

2. SEO content – Identificeer uw ideale klant avatar

Het concept van het definiëren van uw ideale klant avatar is niets nieuws, maar het wordt vaak over het hoofd gezien als het gaat om het maken van content. Om SEO content te creëren, die tot uw doelgroep spreekt, moet u goed begrijpen wie ze zijn, wat ze willen en waarnaar ze online zoeken. Dit informeert niet alleen uw zoekwoordonderzoek, maar ook hoe uw SEO content kunt maken, die hen dwingt om actie te ondernemen.

SEO content – Persona’s

Het doel hier is om zich te concentreren op de “gunstige kenmerken van uw beste klant” en een persona te creëren, die uw ideale klant avatar wordt. Met dit in gedachten kunt u vervolgens deze vragen beantwoorden om zeer gerichte SEO content te maken:

  • Wat zijn de top 3 worstelingen waarmee mijn publiek op dit moment wordt geconfronteerd?
  • Welke acties hebben ze genomen om deze worstelingen te overwinnen?
  • Waarom werkten die oplossingen niet voor hen?
  • Wat is hun belangrijkste doel als het gaat om [SEO optimalisatie, content, marketing, etc.]?
  • Waar zijn ze naar op zoek bij het werken met een bedrijf als het mijne?

Ons advies voor goed scorende SEO content

  • Choose your battles en begin klein. Richt u bijvoorbeeld op specifieke onderwerpen die nog niet door uw concurrenten zijn behandeld. Houd daarvoor de actualiteit en de nieuwste ontwikkelingen in uw niche nauwgezet bij.
  • Ken de zwakke punten van uw concurrent en uw sterke punten en benut dat. Omdat u klein bent en zelfstandig kunt u misschien content schrijven, die meer controversieel is. 
  • Stel een strategie voor SEO content promotie samen, die voor u werkt. Dit kost tijd, maar het hebben van een gevestigd merk met betrokken fans is de sleutel tot het succes van uw content.
Conversies verhogen, marketingtrechter
Conversies verhogen, marketingtrechter

3. Het AIDA Model

Pak het schrijven van goede relevante, actuele en uitdagende SEO content op met behulp van het AIDA model. Bij Het AIDA model staat de eerste A voor Awareness. Het gaat er om, dat u aandacht pakt of trekt. Dit kan met een uitdagende titel van uw blog en een meta beschrijving die nieuwsgierig maakt. De I staat voor Interest. Kom aan het begin van de blog met interessante feiten, waarmee u de aandacht vasthoudt en uitnodigt om door te lezen.

SEO content – Time on site

Time on site‘ is namelijk een belangrijke SEO ranking factor. Hoe langer men aan het lezen is op uw website, hoe beter. De D staat voor Desire. Het is van belang om verlangen op te wekken. De lezer moet het gevoel krijgen, dit wil ik ook of met deze info los ik het probleem op. Het gebruik van bullet points is hierbij een handig hulpmiddel. De A staat voor Action. Een ‘call to action’ staat eigenlijk voor de volgende stap. Wat wilt u, dat de lezer gaat doen? Moet deze bellen of op een andere manier contact opnemen? Of moet hij of zij een product of dienst bestellen en vervolgens af te rekenen?

4. SEO content – Zoekwoorden

Zoekwoorden kiezen

Kies de juiste zoekwoorden. Bepaal direct uw hoofd SEO zoekwoorden en uw longtail keywords.

U kunt dit het beste doen door:

  1. Ga naar Google en zoek naar het door u gekozen onderwerp (algemeen).
  2. Bezoek de top 5 pagina’s en analyseer het type content dat ze bieden.
  3. Neem elke URL en ontdek met behulp van SEMRUSH of andere SEO tools (ahrefs, ubersuggest, enz.) voor welke zoekwoorden die pagina’s rangschikken en het verkeer dat ze krijgen.
  4. Bepaal vervolgens, afhankelijk van de resultaten, op welke hoofd Google zoekwoorden u zich in uw content SEO gaat richten.
  5. Neem die zoekwoorden opnieuw en ontdek met behulp van een tool de bijbehorende longtail keywords en LSI (of semantische zoekwoorden)

Zoekwoorden toewijzen aan zoekintentie

Het toekennen van SEO zoekwoorden is een belangrijke stap waarbij, doel zoekwoorden worden toegewezen aan bepaalde pagina’s en berichten. En hoewel de meeste SEO en Content Marketing experts dit in hun proces verwerken, is het niet ongewoon, dat de zoekintentie factor op de achtergrond blijft.

