• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com (Gratis SEO Scan)

SEO uitbesteden

Hoe ziet een SEO project of een SEO plan eruit bij Connect your World?

SEO uitbesteden, SEO specialist Den Haag, SEO bureau Den Haag

SEO uitbesteden

Het uitbesteden van je SEO kan een verstandige stap zijn om jouw website beter vindbaar te maken in zoekmachines zoals Google. Hoe gaat een SEO project bij Connect your World precies in zijn werk? SEO & Content Marketing bureau Connect your World werkt volgens een vast SEO plan, dat in bovenstaande afbeelding goed wordt weergegeven. Maar eerst een paar inleidende opmerkingen.

SEO uitbesteden Den Haag

Bij Connect your World bieden we branche exclusiviteit aan. Dit betekent, dat je als makelaar in Den Haag er vanuit kunt gaan, dat we niet voor een concurrent makelaar in Den Haag aan de slag gaan.

Ook bieden wij een 1e pagina garantie aan op vooraf afgesproken zoekwoorden. Dit betekent niet no cure no pay. Dit betekent, dat wij net zo lang door gaan met optimaliseren, dat de afgesproken zoekwoorden op de 1e pagina van Google staan.

Wij zijn een klein bureau. Je hebt dus een vast aanspreekpunt. Vaak heb ik dagelijks contact met de klant tijdens een SEO project, maar minimaal 1X per week.

SEO outsourcen aan Connect your World

  • Korte lijnen, veel persoonlijke aandacht
  • Scherpere tarieven dan bij een groot marketingbureau
  • Mogelijkheid tot gespreid betalen
  • 1e pagina garantie
  • SEO uitbesteden betekent meer tijd over voor je core business

Gratis SEO scan

Als eerste stap hebben wij altijd een kennismakingsgesprek. Hierin komen jouw wensen en mijn aanpak aan bod. Dit doe ik altijd aan de hand van een gratis SEO scan van jouw website.

  1. Research & Analyse
  2. Zoekwoorden onderzoek
  3. On page SEO
  4. SEO copywriting
  5. Pagespeed & Site performance
  6. Marketing & Linkbuilding
  7. Monitoring & opvolging

1. Research & Analyse

Als eerste begin ik altijd met een analyse van de website. Ik beoordeel hierbij de volgende punten:

  • Hoe de website eruit ziet.
  • De navigatiestructuur
  • Hoe voorspelbaar de website is. Zijn bijvoorbeeld de contactgegevens duidelijk zichtbaar en klikbaar voor mobiel
  • En misschien wel het belangrijkste, gaan de acties die je moet doen om een dienst of een product aan te schaffen gemakkelijk, logisch & snel

Geen goede analyse zonder goede SEO tools

Een goede analyse kan niet gedaan worden zonder goede software. Websites of webshops kunnen dermate groot zijn, dat goede software noodzakelijk is voor een goede analyse. Er is goede software op de markt waar je voor moet betalen, maar er zijn ook een hoop gratis tools waar je beste wel handige data uit kan halen. Screaming Frog is bijvoorbeeld voor een deel gratis en de betaalversie is heel schappelijk geprijsd.

De research is puur bedoeld om een eerste analyse te doen. Met behulp van de software en een stevige stoot ervaring, heb ik vrij snel in kaart gebracht waar de verbeterpunten voor de website zitten. In bijna alle gevallen besteed ik aandacht aan:

  • Bestaande content
  • Backlinks
  • Techniek
  • UX Design

SEO is belangrijk om hoger in Google te komen met je website dan de concurrentie. Alleen dan ga je meer websitebezoekers trekken en meer omzet draaien. Een analyse van de concurrentie is dus noodzakelijk. Waar kan je het verschil mee maken? Hoewel een dosis realisme wel van belang is. Als webshop zal je het heel lastig hebben om Bol.com voorbij te streven. Toch kan je door het uitbesteden van je SEO aan een klein SEO bedrijf snel schakelen en ze toch de loef at steken op bepaalde aspecten.

Google Mijn Bedrijf

Ook belangrijk is om te kijken wat er nog niet is. Bij lokale SEO zie je nog vaak genoeg, dat Google Mijn Bedrijf niet is geïnstalleerd. Met Google Mijn Bedrijf verbeter je de lokale zichtbaarheid van je website sterk. Deze gratis tool van Google is een ‘must have.

SEO uitbesteden, Google Mijn Bedrijf
SEO uitbesteden, Google Mijn Bedrijf

Als research & analyse grotendeels gedaan is, volgt er een gesprek over de bevindingen. Wat zijn bijvoorbeeld de belangrijkste punten om te verbeteren en het snelste resultaat te boeken.

SEO uitbesteden begint met een O meting & KPI’s

In overleg met de eigenaar of eindverantwoordelijke bepalen we realistische doelen. We kijken naar de huidige rankings, bezoekersaantallen en andere kengetallen. Daarnaast kijk ik of ik op bepaald aantal zoekwoorden een 1e pagina garantie kan geven. Dat betekent niet No Cure No Pay, maar een garantie, dat we net zo lang door gaan tot de vooraf afgesproken zoekwoorden op de 1e pagina van Google staan.

