• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Landingspagina maken voor SEO

Landingspagina maken voor SEO

Landingspagina maken, SEO specialist inhuren, Bovenaan in Google
Landingspagina maken, SEO specialist inhuren, Bovenaan in Google

Een landingspagina maken

Bij het maken van een Landingspagina staat de gebruiker centraal. Een landingspagina is namelijk de eerste pagina van uw website, die de gebruiker bezoekt. Hier hangt dus veel van af. Landingspagina’s zijn meestal geoptimaliseerd voor conversies. Op een goede landingspagina is echter ook SEO Zoekmachineoptimalisatie toegepast.

Geschatte leestijd: 17 minuten

Landingspagina = meer conversies

Een voor SEO geoptimaliseerde landingspagina kan hoog scoren in Google. Dit betekent in veel gevallen meer verkeer en vervolgens meer conversies. In deze blog leggen wij uit, wat een Landingspagina is. Vervolgens geven wij u een checklist. U kunt daarmee uw landingspagina’s verbeteren en uw conversies verhogen.

Wat is een Landingspagina?

Een landingspagina is de eerste pagina, die gebruikers bezoeken, wanneer ze op uw website komen. In digitale marketing is een landingspagina de pagina, die gebruikers moeten zien, wanneer ze op een advertentie van één van uw campagnes klikken. Landingspagina maken, Conversies, Conversies verhogen, SEO specialist inhuren

Wat is Lokale SEO?

Lokale SEO is een manier voor gemeenschapsgerichte bedrijven om 
hun lokale vindbaarheid te vergroten. Bedrijven die gemeenschapsgericht zijn, omvatten bijvoorbeeld vaak fysieke winkels of kantoren zoals een makelaar of een rijschool. Andere voorbeelden zijn bedrijven, die een specifiek geografisch gebied bedienen. SEO rangschikkingsfactoren voor lokale SEO omvatten gerichte zoekwoorden + een geografische aanduiding zoals Den Haag, Zuid Holland of zelfs Nederland. Deze worden gebruikt bij relevante zoekopdrachten op bijvoorbeeld Google en andere zoekmachines. Voor lokale SEO is daarnaast lokale betrokkenheid van social media, google reviews en citations van belang.

Landingspagina maken, Conversies, Conversies verhogen, SEO specialist inhuren
Landingspagina maken, Conversies, Conversies verhogen, SEO specialist inhuren

Een landingspagina heeft een specifiek doel

Voor veel websites is de landingspagina de startpagina. Dit komt, omdat dit de pagina is, die gebruikers bezoeken, zodra ze de domeinnaam in een browser typen. Landingspagina’s hebben altijd een specifiek doel. Meestal hebben ze niet alle elementen van een normale pagina. Ze zijn namelijk zo ontworpen en gestructureerd, dat gebruikers een specifieke actie kunnen uitvoeren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een formulier indienen of een product of dienst kopen.

Wat zijn SEO landingspagina’s?

SEO landingspagina’s hebben alle kenmerken van een landingspagina. Dat wil zeggen, dat ze voornamelijk geoptimaliseerd zijn voor conversies. Daarnaast zijn ze ook SEO vriendelijk.

Wanneer moet u uw landingspagina’s niet optimaliseren?

Dat gezegd hebbende, zijn er gevallen, waarin het optimaliseren van een landingspagina niet de moeite waard is. Het kost immers teveel tijd en moeite in verhouding met wat het opbrengt. U bent bijvoorbeeld van plan om een landingspagina voor een korte campagne te ontwikkelen of een idee te testen. U kunt dan het SEO optimalisatie gedeelte overslaan. De desbetreffende pagina is namelijk niet permanent. In de meeste gevallen zorgt het voor SEO optimaliseren van uw landingspagina’s ervoor dat:

  • uw kansen vergroten om hoger te scoren voor de gewenste zoekwoorden
  • ze een positief effect hebben voor uw ‘branding’
  • de gebruikerservaring verbetert, omdat SEO principes een paginagebruiker vriendelijker kunnen maken.