Zoekintentie – SEO search intent

De zoekintentie staat de komende jaren centraal. Dit is de beste manier om content te maken, die zeer relevant is voor de toegewezen zoekwoorden. Laten we bijvoorbeeld aannemen, dat u wilt rangschikken voor ‘Zweden reisgids’. Zoekwoord mapping op basis van SEO search intent zou betekenen, dat u moet beslissen of het beter is om dit trefwoord toe te wijzen aan een blog ‘Complete Guide to Travel in Zweden’, of een webpagina die uw reisgids diensten beschrijft.

SEO zoekwoorden

Voer een Google zoekopdracht uit op één van uw zoekwoorden en u zult zien, wat voor soort resultaten er zijn. Als de bedoeling van de zoeker is om meer te leren over reizen in Zweden – geen reisgids inhuren – dan wilt u de blogpost route volgen. Het belangrijkste om te onthouden is, dat u geen zoekwoord in uw content moet zoeken, alleen omdat u ervoor wilt rangschikken. Overweeg wat de zoeker probeert te vinden of te bereiken bij het zoeken van deze zoekwoorden en maak vervolgens content, die daarop is afgestemd.

Voeg zoekwoorden toe aan de 1e alinea

Hier is een leuke tip, die de meeste SEO tekstschrijvers niet volgen. Als u klaar bent met het eerste concept, moet u teruggaan en uw berichtintroductie opnieuw bekijken. Uw doel is om ervoor te zorgen dat uw doel zoekwoord wordt opgenomen in uw openingsparagraaf. De reden is dat Google altijd van mening is, dat content die zich boven de vouw en hoog op een pagina bevindt, belangrijker is dan content, die onderaan de pagina wordt gevonden. Door uw zoekwoorden in de eerste alinea toe te voegen, geeft u Google een grote aanwijzing met welke zoekwoorden deze pagina moet worden geassocieerd. Het is ook goed voor de gebruikers, omdat u ze kunt helpen begrijpen, dat ze op de juiste pagina zijn.

5. SEO content – Pakkende paginatitels maken

De volgende stap is om na te denken over uw paginatitel. Het kiezen van een goede paginatitel is cruciaal voor het succes van uw pagina of bericht. Dus neem de nodige tijd om een ​​titel te bedenken met de volgende kenmerken:

  • Hoof zoekwoord in de titel
  • De paginatitel is uniek voor uw website
  • Het is interessant voor gebruikers om te klikken
  • De paginatitel bevat ongeveer 160 tekens
  • Het is niet hetzelfde als de bestaande titels op de eerste pagina van Google.

Sla geen van de stappen over, vooral de laatste niet. Voordat u uw titel kiest, gaat u naar Google, typt u uw doel zoekwoord en analyseert u de eerste 10 titels. Uw doel is om een ​​titel te creëren die uniek is, anders beperkt u uw kansen op een top-10 positie aangezien Google zelden pagina’s met dezelfde titel toont in de eerste 10 resultaten.

6. Maak content voor meerdere doeleinden

U bent veel tijd kwijt aan het schrijven van goed scorende SEO content. Gebruik die investering optimaal door ook andere soorten content te schrijven. Een stuk content kan vaak gedeeltelijk worden hergebruikt in bijvoorbeeld een infographic of een podcast. Een deel zou u ook weer kunnen gebruiken voor een gastblog. Gastbloggen is een manier om een stijging in uw SEO rankings te bewerkstelligen. Door content voor meerdere doeleinden te maken , kan uw ROI van uw investering eenvoudig verdrievoudigen.

7. Super goede SEO content maken is gewoon hard werken

Het maken van de beste SEO content is niet zo moeilijk. Het is gewoon hard werken. Richt u op het maken van iets, dat de meeste waarde oplevert voor uw bezoekers. Zorg ervoor, dat uw content of blog posts lijkt op hun zoekactie. Denk aan potentiële bezoekers. Hoe kunt u het best voldoen aan de intentie van hun vraag?

Structured Data

Wanneer je een onderwerp behandelt dat al eerder is behandeld, moet je het meest complete en nauwkeurige content item maken. Bijvoorbeeld: als je wilt rangschikken voor een recept voor cake, moet je een gedetailleerde beschrijving van dat recept op jouw pagina hebben. Zorg ervoor dat je dit markeert met behulp van Google structured data.

