• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Lokale SEO marketing checklist voor 2024

Lokale SEO marketing checklist voor 2024

Lokale SEO Checklist, Lokale SEO tips, Lokale vindbaarheid

Lokale zoekmachine optimalisatie – verbeter uw lokale vindbaarheid

Met deze Lokale SEO Marketing Checklist vergroot u uw kansen op de lokale markt. U verbetert uw lokale vindbaarheid en zichtbaarheid van uw website door middel van de tips in deze Lokale SEO Marketing checklist. Van de 100 personen, die in Google een zoekopdracht intypen, bereiken slechts 7 personen de 2e pagina van Google. U mist dus omzet en meer winst als u Lokale SEO niet serieus neemt. Met deze Lokale SEO tips in de hand zet u een grote stap in de goede richting.

Geschatte leestijd: 22 minuten

Wat is lokale SEO Marketing?

Wat is Lokale SEO?

Lokale SEO is het proces van het verbeteren of optimaliseren van een website, waardoor deze op de eerste posities van bijvoorbeeld Bing, Google of Yahoo komt bij zoekopdrachten, die gelinkt zijn aan een locatie, gebied, stad of land.

Wat is een lokale citation?

Een Lokale citation is in feite niets meer, dan een online vermelding van een bedrijfsnaam, inclusief adresgegevens, telefoonnummers, e-mailadressen en de URL van een website.

Lokale SEO Marketing Infographic

Voor een verkorte weergave: Bekijk deze infographic op Pinterest voor een Lokale SEO Checklist.


Waarom is lokale SEO belangrijk?

Lokale SEO Marketing is belangrijk omdat veel mensen zoekmachines gebruiken om lokale bedrijven te vinden.

Sterker nog, volgens Safari Digital:

  • 46% of all searches on Google include local intent
  • 97% of users searched online to find a local business
  • Every month, searchers visit 1.5 billion locations related to their Google searches
  • A purchase follows 28 % of all local searches
  • 78% of local searches on mobile result in an offline purchase
  • 24.4% of all clicks go to the first result of local business searches
  • 8% of potential customers look for online reviews before choosing local services
  • 73% of customers are more trusting of businesses with online reviews
  • 56% of local businesses have not yet claimed their Google My Business listing.

Kortom, klanten zijn op zoek naar uw bedrijf. Als u er niet bent, laat u geld op tafel liggen.

73% van de klanten vertrouwt een bedrijf meer als deze online reviews kan tonen.

Hoe werkt Lokale SEO Marketing?

Google heeft een marktaandeel van ongeveer 83% op de zoekmarkt. Als u voor een klant een lokale SEO-campagne voert, is het verstandig om u primair op Google Zoeken te concentreren. Het Local Search-algoritme van Google heeft drie belangrijke rankingfactoren. Nabijheid, relevantie en bekendheid. 

Hier volgt een korte samenvatting van deze drie belangrijke factoren voor de lokale zoekresultaten:

  • Nabijheid verwijst naar de fysieke afstand tot de zoeker.
  • Relevantie verwijst naar hoe relevant het bedrijf is voor de zoekopdracht.
  • Prominentie verwijst naar hoe bekend een bedrijf is. Je kunt bekendheid ook beschouwen als de autoriteit van een bedrijf.

Lokale SEO is een spel van twee helften omdat Google twee soorten zoekresultaten toont voor lokale zoekopdrachten. Dit zijn “map pack” resultaten en organische “blue link” resultaten. U kunt op beide rangschikken.

Google Bedrijfsprofiel, Lokale SEO, Local Pack
Local Pack

Map pack resultaten

Het kaartpakket (ook bekend als lokaal pakket) is een Google SERP-functie, die de beste lokale bedrijfsvermeldingen op een kaart toont. Het verschijnt vaak helemaal bovenaan de zoekresultaten van Google voor lokale zoekopdrachten.

Organische zoekresultaten

De ‘gewone’ organische zoekresultaten zijn de ’10 blauwe links’ die we allemaal kennen. Ze verschijnen meestal onder de resultaten van het “kaartpakket”.


