• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com (Gratis SEO Scan)

Lokale SEO Tips voor het MKB

Lokale SEO Tips voor het MKB

Lokaal bovenaan in Google, Lokale SEO voor het MKB
Local SEO is belangrijk voor uw omzet

Top 10 fouten die bedrijven maken met Lokale SEO

Lokale SEO voor het MKB kan grote voordelen opleveren voor de MKB-er. Van de 100 mensen die een lokaal bedrijf zoeken op Google, gaat 50% daarvan de volgende dag naar de winkel of het bedrijf. Toch weet twee op de vijf bedrijfsleiders niet of hun website is geoptimaliseerd voor lokale SEO. Waar moeten ze op letten?

Wat is lokale SEO?

Met Lokale SEO optimaliseert u een website op lokale zoekwoorden. Dit houdt in, dat wanneer iemand in de buurt van uw locatie iets zoekt, uw website in Google hoger te vinden zal zijn, dan bij iemand die niet in de buurt is. ‘Makelaar Den Haag’ kan een zoekwoord zijn.Lokale SEO voor het MKB, Lokale SEO tips

Bepaal uw onderscheidend vermogen

Elk bedrijf met een fysieke lokale aanwezigheid moet een website hebben om gevonden te worden. En een website, die goed is geoptimaliseerd voor gebruikers die binnen een specifiek gebied lokaal zoeken, is een absolute must. Nieuw onderzoek heeft aangetoond, dat een groot aantal organisaties extra inkomsten mislopen als gevolg van het ontbreken van een goede lokale SEO strategie. Bedrijven weten vaak niet hoe goed hun website is geoptimaliseerd voor lokaal zoeken.

Lokale SEO

Het in Cheshire, Verenigd Koninkrijk gebaseerde digitale marketingbureau, MarketingSignals.com ondervroeg meer dan 1.000 werknemers om te ontdekken, hoe zij hun sites optimaliseerden voor lokale SEO. Het ontdekte, dat meer dan één op de drie (39 procent) van de bedrijfsleiders niet zeker weet of hun bedrijfswebsite is geoptimaliseerd voor lokale SEO. Een goed ontworpen en geoptimaliseerde website biedt bedrijven de kans om een ​​breder online publiek te bereiken. Het heeft echter bijna geen zin om er een te hebben als het niet goed is geoptimaliseerd voor zoekmachineverkeer.

Lokale SEO voor het MKB onderzoek

Het onderzoek identificeerde een aantal manieren, waarop bedrijven hun eigen lokale zichtbaarheid van zoekmachines kunnen verbeteren. Meer dan één op de drie (37 procent) van de respondenten gaf toe dat ze niet eens een geverifieerde Google Mijn Bedrijf vermelding (GMB) voor hun bedrijf hadden. Eén op de drie (32 procent) zegt, dat hun website niet volledig is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. 29 procent geeft aan, dat ze de content van hun site niet specifiek hebben geoptimaliseerd voor lokale zoekopdrachten. Meer dan één op de vier respondenten (27 procent) zei dat ze niet zijn opgenomen op lokale bedrijfsdirectory sites. Meer dan een op de vijf (21 procent) zei dat ze nooit hebben gecontroleerd of hun eigen naam, adres en telefoonnummer (NAW) op hun website overeenkomen met het adres, dat op andere directory sites is gepubliceerd.

Zonder Lokale SEO loopt u omzet mis

Bijna één op de vijf (18 procent) heeft geen klantrecensies. Meer dan één op de zes (16 procent) zegt, dat hun website geen gelokaliseerde blog content heeft en 15 procent heeft standaardteksten of duplicated content op elke locatiepagina. Andere zaken waarmee bedrijven worden geconfronteerd zijn: Niet op de hoogte zijn van SEO rankingfactoren zoals backlinks of domein autoriteit (13 procent van de respondenten). Eén op de 10 heeft geen contactgegevens op de website. Gareth Hoyle, managing director bij MarketingSignals.com zei: “Er zijn een groot aantal bedrijven die potentiële omzet mislopen, omdat ze hun website niet optimaliseren voor lokale SEO. Dit is zorgwekkend gezien het belang, dat het kan hebben voor bedrijven, met name bedrijven die lokaal handelen of meerdere fysieke locaties hebben. ”

Lokale SEO voor het MKB in Den Haag
Lokale SEO voor het MKB in Den Haag

Conversies

Een ander veel gemaakte fout, is dat verondersteld wordt, dat Lokale SEO alleen draait om meer bezoekers naar uw website te trekken. Dat is het halve werk. Uiteindelijk moet u deze bezoekers overtuigen om uw product of dienst te kopen. Volg deze drie stappen om het aantal conversies sterk te verhogen:

  1. Vereenvoudig de navigatie van uw website.
  2. Maak duidelijke call to action buttons
  3. Profiteer van testimonials

Lokale SEO voor het MKB zeer  wenselijk

Lokale SEO voor het MKB moet daarom meer onder de aandacht gebracht worden bij de MKB-er en ZZP-ers. Hoe hoger de positie in Google, hoe meer er op uw website geklikt wordt. Zeker als u lokaal met een stevige concurrentie te maken heeft, is een hoge positie op Google een groot concurrentievoordeel. Lokale SEO voor het MKB is daarom voor iedere lokale ondernemer een must, die niet genegeerd kan worden.

Local SEO, Lokale SEO, Google Mijn Bedrijf
Local SEO, Lokale SEO, Google Mijn Bedrijf

Lokale SEO, Linkbuilding & Google Reviews Blogs

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO optimalisatie specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Wij hebben ook meerdere projecten gedaan in Leiden, Voorburg, Delft, Zoetermeer & Rijswijk. Heeft u een vraag of wilt u mij inhuren als Lokale SEO voor het MKB specialist? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij.

SEO checklist

Presteer nog beter met uw website met behulp van deze Lokale SEO checklist.

connectyourworld

Mijn naam is Herman Geertsema. Ik ben de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Wij voeren projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Hoe kom ik bovenaan in Google is een vraag die ik kan beantwoorden. Gespecialiseerd in lokale SEO, linkbuilding, content marketing & Google Ads.

Laat je bericht achter

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.