Gebruik daarom ‘bewezen psychologie’ voor het maken van landingspagina’s

  • Overeenkomende kopie op de advertentie en de landingspagina (berichtovereenkomst)
  • Een duidelijke, beknopte kop
  • Body-kopie met onberispelijke grammatica
  • Vertrouwensindicatoren (social proof, logo’s, garanties)
  • Een call-to-action-knop
  • Elementen om de ogen naar de knop te trekken
  • Elk vitaal element boven de vouw
  • A / B-testen
  • Visuele elementen die de content versterken
  • Minimale links
Landingspagina maken, SEO specialist inhuren, Bovenaan in Google
Landingspagina maken, SEO specialist inhuren, Bovenaan in Google

Checklist landingspagina

Dit zijn de stappen, die u moet volgen om uw landingspagina’s te optimaliseren:

  1. Publiceer landingspagina’s naar uw eigen domein
  2. Optimaliseer de URL’s van uw landingspagina’s
  3. Maak uw landingspagina’s https
  4. Bepaal voor welke zoekwoorden u wilt rangschikken
  5. Optimaliseren voor on-page SEO
  6. Optimaliseren voor SEO content
  7. Afbeeldingen en video’s optimaliseren
  8. Maak een onweerstaanbare call to action
  9. Voeg gestructureerde gegevensmarkeringen toe
  10. Perfectioneren voor mobiel
  11. Verbeteren voor website snelheid
  12. Voeg interne links toe die naar uw landingspagina’s verwijzen
  13. Promoot uw landingspagina en ontvang backlinks
  14. Gebruik 301-omleidingen om uw SEO-inspanningen te consolideren
  15. Lokale SEO – best practices voor landingspagina’s
Landingspagina maken, Conversies, Conversies verhogen, SEO specialist inhuren
Landingspagina maken, Conversies, Conversies verhogen, SEO specialist inhuren

1. Publiceer landingspagina’s naar uw eigen domein

Dit is de eerste belangrijke te volgen stap om een goede landingspagina te maken. Om enig SEO voordeel te behalen, moeten de landingspagina’s onder uw eigen domein worden gepubliceerd. Als u een externe service gebruikt om uw landingspagina te hosten, zijn de kansen om goede SEO rankings te bereiken minimaal nul. Veel externe serviceproviders bieden de optie om een ​​landingspagina onder hun eigen subdomein te publiceren. Qua SEO is dit slecht. De SEO vriendelijke manier is namelijk om uw landingspagina’s onder uw eigen domein te publiceren.

Een landingspagina maken doet u op uw eigen website

Een nog beter alternatief is om de landingspagina rechtstreeks op uw website te ontwerpen en te hosten. Als u bijvoorbeeld WordPress gebruikt, kunt u een aangepaste paginasjabloon maken. Deze kunt u vervolgens op een normale WordPress pagina toepassen. Op deze manier maakt de landingspagina deel uit van uw website. U deelt daarbij een deel van het vertrouwen en de autoriteit van uw domein. U hoeft tevens geen maandelijkse kosten te betalen aan externe providers. Bovendien verhoogt het hebben van de landingspagina op uw domein het vertrouwen van de gebruiker. Uw bezoekers hoeven namelijk uw website niet te verlaten. Dit vertaalt zich uiteindelijk in meer conversies. Dus uiteindelijk is het daarom een win-win situatie voor zowel SEO als conversies.

2. Optimaliseer de URL’s van uw landingspagina

De URL van een landingspagina moet voldoen aan alle regels van SEO vriendelijke URL’s. Met andere woorden, de url van een landingspagina moet voldoen aan de volgende kenmerken:

  • Kort en bondige URL’s: Lange URL’s verwarren zowel zoekmachines als gebruikers.
  • Neem zoekwoorden op, die u wilt targeten, maar geen trefwoordvulling
  • Alle tekens zijn kleine letters
  • Geen witte spaties
  • Woorden worden gescheiden met “-“

Url’s van landingspagina’s moeten bijvoorbeeld kort en gemakkelijk te onthouden zijn. Op die manier zijn ze logisch, wanneer ze bijvoorbeeld op sociale netwerken worden gedeeld.

