• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Hoe huurt u een goede SEO specialist in?

Hoe huurt u een goede SEO specialist in?

SEO specialist Den Haag, SEO consultant Den Haag, SEO expert Den Haag, SEO tekstschrijver Den Haag

SEO specialist MKB

Een goede SEO specialist inhuren is geen gemakkelijke taak. De SEO expert moet namelijk van vele markten thuis zijn. Doordat een SEO specialist nooit een 100% garantie kan geven over de uitkomst van zijn werkzaamheden, gaan er geregeld dingen mis bij SEO projecten. Vaak wordt er niet voldoende gecommuniceerd en worden wederzijdse verwachtingen niet goed genoeg uitgesproken. Als bedrijfseigenaar met een website die verbeterd moet worden, bent u er nog niet met het inhuren van een SEO specialist. U zult zelf ook moeten meedenken om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen. In deze blog deel ik verschillende inzichten met u, waarmee u in staat bent om de perfecte SEO specialist als samenwerkingspartner te kiezen.

Geschatte leestijd: 10 minuten

Wat is een SEO specialist?

Wat is een SEO specialist?

Een SEO specialist is iemand, die ervoor zorgt, dat u meer relevante bezoekers krijgt op uw website via de organische zoekresultaten in zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google. De SEO specialist gebruikt on-page SEO & off-page SEO technieken zoals bijvoorbeeld het optimaliseren van webteksten of linkbuilding om uw website bovenaan in Google te krijgen.

Wat doet een SEO specialist?

Een SEO specialist is een expert in SEO. SEO bestaat uit on page SEO & off page SEO. On page SEO bestaat bijvoorbeeld uit het optimaliseren van bestaande webteksten door middel van alinea’s, koppen, zoekwoorden. Met off page SEO kijkt u meer naar buiten. De SEO specialist doet aan linkbuilding en probeert uw website meer zichtbaar te maken. Met behulp van deze technieken brengt de SEO specialist uw website bovenaan in Google. Sterker nog, de SEO expert zorgt er voor, dat u de juiste mensen op uw website krijgt. Dit zijn websitebezoekers, die ook daadwerkelijk klant worden en uw product of dienst van u afnemen.

SEO specialist inhuren in Den Haag

Het inhuren van een goede SEO specialist kan een lastige opdracht zijn. Iedereen kan zich in principe SEO specialist noemen. Dat betekent nog niet, dat elke SEO specialist even kundig is. Het inhuren van een goede SEO specialist kan u veel extra omzet opleveren, omdat uw website beter vindbaar is in de zoekmachines. Natuurlijk kost het inhuren van een SEO specialist geld. Maar het inhuren van de goedkoopste SEO specialist is niet altijd de beste oplossing. Toets daarom altijd de kennis van de SEO expert. In deze bijdrage geef ik u een aantal handvaten om het kaf van het koren te scheiden. Na het lezen van deze blog, kan u de SEO specialist inhuren, die bij u past.

Bij Connect your World voert een SEO specialist gratis een SEO scan uit.

Kennismaken met een goede SEO specialist

  • Een SEO specialist stelt u veel vragen om uw bedrijf te leren kennen
  • SEO optimalisatie draait om uit proberen, testen en weer aanpassen. Goede communicatie is dus zeer wenselijk
  • De SEO specialist maakt een SEO strategie
  • Een SEO expert start vaak met een scan van uw website
  • De SEO specialist stelt gezamenlijk met u Key performance indicators vast

1. Stelt de SEO expert bij het kennismakingsgesprek de juiste vragen?

Een veel gemaakte fout is, dat een SEO specialist teveel gericht is op de SEO rankings van een website in de zoekresultaten in Google. De SEO specialist moet zich veel meer richten op het helpen van het bedrijf in het algemeen. Het gaat namelijk niet alleen om het verbeteren van hoe een bedrijf online worden weergegeven in de zoekresultaten. U wilt zeer waarschijnlijk meer omzet draaien met een hogere winst als resultaat. Veel aandacht dient daarom uit te gaan naar leadgeneratie. Let daarbij sterk op onrealistische garanties.

SEO Zoekmachineoptimalisatie is een lange termijn strategie

Zoekmachineoptimalisatie of SEO is namelijk een (middel) lange termijn strategie. Dat wil niet zeggen, dat er geen snelle resultaten geboekt kunnen worden. Google gaat er vanuit, dat een website geleidelijk aan verbeterd wordt en aan autoriteit wint. SEO heeft invloed op uw website. Het heeft echter ook veel invloed op de algehele strategie van uw onderneming.