1. Kop- en voet tekst optimaliseren

Het allereerste punt wat van belang is, is het design van een website. De ‘kop tekst’ van een website is zeer waarschijnlijk het eerste dat bezoekers opmerken. De ‘voet tekst’ of ‘footer’ van een website is daarom dus ook belangrijk. Tracht uw hoofdnavigatie uit te breiden. Met extra ‘voet tekst koppelingen’ ondersteunt u de bezoekers om naar de relevantste pagina’s van uw site te navigeren. Navigatie-vriendelijke websites hebben de voorkeur van Google. Deze helpen u om de lokale SEO rankings sterk te verbeteren.

Logo SEO Bureau Connect your World uit Den Haag

2. Lokale SEO verbeteren door Logo te optimaliseren

Eén van de eerste zaken, die zoekmachines tegenkomen tijdens het crawlen is het logo van uw website. Daarom is dit een goede plek om te starten met lokale SEO. Regel, dat de bestandsnaam van de afbeelding beschrijvend is. Maak in plaats van logo.png beter gebruik van een zinvollere bestandsnaam. Alt tekst is relevant voor elke afbeelding, maar het is nog veel belangrijker voor het logo. U kunt namelijk de Alt tekst gebruiken om aanvullende informatie over de afbeelding te verstrekken en in dit geval de locatie van uw bedrijf.

3. Lokale SEO Marketing – Voeg een Google kaart toe aan contactpagina

Een ​​Google kaart van een bedrijf toevoegen op de contactpagina is vrij simpel. Dit is een ander sterk sein van een bedrijf locatie voor zoekmachines zoals Google. De beste wijze om een Google map toe te voegen, is ‘Google Maps’ op te zoeken, een adres in te voeren en vervolgens ‘Map delen of insluiten’ te kiezen in het menu linksboven. Klik in het pop-upvenster op het tabblad Kaart insluiten en kopieer de code naar uw WordPress website.

4. Titel tags voor Lokale SEO optimaliseren

De titel tags moeten geoptimaliseerd worden in lijn met zoekwoorden waarop u wilt, dat de website gevonden wordt.

5. Zorg voor een goede sitestructuur

Schone URL’s zijn meer SEO vriendelijk. Wissel bijvoorbeeld geen cijfers en letters met elkaar af.

6. Besteed aandacht aan uw afbeeldingen

Dit is een erg belangrijke Lokale SEO tips in deze Lokale SEO checklist. Foto’s of SEO Afbeeldingen met een stevige bestandsgrootte is vaak de oorzaak van een te trage website. Een snelle website ook mobiel ziet Google als een relevante SEO ranking factor. Google bezoekers krijgen op deze wijze sneller hun antwoord door een verbeterde gebruikerservaring. Google heeft daardoor minder servers nodig om alles op websites op te slaan.

7. Redirect al uw pagina’s naar WWW

Het is essentieel om al uw websitepagina’s te redirecten naar www.

8. Simpele navigatie voor goede gebruikerservaring

Een goede navigatie helpt een bezoeker om een website te doorzoeken. Daarnaast wordt de website ook nog eens makkelijker door Google geïndexeerd.

9. Google Bedrijfsprofiel – Eenduidige adres- contactgegevens

Bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer moeten overal op de site en op andere directories correct en het zelfde zijn. Google leidt hieruit een zekere mate van betrouwbaarheid van af voor een website.

10. Uitstekende contactpagina maken

Bij meerdere bedrijfslocaties vermeldt u deze allemaal op de contactpagina.

11. Structured data levert bij SEO optimalisatie een concurrentievoordeel op

Gestructureerde gegevens zijn een gestandaardiseerd codeformaat, dat u toevoegt aan de backend van uw website om informatie te verstrekken, die Google en andere zoekmachines kan helpen bij het ontcijferen van uw content en waar uw pagina over gaat. Dit wordt vaak Schema-opmaak genoemd. U kunt gestructureerde gegevens van Local Business toevoegen om Google informatie te geven over uw openingstijden, wat uw bedrijf te bieden heeft, uw reviews en meer, zodat u beter wordt weergegeven voor relevante lokale zoekopdrachten. Plaats structured data op de website en verbeter daardoor de Lokale SEO.

