• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Landingspagina maken voor SEO

Landingspagina maken voor SEO

Landingspagina, Landingspaginas, landingspagina maken

Geschatte leestijd: 18 minuten

Landingspagina maken

Bij het maken van een Landingspagina staat de bezoeker of de gebruiker van de website of webpagina in het middelpunt. De landingspagina is immers de eerste webpagina van de website, die de bezoeker bekijkt. De landingspagina is daarom van groot belang. Landingspagina’s zijn vaak geoptimaliseerd om één of andere conversie te bewerkstelligen. Op een excellente landingspagina is echter ook SEO Zoekmachineoptimalisatie toegepast.

Landingspagina = meer conversies

Een voor SEO geoptimaliseerde landingspagina kan hoog scoren in Google. Dit behelst in de meeste gevallen extra websiteverkeer en daaropvolgend meer conversies. In onze blog leggen wij uit, wat een Landingspagina inhoudt. Vervolgens geven wij u een checklist. U kan daarmee uw landingspagina’s maken, verbeteren & uw conversies verhogen.

Wat is een Landingspagina?

Een landingspagina is de 1e pagina, die gebruikers bezoeken, op het moment dat ze op uw website terecht komen. In online marketing is een landingspagina de website pagina, die bezoekers moeten zien, wanneer ze op een advertentie van één van uw campagnes klikken.

Wat is Lokale SEO?

Lokale SEO is een manier voor gemeenschapsgerichte bedrijven om hun lokale vindbaarheid te vergroten. Bedrijven die gemeenschapsgericht zijn, omvatten bijvoorbeeld vaak fysieke winkels of kantoren zoals een makelaar of een rijschool. Andere voorbeelden zijn bedrijven, die een specifiek geografisch gebied bedienen. SEO rangschikkingsfactoren voor lokale SEO omvatten gerichte zoekwoorden + een geografische aanduiding zoals Den Haag, Zuid Holland of zelfs Nederland. Deze worden gebruikt bij relevante zoekopdrachten op bijvoorbeeld Google en andere zoekmachines. Voor lokale SEO is daarnaast lokale betrokkenheid van Google Mijn Bedrijf, sociale media, google reviews en SEO citations voornaam.

Een landingspagina heeft een specifiek doel

Voor veel websites is de landingspagina de startpagina. Dit komt, omdat dit de pagina is, die gebruikers bezoeken, zodra ze de domeinnaam in een browser intypen. Landingspagina’s hebben altijd een bijzonder oogpunt. Meestal hebben ze niet alle elementen van een normale pagina. Ze zijn immers zo ontworpen en gestructureerd, dat gebruikers een specifieke actie kunnen uitvoeren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een formulier indienen of een product of dienst aanschaffen.

Landingspagina optimaliseren

Een landingspagina is de eerste pagina, die u wilt dat gebruikers bezoeken, wanneer ze op uw website terechtkomen. Voor veel websites is de bestemmingspagina de startpagina, aangezien, dit de pagina is die gebruikers bezoeken, nadat ze de domeinnaam in een browser hebben getypt. In de context van digitale marketing is een landingspagina de pagina, die u wilt dat gebruikers zien, wanneer ze op een advertentie (intern of extern) van uw campagnes klikken.

Landingspagina’s hebben een specifiek doel. Meestal hebben ze niet alle elementen van een normale pagina, maar ze zijn zo ontworpen en gestructureerd, dat gebruikers een specifieke actie uitvoeren (een formulier indienen, een product of dienst kopen, enz.).

Wat zijn SEO landingspagina’s?

SEO landingspagina’s hebben alle kenmerken van een landingspagina. Dit wil zeggen, dat ze voornamelijk geoptimaliseerd zijn voor een of meerdere conversies. Daarbij zijn ze ook SEO vriendelijk.

Wanneer moet u uw landingspagina’s niet optimaliseren?