SSL

Het is van het grootste belang om een ​​SSL te koppelen aan uw landingspagina’s en website in het algemeen. Het geeft u namelijk een kleine comparatieve boost. Immers Google gebruikt HTTPS in hun ranking algoritme. Bovendien is het een andere manier om gebruikers te vertellen, dat ze uw website kunnen vertrouwen. Het delen van hun persoonlijke informatie en het doen van een aankoop wordt daarmee bevorderd.

Zoekwoorden bepalen

Om elke pagina te kunnen optimaliseren, moet u eerst weten voor welke zoekwoorden u de betreffende pagina wilt rangschikken. Als het gaat om de landingspagina SEO, wordt deze taak een beetje lastiger. De SEO zoekwoorden moeten namelijk worden gesynchroniseerd met de kopie van de landingspagina.

De beste manier om dit te benaderen is bijvoorbeeld:

  • Bereid eerst uw kopie van de landingspagina voor zonder rekening te houden met zoekwoorden
  • Bepaal voor welke zoekwoorden u uw landingspagina wilt rangschikken in de SERP’S
  • Plaats vervolgens de zoekwoorden strategisch op uw pagina, als onderdeel van het SEO proces op de webpagina.
Zoekwoordenonderzoek, Bovenaan in Google
Zoekwoordenonderzoek, Bovenaan in Google

Zoekwoorden – onderzoek voor een landingspagina

Laten we eens kijken, hoe u kunt vinden voor welke zoekwoorden u uw landingspagina’s kunt optimaliseren, nadat uw landingspagina klaar is.De eerste stap is om naar bijvoorbeeld Mozz, Sem Rush (of uw favoriete hulpprogramma voor zoekwoordonderzoek) te gaan. Zoek vervolgens naar zoekwoorden, die betrekking hebben op uw content.

3. Maak uw landingspagina’s HTTPS

Hoewel dit voor velen misschien een voor de hand liggende stap klinkt, zoekt u in dit stadium naar zoekwoorden, waarmee u hoog kunt scoren op Google. Dat hoeft niet overeen te komen met zoekwoorden, waarop u graag hoog zou willen scoren.

4. Zoekwoorden onderzoek: stel realistische doelen

Wat is het verschil? We willen allemaal onze landingspagina’s rangschikken voor zeer competitieve zoekwoorden. Tenzij u een echt sterke website heeft, is dit niet altijd mogelijk. Dus in plaats van tijd te verliezen door uw pagina’s te optimaliseren voor zoekwoorden, waarop u nooit goed zult scoren in Google, is het beter om zoekwoorden te identificeren, die u daadwerkelijk op de topposities kunt plaatsen en deze te targeten. Nu u ervan overtuigd bent, dat realistische SEO doelen belangrijk zijn, gaan we verder met ons onderzoek naar zoekwoorden. Laten we aannemen, dat het uw taak is om de landingspagina voor uw dames lingerie te optimaliseren. Ga naar Semrush of Mozz en voer vervolgens uw hoofddoelwoord in en klik op zoeken. Meestal ziet u, dat dit zoekwoord een zoekwoord is met een groot volume, maar ook zeer competitief.

Longtail keywords

Zoek longtail keywords, die minder concurrerend zijn en optimaliseer uw landingspagina’s daarvoor. U denkt misschien, dat lange zoekwoorden minder zoekvolume hebben. Maar als u bijvoorbeeld een toppositie voor een zoekwoord met een laag zoekvolume krijgt, krijgt u daardoor meer verkeer, dan voor een populair zoekwoord met een ranking op de 2e of 3e pagina. Een andere manier om zoekwoorden te vinden, die u in uw optimalisatieproces kunt gebruiken, is door te analyseren welke zoekwoorden verkeer naar pagina’s leiden, die al in de topposities van Google staan.