12. Besteed aandacht aan een XML sitemap

Een goede Google sitemap is gemakkelijk voor Google. Op deze wijze indexeert Google een website en of pagina’s gemakkelijker en verbetert de Lokale SEO.

13. Lokale SEO Marketing kan niet zonder Google Bedrijfsprofiel

Dit is het meest belangrijke punt in deze Lokale SEO Marketing checklist.

Google Bedrijfsprofiel, SEO factor nr 1

Het is van toegevoegde waarde om op regelmatige basis ‘Posts’ te maken in het Google Bedrijfsprofiel over een goed omschreven dienst of een soortelijk product van een bedrijf met in die post een URL richting een bepaalde pagina op een website. Houd ook rekening met beeld en voeg regelmatig interessante afbeeldingen toe. Plaats ook relevante zoekwoorden in uw Google Bedrijfsprofiel.

14. Google Webmasters instellen

Google Webmasters helpt u met het doorgronden van uw website. U achterhaalt namelijk wat werkt en wat niet werkt.

15. Google Analytics

Google kan u helpen met een nog betere uiteenzetting van de performance van een website. U kan bijvoorbeeld conversiedoelen instellen en daarop sturen.

16. Google Bedrijfsprofiel – Correcte en accurate gegevens

Beschouw Google Bedrijfsprofiel als een soort van visitekaartje voor uw onderneming of organisatie. Check daarom regelmatig of de bedrijfsgegevens op uw Google Bedrijfsprofiel nog kloppen.

17. Lokale SEO Marketing: Google Bedrijfsprofiel – Bedrijfscategorieën 

Het uitkiezen van de correcte categorie is van groot belang voor op welke SEO zoekwoorden u vindbaar bent. Het kan namelijk extra verkeer opleveren.

18. Mobiel vriendelijke website ontwerpen

Mobiel vriendelijke websites worden hoger gerankt door Google. Maar dat weet toch iedereen al, of niet?

Bing, SEO, Zoekmachinemarketing, zoekmachineoptimalisatie

19. Bing is ook een zoekmachine

Iedereen weet, dat Google marktleider is onder de zoekmachines, maar Bing is er bijvoorbeeld ook nog. Bing heeft nog steeds een redelijk marktaandeel. Claim daarom uw plek op Bing.

Yelp, Google review, Google recensie
Google reviews worden steeds belangrijker en spelen een rol in het aankoopproces.

20. Lokale SEO Marketing – Gebruik Yelp

Yelp is een van de meest populaire websites om bedrijven te vinden en reviews te verkrijgen.

21. Startpagina’s en bedrijvengidsen optimaal gebruiken

Ga voor een zo’n aanzienlijk mogelijk bereik. Dit kan bijvoorbeeld door in te schrijven op bedrijvengidsen. Daardoor wordt de website beter vindbaar en dat heeft altijd positieve gevolgen. Als SEO professional maak ik gebruik van de local citation finder van Whitespark.

22. Wees consistent met uw gegevens

Ook voor bedrijvenpagina’s en startpagina’s moet u consistent dezelfde gegevens invullen. Maak gebruik van onze lijst met alle Nederlandse online bedrijvengidsen.

23. Schrijf u vooral in bij de niches

Het is simpel, maar een startpagina over SEO is relevanter voor mij dan een algemene startpagina.

24. Lokale SEO Marketing – Zichtbaarheid op sociale media platforms

Identificeer van welke Sociale Media Marketing platformen uw doelgroep gebruik maakt en wees zichtbaar op deze platformen. Wees zichtbaar op de voor u belangrijkste sociale media. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: LinkedIn, Twitter, Facebook, en Instagram. Focus op de locatie, dienstverlening en potentiële klanten. Online marketing draait om zichtbaarheid. Voor veel bedrijven is de lokale vindbaarheid super belangrijk. Maak daarom werk van Lokale SEO.

Lokale SEO checklist, Backlinks

Probeer SEO backlinks te krijgen van sites met een hoge domein autoriteit. Een hoge domein autoriteit vertelt namelijk iets over de belangrijkheid van de website. Google geeft de voorkeur aan goede websites op de bovenste plekken in de Serp’s. Maak content met een lokale insteek met relevante zoekwoorden waarin de locatie in terug komt. Gebruik veel Visuals met locatie gebonden alt teksten en bestandsnamen.