Dat gezegd hebbende, zijn er gevallen, waarin het optimaliseren van een landingspagina niet de inspanning waard is. Het neemt immers teveel tijd in beslag en moeite in verhouding met wat het opbrengt. U bent bijvoorbeeld van plan om een landingspagina voor een kortdurende campagne te ontwikkelen of een idee te testen. U kan dan het SEO optimalisatie gedeelte overslaan. De desbetreffende pagina is namelijk niet permanent. In de meeste gevallen helpt het voor SEO optimaliseren van uw landingspagina’s ervoor dat:

  • uw kansen verbeteren om hoger te scoren op de gewenste zoekwoorden
  • ze een positief effect hebben ten behoeve van uw ‘branding’
  • de gebruikerservaring verbetert, omdat SEO principes een paginagebruiker vriendelijker kunnen maken.

Gebruik daarom ‘bewezen psychologie’ voor het bouwen van landingspagina’s

  • Overeenkomende kopie op de advertentie & de landingspagina (berichtovereenkomst)
  • Een heldere, beknopte kop
  • Body-kopie met onberispelijke grammatica
  • Vertrouwensindicatoren (social proof, logo’s, garanties)
  • Een call-to-action-knop
  • Elementen om de ogen naar de knop te trekken
  • Elk vitaal element boven de vouw
  • A / B-testen
  • Visuele elementen die de content versterken
  • Minimale links
Landingspagina maken, SEO specialist Den Haag

Checklist landingspagina

Dit zijn de stappen, die u moet volgen om uw landingspagina’s te optimaliseren:

  1. Publiceer landingspagina’s naar uw eigen domein
  2. Optimaliseer de URL’s van uw landingspagina’s
  3. Maak uw landingspagina’s https
  4. Bepaal voor welke zoekwoorden u wilt rangschikken
  5. Optimaliseren voor on-page SEO
  6. Optimaliseren voor SEO content
  7. Afbeeldingen en video’s optimaliseren
  8. Maak een onweerstaanbare call to action
  9. Voeg gestructureerde gegevensmarkeringen toe
  10. Perfectioneren voor mobiel
  11. Verbeteren voor website snelheid
  12. Voeg interne links toe die naar uw landingspagina’s verwijzen
  13. Promoot uw landingspagina en ontvang backlinks
  14. Gebruik 301-omleidingen om uw SEO-inspanningen te consolideren
  15. Lokale SEO – best practices voor landingspaginas

1. Publiceer landingspagina’s naar uw eigen domein

Dit is de eerste belangrijke te volgen stap om een excellente landingspagina te maken. Om enig SEO voordeel te behalen, moeten de landingspagina’s onder uw eigen domein worden gepubliceerd. Als u een externe service inschakelt om uw landingspagina te hosten, zijn de kansen om goede SEO rankings te bereiken minimaal nul. Veel externe serviceproviders geven u de mogelijkheid om een ​​landingspagina onder hun eigen sub domein te publiceren. Qua SEO is dit slecht. De SEO vriendelijke manier is namelijk om uw landingspagina’s onder uw eigen domein te publiceren.

Een landingspagina maken doet u op uw eigen website

2. URL’s van uw landingspagina’s optimaliseren

Een nog beter alternatief is om de landingspagina rechtstreeks op uw website te ontwerpen en te hosten. Als u bijvoorbeeld gebruik maakt van WordPress, kunt u een aangepaste paginasjabloon maken. Deze kunt u vervolgens op een normale WordPress pagina toepassen. Op die manier maakt de landingspagina deel uit van uw website. U deelt daarbij een deel van het vertrouwen en de autoriteit van uw domein. U hoeft tevens geen maandelijkse kosten te betalen aan externe providers. Bovendien verhoogt het hebben van de landingspagina op uw domein het vertrouwen van gebruikers. Uw bezoekers hoeven namelijk uw website niet te verlaten. Dit vertaalt zich uiteindelijk in meer conversies. Dus uiteindelijk is het daarom een win-win situatie voor zowel SEO als conversies. De URL van een landingspagina moet voldoen aan al de regels van SEO proof URL’s. Anders gezegd, de URL van een landingspagina zal moeten voldoen aan de volgende kenmerken:

  • Kort en bondige URL’s: Lange URL’s verwarren zowel zoekmachines als gebruikers.
  • Neem zoekwoorden op, die u wilt targeten, maar geen trefwoordvulling
  • Alle tekens zijn kleine letters
  • Geen witte spaties
  • Woorden worden gescheiden met “-“

Url’s van landingspagina’s moeten onder andere kort en gemakkelijk te onthouden zijn. Op die manier zijn ze logisch, wanneer ze bijvoorbeeld op sociale netwerken worden gedeeld.

