• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

Lokale SEO checklist van de Local SEO specialist

Lokale SEO checklist
Lokale SEO checklist om uw lokale vindbaarheid te vergroten

Lokale SEO checklist met gratis  tips om uw lokale vindbaarheid te  vergroten.

Met deze Lokale SEO checklist vergroot u uw kansen op de lokale markt door uw vindbaarheid & zichtbaarheid van uw website te verbeteren met de tips van deze Lokale SEO checklist. Van de 100 bezoekers die in Google een zoekopdracht intikken, zijn er op de 2e pagina van Google nog 7 personen over. U mist dus omzet en meer winst als u Lokale SEO niet serieus neemt. Met deze SEO tips in de hand zet u een grote stap in de goede richting.

Wat is Lokale SEO?

Lokale SEO is het proces van het optimaliseren van uw website, zodat deze op de eerste posities van Google, Yahoo of Bing komt voor zoekopdrachten die gerelateerd zijn aan uw gebied, stad of land.

Infographic Lokale SEO

Voor een verkorte weergave: Bekijk deze infographic op Pinterest voor een Lokale SEO checklist.

SEO specialist inhuren

SEO is een arbeidsintensieve activiteit, waar de tijd vaak voor ontbreekt. U moet zich echter bezig houden met uw ‘core business’. Wilt u mij als SEO specialist inhuren? Bel dan met 06-41226543 of e-mail: hermanconnects@gmail.com

1. Optimaliseer uw logo voor lokale SEO

Een van de eerste dingen die zoekmachines tegenkomen bij het crawlen is het logo van uw website. Daarom is dit een goede plek om te starten met lokale SEO.

Zorg ervoor dat de bestandsnaam van de afbeelding beschrijvend is. Gebruik in plaats van logo.png beter een zinvollere bestandsnaam ALT-tekst is belangrijk voor alle afbeeldingen, maar het is belangrijker voor het logo. U kunt de ALT-tekst gebruiken om meer informatie over de afbeelding te geven en in dit geval de locatie van uw bedrijf.

2. Voeg een Google kaart toe aan de Contact pagina

Het is heel gemakkelijk om een ​​Google-kaart van uw bedrijf toe te voegen op de contactpagina Dit is een ander sterk signaal van uw bedrijfslocatie voor zoekmachines. De beste manier om een ​​kaart toe te voegen, is door naar Google Maps te gaan , uw adres in te voeren en vervolgens ‘Map delen of insluiten’ te kiezen in het menu linksboven. Klik in het pop-upvenster op het tabblad Kaart insluiten en kopieer de code naar uw WordPress-website.

3. Optimaliseer uw titel tags voor Lokale SEO

De titel tags moeten geoptimaliseerd worden in lijn met de zoekwoorden waarop u wilt, dat uw website gevonden wordt.

4. Zorg voor een goede sitestructuur

Schone url’s zijn meer SEO vriendelijk.

5. Besteed aandacht aan uw afbeeldingen

Dit is een van de belangrijkste tips in deze Lokale SEO checklist. Afbeeldingen met een zware stevige bestandsgrootte is vaak de oorzaak van een te trage website. Een snelle website ook mobiel is voor Google een belangrijke SEO rankingfactor. Google bezoekers krijgen sneller hun antwoord door een verbeterde gebruikerservaring en Google heeft minder servers nodig om alles op websites op te slaan.

6. Redirect al uw pagina’s naar www

Het is belangrijk om al uw website pagina’s te redirecten naar www.

7. Maak een simpele navigatie voor uw  website

Een goede navigatie helpt uw bezoeker om uw website te doorzoeken en de website wordt ook nog makkelijker door Google geïndexeerd.

8. Plaats eenduidige adres- & contactgegevensop uw website

Bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer moeten overal op de website en andere directories eenduidig zijn. Hieruit leidt Google een zekere mate van betrouwbaarheid van af voor uw website.

9. Ontwerp een goede contactpagina op uw  website

Heeft u meerdere bedrijfslocaties, vermeldt deze dan op deze pagina.

10. Gebruik Structured Data

Voeg structured data toe aan uw website en verbeter daardoor de Lokale SEO.