26. Lokale zoekwoorden gebruiken

Bij lokaal zoeken wordt de locatie toegevoegd aan de zoekopdracht. Om de goede zoekwoorden in een zoekwoordenonderzoek te vinden, kunt u de gratis SEO tool Zoekwoord gebruiken.

26.1 Zoek op service gebaseerde trefwoorden

De meeste mensen denken niet na over de verschillende manieren waarop anderen kunnen zoeken naar wat ze doen. Als u bijvoorbeeld een loodgieter bent, zullen sommige klanten u vinden door ‘loodgieter’ in te typen in Google. Maar anderen zullen zoeken naar vragen met betrekking tot specifieke services zoals ‘afvoer deblokkeren’. Om die reden moet u beginnen met brainstormen en een lijst maken van de diensten die u aanbiedt. Dit zal u helpen uw aanwezigheid te maximaliseren voor vragen waarnaar uw klanten op zoek zijn.

27. Lokale SEO Marketing – Update verouderde content op regelmatige basis

Relevante SEO content zorgt voor terugkerende bezoekers, ook op lokaal niveau. Lees ook de volgende blog: Waarom verouderde content updaten onderdeel moet zijn van uw Content Strategie.

28. Duplicated content verwijderen

Belangrijk punt in deze Lokale SEO checklist. Heeft u teveel duplicated content op uw website, dan krijgt u een penalty van Google en dat is niet echt lekker voor uw SEO rankings.

29. Google Reviews monitoren en beantwoorden 

Een reactie geven op reviews helpt u een band op te bouwen met klanten. Geregeld zal u feedback krijgen, waarmee u de dienstverlening kan verbeteren.

30. Google reviews constant verzamelen

Google kijkt naar het aantal SEO reviews. Dit gebeurt, omdat Google zo voor een deel de betrouwbaarheid van een website en of bedrijf bepaalt. Een website heeft namelijk baat bij een hoge domein autoriteit en dat is weer gunstig voor de rankings van een website. Deze suggestie in deze lokale SEO checklist wordt als maar relevanter.

30.1 Google recensie

Klantrecensies zijn cruciaal voor het succes van een lokaal bedrijf, aangezien veel consumenten vertrouwen op beoordelingen om te beslissen met welk bedrijf ze zaken willen doen. Mensen onderzoeken uw bedrijf om te zien of u kwaliteitsproducten of -diensten aanbiedt. Vervolgens proberen ze te achterhalen of u vriendelijk bent en gemakkelijk bent om mee te communiceren. Als gebruikers veel positieve Google reviews zien, is de kans groter, dat ze klant worden. Omgekeerd zullen te veel negatieve Google recensies zorgen, dat mensen terughoudend zijn om zaken te doen met een bedrijf.

30.2 Een positieve Google recensie is hard werken

Positieve recensies van klanten krijgen is een continu proces. U wilt een systeem opzetten om beoordelingen te verzamelen. Hier zijn enkele effectieve manieren om meer reviews van klanten te krijgen:

  • Breng eerdere reviews op een website onder de aandacht. Zo weten klanten, hoe u ze verzamelt.
  • Treedt in contact met klanten door middel van vervolgmails waarin u wordt gevraagd een beoordeling achter te laten.
  • Bied incentives zoals een korting of deelname aan een gratis winactie in ruil voor beoordelingen.
  • Maak een pagina op uw website die speciaal is bedoeld om klanten om beoordelingen te vragen. Bied links naar belangrijke beoordelingssites.

30.3 Een onwettige beoordeling betwisten is gelijk aan 11 positieve beoordelingen

Het loont de moeite om valse beoordelingen te betwisten. Onwettige beoordelingen zijn schadelijk voor beoordelingen, waarvan is bewezen, dat ze de inkomsten schaden. Het verwijderen van legitieme negatieve reviews is niet het doel. Verdiende beoordelingen zijn goed; gekochte recensies niet. Echte klanten het zwijgen opleggen is niet goed of legitiem. Daar gaat dit niet over. Lees hier meer over hoe een Google review te verwijderen.