SSL

Het is van het grootste belang om een ​​SSL te verbinden aan uw landingspagina’s en website in het algemeen. Het geeft u namelijk een kleine comparatieve boost. Immers Google gebruikt HTTPS in hun ranking algoritme. Bovendien is het een andere manier om gebruikers te vertellen, dat uw website vertrouwen is. Het delen van hun persoonlijke informatie en het doen van een aankoop wordt daarmee bevorderd.

Landingspagina maken, zoekwoorden, zoekwoordenonderzoek

Zoekwoorden bepalen

Om elke pagina te kunnen optimaliseren, moet u eerst op de hoogte zijn van welke zoekwoorden u de betreffende pagina wilt rangschikken. Als het de landingspagina SEO betreft, wordt deze taak een beetje lastiger. De SEO zoekwoorden moeten namelijk worden gesynchroniseerd met de kopie van de landingspagina.

Juiste manieren om dit te benaderen zijn bijvoorbeeld:

  • Bereid eerst een kopie van de landingspagina voor zonder rekening te houden met zoekwoorden
  • Bepaal op welke zoekwoorden u de landingspagina wilt rangschikken in de SERP’S
  • Plaats daarnaast de zoekwoorden strategisch op de webpagina, als onderdeel van de SEO processen op de webpagina.
Zoekwoordenonderzoek, Bovenaan in Google

Zoekwoordenonderzoek betreffende een landingspagina

Laten we eens kijken, hoe u kunt vinden voor welke zoekwoorden u uw landingspagina’s kunt optimaliseren, nadat uw landingspagina klaar is. Een eerste stap is bijvoorbeeld naar Mozz, Sem Rush (of uw favoriete hulpprogramma voor zoekwoordonderzoek) te gaan. Zoek vervolgens naar zoekwoorden, die betrekking hebben op uw content.

3. Maak uw landingspagina’s HTTPS

Hoewel dit misschien voor velen een voor de hand liggende stap lijkt, zoekt u in dit stadium naar zoekwoorden, waarmee u hoog kunt scoren op Google. Dat hoeft niet overeen te komen met zoekwoorden, waarop u graag hoog zou willen scoren.

4. Zoekwoordenonderzoek: stel realistische doelen

Wat is het verschil? We willen allemaal onze landingspagina’s rangschikken op zeer competitieve zoekwoorden. Tenzij u een echt sterke website heeft, is dit niet altijd een optie. Dus waarom tijd verliezen door uw pagina’s te optimaliseren voor zoekwoorden, waarop u nooit hoog zult scoren in Google. Het is beter zoekwoorden te identificeren, die u daadwerkelijk op de topposities kunt plaatsen en deze te targeten. Nu u ervan overtuigd bent, dat realistische SEO doelen belangrijk zijn, gaan we verder met ons onderzoek naar zoekwoorden. We nemen aan, dat het uw taak is om de landingspagina voor de dames lingerie te optimaliseren. Ga naar Semrush of Mozz en voer vervolgens uw hoofddoelwoord in en klik op zoeken. Meestal ziet u, dat dit zoekwoord een zoekwoord is met een groot volume, maar ook zeer competitief.

Longtail keywords

Vind longtail keywords, die minder concurrerend zijn en optimaliseer uw landingspagina’s daarvoor. U denkt misschien, dat lange zoekwoorden minder zoekvolume hebben. Maar als u bijvoorbeeld een toppositie voor een zoekwoord met een laag zoekvolume krijgt, krijgt u daardoor meer verkeer, dan voor een populair zoekwoord met een ranking op de 2e of 3e pagina. Een andere manier om zoekwoorden te vinden, die u in uw optimalisatieproces kunt gebruiken, is door te analyseren welke zoekwoorden verkeer naar pagina’s leiden, die al in de topposities van Google staan.