Video’s en Google reviews

Wanneer mensen zoekopdrachten zoeken rond bakken en koken, willen ze vaak ook een video bekijken. En SEO recensies stemmen van mensen die uw recept al hebben gebruikt om hun appeltaart te bakken. Misschien kunt u zelfs ondersteuning toevoegen, waarmee uw bezoekers foto’s van hun appeltaarten kunnen uploaden nadat ze deze met uw recept hebben gebakken.

Content Marketing tip

  • Maak een content item waarin u denkt: “Ik ben knettergek om dit gewoon gratis weg te geven!” Op dat moment weet u, dat u een goed scorend stuk engaging SEO content heeft gemaakt.

8. Hoofd content is de sleutel tot ROI

Kerncontent is de content, waarin uw doelgroep geïnteresseerd is, en die dicht bij uw producten en/of diensten staat. De sprong maken van deze SEO content naar een (zachte) uitverkoop is eenvoudig. Let wel, key content heeft wel een steuntje in de rug nodig. U kunt verwante content rond deze sleutel content maken, die bezoekers naar binnen haalt en vervolgens mensen aanmoedigen om door te lezen naar uw sleutel content. 

SEO content tips

  • Ga voor unieke content! Er zijn inmiddels miljarden blogs. Het is daarom extreem moeilijk om de aandacht vast te houden en onderscheidend te zijn.
  • Besteed aandacht aan praktische content. Instructies, handleidingen en hulpgidsen doen het goed op Internet. Deze kunnen namelijk een antwoord geven op de vragen die een Google gebruiker intikt op de zoekmachine.
  • Zoek naar overlappende onderwerpen waarmee uw doelgroep worstelt en die uw bedrijf helpt oplossen of bieden. Maak kerncontent en bouw verwante content daaromheen.
  • Let bij het bepalen van nieuwe onderwerpen goed op. Als u succes op korte termijn nodig heeft, is investeren in een product, dat niet gerelateerd is aan de producten of services van uw bedrijf waarschijnlijk niet de juiste zet.

8. SEO content – Beheer en bescherm uw content marketing investering

Houd overzicht op en rekening met waar u uw SEO content publiceert. Het gebruik van externe platforms zoals Frankwatching of Marketing Facts klinkt geweldig, omdat u een potentieel enorm publiek kunt bereiken. U hebt echter geen controle over deze externe platforms. Of ze kunnen ervoor kiezen om een ​​premium abonnement te starten, waardoor het voor sommige van hun lezers onmogelijk is om uw content te consumeren.

SEO content – ROI niet altijd goed

Externe platforms ondersteunen vaak niet het toevoegen van Call to action vakjes of aanmeldingsformulieren voor nieuwsbrieven. Dit maakt het moeilijker om uw content een goede ROI te geven. Vaak mag u ook niet teveel links gebruiken die naar uw eigen website verwijzen/linken. Bovendien, wanneer uw content viral gaat en links worden verkregen, wijzen zij naar het externe platform in plaats van uw eigen website.

Content Strategie Tips

  • Als uw bedrijf afhankelijk is van het converteren van verkeer via de SEO content die u maakt, publiceert u dit niet allemaal op een extern platform. U kunt daar in plaats van een samenvatting of introductie publiceren en vervolgens mensen terugleiden naar uw eigen website, waar zij het volledige artikel zullen vinden.

9. Toon uw expertise en autoriteit over het onderwerp (E.E.A.T)

Er wordt veel content op internet gepubliceerd. Om de kwaliteit van hun zoekresultaten te beschermen, kunnen Google algoritmen zien, welke pagina’s ervaring, expertise, gezag en betrouwbaarheid over een bepaald onderwerp bieden. In de SEO wereld staat dit bekend als E.E.A.T. Dit is een kritische factor voor SEO content schrijven en een indicator van kwalitatief goede content SEO.

Hoe kunt u uw SEO content voor E.E.A.T. verbeteren?

Volg deze eenvoudige richtlijnen:

  • Op elke pagina moet de naam van de auteur en de bio worden gepubliceerd
  • Een pagina moet uitgaande links naar vertrouwde bronnen bevatten
  • Een pagina en website in het algemeen moeten inkomende links hebben van andere vertrouwde en gerelateerde websites

SEO Content promotie

Als SEO tekstschrijver heeft u geen controle over de laatste richtlijn (inkomende links), aangezien dit meer te maken heeft met het content promotie gedeelte, maar de eerste twee wel. Bezoek uw content dus opnieuw. Zorg ervoor, dat deze naar andere vertrouwde websites linkt en dat de biografie van de auteur duidelijk op alle pagina’s wordt weergegeven.