30.4 Nep reviews

Uw baas zou u niet moeten vragen om het bedrijf te beoordelen, tenzij het op Glassdoor staat. De meest voorkomende neprecensies zijn afkomstig van leveranciers, bedrijfseigenaren, huidige werknemers, leugenachtige klanten en clusters van derden en beoordelingen. Betwist neprecensies op de mobiele app versus een desktop. Het hebben van gegevens om aan te tonen dat de beoordelingen nep zijn, heeft een ongeveer 380 keer groter succespercentage om te worden verwijderd. Als u bent geraakt door een cluster met negatieve beoordelingen, kunt u het beste samenwerken met een Google Product Expert via het GBP Help Forum. Een slechte Google recensie is trouwens niet altijd slecht.

30.5. Vraag klanten om zeer beschrijvend te zijn bij het ontvangen van recensies

Vraag klanten om zo beschrijvend mogelijk te zijn wanneer u beoordelingen krijgt. Het toevoegen van service- en locatie zoekwoorden kan helpen bij rankings en conversieratio’s. Als u naar het bedrijf zoekt, merkt u misschien dat zoekwoorden in beoordelingen op de SERP worden gemarkeerd. 

31. Netwerken is goed voor uw Lokale SEO

Of u nu een bedrijfseigenaar bent met een kantoorpand, of u werkt vanuit een thuiskantoor, om de zichtbaarheid en bekendheid van uw organisatie of bedrijf in uw gemeenschap te vergroten, moet u tijd inplannen om te netwerken. Dit kan door een lidmaatschap op een lokale branchevereniging of netwerk club. Dit zijn vaak partijen, die netwerk ontbijten of netwerk lunches verzorgen. Hier kan u lokale collega ondernemers vertellen over uw bedrijf.

32. Google Bedrijfsprofiel app op de mobiele telefoon

Installeer de Google Bedrijfsprofiel app (iOS of Android). Maak het een routine om uw Google Bedrijfsprofiel account fris te houden. Plaats wekelijks berichten, foto’s en video’s van uw producten en of dienstverlening simpel via de app van Google Bedrijfsprofiel op uw mobiel. Laat de doelgroep weten, wie u precies bent en wat u doet, waarom u hen kan helpen en wat uw toegevoegde waarde is voor hen.

33. Code-optimalisatie

De zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google hebben meestal moeite met zware CSS en Java Script bestanden. Dit houdt in, dat u deze moet optimaliseren. Daarmee ondersteunt u de zoekmachines. Als u deze bestanden in een rommelige toestand achterlaat, vertragen de spiders. De indexering van de site verloopt daardoor niet optimaal. Probeer cacheplug-ins te gebruiken zoals bijvoorbeeld W3totalcache of WP Rocket om de bestandsgrootte verder te verkleinen en uw paginasnelheid te verbeteren.

Landingspagina maken, Landingspagina optimaliseren
Zorg voor unieke content op uw landingspagina

34. Lokale SEO Marketing – Voeg locatie pagina’s of landingspagina’s bij aan uw website

Als uw bedrijf meer dan één locatie heeft, wilt u een locatie pagina maken met al uw locaties. U wilt ook voor iedere locatie een aparte pagina maken. Deze informatie helpt zoekmachines zoals Google en Bing uw bedrijf te verbinden aan elk specifiek gebied, waarin u zich bevindt.

34.1 Waarom moeite doen met locatiepagina’s?

Lokatiepagina’s zijn de moeite waard omdat ze waardevolle informatie aan klanten geven, wat op zijn beurt waarde toevoegt aan uw lokale SEO – strategie . Zonder locatie pagina’s kunnen bedrijven met meerdere locaties moeite hebben om gevonden te worden in zoekmachines zoals Google. Als u een locatiepagina wilt maken, die een kans maakt om in SERP’s te scoren en klanten te converteren, moet u elke nieuwe pagina rechtvaardigen met unieke en waardevolle content. Met andere woorden, de hoeveelheid waarde op uw lokatiepagina moet zijn eigen URL verdienen.