5. Optimaliseren voor on-page SEO

Als u eenmaal een helder idee heeft op welke zoekwoorden u de webpagina wilt rangschikken, is de volgende stap het toevoegen van die zoekwoorden aan de webpagina. Dit proces wordt On Page SEO genoemd. 

De te volgen stapjes zijn:

Het toevoegen van relevante zoekwoorden op de landingspagina.

  1. Voeg het hoofd zoekwoord in de URL toe

    Ga terug en bekijk de pagina-URL en zorg er vervolgens voor, dat u uw hoofddoel zoekwoord opneemt.

  2. Voeg zoekwoorden toe aan uw titeltag

    Elke webpagina die op internet wordt gepubliceerd, heeft een titel tag (<title> </ title ). Dit is niet noodzakelijkerwijs wat er op de pagina wordt weergegeven (dat is de H1-tag), maar wat er wordt weergegeven in de browser- en zoekresultatenpagina’s van zoekmachines. Het hoofd zoekwoord moet in de titel tag worden opgenomen of u neemt variaties in de buurt op.

  3. Plaats zoekwoorden in uw metabeschrijvingen

    De metabeschrijving van de webpagina wordt niet op de pagina zelf weergegeven. Deze beschrijving kan wel worden weergegeven in de zoekresultaten onder uw titel. Wat belangrijk is als het gaat om SEO, is om gerelateerde zoekwoorden in de beschrijving op te nemen en ze interessant te maken om gebruikers aan te moedigen op het fragment te klikken en de website te bezoeken. Google geeft niet altijd de metabeschrijvingswaarde weer, die u opgeeft. Soms maakt Google wel een aangepaste beschrijving op basis van de content van de pagina. Desalniettemin moet u de metabeschrijvingstag van al de pagina’s altijd optimaliseren.

  4. Voeg zoekwoorden toe of sluit variaties op uw hoofdkop (H1-tag) en subtitels

    Het eerste element van een pagina is een H1-tag. In de meeste gevallen is de H1-tag hetzelfde als de paginatitel. Voor een betere optimalisatie kunt u verscheidende zoekwoorden in uw H1-tag gebruiken. Een excellente landingspagina heeft verscheidende secties. Dit soort secties moeten een H2-kop hebben en sub secties een H3-kop. Probeer bij het ontwerpen van een pagina altijd een hiërarchische structuur te gebruiken. Bovenaan de structuur heeft u uw H1 (slechts één per pagina). Daaropvolgend kunt u meerdere H2’s gebruiken en vervolgens H3 koppen inzetten.

6. SEO content optimaliseren

Een ander element, dat moet worden geoptimaliseerd, is de werkelijke content van de pagina. Tot nu toe hebben we de titel, beschrijving en koppen geoptimaliseerd. We moeten echter ook de rest van de content optimaliseren.

Schrijf content in de taal die bij uw doelgroep past en die het begrijpt

Verkoopt u bijvoorbeeld breipatronen, heb het dan niet over ‘kick-ass’ breipatronen. Zoekwoorden, die u kunt gebruiken zijn bijvoorbeeld: tijdloos, charmant, klassiek etc. Zoek uit en stel vast welk probleem u oplost voor uw publiek.

Zorg ervoor, dat u tekst content op de pagina hebt

Om te beginnen moet uw een landingspagina maken met tekstuele SEO content en niet enkel afbeeldingen of video’s. Dit is erg belangrijk. Zoekmachines kunnen tekst gemakkelijker begrijpen, dan afbeeldingen of video’s. Afhankelijk van het ontwerp van de pagina, kan u vervolgens intelligente manieren toepassen om de tekst, die u nodig hebt wat betreft SEO doeleinden toe te voegen, zonder uw ontwerp te breken.

Volg deze eenvoudige richtlijnen:

Probeer bovenaan de pagina een paar regels tekst toe te voegen. Dit kan onder uw hoofdtitel zijn. Het doel hiervan is om zowel zoekmachines als gebruikers een goede indicatie te geven wat er op de pagina staat. Voeg extra tekst in onder uw hoofdaanbod. Meestal heeft de landingspagina het hoofdaanbod boven de vouw zodat bezoekers het hoofdaanbod kunnen zien, zodra ze op de webpagina landen. Dit is oké. U hoeft uw ontwerp niet te wijzigen om meer tekst boven de vouw toe te voegen. U kunt dit best verder op de pagina doen.