10. SEO Linkbuilding ook toepassen bij afzonderlijke pagina’s

Linkbuilding is nog steeds een belangrijke SEO ranking factor. Andere relevante websites die naar uw website toe linken, zorgen ervoor dat de domein autoriteit van uw website omhoog gaat. Hoe meer autoriteit uw website heeft, hoe beter uw website scoort in de rankings in de Google zoekmachine. Bijna altijd verwijzen de links bij SEO Linkbuilding naar de homepage of naar de belangrijkste hoofdpagina’s. U kunt ook links laten verwijzen naar een specifieke pagina of artikel. Dat hoeven er niet veel te zijn, laten we zeggen een stuk of 10. Veel mensen denken hier niet aan. Daarom heeft u al snel een voordeel te pakken.

11. Indexering en verweesde content

Het spreekt misschien voor zich, maar vergeet niet als u gave SEO content hebt geschreven, deze via Google Search Console bij Google aan te bieden voor indexering. Mocht u gebruik maken van de Yoast Plug-in, dan kan dit ook via de configuratie wizard. U kunt ervoor zorgen, dat Google uw killer SEO content makkelijk kan indexeren, door het betreffende stuk in de interne sitestructuur op te nemen.

Ondertussen weten we, dat we na het schrijven van goed scorende SEO content er nog niet zijn. We kunnen het stuk content de helpende te bieden door SEO visual search toe te passen. Iedereen weet inmiddels dat een goede afbeelding meer zegt dan 1000 woorden en van toegevoegde waarde kan zijn voor een artikel. Helaas komen wij nog veel websites tegen waarbij de afbeeldingen niet goed geoptimaliseerd zijn. SEO Afbeeldingen kunnen trouwens extra verkeer naar uw website en naar uw stuk killer content leiden. Bij Pinterest kunt u bijvoorbeeld een bepaalde afbeelding pinnen en daar een doel URL aan vast koppelen. Het is even volhouden, maar deze route kunt u en dat zeggen wij uit ervaring honderden extra bezoekers voor uw artikel opleveren. Veel mensen zijn visueel ingesteld. Wen er maar aan en hou er rekening mee.

13. Investeer in hoogwaardige beelden

Wij weten, dat de meesten van jullie het zat zijn om door saaie, beeldloze content te skippen, en wij ook. 2021 is het jaar om uw beeldspel te intensiveren door aangepaste SEO afbeeldingen, foto’s en video’s aan uw SEO content toe te voegen. De belangrijkste reden, waarom ik mensen aanmoedig om dit te doen, is niet vanwege betrokkenheid, maar vanwege de mogelijke gevolgen voor het zoeken naar afbeeldingen van internet.

Stockfoto’s en auteursrechtelijk beschermde afbeeldingen een dikke nee

Als u op goedkope stockfoto’s voor uw site vertrouwt, zijn uw lezers misschien geïrriteerd omdat ze weten, dat ze dezelfde afbeeldingen elders zien. Als u per ongeluk auteursrechtelijk beschermde afbeeldingen aanschaft, staat u misschien een grote boete te wachten. In plaats daarvan raden wij u aan de extra kosten voor aangepaste afbeeldingen of foto’s te negeren.

SEO vriendelijke afbeeldingen

U kunt betaalbaar grafische ontwerpen verkrijgen van sites zoals Upwork, Fiverr of Canva. Ten slotte zijn de voordelen van het gebruik van SEO vriendelijke afbeeldingen goed gedocumenteerd. Geef uw SEO content een voorsprong op de concurrentie door uw eigen afbeeldingen, video’s en grafische afbeeldingen op het merk op te nemen.

14. Social Media Marketing als katalysator van uw SEO content

Het inzetten van Sociale Media om uw SEO content te promoten, is een vak op zich. Het is iets waar u de tijd voor moet nemen om succesvol te worden. En die tijd is er in veel bedrijven of organisaties niet. Ons motto is altijd, doe iets goed of doe iets niet. Heeft u bijvoorbeeld een Twitter account met 60 volgers, dan zou een keuze ook kunnen zijn om geen Twitter te gebruiken in uw Sociale Media mix. Sociale media heeft vele mogelijkheden, die dus vaak niet optimaal benut worden.