34.2 Hoe u locatiepagina’s waardevol kunt maken

Waarde op een locatiepagina is afkomstig van informatie, die alleen van toepassing is op de specifieke locatie. Als u de content naar een andere locatiepagina kopieert en plakt en deze blijft waar, is deze niet uniek. Ja, het is prima om niet – locatiespecifieke informatie op te nemen (zoals de missieverklaring van het merk of servicebeschrijvingen), maar laat dat eerder uitzondering dan regel zijn. Kort gezegd: uw locatiepagina moet grotendeels bestaan ​​uit informatie die alleen van toepassing is op die locatie.

34.3 Hoeveel content op de pagina moet precies uniek zijn? 

Probeer meer dan de helft van de pagina – content uniek te maken voor die locatie. Maar een marge van 40% tot 60% zou veilig genoeg moeten zijn om de unieke URL voor de locatie te rechtvaardigen en de waarde ervan voor Google te laten zien.

34.4 Hoe onderscheid te maken?

Natuurlijk, NAP-informatie (naam, adres, telefoonnummer) is een goed begin, maar probeer andere manieren te vinden om de pagina’s te onderscheiden. Dit kan zijn:

  • Personeel bios/profielen
  • Locatiespecifieke beoordelingen
  • Voorraad of services (indien uniek)
  • Rij richtingen
  • Parkeer informatie
  • Toegankelijkheid informatie
  • Huisdiervriendelijkheid
  • Al het andere waarvan u denkt dat het nuttig is voor de klant en echt uniek is voor die locatie.

Hoe meer informatie u heeft over elke locatie – de functies, services, voorzieningen, enz. – hoe gemakkelijker het wordt om ze te onderscheiden en een unieke reeks pagina’s te maken die waarde toevoegen aan zowel klanten als zoekmachines.

35. Landingspagina optimaliseren

Als u een bedrijf heeft, dat zich richt op meer locaties, worden er al snel landingspagina´s gemaakt voor elke locatie. Maar hoeveel aandacht besteedt u aan een landingspagina? Vaak worden landingspagina’s gekopieerd en worden de plaatsnamen aangepast. De content is dan vaak dun en niet origineel. Zorg daarom voor unieke landingspagina’s.

36. Gebruik Facebook Local Marketplace

Met Facebook Local Marketplace kunt u items te koop aanbieden in advertenties, die gratis en zichtbaar zijn voor mensen in de omgeving. Het toevoegen van producten aan Facebook Local Marketplace is een eenvoudig proces. Log in op uw Facebook-account en ga naar Marketplace. Klik vanaf daar op de blauwe knop “Iets verkopen” om uw product toe te voegen. U moet een beschrijving geven van het product dat u vermeldt, de prijs en van wie u de vermelding wilt zien. U moet ook ten minste één foto toevoegen van elk product, dat u aanbiedt. De markt kan naadloos worden geïntegreerd met Facebook Messenger, zodat u over details kunt onderhandelen of een ontmoeting kunt plannen met potentiële klanten.

37. Experience, Expertise, Authority and Trust (E.E.A.T) en Lokale Content

Lokale content maken, hoeft niet saai of meer van hetzelfde te zijn. Het kan uitdagend en spannend zijn. Overweeg daarom Google E.E.A.T! Bepaal daarbij welke doelen de nieuwe content of het bijwerken van nieuwe content moeten bereiken. E.E.A,T kan ons helpen betere content te creëren voor onze lokale klanten. Die content kan het verschil betekenen tussen gezien worden, vertrouwen winnen en jarenlang zaken naar uw klanten leiden. Hier volgen wat tips om geïnspireerd door E.E.A.T kwalitatief hoogwaardige content te verkrijgen.

  • Vraag uw klanten naar de meest uitdagende problemen, waar zijzelf tegenaan zijn gelopen. Informeer vervolgens wat ze hebben gedaan omdat probleem op te lossen.
  • Maak een lijst met veel voorkomende vragen en pijnpunten. Schrijf vervolgens hoe u dit soort problemen voor hen kunt oplossen.
  • Kijk naar Google Trends voor opkomende ideeën. Vraag uw klanten of ze deze trends herkennen en er actief mee bezig zijn.