Wat wil een SEO specialist graag van u weten?

  • De unieke kenmerken van uw bedrijf
  • Wat is er uniek aan uw product of dienstverlening?
  • Hoe ziet uw ideale klant eruit?
  • Op welke manier vinden potentiële klanten uw website op dit moment?
  • Welke andere marketing kanalen gebruikt u momenteel?
  • Wie zijn uw concurrenten en wat doen ze goed en wat doen ze minder goed?

2. Communicatie & planning

Zoals in veel gevallen is een goede communicatie tussen opdrachtgever & SEO specialist van groot belang. De SEO specialist moet daarom uw bedrijf of organisatie zeer goed leren kennen. Geef hem daarom de gelegenheid om veel vragen te stellen. Stel zelf ook veel vragen.

Ook de volgende punten zijn van belang voor een prettige samenwerking:

  • Welk communicatiemiddel wilt u gebruiken om te communiceren met de SEO expert
  • Hoe vaak krijgt u rapporten over de voortgang? Heb minimaal 1 keer per week contact met uw SEO expert.
  • SEO optimalisatie is een arbeidsintensieve activiteit. Samengevat, u bent er niet met het inhuren van een SEO specialist voor een paar dagen. Een goede planning geeft houvast aan de opdrachtgever en kan een basis vormen voor de onderlinge communicatie.
  • De SEO specialist moet een ‘teamplayer’ zijn. Bij het werken aan een website komen geregeld meerdere disciplines samen. Vaak heeft u te maken met marketing & communicatie professionals. Maar ook overleg met webdesigners, webdevelopers, tekstschrijvers, social media specialisten, directie en managers is geregeld noodzakelijk.

3. Een goede SEO specialist heeft een SEO strategie

SEO optimalisatie is niet een op zichzelf staande strategie. De SEO strategie is altijd deel van een algehele online marketingstrategie van een onderneming of een organisatie. Een goede SEO expert neemt daarom altijd de tijd om de organisatie of het bedrijf waar hij of zij aan de slag gaat te doorgronden. De volgende vragen zijn van belang voor de SEO specialist:

  • Wat is de doelstelling van uw bedrijf?
  • Wat zijn de visie en missie van uw bedrijf?
  • Op welke manieren gaat u de gestelde doelen bereiken?
  • Heeft u doelstellingen of KPI’s vastgesteld voor uw website?

Met een SEO strategie is gestructureerd werken gemakkelijk

Een goede SEO specialist gaat gestructureerd te werk. Er zijn namelijk meer dan 200 SEO ranking factoren om bovenaan in Google te komen. De SEO consultant werkt daarom altijd op basis van een SEO strategie. Vraag daarnaast geregeld aan de SEO expert welke werkzaamheden hij of zij precies verricht heeft.

4. SEO scan / SEO Audit

Vraag de SEO specialist naar een SEO scan van uw website. Een SEO specialist heeft vaak extra software tot zijn beschikking om te achterhalen wat de huidige staat is van de website. Hij of zij kan ook bepalen, wat er moet gebeuren om uw website op de juiste zoekwoorden bovenaan in Google te krijgen. De tips, die hier uit voort komen, moeten gericht zijn op het bieden van een betere ervaring voor de menselijke bezoekers. Door de voortdurende ontwikkeling van het Google algoritme hoeft u steeds een klein beetje minder rekening te houden met zoekmachines zoals Google.

5. Key-Performance-Indicators (KPI’s)

In de online wereld is zo goed als alles meetbaar. Een goede SEO expert start altijd met een 0 meting. Hoe staat de website er op dit moment voor? Vervolgens stelt hij met de opdrachtgever de ‘KPI’s’ vast. Daarna gaat hij pas aan het werk. Alleen op deze wijze kan de SEO specialist aan tonen welk resultaat hij of zij heeft behaald voor de opdrachtgever. Een KPI kan bijvoorbeeld zijn:

  • Het aantal websitebezoekers
  • Het aantal terugkerende websitebezoekers
  • De hoeveelheid inschrijvingen voor een nieuwsbrief
  • Het aantal conversies

6. Eerdere prestaties van uw SEO consultant

Een website bovenaan in Google krijgen is haast de heilige graal voor een SEO specialist. Pas daarom altijd op voor indianenverhalen! Staat de SEO expert, die u voor ogen heeft trouwens in zijn eigen stad bovenaan in Google? Een goede SEO specialist met eergevoel zal er alles aan doen om zijn eigen stad bovenaan in Google te komen. Zoek het SEO bedrijf wat u mogelijk wilt kiezen op in Google. Elk SEO bureau heeft zeer waarschijnlijk een webpagina met klantervaringen op de website staan.