11. Besteed aandacht aan XML sitemap

Een goede sitemap is gemakkelijk voor Google. Op deze wijze indexeert Google uw website & pagina’s gemakkelijker en verbetert uw Lokale SEO.

12. Google Mijn Bedrijf essentieel  voor Lokale SEO

Dit is het belangrijkste punt in deze Lokale SEO checklist.

Lees ook deze blog voor meer informatie over Google Mijn Bedrijf.

Google Mijn Bedrijf: de belangrijkste Lokale SEO factor.

13. Stel Google Webmasters in

Google webmasters helpt u met het doorgronden van uw website. U achterhaalt wat werkt en wat niet werkt.

14. Google Analytics

Google kan u helpen met het nog beter analyseren van de performance van uw website. U kunt bijvoorbeeld conversiedoelen instellen en daarop sturen.

15. Correcte gegevens Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is een soort van visitekaartje voor uw onderneming of organisatie. Check daarom regelmatig of de gegevens op uw Google Mijn Bedrijf profiel nog klopt.

16. Google Mijn Bedrijf bedrijfscategorieën 

Het kiezen van de juiste categorie is belangrijk voor op welke zoekwoorden u vindbaar bent. het kan u extra verkeer opleveren.

17. Ontwerp een mobiel vriendelijke website

Mobiel vriendelijke websites worden hoger gerankt door Google. Maar dat weet toch iedereen al, of niet?

18. Bing is ook een zoekmachine

Google is natuurlijk de marktleider, maar Bing is er ook nog. Bing heeft nog steeds een redelijk marktaandeel. Claim daarom uw plek op Bing.

19. Gebruik Yelp

Yelp is een van de meest populaire websites om bedrijven te vinden en reviews te verkrijgen.

20. Maak optimaal gebruik van startpagina’s & bedrijvengidsen

Zorg voor een zo’n groot mogelijk bereik. Door u in te schrijven op bedrijvengidsen wordt uw website beter vindbaar en dat heeft altijd positieve gevolgen.

20. Wees consistent met uw gegevens

Ook voor bedrijvenpagina’s en startpagina’s moet u consistent dezelfde gegevens invullen.

21. Schrijf u vooral in bij de niches

Het is simpel, maar een startpagina over SEO is relevanter dan een algemene startpagina.

23. Zorg voor zichtbaarheid op de social  media platforms

Identificeer van welke platformen uw doelgroep gebruik maakt en wees zichtbaar op deze platformen.

24. Bouw kwalitatief goede backlinks

Probeer backlinks te verkrijgen van websites met een hoge domein autoriteit.

25. Update uw content regelmatig

Relevante content zorgt voor terugkerende bezoekers, ook op lokaal niveau.

26.Verwijder duplicate content

Belangrijk punt in deze Lokale SEO checklist. Heeft u teveel duplicate content op uw website, dan krijgt u een straf van Google en dat is niet fijn voor uw ranking.

27. Monitor & beantwoord reviews 

Het beantwoorden van reviews helpt u een band op te bouwen met uw klanten. U krijgt feedback waarmee u uw dienstverlening kan verbeteren.

28. Verzamel meer reviews

Google kijkt naar het aantal reviews. Dit gebeurt omdat Google zo voor een deel bepaalt hoe betrouwbaar uw website / uw bedrijf is. Uw website heeft baat bij een grote autoriteit en dat is goed voor de ranking van uw website. Deze tip neemt in deze lokale SEO checklist in belangrijkheid toe.

Vind hier de handleiding van Google Mijn Bedrijf.

Meer lezen over SEO en of meer checkklists

Lokale SEO in Marketingfacts

In januari 2019 had ik de eer om met een artikel over Lokale SEO in de Marketingfacts te staan.

Optimaliseer je website voor Lokale SEO.

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. SEO bureau Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Breda. Heeft u een vraag over Lokale SEO? Of wilt u mij inhuren als SEO specialist? Of beter nog als Lokale SEO specialist? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij.

Summary
Article Name
Lokale SEO checklist van de Local SEO specialist
Description
Lokale SEO checklist
Author
Publisher Name
SEO bureau Connecvt your World
Publisher Logo