• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Wat is zoekintentie [SEO search intent]?

Wat is zoekintentie [SEO search intent]?

SEO search intent, SEO Den Haag

Hoe kunt u uw blog ervoor optimaliseren?

Bij SEO optimalisatie draait het tegenwoordig om SEO search intent (zoekintentie). Dit komt omdat Google de afgelopen 10 jaar een stuk slimmer is geworden. Voldoe met uw website en de content daarop aan de SEO search intent (zoekintentie) van de bezoeker en uw blog of artikel komt bovendrijven in Google.

Lead generatie

Als online marketeer is het uw doel om meer leads aan te trekken en deze om te zetten in betalende klanten. Maar om dat te laten gebeuren, moet u uw naamsbekendheid verbeteren door uw bedrijf zichtbaarder te maken voor mensen, die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in uw producten en diensten. Op die manier kunt u een meer gericht publiek aantrekken en uw conversie doelen sneller bereiken. Er zijn verschillende manieren om dat te doen. Maar niets kan zo krachtig zijn als het verbeteren van uw SEO optimalisatie om solide organisch verkeer te genereren.

In tegenstelling tot het verkeer, dat u krijgt van betaalde advertenties en social media marketing, zal uw organische verkeer voor altijd blijven bestaan. Dus marketeers maken het tot hun hoogste prioriteit om hun zoekmachineoptimalisatie te verbeteren voor meer organisch verkeer. Het probleem is echter, dat veel marketeers denken dat het verbeteren van uw SEO zoekmachineoptimalisatie draait om het creëren van trefwoordrijke content voor uw bedrijf. Maar Google is een stuk slimmer geworden. In plaats van alleen naar zoekwoorden te kijken om aan zoekopdrachten te voldoen, richt het zich nu ook op het voldoen aan de ‘SEO search intent’ ook wel de zoekintentie van de gebruiker. Maar wat is deze SEO search intent nu precies en hoe optimaliseert u uw SEO content daarvoor? Dat zoeken we uit in deze blog over zoekintentie.

Wat is SEO search intent?

Zoekintentie of SEO search intent is niets anders dan het hoofddoel van de gebruiker voor het uitvoeren van een zoekopdracht. Iedereen heeft een specifiek doel wanneer ze iets zoeken. Het kan zijn om een ​​aankoop te doen, informatie te verzamelen, een adres te zoeken of iets dergelijks.

Voldoe aan de zoekintentie van de gebruiker

In de loop der jaren heeft Google hard gewerkt aan het verbeteren van zijn algoritme om de zoekintentie van zijn gebruikers te bepalen. Nu geeft het prioriteit aan het rangschikken van die content voor zoekopdrachten, die overeenkomen met de zoekintentie van de gebruiker. Dus als u uw posities in Google wilt verbeteren, moet uw website content voldoen aan de zoekintentie van uw gebruikers.

SEO search intent, zoekintentie

Zoekintentie – Verschillende soorten

Om uw inhoud te optimaliseren voor zoekintentie, moet u eerst de 4 verschillende soorten zoekintentie begrijpen. Laten we ze dus eens bekijken.

1. Informatieve zoekintentie

Zoals de term suggereert, weet u dat wanneer de zoekintentie informatief is, de gebruiker op zoek is naar een bepaald soort informatie. Dergelijke content is meestal gemaakt in de vorm van zelfstudies, instructieberichten, handleidingen, enz. Nu heeft u gemerkt, dat niet elke vraag een vraag is. Maar elk van deze vragen van de zoeker is op zoek naar meer informatie over het onderwerp. Google zal dus alleen die content presenteren, die meer specifieke informatie biedt voor de zoekopdrachten. Dat is de reden, waarom u Wikipedia meestal zult vinden als een van de beste resultaten voor sommige zoekopdrachten met informatieve zoekintentie.

2. Commercieel onderzoek

De volgende zoekintentie is commercieel van aard. Wanneer u iets zoekt met deze intentie op Google, zult u zien dat de betaalde resultaten bovenaan de SERP staan. Dergelijke zoekresultaten zijn meer gericht op het verstrekken van informatie over het merk dan op de actuele betekenis van de zoekopdracht.

3. Transactionele SEO search intent

Transactionele zoekintentie omvat zoekresultaten, die de gebruiker kunnen helpen bij het voltooien van een transactie. U wilt bijvoorbeeld een wasmachine kopen. Dus Google helpt u bij het maken van de aankoop door u de beste resultaten te laten zien. En afhankelijk van uw zoekopdracht, kan het u soms zelfs de locatie laten zien van winkels, die het product verkopen.