5. Optimaliseren voor on-page SEO

Als u eenmaal een duidelijk idee hebt voor welke zoekwoorden u de pagina wilt rangschikken, is de volgende stap het toevoegen van die zoekwoorden aan uw pagina. Dit proces wordt On Page SEO genoemd. 

De te volgen stappen zijn:

Het toevoegen van relevante zoekwoorden aan uw landingspagina.

  1. Voeg het hoofd zoekwoord in de URL toe

    Ga terug en bekijk de pagina-URL en zorg er vervolgens voor, dat u uw hoofddoel zoekwoord opneemt.

  2. Voeg zoekwoorden toe aan uw titeltag

    Elke pagina die op internet wordt gepubliceerd, heeft een titeltag (<title> </ title ). Dit is niet noodzakelijkerwijs wat er op de pagina wordt weergegeven (dat is de H1-tag), maar wat er wordt weergegeven in de browser- en zoekresultatenpagina’s van zoekmachines. In de title-tag moet u uw hoofd zoekwoord of variaties in de buurt opnemen.

  3. Plaats zoekwoorden in uw metabeschrijvingen

    De metabeschrijving van de pagina wordt niet op de pagina zelf weergegeven. Deze beschrijving kan wel worden weergegeven in de zoekresultaten onder uw titel. Wat belangrijk is als het gaat om SEO, is om gerelateerde zoekwoorden in uw beschrijving op te nemen en ze interessant te maken om gebruikers aan te moedigen op uw fragment te klikken en uw website te bezoeken. Google geeft niet altijd de metabeschrijvingswaarde weer, die u opgeeft. Soms maakt Google wel een aangepaste beschrijving op basis van de content van de pagina. Desalniettemin moet u de metabeschrijvingstag van al uw pagina’s altijd optimaliseren.

  4. Voeg zoekwoorden toe of sluit variaties op uw hoofdkop (H1-tag) en subtitels

    Het eerste element van een pagina is de H1-tag. In de meeste gevallen is de H1-tag hetzelfde als de paginatitel. Voor een betere optimalisatie kunt u verschillende zoekwoorden in uw H1-tag gebruiken. Een goede landingspagina heeft verschillende secties. Deze secties moeten een H2-kop hebben en sub secties een H3-kop. Probeer bij het ontwerpen van een pagina altijd een hiërarchische structuur te gebruiken. Bovenaan de structuur heeft u uw H1 (slechts één per pagina). Daaropvolgend kunt u meerdere H2’s gebruiken en vervolgens H3 koppen inzetten.

6. SEO content optimaliseren

Een ander element, dat moet worden geoptimaliseerd, is de werkelijke content van de pagina. Tot nu toe hebben we de titel, beschrijving en koppen geoptimaliseerd. We moeten echter ook de rest van de content optimaliseren.

Schrijf content in de taal die bij uw doelgroep past en die het begrijpt

Verkoopt u bijvoorbeeld breipatronen, heb het dan niet over ‘kick-ass’ breipatronen. Zoekwoorden, die u kunt gebruiken zijn bijvoorbeeld: tijdloos, charmant, klassiek etc.. Zoek uit en stel vast welk probleem u oplost voor uw publiek.

Zorg ervoor, dat u tekst content op de pagina hebt

Om te beginnen moet uw een landingspagina maken met tekstuele content en niet alleen afbeeldingen of video’s. Dit is erg belangrijk. Zoekmachines kunnen tekst gemakkelijker begrijpen, dan afbeeldingen of video’s. Afhankelijk van het ontwerp van de pagina, kunt u vervolgens intelligente manieren gebruiken om de tekst, die u nodig hebt voor SEO doeleinden toe te voegen, zonder uw ontwerp te breken.

