• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Lokale SEO voor MKB bedrijven in Den Haag

Lokale SEO, Local SEO

Lokale SEO voor MKB bedrijven in Den Haag

Lokale SEO, SEO Den Haag

Lokale SEO – Inleiding

Focus jij je al als bedrijf in Den Haag op lokale SEO? Nee? Dan adviseer ik je dat wel om snel op te pakken. Online zoeken is vaak het startpunt in de zoektocht van een lokale consument naar producten en diensten in de buurt. Volgens BrightLocal ‘s meest recente lokale consumentenonderzoek van BrightLocal gebruikt 78% het internet meer dan eens per week om informatie te vinden over lokale bedrijven in hun regio. Je moet zichtbaar zijn in lokale organische zoekresultaten en Map Pack-zoekresultaten als je gevonden wilt worden. Dan heb je de kans om die zoekers om te zetten in winkelverkeer, geboekte afspraken of een ander type betalende klant.

Geschatte leestijd: 9 minuten

1. Controleer op technische fouten die de indexering kunnen beïnvloeden

Dit is basis SEO. U wordt niet gevonden als zoekmachines uw site niet kunnen indexeren. Leer eerst de basis over hoe zoekmachines uw website crawlen en indexeren. Deze fundamentele kennis zal u helpen uw SEO inspanningen in de toekomst te begeleiden. U kunt heel goed besluiten dat technische SEO-kwesties zoals indexatie te complex zijn om te beheren naast het runnen van uw bedrijf. Als dat het geval is, begrijpt u in ieder geval wat u een SEO bureau of SEO consultant inhuurt om voor u te doen.

2. Creëer uitzonderlijke content

Content is het voertuig, waarmee alle berichten, aanbiedingen en oproepen tot actie aan uw publiek worden bezorgd. Maar uw kleine bedrijf concurreert niet alleen met andere bedrijven zoals het uwe in de zoekresultaten. Je hebt ook te maken met media publicaties, informatieve websites, grote merken, lokale recensiesites en allerlei andere bronnen, die content creëren die relevant is voor je producten en diensten.

Content creëren

De lat ligt hoog en dat betekent, dat uw content uitzonderlijk moet zijn om op te vallen. Voordat je met beide benen op de grond springt en blog posts begint te publiceren, moet je de tijd nemen om een ​​lokale contentstrategie op te stellen die aansluit bij je bedrijfsdoelen. Zorg ervoor, dat u verschillende soorten lokale content opneemt en optimaliseer elk stuk voor zoeken met behulp van deze beproefde lokale SEO-best practices op de pagina .

3. Integreer lokale linkbuilding in uw SEO-strategie

Links zijn de valuta van het web. Ze zijn een belangrijk vertrouwenssignaal voor zoekmachines zoals Google en suggereren, dat anderen uw content onderschrijven.

“Lokale links worden gemaakt met de bedoeling om te laten zien, dat anderen die relevant zijn voor de omgeving uw bedrijf vertrouwen of onderschrijven.”

Lokale SEO, SEO Den Haag

4. Breng uw Google bedrijfsprofiel op orde

Geen enkele lokale zoekstrategie is compleet zonder een goed geoptimaliseerd Google Bedrijfsprofiel (GBP). Hoewel Google lokale bedrijfsinformatie haalt uit een breed scala aan sites, directory’s en netwerken op internet, ziet het zijn eigen profielen als een enkele bron van waarheid over elk lokaal bedrijf. Deze profielen, voorheen bekend als het Google Mijn Bedrijf-programma, zijn de afgelopen jaren rijker en interactiever geworden. En met deze updates zijn ze ook nuttiger geworden voor lokale zoekers.

Google Bedrijfsprofiel functionaliteiten

Tegenwoordig bieden GBP’s niet alleen belangrijke bedrijfsinformatie zoals uw locatie en contactgegevens, maar stellen u ook in staat om:

  • Help zoekers inzicht te krijgen in de ervaring die ze bij uw bedrijf zullen hebben met een verscheidenheid aan foto’s en video’s van hoge kwaliteit.
  • Breng aanbiedingen, evenementen en meer onder de aandacht met Google Posts .
  • Communiceer met klanten via Messaging, Q&A en reageren op beoordelingen.
  • Deel proactief onderscheidende functies, gezondheids- en veiligheidsinformatie, betaalmethoden en meer met Attributes .

5. Zorg ervoor dat lokale vermeldingen nauwkeurig zijn

Google waardeert de ervaring van de zoeker boven alles. Onnauwkeurige, verouderde informatie die een negatieve invloed heeft op de gebruikerservaring is daarom een ​​risico en kan uw lokale zichtbaarheid enorm belemmeren. Overal waar een zoeker uw bedrijfsvermelding online tegenkomt – op sociale media, in een lokale directory, in Gouden Gids, op recensiesites zoals Yelp of Trip Advisor – de informatie die ze daar vinden, moet hen in staat stellen naadloos te converteren. Als het verkeerde telefoonnummer, adres, openingstijden of andere belangrijke bedrijfsinformatie wordt vermeld, kan dit ertoe leiden, dat een zoeker bijvoorbeeld in een gesloten winkel verschijnt.

