• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Longtail zoekwoorden – Hoe vind en gebruik je ze?

longtail zoekwoorden, zoekwoordenonderzoek

Longtail zoekwoorden – Hoe vind en gebruik je ze?

longtail zoekwoorden, zoekwoordenonderzoek
Zoekwoordenonderzoek

Long tail keywords inleiding

Weet u, dat er een manier is om meer gericht organisch verkeer naar uw website te trekken, die veel gemakkelijker is, dan het genereren van een hoop willekeurige paginaweergaven? Om bovenaan in Google te komen wordt vaak de focus gelegd op zoekwoorden met een hoog zoekvolume. Longtail zoekwoorden worden echter nog wel eens over het hoofd gezien. Dat is niet terecht! 70% van alle zoekopdrachten is namelijk met longtail keywords ook wel longtail zoekwoorden. Dit verkeer wilt u toch niet mis lopen?

Geschatte leestijd: 4 minuten

Wat zijn de voordelen van het focussen op longtail zoekwoorden?

  • Long tail zoekwoorden komen overeen met de zoekintentie van de gebruiker
  • Longtail zoekwoorden zijn gemakkelijker te rangschikken in vergelijking met niet long tail zoekwoorden
  • Er zijn veel meer long tail zoekwoorden dan hoofd zoekwoorden
  • Longtail zoekwoorden hebben hogere conversiepercentages
  • Longtail keywords helpen u website autoriteit en vertrouwen op te bouwen
  • U krijgt meer verkeer dan het voorgestelde zoekvolume
Wat zijn longtail zoekwoorden?

Long tail zoekwoorden zijn zoekopdrachten, die meestal uit drie of meer woorden bestaan, ​​die de focus van de zoekresultaten verkleinen en meer specifieke resultaten opleveren. 
Longtail zoekwoorden hebben ook vaak een lagere moeilijkheidsgraad en een lager volume.

  1. Kijk handmatig naar websites van concurrenten en van website zoals Reddit en Quora

    Bestudeer gestelde vragen en bekijk veel gebruikte samengestelde woordgroepen.

  2. Maak gebruik van een SEO tool als Moz, SemRush of SE Ranking

    Draai een lijst uit met semantisch relevante zoektermen uit en kies de longtail zoekwoorden uit met potentie.

  3. Suggesties Google zoekvak

    Tik een zoekterm in bij Google en onderzoek welke suggesties Google zelf geeft om je zoekopdracht verder te verbeteren.

  4. Google mensen vragen ook en gerelateerde zoekopdrachten

    Een andere handmatige methode is om het onderwerp dat u in gedachten heeft te Googlen en de sectie ‘Mensen vragen ook’ en de ‘Gerelateerde zoekopdrachten’ te bekijken.

  5. Suggesties bij Bing en Yahoo

    Bing en Yahoo hebben de dezelfde zoekwoorden suggesties als Google, maar deze komen niet 1 op 1 overeen.

  6. Concurrentie analyse

    Het is altijd goed om te kijken wat uw concurrenten doen. Niet om het klakkeloos te kopiëren, maar om u op weg te helpen. Van een idee komt vaak een ander idee waar misschien uw concurrent weer niet aan gedacht heeft. Abonneer u daarom op de nieuwsbrief van uw concurrent of op de RSS feed van zijn website.

  7. Longtail zoekwoorden vinden met SEO tool

    Elke SEO tool van naam heeft wel een prima mogelijkheid om long tail keywords te achterhalen. Vaak krijg je met een druk op de knop een uitdraai van de zoekwoorden met een zoekvolume en een moeilijkheidsgraad. Hierbij is het dus niet erg, dat het zoekvolume van de SEO zoekwoorden wat lager is. Dat maakt u weer goed door de lagere moeilijkheidsgraad. Door in te zetten op longtail zoekwoorden is een positie bovenaan bij Google ook voor u goed mogelijk.

  8. Hoe gebruikt u longtail zoekwoorden?

    Zet het zoekwoord aan het begin van de kop en de titel tag. Gebruik het long tail zoekwoord als slug. Zorg, dat de titel een H1 tag is. Gebruik het zoekwoord ook in uw H2 en H3 tags. Plaats het longtail zoekwoord in de eerste 100 woorden. Als extra voegt u in het artikel wat variaties in van het zoekwoord.

Relevante blogs van Connect your World

0/5 (0 Reviews)
connectyourworld

Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.