Volg deze eenvoudige richtlijnen:

Probeer bovenaan de pagina een paar regels tekst toe te voegen. Dit kan onder uw hoofdtitel zijn. Het doel hiervan is om zowel zoekmachines als gebruikers een goede indicatie te geven waar de pagina over gaat. Voeg meer tekst in onder uw hoofdaanbod. Meestal heeft een landingspagina het hoofdaanbod boven de vouw zodat gebruikers het kunnen zien, zodra ze op de pagina landen. Dit is oké. U hoeft uw ontwerp niet te wijzigen om meer tekst boven de vouw toe te voegen. U kunt dit best verder op de pagina doen.

Wees voorzichtig met het gebruik van accordeons

Zorg ervoor, dat belangrijke tekst niet wordt verborgen in accordeons. Accordeons zijn erg handig, vooral op mobiele apparaten. Gebruik ze als algemene vuistregel alleen, wanneer dat nodig is. Als u iets belangrijks wilt delen met uw gebruikers en zoekmachines zoals Google, verberg het dan niet in een accordeon maar maak het zichtbaar op de pagina. Gebruik accordeons voor minder belangrijke berichten.

Voeg LSI zoekwoorden toe aan uw content

LSI-zoekwoorden (Latent Semantic Index) zijn zinnen die dezelfde betekenis hebben als uw doel zoekwoorden. Dus in plaats van dezelfde zoekwoorden in uw tekst te herhalen en het risico te lopen, dat u een kopie van een trefwoord krijgt, kunt u uw kopie vinden en verrijken met LSI-zoekwoorden.

7. Afbeeldingen en video’s SEO optimaliseren

Landingspagina’s hebben meestal veel visuals, hetzij in de vorm van afbeeldingen of video’s. Wat SEO betreft, moet u ervoor zorgen, dat deze elementen op een SEO vriendelijke manier op de pagina worden ingevoegd.

Afbeeldingen SEO

Alle afbeeldingen moeten 3 geoptimaliseerde elementen hebben:

  • Bestandsnaam

Het is niet het grootste SEO signaal, maar het is goed om logische bestandsnamen te gebruiken. 

  • ALT tekst

Dit is het belangrijkste element voor beeld SEO. Voor elke afbeelding moet u een betekenisvolle ALT-tekst hebben. De ALT-tekst wordt in de browser weergegeven wanneer afbeeldingen zijn uitgeschakeld. Het wordt door zoekmachines ook gebruikt om te begrijpen, waar het bij een afbeelding om gaat. Probeer daarom bij het schrijven van uw ALT-tekst op een natuurlijke manier zoekwoorden op te nemen. 

  • Afbeeldingsbijschriften

Voor elke afbeelding kunt u ook een bijschrift opgeven. Dit is de korte beschrijving, die onder de afbeelding verschijnt. Het bijschrift kan hetzelfde zijn als de ALT-tekst, met iets meer details.

Video SEO

Als u video’s op uw landingspagina heeft, zorg er dan voor, dat video’s worden aangeboden door een externe service zoals YouTube of Vimeo. Video’s zijn meestal een aantal MB’s. Om die reden is het gebruik van een streaming service een veel betere optie, dan het laden van de video’s van uw server. Voeg een videoschema toe voor elke video om bots van zoekmachines meer details over uw video te geven. U kunt daarvoor een JSON-LD-script gebruiken.

8. Onweerstaanbare call to action maken

Voor marketeers is de ‘call to action’ (CTA) alles. Het is het enige, dat telt. Als niemand erop klikt, gaat uw bedrijf failliet. Dus, zoals u misschien heeft begrepen, is een goede CTA van cruciaal belang. Het is niet ‘slechts een knop’. Het is een knop die goed moet worden doordacht.

Laten we eens kijken hoe u dat kunt doen …

  • Gebruik dwingende taal in uw ‘Call to action’ (kopen, deelnemen, ophalen, starten, downloaden)
  • Zorg ervoor, dat het zich onderscheidt van de rest van de pagina
  • Voeg een gevoel van onmiddellijke voldoening toe

Dwingende taal is het meest elementaire, dat uw CTA nodig heeft. Het derde element, dat u in uw CTA moet opnemen, is een onmiddellijk gevoel van voldoening.