E.A.T. wordt E.E.A.T.

In december 2022 kreeg het EAT algoritme er een extra E bij. Deze E staat voor ervaring. Deze E staat niet voor ervaring in een vakgebied. Er kunnen bijvoorbeeld reviews gegeven worden door mensen die geen expert zijn, maar wel ervaring hebben met een bepaald product. De extra E moet echter gezien worden als een extra aanscherping.

38. Schrijf eerst voor klanten en als tweede voor Google

  • Voeg lokale identifiers toe op basis van waar klanten al naar zoeken. Of dat nu buurt, provincie, stad, enz.
  • Maak speciale pagina’s voor de belangrijkste veelgestelde vragen van uw klanten. Dit vermindert de noodzaak om deze vragen steeds opnieuw te beantwoorden.
  • Identificeer uw Unique Selling Points (USP’s). Als u niet zeker weet wat dit zijn, praat dan met uw klanten om ze te helpen identificeren.

39. Lokale SEO Marketing – Nabijheid is veel belangrijker met de ‘Nabijheidsupdate’

Hoe dichter u bij een bedrijfsvermelding bent, hoe groter de kans dat de vermelding wordt gerangschikt. Dankzij de update van de omgeving zijn veel meer bedrijfsvermeldingen gerangschikt, dankzij de verscheidenheid in de kaartpakketten. Zoekwoorden zonder locatie werden het meest beïnvloed. Trefwoorden in uw bedrijfsnaam zijn niet zo eenvoudig als vroeger. Gebruik geen trefwoord vulling als strategie. Google probeert spammy GBP’s in evenwicht te brengen terwijl echte bedrijven worden gerangschikt.

De belangrijkste actie-items uit de buurtupdate zijn:

  • Focus op expliciete zoekwoorden
  • Creëer meer onroerend goed in Google Bedrijfsprofiel
  • Gebruik advertenties om opnieuw te targeten op gebieden, waar u uw positie of tractie heeft verloren
  • Ga voor een grotere verscheidenheid aan zoekwoorden om schade te minimaliseren

40. Maak uw mobiele website bezoekers het zo makkelijk mogelijk maken

Het is een kleinigheid, maar op veel websites wordt het vergeten. Zorg dat alle telefoonnummers en e-mail adressen klikbaar zijn. Zo kunnen bezoekers van uw website op mobiel direct door klikken, zodat ze u direct kunnen mailen of bellen.

41. Kijk naar sponsoring van evenementen, lokale ontmoetingen en clubs

Uw bedrijf bekend maken in de lokale gemeenschap en lokale linkbuilding gaan hand in hand. Bied aan om lokale evenementen, bijeenkomsten of clubs te sponsoren. Dat kan zijn door te betalen voor een specifieke sponsoring, of door uw kantoorruimte aan een lokale club aan te bieden. Door deze groepen te sponsoren, is het gemakkelijk om een ​​link terug te krijgen van hun website en uw naam bekend te maken bij de lokale gemeenschap. 

SEO en content marketing blogs


Linkbuilding en SEO uitbesteden

Connect your World is de specialist in Linkbuilding en SEO. Het uitbesteden van zowel SEO optimalisatie als SEO Linkbuilding is bij Connect your World, een SEO bureau in Den Haag in goede handen.


SEO specialist Den Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren freelance SEO specialist en Content Marketeer.

SEO specialist inhuren

U kunt bij SEO bureau Connect your World ook een SEO specialist inhuren in de volgende regio’s:

Heeft u een vraag over Lokale SEO? Of wilt u ons als SEO specialist inhuren, of beter nog als Lokale SEO specialist? Surf naar onze ‘Contactpagina’ en bel of mail ons. Samen komen we bovenaan in Google met uw website.

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl

Gratis SEO tools

Met deze free SEO tools op deze lijst kunt u uw website bovenaan in Google krijgen.

Summary
Article Name
Lokale SEO Marketing checklist van de Local SEO specialist
Description
Lokale SEO checklist
Author
Publisher Name
SEO bureau Connecvt your World
Publisher Logo
Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.