Wees voorzichtig met het gebruik van accordeons

Zorg ervoor, dat belangrijke tekst niet wordt verborgen in accordeons. Accordeons zijn erg handig, met name op mobiele apparaten. Neem ze alleen in gebruik als dat nodig is. Als u iets belangrijks wilt delen samen met uw website gebruikers en zoekmachines zoals Google, verberg het dan niet door middel van een accordeon maar maak het zichtbaar op de webpagina. Gebruik accordeons voor minder belangrijke berichten.

Voeg LSI zoekwoorden toe aan uw content

LSI-zoekwoorden (Latent Semantic Index) zijn zinnen die dezelfde betekenis hebben als uw doel zoekwoorden. Dus in plaats van dezelfde zoekwoorden in uw tekst te herhalen en het risico te lopen, dat u een kopie van een trefwoord krijgt, kunt u uw kopie vinden en verrijken met LSI-zoekwoorden.

7. Afbeeldingen en video’s SEO optimaliseren

Bij het maken van een Landingspagina gebruikt u meestal meerdere visuals, hetzij in de vorm van foto´s, afbeeldingen of video’s. Wat SEO betreft, zorgt u ervoor, dat deze elementen op een SEO vriendelijke manier op de pagina worden ingevoegd.

SEO Afbeeldingen

Alle afbeeldingen moeten 3 geoptimaliseerde elementen hebben:

  • Bestandsnaam

Het is niet het grootste SEO signaal, maar het is goed om logische bestandsnamen te gebruiken. 

  • ALT tekst

Dit is het meest belangrijke element voor beeld SEO. Bij elke afbeelding moet u een betekenisvolle Alt tekst hebben. De alt tekst wordt in de browser weergegeven wanneer afbeeldingen zijn uitgeschakeld. Het wordt door zoekmachines ook gebruikt om te begrijpen, waar het bij een afbeelding om gaat. Probeer daarom bij het schrijven van uw alt tekst op een natuurlijke manier zoekwoorden op te nemen. 

  • Afbeeldingsbijschriften

Voor elke afbeelding kunt u ook een bijschrift opgeven. Dit is de beschrijving, die onder de afbeelding verschijnt. Het bijschrift kan hetzelfde zijn als de alt tekst, met iets meer details.

Video SEO

Als u video’s op uw landingspagina heeft, zorg er dan voor, dat video’s worden aangeboden door een externe service zoals YouTube of Vimeo. Video’s zijn meestal een aantal MB’s. Om die reden is het gebruik van een streaming service een veel betere optie, dan het laden van de video’s van uw server. Voeg een videoschema toe voor elke video om bots van zoekmachines meer details over uw video te geven. U kunt daarvoor een JSON-LD-script gebruiken.

8. Onweerstaanbare call to action

Voor marketeers is de ‘call to action’ (CTA) alles. Dit is het enige, dat telt. Als niemand erop klikt, gaat uw bedrijf failliet. Dus, zoals u misschien heeft begrepen, is een goede CTA van cruciaal belang. Het is niet ‘slechts een knop’. Het is een knop die goed moet worden doordacht.

Laten we eens kijken hoe u dat kunt doen …

  • Gebruik dwingende taal in uw ‘Call to action’ (kopen, deelnemen, ophalen, starten, downloaden)
  • Zorg ervoor, dat het zich onderscheidt van de rest van de pagina
  • Voeg een gevoel van onmiddellijke voldoening toe

Dwingende taal is het meest elementaire, dat uw CTA nodig heeft. Het derde element, dat u in uw CTA opnemen moet, is een onmiddellijk gevoel van voldoening.