Woorden die bijvoorbeeld een gevoel van onmiddellijke voldoening bieden:

  • Nu
  • Onmiddellijk
  • Krijgen
  • Kopen
  • Vandaag
  • Snel
  • Resultaten
  • Overnachting
  • Kickstart

Woorden die bijvoorbeeld vertraagde bevrediging impliceren en bezoekers demotiveren:

  • Verzoek
  • Begin
  • Leren
  • Verzenden

In plaats van te suggereren, dat de bezoeker op het punt staat verstrikt te raken in een lang en betrokken proces, moet u hem geruststellen. Hij gaat nu namelijk ‘resultaten’ boeken. 

9. Voeg gestructureerde gegevens-markeringen toe

Opmaak van gestructureerde gegevens is niet alleen beschikbaar voor video’s. Er zijn een aantal schema’s, die u op uw landingspagina kunt gebruiken. Dit is afhankelijk van het product of de service, die u verkoopt. Schema’s kunnen daardoor de presentatie van uw zoekfragment verbeteren en uw pagina ranking’s helpen verbeteren. Via schema’s kunt u zoekmachines bijvoorbeeld meer informatie geven over wat u verkoopt, hoeveel het kost en de beschikbaarheid van de voorraad.

10. SEO optimalisatie voor mobiel

Het is meer dan zeker, dat uw landingspagina meer op mobiele apparaten zal worden bekeken dan op desktop. Dit betekent, dat u om voor de hand liggende redenen ervoor moet zorgen, dat het is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. Als gevolg van de introductie van de mobiele eerste index (mobile first index) van Google is de behoefte aan SEO vriendelijke landingspagina’s belangrijker dan ooit.

Om uw landingspagina’s voor mobiel te optimaliseren, moet u ervoor zorgen dat:

  • mobiele pagina’s niet horizontaal kunnen scrollen.
  • ze alle content hebben van de desktoppagina
  • dat de landingspagina snel laadt
  • de landingspagina geen pop-ups of andere elementen hebben, die vervelend zijn voor mobiele gebruikers
  • Ze er goed uit zien op verschillende resoluties

11. SEO Optimalisatie voor website snelheid

De laadsnelheid van een pagina is een bekende SEO-rangschikkings-factor. Pagina’s die snel laden, scoren namelijk hoger dan langzamere pagina’s. Voor landingspagina’s is snelheid nog veel belangrijker. Verschillende onderzoeken hebben zelfs de impact van snelheid op verkoop en conversies hebben aangetoond. Om te profiteren van zowel de SEO voordelen als meer omzet, moeten uw landingspagina’s zo snel mogelijk worden geladen.

Enkele SEO optimalisatie tips om te volgen:

  • Gebruik beeldcompressietools om al uw afbeeldingen te optimaliseren 
  • Verklein uw CSS en JS
  • Maak gebruik van een caching-plug-in
  • Gebruik een CDN
  • Gebruik een SEO-webhostingprovider om uw website en landingspagina’s te hosten en geen gedeelde hosting
  • Voeg nooit video’s toe aan uw website maar gebruik een streamingdienst zoals YouTube of video.

12. Voeg interne links toe

Tot nu toe hebben we de structuur en content van een landingspagina geoptimaliseerd. Nu is het tijd om te kijken hoe u uw landingspagina’s het beste kunt maken & promoten.

We zullen drie gebieden onderzoeken:

  • Interne links
  • backlinks
  • 301-omleidingen

Interne links

Een interne link is een link, die verwijst naar een pagina op hetzelfde domein. Terwijl u aan uw SEO werkt, kunt u interne links gebruiken om Google te helpen het belang van uw landingspagina’s te begrijpen. Pagina’s met het grootste aantal interne links worden beschouwd als de meest waardevolle pagina’s van een website. Dit kan vervolgens een positieve invloed hebben op uw SEO.

  • Voeg een link toe die naar uw landingspagina verwijst vanaf uw startpagina
  • Het toevoegen van een link naar uw landingspagina in uw ‘footer tekst’ en zijbalk
  • Voeg links toe in uw blogberichten
  • Gebruik zoekwoorden in de ankertekst van de interne links. Dit geeft Google een idee van de zoekwoorden, waarvoor u een landingspagina wilt plaatsen.