LinkedIn en Facebook

Vaak hebben bedrijven wel een bedrijfsaccount op LinkedIn en Facebook. Dat zijn echter vaak accounts met als het meezit 100 volgers. LinkedIn en Facebook hebben ook professionele groepen en groepen voor het MKB of voor ZZP-ers. Deze groepen hebben vaak duizenden leden, met als gevolg dat de kans groter wordt, dat uw stukje SEO content ook echt veel gelezen wordt. Op deze wijze betalen uw inspanningen zich uit en profiteert u optimaal van Content Marketing.

15. SEO content – Vertaal uw hoofd content in het Engels

Bent u goed in de Engelse taal? Dan is het misschien een idee om uw sleutel content te vertalen in het Engels. Op deze wijze boort u een geheel nieuwe doelgroep aan voor uw content. Zeker in de Randstad wonen tien duizenden expats, die de Nederlandse taal niet machtig zijn. Een Engelstalig artikel kan voor deze expats een uitkomst zijn. Tevens kunnen mensen buiten Nederland uw stuk content nu ook lezen. Dit levert u misschien niet direct extra klanten op, maar het zorgt er wel voor dat de relevantie van uw website of van uw artikel stijgt met hogere SEO rankings tot gevolg.

16. Kopieer uw concurrenten niet – vermijd duplicated content

U wilt zichzelf onderscheiden van uw concurrentie. Dat doet u niet, als u dezelfde content op uw website hebt als uw concurrent. Duplicated content is slecht voor de SEO, maar het is ook nog eens niet uniek. Een bepaalde mate van overlap is natuurlijk nooit helemaal te voorkomen. Staan er bepaalde voorbeelden in een tekst, neem die dan niet letterlijk over. Gebruik ook andere SEO afbeeldingen en niet stock afbeeldingen, die op honderd andere websites ook te zien zijn. Geef uw eigen mening goed weer of hou een poll. Dan weet u zeker, dat u een stukje unieke content verspreid, dat past in uw eigen Content strategie.

17. Hoe verhouden uw producten of diensten zich ten opzichte van de concurrentie

In de evaluatiefase vergelijken uw prospects u met uw concurrenten. Waarom zou u ze niet helpen met een vergelijk. Dat gezegd hebbende, het voorbehoud hier is dat het vergelijk alleen werkt als u bij beide opties een eerlijke mening geeft. Liegen over kenmerken of opzettelijk misleidende schade kan het vertrouwen in uw bedrijf schaden.

18. Met gastbloggen uw merkautoriteit vergroten

De meeste SEO professionals weten dat het plaatsen van gast blogs een geweldige manier kan zijn om SEO backlinks van hoge kwaliteit aan te trekken. Maar gebruikt u ook gastbloggen om uw merkautoriteit op te bouwen? Als dit niet het geval is, loopt u misschien een aantal lucratieve kansen mis.

External linking

Zelfs als u geen gevolgde link terug naar uw site krijgt, kan schrijven voor de juiste publicaties u helpen opvallen in uw niche en zo nieuwe klanten aantrekken. Zoek naar sites en blogs waarvan het lezerspubliek overeenkomt met uw doelgroep en waarvan de sociale media wat verkeer voor uw merk kan genereren. Mis het niet alleen omdat u geen SEO backlinks potentieel ziet.

SEO content – Gastbloggen

Verder kunt u een ghostwriter inhuren om content op expertniveau te schrijven die uw merk op de kaart zet en u als een autoriteit op uw gebied vestigt. Dit kan enorme opbrengsten genereren, zelfs meer dan wat u zou krijgen van een paar backlinks.

19. Schrijf en publiceer ‘X’ versus ‘Y’ posts of blogs

Een vergelijking maken is een geweldige manier om extra verkeer naar uw website te leiden. Denk bijvoorbeeld aan Content versus Linkbuilding, wat heeft de meeste invloed op de rankings van uw website. Ten eerste hebben X versus Y zoekwoorden niet veel SEO concurrentie. Mensen, die zo zoeken weten in 9 van de 10 gevallen al veel over het onderwerp. De ‘cost per click’ is daarom vaak super hoog.

20. Power posts of blogs publiceren

Er is al zoveel content, dat u echt moeite moet doen om u te onderscheiden van de rest. Besteed aandacht aan uw teksten, afbeeldingen en illustraties. Zorg voor een goede SEO van uw content. Goed gemaakte content komt altijd boven drijven.