Woorden die ter illustratie een gevoel van onmiddellijke voldoening bieden:

  • Nu
  • Onmiddellijk
  • Krijgen
  • Kopen
  • Vandaag
  • Snel
  • Resultaten
  • Overnachting
  • Kickstart

Woorden die bijvoorbeeld vertraagde bevrediging impliceren en bezoekers demotiveren:

  • Verzoek
  • Begin
  • Leren
  • Verzenden

In plaats van te suggereren, dat de bezoeker op het punt staat verstrikt te raken in een lang en betrokken proces, moet u hem geruststellen. Hij gaat nu namelijk ‘resultaten’ boeken. 

9. Voeg gestructureerde gegevens-markeringen toe

Opmaak van gestructureerde gegevens is niet alleen beschikbaar voor video’s. Er zijn een aantal schema’s, die u op uw landingspagina kunt gebruiken. Dit is afhankelijk van het product of de service, die u verkoopt. Schema’s kunnen daardoor de presentatie van uw zoekfragment verbeteren en uw pagina ranking’s helpen verbeteren. Via schema’s kunt u zoekmachines bijvoorbeeld meer informatie geven over wat u verkoopt, hoeveel het kost en de beschikbaarheid van de voorraad.

10. SEO optimalisatie voor mobiel

Het is meer dan zeker, dat uw landingspagina meer op mobiele apparaten zal worden bekeken dan op desktop. Dit betekent, dat u om voor de hand liggende redenen ervoor moet zorgen, dat het is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. Als gevolg van de introductie van de mobiele eerste index (mobile first index) van Google is de behoefte aan SEO vriendelijke landingspagina’s belangrijker dan ooit.

Om uw landingspagina’s voor mobiel te optimaliseren, moet u ervoor zorgen dat:

  • mobiele pagina’s niet horizontaal kunnen scrollen.
  • ze alle content hebben van de desktoppagina
  • dat de landingspagina snel laadt
  • de landingspagina geen pop-ups of andere elementen hebben, die vervelend zijn voor mobiele gebruikers
  • Ze er goed uit zien op verschillende resoluties

11. SEO Optimalisatie voor website snelheid

De laadsnelheid van een pagina is een bekende SEO-rangschikkings-factor. Pagina’s die snel laden, scoren namelijk hoger dan langzamere pagina’s. Voor landingspagina’s is snelheid nog veel belangrijker. Verschillende onderzoeken hebben zelfs de impact van snelheid op verkoop en conversies hebben aangetoond. Om te profiteren van zowel de SEO voordelen als meer omzet, moeten uw landingspagina’s zo snel mogelijk worden geladen.

Enkele SEO optimalisatie tips om te volgen:

  • Gebruik beeldcompressietools om al uw afbeeldingen te optimaliseren 
  • Verklein uw CSS en JS
  • Maak gebruik van een caching-plug-in
  • Gebruik een CDN
  • Gebruik een SEO-webhostingprovider om uw website en landingspagina’s te hosten en geen gedeelde hosting
  • Voeg nooit video’s toe aan uw website maar gebruik een streamingdienst zoals YouTube of video.

12. Voeg interne links toe

Tot nu toe hebben we de structuur en content van een landingspagina geoptimaliseerd. Nu is het tijd om te kijken hoe u uw landingspagina’s het beste kunt maken & promoten.

We zullen drie gebieden onderzoeken:

  • Interne links
  • backlinks
  • 301-omleidingen

Interne links

Een interne link is een link, die verwijst naar een pagina op hetzelfde domein. Terwijl u aan uw SEO werkt, kunt u interne links gebruiken om Google te helpen het belang van uw landingspagina’s te begrijpen. Pagina’s met het grootste aantal interne links worden beschouwd als de meest waardevolle pagina’s van een website. Dit kan vervolgens een positieve invloed hebben op uw SEO.

  • Voeg een link toe die naar uw landingspagina verwijst vanaf uw startpagina
  • Het toevoegen van een link naar uw landingspagina in uw ‘footer tekst’ en zijbalk
  • Voeg links toe in uw blogberichten
  • Gebruik zoekwoorden in de ankertekst van de interne links. Dit geeft Google een idee van de zoekwoorden, waarvoor u een landingspagina wilt plaatsen.