Bij correct gebruik kunnen interne links uw SEO helpen en ook een deel van uw websiteverkeer omleiden naar die pagina’s. Dit betekent meestal meer conversies.

13. Promoot uw landingspagina’s en ontvang backlinks

Naast het intern promoten van uw landingspagina’s, moet u ze ook promoten op internet. Het doel is namelijk ook om backlinks te verkrijgen. Backlinks van hoge kwaliteit zijn één van de SEO factoren, die uw ranglijst sterk kunnen beïnvloeden. Als u bekend bent met off-page SEO praktijken, weet u inmiddels, dat backlinks van goede kwaliteit moeilijk te verkrijgen zijn. Dit is met name zo als het gaat om het promoten van landingspagina’s en verkooppagina ’s in het algemeen. Webmasters willen namelijk niet linken naar een verkooppagina.

Linkbuilding Gids

Om andere technieken te gebruiken om die waardevolle backlinks te krijgen. Lees de bijbehorende linkbuilding gids voor alle details.

14. Gebruik 301-omleidingen om uw SEO inspanningen te consolideren

Het hoofddoel van een landingspagina is het verhogen van conversies. 

Gebruik 301 omleidingen elke keer, dat u een nieuwe landingspagina maakt voor dezelfde producten of services. 301-omleidingen instrueren zoekmachines om elke SEO waarde van de ene URL naar de andere door te geven. Dus backlinks, die u heeft gebouwd en ranglijsten gaan niet verloren, wanneer u uw nieuwe landingspagina start. 301-omleidingen kunnen aan uw “.ht access” -bestand of aan uw CMS worden toegevoegd met behulp van een plug-in. Als u de bovenstaande richtlijnen volgt, krijgt u met SEO geoptimaliseerde landingspagina’s. In zakelijke termen betekent, dit dat u gericht organisch verkeer rechtstreeks naar uw pagina’s kunt krijgen. Dat wil zeggen, dat u uw conversies kunt verhogen.

15. Lokale SEO – best practices voor landingspaginas

Locatiepagina’s of landingspagina’s helpen bij het aantrekken en converteren van mensen, die lokale zoekopdrachten uitvoeren in leads en klanten. Het optimaliseren van uw bestemmingspagina is een sleutelfactor om u te helpen, die prospects om te zetten in klanten. Hiervoor zijn de belangrijkste twee praktische tips, die u mogelijk wilt gebruiken om uw bedrijf lokale SEO resultaten te laten verdienen.

1. Maak lokale content

Om uw lokale pagina goed te optimaliseren, moet u relevante content toevoegen. Dit omvat het toevoegen van lokale zoekwoorden, die zijn gekoppeld aan uw bedrijf en de omgeving.

2. Voeg hoogwaardige backlinks toe.

Backlinks zijn inkomende links naar uw website vanaf een andere website. De backlink is van hoge kwaliteit, wanneer een gezaghebbend domein naar uw pagina linkt. Links zijn namelijk de belangrijkste factor als het gaat om gelokaliseerde organische resultaten. Dus zorg ervoor, dat u prioriteit geeft aan het opbouwen van links. Zoek bijvoorbeeld lokale mappen, die relevant zijn, en dien deze in om erop te worden vermeld.

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Inmiddels hebben we ook diverse opdrachten gedaan in Leiden, Delft, Zoetermeer en Rijswijk. Een SEO scan om te achterhalen hoe we uw website bovenaan in Google krijgen is bij Connect your World altijd gratis. Kijk ook eens naar onze SEO checklists op onze website.

connectyourworld

Mijn naam is Herman Geertsema. Ik ben de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Wij voeren projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Hoe kom ik bovenaan in Google is een vraag die ik kan beantwoorden. Gespecialiseerd in lokale SEO, linkbuilding, content marketing & Google Ads.

Laat je bericht achter

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.