Woorden die verkopen

Wist u dat er woorden zijn om te gebruiken op uw website, waar mensen op aan slaan als ze overwegen iets te kopen. gebruik indien mogelijk de volgende woorden op uw website:

  • Absoluut de laagste
  • Korting
  • Bonus
  • Laatste kans
  • Te laag geprijsd
  • Luxe
  • Waarde
  • Win
  • Geweldig
  • Superieur
  • Aanbieding

De lijst is nog veel groter. Mail info@connectyourworld.nl

4. Navigatie

Gebruikers met navigatie zoekintentie weten al naar welke website ze willen kijken. Ze willen gewoon door verschillende pagina’s van hun website navigeren. Dus Google toont u de bovenste pagina’s van die website, zodat u er gemakkelijk doorheen kunt navigeren. Op basis van uw zoekopdracht kan het zelfs gerelateerde inhoud weergeven, zoals nieuws, vermeldingen, enz. Zodra u de verschillende soorten zoekintenties begrijpt, moet u uw inhoud optimaliseren om deze aan te passen.

SEO search intent, zoekintentie

Uw content optimaliseren voor SEO search intent

Google is slim genoeg om te begrijpen of mensen tevreden zijn met hun zoekresultaten. Als ze geïnteresseerd zijn in de zoekresultaten, zullen ze er eerder op klikken. Anders scrollen ze door om andere relevante content te vinden. Maar het belangrijkste doel van Google is om te voldoen aan de zoekintentie van de gebruiker. Dus als het denkt, dat een bepaald zoekresultaat niet erg relatief is, zal het betreffende zoekresultaat lager scoren in Google. Daarom is het belangrijk om uw content te optimaliseren voor de zoekintentie. 

1. Mediabestanden gebruiken

In plaats van uw content alleen op tekst te baseren, gebruikt u ook mediabestanden zoals afbeeldingen, video’s, gifs, enz. in uw content. Goede informatieve en voor SEO geoptimaliseerde mediabestanden maakt het voor de zoeker en Google zelf gemakkelijker om de content te begrijpen. Dit heeft een positief effect op uw Google rankings.

2. Gebruik pop-ups met intentie tot afsluiten

Pop-ups kunnen vervelend zijn als u niet weet hoe u ze op de juiste manier moet gebruiken. Maar als het strategisch wordt gebruikt, kan het u helpen uw conversies te verhogen . Een manier om ze te gebruiken is om ze te gebruiken met de “exit intent” ingeschakeld.

3. Focus op uw lettertypen

Het leesbaar maken van uw content is uiterst belangrijk. Onthoud, dat uw gebruikers niet uw volledige tekst zullen lezen. Ze zullen er alleen doorheen scannen. Maak uw SEO content dus te scannen. U kunt dat doen door de juiste ondertitels te gebruiken.

4. Google Analytics gebruiken

Google Analytics helpt u inzicht te krijgen in verschillende belangrijke statistieken, zoals je bounce rate percentage, gemiddelde sessies, enz., die bepalen hoe succesvol uw blog is. Zoek dus uit wat de oorzaak is van een hoog bounce rate percentage en een lage gemiddelde sessie en werk aan deze aspecten door uw content te verbeteren. Dus dat gaat over de zoekintentie. Gebruik het nu in uw SEO strategie om uw rankings te verbeteren.

SEO en Content Marketing Blogs

SEO specialist Den Haag

Herman Geertsema is een freelance SEO specialist en content marketing expert uit Den Haag. Tevens is Herman eigenaar van SEO bureau Connect your World gevestigd in Den Haag. Online marketing bureau Connect your World is werkzaam in de regio, Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Breda. Ook heeft marketing bureau Connect your World verscheidene SEO projecten succesvol afgerond in Leiden, Zoetermeer, Delft en Rijswijk. Heeft u nog een vraag over de SEO search intent? Of wilt u ons inhuren als SEO consultant? Neem dan contact met ons op.

SEO bureau Connect your World – openingstijden

Maandag8:30 AM - 5:30 PM
Dinsdag8:30 AM - 5:30 PM
Woensdag8:30 AM - 5:30 PM
Donderdag8:30 AM - 5:00 PM
Vrijdag8:30 AM - 5:00 PM
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl
connectyourworld

SEO en Content Marketing bureau Connect your World uit Den Haag is in 2018 door Herman Geertsema opgericht. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG). SMG is een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Wij hebben allerlei online marketing disciplines in huis om onze klanten professioneel te bedienen. Daarnaast hebben de leden van SMG ontzettend veel kennis in huis om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.