Google reviews

Werp ook een blik op de Google Reviews van het SEO bureau. Bedenk daarbij wel, dat een slechte Google recensie niet direct betekent, dat het een slecht SEO bedrijf is. Interessant is wel om te zien of er gereageerd wordt op een slechte recensie om het probleem te verhelpen. Google recensies of beoordelingen bieden ervaringen van anderen, die een partnerschap met de desbetreffende SEO specialist al hebben ervaren. Dit soort SEO reviews zegt echter niet alles. Het komt namelijk geregeld voor, dat een Google recensie niet wordt gegeven uit concurrentieoverwegingen.

7. Hoger in Google – garanties

Een goede SEO consultant zal geen keiharde garanties kunnen geven. Hij of zij zal u de positie bovenaan in Google niet kunnen beloven. Dit komt omdat:

  • de concurrentie hoogst waarschijnlijk ook niet stil zit en ook aan SEO doet.
  • u in een branche werkt met felle concurrentie
  • de branche waarin u werkt gedomineerd wordt door grote landelijke spelers
  • u op de verkeerde zoekwoorden probeert te concurreren
  • vanwege veranderingen in het Google algoritme uw website geregeld moet aanpassen

U heeft maandelijks een SEO specialist nodig

Bovenaan in Google komen met uw website is mooi. Bovenaan in Google blijven voor langere tijd is nog veel mooier. Een website is daarom dan ook nooit af. Dit betekent, dat een SEO specialist in principe maandelijks wijzigingen en verbeteringen zal moeten doorvoeren.

8. SEO budget

De SEO specialist is in staat om een schatting te maken van de totale investering, die het bedrijf/de website nodig heeft. Daarbij kan hij of zij aangeven welke positieve impact hierdoor bereikt kan worden.

9. SEO prijzen

Hoewel het belangrijk is om te weten wat voor waarde een SEO specialist toevoegt voor een bepaalde prijs, is de uiteindelijke totaal prijs voor iedereen van belang. Elk bedrijf heeft tenslotte budgetten voor SEO en andere marketingactiviteiten. Wees het eens over de prijs, voordat het werk begint. Het is goed om van beide kanten een perfecte en bevredigende deal te sluiten. Bepaal het bedrag en bespreek ook de betalingsstructuur. Zeker in roerige tijden wordt een optie om gespreid te betalen zeer gewaardeerd.

SEO specialist inhuren

Uit onderzoek blijkt, dat een SEO consultant tussen de 70 en 150 EUR per uur rekent. Zoals eerder gezegd is het arbeidsintensief werk. De prijs voor SEO diensten kan daardoor redelijk snel oplopen. De wereld is echter veranderd. Een bedrijf of organisatie zonder website is niet meer mogelijk. Meer dan de helft van al het internetverkeer gaat via de smartphone. Mensen kopen steeds meer online en of via de mobiele telefoon. En alleen een mooie website is niet genoeg. Als deze website niet gevonden wordt, staat u als nog stil.

Investeer daarom in SEO! Dit is namelijk zeer rendabel en kan op korte termijn terugverdiend worden.

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren freelance SEO specialist & Content Marketing expert. Hij neemt opdrachten aan in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Ook hebben wij meerdere SEO optimalisatie projecten met succes afgerond in Zoetermeer, Rijswijk, Delft & Leiden. Connect your World heeft zowel voor SEO als voor Content Marketing een goed doordachte strategie uitgewerkt. Wij hechten zeer aan persoonlijk contact en kunnen als freelance SEO specialisten een zeer scherp tarief aanbieden. Wilt u mij inhuren als SEO specialist? Bel of e-mail mij dan.

SEO optimalisatie & Content Marketing Blogs

SEO checklists

Een goede ervaren SEO consultant helpt een mogelijke klant graag op weg en is niet bang om al wat kennis gratis weg te geven. Deze SEO specialist uit Den Haag voegt gratis al de nodige waarde toe. Het is echter wel belangrijk, dat u doet, waar u goed in bent (core business). Arbeidsintensief werk zoals een website optimaliseren voor SEO kunt u het beste uitbesteden aan een SEO expert. Met deze SEO checklists verbetert u uw SEO rankings van uw website.

connectyourworld

Mijn naam is Herman Geertsema. Ik ben de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Wij voeren projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Hoe kom ik bovenaan in Google is een vraag die ik kan beantwoorden. Gespecialiseerd in lokale SEO, linkbuilding, content marketing & Google Ads.

Laat je bericht achter

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.