21. Ga voor mega webpagina’s

Wat bedoelen wij met mega website pagina’s? U ziet, dat wanneer u een website gedurende een lange periode beheert, bepaalde onderwerpen keer op keer opduiken. Op een bepaald moment heeft u misschien een hele reeks pagina’s, die allemaal min of meer dezelfde SEO zoekwoorden targeten en allemaal worstelen om meer verkeer te krijgen. Dit is waar u uw website lang en grondig moet bekijken. De oplossing is een aantal verschillende pagina’s samenbrengen in een enkele “overkoepelende” pagina die uw specifieke pagina zou zijn voor welk onderwerp dan ook en / of een groep zoekwoorden.

Dit is om een ​​paar redenen belangrijk:

  1. Het is erg belangrijk om keyword spamming te vermijden
  2. Het is niet essentieel, maar u moet zoveel mogelijk rekening houden met uw crawlbudget
  3. Langer is niet altijd beter, maar in veel gevallen brengt het samenbrengen van een paar kleinere berichten in één langere post, terwijl de content wordt bijgewerkt, enorme voordelen voor de website.

Een andere belangrijke reden om constant te zoeken naar manieren om één groot stuk content te maken in plaats van meerdere kleinere, heeft te maken met de Site Diversity Update. Sinds vorig jaar is de aanwezigheid van één domein in één SERP beperkt tot maximaal twee resultaten. Hoewel er zeker enkele uitzonderingen zijn voor sommige uiterst gezaghebbende websites, moet de rest van ons echt voorzichtig zijn. Nu kunt u niet meer dan 2 van uw eigen pagina’s laten concurreren om exact dezelfde zoekwoorden, omdat dat uw website ernstig zal beschadigen.

22. Neem een zoekwoord op in uw URL

Het opnemen van een zoekwoord in de URL van de blog of post kan de click frequentie met maximaal 45% verhogen.

Tot slot nog wat tips, die uit onderzoek naar voren zijn gekomen:

  • Schrijf langere koppen. Die worden vaker gedeeld via Sociale media
  • Gebruik titels met een emotionele impact
  • Optimaliseer rond merk zoekwoorden
  • Gebruik YouTube voor persoonsgebonden verhalen. Het gaat met video namelijk ook om u
  • Schrijf dwingende metabeschrijvingen om uw bezoekers de juiste kant op te sturen

23. Welke vragen stellen uw klanten?

Dit kan niet alleen helpen om klanten in uw verkooptrechter te krijgen, het kan uw kans op het winnen van een featured snippet vergroten als u inhoud bouwt rond vraaggerichte vragen.

Potentiële vragen kunnen uit tal van bronnen komen, waaronder:

  • Zoekopdrachten die organisch verkeer genereren;
  • Interne zoekopdrachten;
  • Uw verkoopteam;
  • Uw klantenserviceteam;
  • Het Research and Development-team.

Vraag rond. Als u vragen kunt stellen aan leden van andere afdelingen binnen uw bedrijf, kunt u ze mogelijk ook rekruteren om de content te produceren, waardoor de creatieve last voor u of uw team tot een minimum wordt beperkt.

24. Wat voor Google recensies / sociale lof ontvangt u, en waarom zeggen mensen dat over u?

U gebruikt de beoordelingen (Google review) en lof die u ontvangt waarschijnlijk al als testimonials in uw verkoopmateriaal of als sociaal bewijs op uw website. Maar een onderschatte kans om deze goodwill te gebruiken, is om content te maken, die uitlegt waarom u zulke lovende Google recensies krijgt. Stel u bijvoorbeeld voor dat een veelvoorkomend thema, dat door de beoordelingen van uw bedrijf loopt, lof is voor uw uitzonderlijke klantenservice. De kans is groot, dat dit niet per ongeluk is gebeurd. Dus waarom zou u geen stuk content maken, waarin de stappen worden uitgelegd, die u hebt genomen om ervoor te zorgen, dat aan de behoeften van klanten wordt voldaan?

Dit stuk content kan dingen bevatten als:

  • De overkoepelende filosofie die u heeftt ontwikkeld en die u helpt bij het leveren van goede service aan je klanten;
  • Hoe u medewerkers voor klantenservice kwalificeert bij het in dienst nemen;
  • Specifieke training die ze volgen;
  • Statistieken waaraan u uw vertegenwoordigers van de klantenservice verantwoordelijk houdt;
  • Fouten die u in het verleden heeft gemaakt en de lessen die u daaruit heeft geleerd.