Nauwkeurigheid belangrijk in Lokale SEO

Of door hun GPS-systeem naar uw vorige locatie worden gestuurd. Het zien van verschillende versies van belangrijke bedrijfsgegevens op internet maakt het voor zoekmachines moeilijk om te weten wat waar is. Aangezien Google elke zoeker het best mogelijke antwoord op hun zoekopdracht wil geven, wilt u niet, dat het algoritme zich afvraagt ​​of uw bedrijfsinformatie betrouwbaar is. Het handmatig bijhouden van vermeldingen is tijdrovend en ongelooflijk moeilijk, omdat gegevens aggregators en directory’s mogelijk op zoek zijn naar bedrijfsinformatie en hun vermeldingen bijwerken. Dit is hoe verkeerde informatie of verouderde vermeldingen zich verspreiden, en het verkeerde adres, de URL of de uren kunnen zich wijd en zijd verspreiden. Kleine bedrijven kunnen een lokale SEO-tool zoals Moz Local of Semrush gebruiken om het scannen naar bedrijfsvermeldingen te automatiseren en de nauwkeurigheid ervan te controleren.

6. Bewaak en reageer op lokale beoordelingen

Recensies zijn een zeer belangrijk onderdeel van de lokale zoekervaring en in 2021 zei 77% van de lokale consumenten, dat ze altijd of regelmatig beoordelingen lezen bij het zoeken naar lokale bedrijven. De lokale ranking-algoritmen van Google zijn minder een mysterie dan hun organische tegenhangers. 

Google vertelt ons openlijk, dat er drie belangrijke lokale SEO ranking factoren zijn: Relevantie, Afstand en Prominentie.

Recensies maken deel uit van de Prominence-factor en Google stelt:

“Google-recensietelling en beoordelingsscore-factor in lokale zoekrangschikking. Meer recensies en positieve beoordelingen kunnen de lokale positie van uw bedrijf verbeteren.”

7. Gebruik relevant lokaal schema

Hoewel het geen rangschikkingsfactor is , is schemamarkering een type gestructureerde gegevens dat het werk van de webcrawlers gemakkelijker maakt en de zoekmachine helpt de content van uw pagina beter te begrijpen. Alles wat u kunt doen om Google te helpen uw pagina effectiever af te stemmen op een relevante zoekopdracht, is een overwinning. Schema-opmaak kan helpen bij het activeren van uitgebreide resultaten, die aanvullende informatie benadrukken, zoals broodkruimels, recensies, veelgestelde vragen en sitelinks in zoekresultaten. Het correct toepassen van het schema en vervolgens het testen en valideren van uw opmaak, is essentieel omdat fouten u kunnen diskwalificeren voor het verkrijgen van die rijke resultaten.

8. Het ontwerp van uw website beoordelen

De look en feel van uw website zijn net zo belangrijk als de woorden en content, die u vindbaar maken in zoekmachines. Hoewel zoekwoorden de bezoekers naar uw site zullen trekken, zullen uw ontwerp en gebruikerservaring (UX) ze daar houden. Gebruik afbeeldingen en video’s op uw website die verwijzen naar uw locatie, buurt en bedrijf, zodat er een herkenbare verwijzing is naar uw gelokaliseerde entiteit. Het belangrijkste dat u op uw website moet beschermen, is de gebruikerservaring. De site moet gemakkelijk te gebruiken, gemakkelijk te navigeren en gemakkelijk te begrijpen zijn.

9. Video

Video heeft nu de voorkeur van meer consumenten boven alle andere visuele media. In feite wordt 95% van de zakelijke B2B-conversies ondersteund door video. Houd het persoonlijk, houd het lokaal en richt uw video content op het pijnpunt van de klant, dat u kunt oplossen. Uw video-items hoeven niet allemaal advertenties te zijn. U kunt getuigenissen en how-to’s in uw site laten insluiten of op YouTube publiceren. Zorg ervoor dat u een verhaal vertelt en dat – in het verhaal – uw klant de held is, en u gewoon de gids bent, die hen helpt slagen.

10. Offline activeringen en evenementen

Offline activaties en evenementen zijn een van onze favoriete manieren om lokale marketing te versterken. Door samen te werken met uw online activiteiten – zoals e-mail, advertenties en sociale media – levert deze ‘boots on the ground’-benadering verbluffende resultaten op. Profiteer van de fysieke nabijheid van uw lokale klanten. Denk aan loyaliteitskaarten, sponsoring van goede doelen, verwijzingsprogramma’s, netwerkontbijten en andere gemeenschapsversterkende evenementen.

Conclusie

Lokale SEO aanpakken als MKB bedrijf kan ontmoedigend lijken. Je hebt misschien geen toegewijde marketingafdeling, en het is niet ongebruikelijk, dat ondernemers zich overweldigd voelen door de administratieve en marketingtaken die het ondernemerschap met zich meebrengt. Ik hoop dat deze blog post u voldoende informatie en middelen geeft om te bepalen wat u in-house kunt aanpakken en wat u eventueel moet uitbesteden. Het is prima om een ​​bureau of consultant in te schakelen om uw interne vaardigheden te vergroten, maar het is essentieel dat u een goed begrip heeft van wat u van deze professionals vraagt ​​om voor u te doen. Onthoud dat lokale SEO geen eenmalige, ‘stel het in en vergeet het’-activiteit is om van de lijst af te vinken. Het is een integraal onderdeel van uw marketing en kruist vaak ook met klantenservice.

Andere relevante blog posts

SEO specialist Den Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van Online marketing bureau Connect your World gevestigd in Den Haag. Hij is een zeer ervaren SEO expert en content marketeer. Connect your World heeft projecten uitgevoerd in Den Haag, Leiden, Zoetermeer, Westland, Rijswijk en Delft.

SEO specialist inhuren – SEO Den Haag

Bent u benieuwd wat Connect your World voor u kan betekenen met lokale SEO in Den Haag? Neem dan contact met ons op!

0/5 (0 Reviews)
connectyourworld

Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.