Offerte

Als we met elkaar in zee gaan, zal ik een scherpe offerte voor je maken. Ik kan daarmee flexibeler en voordeliger zijn dat bijvoorbeeld een groot Online Marketing Bureau zoals IMU. Een SEO strategie staat in feite gelijk aan een lange termijn strategie. Dit biedt mij dan ook de mogelijkheid om de factuur op te splitsen en maandelijks een relatief kleiner bedrag te betalen. Bij een akkoord verwacht ik een getekende offerte retour inclusief een kleine aanbetaling.

2. Zoekwoorden Onderzoek

Eén van de eerste activiteiten, die we in overleg gaan oppakken is een Zoekwoorden onderzoek. Dit is belangrijk, omdat als jij niet de juiste zoekwoorden gebruikt op jouw website, deze nooit gevonden worden door de doelgroep, die je wilt bedienen. Een doordacht zoekwoorden onderzoek kan je website maken of breken. Daarom is het van belang om in de huid te kruipen van jouw potentiële klant. Welke zoekwoorden tikken ze in in de zoekmachine om bedrijven zoals die van jou of van de concurrentie te vinden? Welk probleem los jij op voor je klant en welke vragen leven er bij deze doelgroep? Als jij dat goed kan verwoorden op je website, heb jij een groot voordeel als er op een gegeven moment tot aanschaf van een product wordt overgegaan.

Zoekwoorden & Conversies

Connect your World geeft je een gedegen advies over welke zoekwoorden voor jou van belang zijn. Wij kijken hierbij naar zoekvolume en naar de mate van concurrentie. Ook kijken wij naar ‘longtail keywords’, ‘lsi keywords’ en FAQ. Wij zorgen voor de optimale balans in de zoekwoorden, die je target. Dat is de manier om ervoor te zorgen, dat de mensen die jouw website gaan bezoeken ook jouw product gaan kopen of dienst gaan aanschaffen.

3. On Page SEO

Op basis van het zoekwoorden onderzoek gaan wij verder met het optimaliseren van bestaande content. Op bijna elke website laat men hier kansen liggen. Op dit punt ontstaat ook vaak de meeste discussie met de klant. Wil je beter gevonden worden in Google met je website, dan zul je veranderingen en verbeteringen moeten doorvoeren. Je moet een balans vinden tussen een tekst, die lekker leest voor de gebruiker en een tekst waarvan Google begrijpt, waar deze over gaat. Alleen zo kan Google bepalen op welke positie in Google hij jouw pagina of website moet ranken ten opzichte van de concurrentie.

SEO optimalisatie verbeterpunten

Veel voorkomende SEO optimalisaties die moeten worden aangepakt zijn:

  • Het lezen op een PC of een mobiel is wezenlijk anders dan het lezen van papier. Websiteteksten moet je daarom opdelen in alinea’s met kopjes (H1-H6) er boven. Je helpt de bezoeker hier enorm mee, omdat het zo veel gemakkelijker is om een website of pagina te scannen.
  • Verwerk de relevante zoekwoorden, die je hebt bepaald in je zoekwoorden onderzoek in je webteksten. Maar pas op overdaad schaadt.
  • Content bestaat uit meer dan tekst. Afbeeldingen zijn ook belangrijk voor je website, zeker als je een webshop hebt. Geef afbeelding daarom een betekenisvolle bestandsnaam en vul de Alt tekst in. Zo kan Google bepalen wat er op de afbeelding staat.
  • In een goed leesbare tekst houd je de zinnen redelijk kort, schrijf je in de actieve vorm en leg je moeilijke begrippen uit.

4. SEO Copywriting

Zonder goede content heb je geen goede website. Google is namelijk gek op goede unieke content en beloont dat dan ook vaak met een betere SEO ranking. Is alles niet al geschreven dan? Het is inderdaad lastig om unieke content te schrijven en op te vallen ten opzichte van de concurrentie. Een paar vuistregels die ik zelf toepas zijn:

  • Zoek in Google op de zoekwoorden die je eerder bepaald hebt in jouw zoekwoorden onderzoek en kijk wat voor content er boven komt drijven. Om iets unieks te schrijven, moet je eerst weten wat er al wel is.
  • Kijk daarom ook wat de concurrentie (branche genoten op de 1e pagina van Google) heeft geschreven.
  • Gebruik een tool zoals Answer The Public. Met deze tool heb je snel door wat voor soort vragen er allemaal leven over een bepaald onderwerp.
  • Neem ook een kijkje bij een aantal vaktijdschriften (online) om te kijken wat de laatste ontwikkelingen zijn in een bepaalde branche.
  • Wees brutaal en durf. Gebruik prikkelende koppen en daag je lezer uit met uitdagende standpunten.

Het schrijven van blogs kan Connect your World op zich nemen. De eigenaar heeft vele jaren ervaring met het schrijven van webteksten. De beste webteksten komen echter tot stand door een goede samenwerking tussen de Content expert en de eigenaar van de website.