Bij correct gebruik kunnen interne links uw SEO helpen en ook een deel van uw websiteverkeer omleiden naar die pagina’s. Dit betekent meestal meer conversies.

13. Promoot uw landingspagina’s en ontvang backlinks

Naast het intern promoten van uw landingspagina’s, moet u ze ook promoten op internet. Het doel is namelijk ook om backlinks te verkrijgen. Backlinks van hoge kwaliteit zijn één van de SEO factoren, die uw ranglijst sterk kunnen beïnvloeden. Als u bekend bent met off-page SEO praktijken, weet u inmiddels, dat backlinks van goede kwaliteit moeilijk te verkrijgen zijn. Dit is met name zo als het gaat om het promoten van landingspagina’s en verkooppagina ’s in het algemeen. Webmasters willen namelijk niet linken naar een verkooppagina.

Linkbuilding Gids

Om andere technieken te gebruiken om die waardevolle backlinks te krijgen. Lees de bijbehorende linkbuilding gids voor alle details.

14. Gebruik 301-omleidingen om uw SEO inspanningen te consolideren

Het hoofddoel van een landingspagina is het verhogen van conversies. 

Gebruik 301 omleidingen elke keer, dat u een nieuwe landingspagina maakt voor dezelfde producten of services. 301-omleidingen instrueren zoekmachines om elke SEO waarde van de ene URL naar de andere door te geven. Dus backlinks, die u heeft gebouwd en ranglijsten gaan niet verloren, wanneer u uw nieuwe landingspagina start. 301-omleidingen kunnen aan uw “.ht access” -bestand of aan uw CMS worden toegevoegd met behulp van een plug-in. Als u de bovenstaande richtlijnen volgt, krijgt u met SEO geoptimaliseerde landingspagina’s. In zakelijke termen betekent, dit dat u gericht organisch verkeer rechtstreeks naar uw pagina’s kunt krijgen. Dat wil zeggen, dat u uw conversies kunt verhogen.

15. Lokale SEO – ‘best practices’ voor Landingsspagina’s

Locatiepagina’s of landingspagina’s helpen bij het aantrekken en converteren van mensen, die lokale zoekopdrachten uitvoeren in leads en klanten. Het optimaliseren van uw bestemmingspagina is een sleutelfactor om u te helpen, die prospects om te zetten in klanten. Hiervoor zijn de belangrijkste twee praktische tips, die u mogelijk wilt gebruiken om uw bedrijf lokale SEO resultaten te laten verdienen.

1. Maak lokale content

Om uw lokale pagina goed te optimaliseren, moet u relevante content toevoegen. Dit omvat het toevoegen van lokale zoekwoorden, die zijn gekoppeld aan uw bedrijf en de omgeving.

2. Voeg hoogwaardige backlinks toe.

Backlinks zijn inkomende links naar uw website vanaf een andere website. De backlink is van hoge kwaliteit, wanneer een gezaghebbend domein naar uw pagina linkt. Links zijn namelijk de belangrijkste factor als het gaat om gelokaliseerde organische resultaten. Dus zorg ervoor, dat u prioriteit geeft aan het opbouwen van backlinks. Zoek bijvoorbeeld lokale mappen, die relevant zijn, en dien deze in om erop te worden vermeld.

SEO specialist Den Haag

Herman Geertsema is een freelance SEO specialist en Content Marketing expert. Daarnaast is hij de eigenaar van SEO g Bureau Connect your World gevestigd in Den Haag. Herman is een zeer ervaren SEO consultant & Content Marketing expert. Online marketing bureau Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Inmiddels hebben we ook diverse opdrachten gedaan in Leiden, Delft, Zoetermeer en Rijswijk. Een SEO scan om te achterhalen hoe we uw website bovenaan in Google krijgen is bij Connect your World altijd gratis. Kijk ook eens naar onze SEO checklists op onze website.

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl

SEO advies

Heeft u nog meer SEO advies nodig? Neem dan deze gratis SEO checklist eens door. Hiermee kunt u de vindbaarheid van uw website verder verbeteren. Ook 14 content tips voor de top van de marketing funnel is interessant leesvoer.

connectyourworld

Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.