Laat u werk zien. Door klanten te helpen achter de schermen te kijken, wordt u gedenkwaardiger en betrouwbaarder.

25. Hashtags gebruiken

Gebruik geschikte hashtags in uw content en zorg ervoor, dat zoekwoorden in de tags worden opgenomen om een ​​betere zichtbaarheid te krijgen.

26. Ga voor de emotionele reactie op uw content

Ken uw publiek. Ontmoet ze, waar ze zijn. U moet het hele brein hebben. Trek hun aandacht door emotie, want dat is wat tot actie leidt. Breng feiten, statistieken en logica in en een emotionele reden om u te geloven. Het gaat om het bespelen van beide kanten van de grijze massa.

27. SEO content – Live demonstraties

De grootste angst bij online aankopen is dat het product ‘niet bezorgd wordt zoals geadverteerd’. Zelfs met vooraf opgenomen video’s bestaat de zorg, dat het product in het best mogelijke licht wordt weergegeven. In plaats daarvan werkt een meer rauwe benadering, zoals live demonstraties met echte mensen, aanzienlijk beter. Omdat het product nauwkeurig en eerlijk wordt weergegeven, waardoor vertrouwen wordt opgebouwd bij het beoogde publiek. 

28. SEO content – Podcasts

Een geweldige manier om uw online aanwezigheid op te bouwen, is door gastmogelijkheden op podcasts te vinden. Podcast gast zijn vergt weinig investering en zal uw merk elke keer, dat u wordt geïnterviewd voor een nieuwe show, blootstellen aan een geheel nieuw publiek. 

29. SEO content over uw team

Mensen willen zaken doen met mensen. Door content over uw team en de inspanningen van uw bedrijf in de lokale gemeenschap te delen, wordt uw bedrijf beter herkenbaar. Deze posts, op uw blog of op sociale sites, scoren altijd hoger bij engagement dan andere soorten blog posts.

SEO Content van SEO bureau Connect your World

SEO specialist Den Haag

Mijn naam is Herman Geertsema en ik ben de eigenaar van Connect your World, een SEO bureau in Den Haag. Ik ben een ervaren SEO expert en Content Marketeer.

SEO specialist inhuren

Bij Connect your World kunt u ook een content marketeer en een SEO consultant inhuren in de volgende regio’s:

Heeft u een vraag? Of wilt u een Content Marketing specialist of SEO specialist inhuren om bovenaan in Google te komen? Bel of mail ons.

Content Marketing checklist

Pak deze Content Marketing checklist voor de laatste inzichten.

Wat is SEO?

Wilt u zich verder zelfstandig verdiepen in SEO? Maak dan gebruik van onze SEO checklist.

Gratis SEO Tools

Op deze website vindt u ook een lijst met veelal gratis SEO tools. U kunt hiermee al vast een start maken met de SEO optimalisatie van uw website. Uw SEO laten doen, blijft natuurlijk ook nog altijd een optie.

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl
connectyourworld

Herman Geertsema is een zeer ervaren freelance SEO specialist met meer dan 10 jaar ervaring. Daarnaast is hij al meer dan 20 jaar werkzaam als content marketeer. Om zich verder te specialiseren heeft hij een HBO opleiding Internetmanagement en Webdesign succesvol afgerond. In online projecten kan Herman ook de rol van projectmanager/scrummaster op zich nemen, aangezien hij Scrum gecertificeerd is. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Inmiddels bestaat Connect your World ruim 5 jaar waarin hij (MKB) bedrijven helpt met het verbeteren van hun online zichtbaarheid om zo een hogere omzet en meer winst te behalen. Naast zijn uitgebreide kennis van On en Off Page SEO, Technische SEO, lokale SEO en het schrijven van webteksten is Herman ook een strategisch sparringpartner. Bij Connect your World houden wij van ambitieuze doelstellingen. Bent u na 6 maanden niet tevreden dan krijgt u 300 Euro retour. Connect your World houdt niet van het ‘uurtje factuurtje’ principe. Klanten noemen ons betrouwbaar en goed bereikbaar. We zijn inmiddels groot geworden door klein te blijven. Kijk voor meer informatie op https://connectyourworld.nl of neem contact op via info@connectyourworld.nl of tel 06-41226543 Met vriendelijke groet, Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.