5. Pagespeed & Site performance

Connect your World besteedt als het nodig is, en dat is het vrij vaak, veel aandacht aan pagespeed/laadtijd & Site performance. Dat is namelijk een erg belangrijke SEO ranking factor. Het is al vaak onderzocht, maar mensen haken echt af, als een website te traag reageert. Terwijl vaak met een kleine aanpassing en een relatief kleine investering al veel aan snelheid gewonnen kan worden.

6. Online Marketing & Linkbuilding

Content Marketing & Linkbuilding zijn de belangrijkste onderdelen van een Online Marketing strategie. Uiteindelijk draait het erom, dat je jouw product of dienst verkoopt. Of dat je de gebruiker van jouw website aanzet om een bepaalde actie te ondernemen. Voor marketeers zijn conversies het allerbelangrijkste.

Conversies

Veel meer websitebezoekers is leuk en het heeft ook zeker zijn waarde. Als deze websitebezoekers echter niets doen, dan heb je daar als bedrijf niet heel veel aan. Je wilt namelijk je product of je dienst verkopen.

SEO & Content Marketing bureau Connect your World besteed daarom veel aandacht aan de elementen die van belang zijn voor een verbetering van het aantal conversies. Denk daarbij aan de volgende punten:

  • Duidelijk zichtbare contact- & adresgegevens
  • Klikbare contactgegevens voor mobiel
  • Opvallende call to action buttons
  • Eenvoudige formulieren
  • Snelle en eenvoudige processen om een product of dienst aan te schaffen inclusief afrekenen

Voor het verhogen van het aantal conversies is het belangrijk, dat je webteksten conversie gericht kan schrijven.

Linkbuilding

Met Linkbuilding kan je relatief snel nog steeds grote vorderingen met je SEO rankings maken. Bij Linkbuilding is het belangrijk, dat je dit stapsgewijs aanpakt. Je kan beginnen met een kickstart en binnen een week honderden backlinks toevoegen. Ik heb echter de voorkeur voor een andere manier van werken. Ik probeer altijd in het begin een stevige basis neer te leggen en vervolgens maandelijks (tussen 3 en 6 maanden) elke maand er plus minus 20 bij te voegen. De volgende vragen ga ik je stellen:

  • Heb je bepaalde kwaliteitseisen voor je backlinks?
  • Wil je betalen voor backlinks?
  • Mogen er backlinks op jouw website staan die linken naar andere websites?

Het betalen voor backlinks zit tegenwoordig in een grijs gebied. Google is er geen fan van, maar het werkt nog wel. Het voordeel van betaalde links is, dat je geen retour link hoeft te plaatsen op jouw eigen website.

Mocht je gebruik maken van retour linken of van abc linken, dan ontkom je er niet aan om ergens op de website een plek te reserveren voor backlinks. Deze plek moet enigszins zichtbaar zijn, anders heeft het onvoldoende waarde. Het voordeel hiervan is wel, dat het met gesloten beurzen gaat. Linkbuilden lijkt op het eerste gezicht gemakkelijk. Het is echter lastiger dan menigeen denkt. Een slechte backlink kan je rankings negatief beïnvloeden. Vraag daarom advies aan een professional of besteed je linkbuilding activiteiten uit.

7. Monitoring & Opvolging

Gedurende het SEO project monitoren wij al nauwgezet of de rankings van de website of van pagina’s aan het stijgen zijn. SEO is echter een lange termijn strategie. Zeker tot drie maanden na afloop van het SEO project monitoren wij hoe de website ervoor staat. En vaak is dat nog langer, omdat je toch een lange termijn relatie met elkaar aanknoopt.

SEO is geen sprint maar een marathon

Het is belangrijk om je website bij te houden en ervoor te zorgen, dat de webteksten actueel blijven. Google wil, dat gebruikers van websites actuele informatie krijgen voorgeschoteld. Websites die worden bijgehouden scoren daarom beter in de rankings, dan verouderde en niet goed bijgehouden websites.

SEO is altijd in beweging en SEO rankings zijn niet in beton gegoten. U heeft een SEO specialist ingehuurd en aan het werk gezet. De concurrentie zit echter ook niet stil en kunnen precies het zelfde doen als u. Doe je na een SEO project een tijd niets meer aan je website? Dan is de kans groot, dat na verloop van tijd, de SEO rankings van jouw website gaan wegzakken. Daarom raadt Connect your World het volgende aan:

  • Huur een SEO specialist in voor je website voor bijvoorbeeld 4 uur per maand en laat oude content updaten.
  • Probeer 1X per maand een blog of andere content aan jouw website toe te voegen.
  • Voeg maandelijks een paar kwalitatief goede backlinks toe
  • Deel je content geregeld via Social Media of via Google Mijn Bedrijf.

SEO specialist inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO & Content Marketing bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO consultant en Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Wij hebben bijvoorbeeld meerdere SEO projecten met succes afgerond in Zoetermeer, Rijswijk, Delft & Leiden. Ben je enthousiast geworden over Connect your World? En wil je jouw SEO uitbesteden aan Connect your World? Bel of mail mij dan.

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.