• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

WordPress SEO – [Bovenaan in Google]

WordPress SEO – [Bovenaan in Google]

Last Updated on 4 maart 2024 by connectyourworld

Wordpress SEO, SEO WordPress, SEO for WordPress

SEO in WordPress – 31 SEO tips

De kans is zeer groot, dat u een website heeft, die gebouwd is in WordPress. Dat is namelijk het meest gebruikte CMS ter wereld. De kans is zeer groot, dat u bij SEO in WordPress te maken krijgt met de Yoast SEO plug-in. In deze blog vindt u de nodige tips om de SEO optimalisatie van uw WordPress website spectaculair te verbeteren.

Geschatte leestijd: 24 minuten

WordPress SEO vaak noodzakelijk vanwege populariteit CMS

Als SEO optimalisatie specialist of als Content Marketeer komt u op een gegeven moment een website tegen, die gebouwd is in een WordPress CMS. Sinds de start in 2003 is WordPress voortdurend blijven groeien. In feite is het nu 34% van het internet een WordPress website.

Yoast SEO plug-in

Aan WordPress is onherroepelijk de Yoast SEO plugin verbonden. De tool in WordPress, die u ondersteunt met het SEO optimaliseren van uw website. Met meer dan 5 miljoen downloads heeft deze SEO plug-in zijn waarde volop bewezen. Yoast kijkt zowel naar SEO als naar de leesbaarheid van uw webpagina. Tegenwoordig kunt u vanuit Yoast ook heel makkelijk uw blog delen op Twitter en of Facebook. [Yoast Handleiding]

Waarom is WordPress als CMS zo populair?

Dus wat zijn de redenen achter de populariteit van WordPress? Er zijn veel. Wordpress is redelijk gemakkelijk in gebruik en er is veel (online) documentatie en uitleg te vinden over WordPress.

Hoe kom ik bovenaan in Google?

Met maar liefst 31 SEO for WordPress tips komt u bovenaan Google op de voor u relevante zoekwoorden.

1. www- of geen www-domein

Bij het lanceren van een website, is de eerste vraag vaak of u www in uw domein moet opnemen of niet. Het is echter zeer duidelijk, dat u geen SEO voordeel behaalt met www in uw domein. Het heeft op geen enkele manier invloed op uw SEO rankings. Dit wil niet zeggen, dat u altijd voor een niet-www-adres moet gaan. Vroeger was het gebruik van www als onderdeel van uw domein de standaard. Dit is nu niet meer het geval. Een reden, waarom u nog steeds websites ziet waarin het is opgenomen, is dat het wijzigen ervan complex kan zijn. Het gebruik van een www versus een niet-www-domein is daarom een kwestie van persoonlijke voorkeur. 

2. WordPress richt zich op gebruikerservaring

De thema’s en plug-ins van WordPress werken samen om websites professioneel, gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk te maken. Met als resultaat, dat bezoekers genieten van de ervaring, die ze krijgen op een WordPress site. Ze blijven langer op de website (time on site), waardoor het bounce rate percentage van uw site wordt verlaagd. Als u de SEO ranking van uw site wilt verbeteren, is dit uitstekend nieuws voor u. Google wil websites belonen, die een geweldige gebruikerservaring bieden.

3. WordPress SEO – Gebruik altijd een focus zoekwoord

Als het gaat om WordPress SEO, is het belangrijk om te onthouden, dat Google een computer algoritme is. Om die reden zijn zoekwoorden in 2023 nog steeds van belang. Het is belangrijk om uw SEO webteksten te schrijven voor bezoekers en klanten. U kunt echter gemakkelijk voor uw publiek of mogelijke klanten schrijven, terwijl u nog steeds de SEO richtlijnen in gedachten houdt. Wanneer u een blogbericht schrijft of een webpagina op uw WordPress website publiceert, moet u altijd een sleutel zoekwoord voor ogen houden. Met behulp van de SEO Yoast plugin, kunt u gemakkelijk het focus trefwoord invullen. Heeft u dat trefwoord al een keer eerder gebruikt? Dan geeft Yoast een waarschuwing. U kunt ook zien, dat Yoast SEO de dichtheid van Google zoekwoorden analyseert en of het zoekwoord netjes verdeeld is over de tekst.

4. Voeg titel tags toe

Het is belangrijk, dat u uw belangrijkste focus zoekwoord opneemt in uw blogbericht of paginatitel. Doe dit aan het begin of tenminste in de eerste alinea. De reden is, dat Google content van boven naar beneden crawlt en als het uw zoekwoord snel vindt, is de kans groter dat uw artikel relevant is voor dat onderwerp. De laatste jaren dient u echter steeds meer rekening te houden met de Click Through Rate bovenop de zoekwoord relevantie. Sommige vakbroeders hebben gemeld, dat hun CTR’s met 20 procent zijn gestegen door simpelweg kleine aanpassingen aan hun titels te maken. Hoe voegt u uw sleutel zoekwoord toe aan uw titel tags? Titels worden nu beperkt door pixels, maar Yoast gebruikt het aantal tekens. U kunt handmatig een titel-tag instellen in de Yoast plug-in. Houd er rekening mee, dat Google een zichtbare limiet van 65 tekens heeft.

A/B testen

Splitsen van uw titels, ook wel A / B-testen genoemd, kan een andere effectieve manier zijn om uw CTR te verhogen en Google te helpen uw content als relevant te zien. Een andere factor, die u moet overwegen, is of u uw bedrijfsnaam aan het einde van uw titel-tags gebruikt. Dit is niet schadelijk voor uw SEO, maar het plaatsen van uw bedrijfsnaam in titels is misschien niet altijd de beste beslissing om uw CTR te verhogen. Uw content wordt er ook niet relevanter van.

5. Let op het aantal woorden

Content is King” en it’s still alive. Google en bezoekers houden van content van hoge kwaliteit. Het is over het algemeen ook veel beter om content in lange vorm te publiceren, dan om kortere stukken te plaatsen. Dit kan natuurlijk variëren. Als u een nieuwssite heeft, wilt u misschien snel content publiceren, om ervoor te zorgen, dat u relevante gebeurtenissen bijhoudt.

Op WordPress is het super eenvoudig om de permalink van uw website te bewerken. In plaats van een URL vol lelijk uitziende karakters, krijgt u zoiets als dit:

https://connectyourworld.nl/seo-actie-den-haag/

Het mooie van het kunnen bewerken van de permalink van uw artikel is, dat u uw zoekwoord in de URL kunt pluggen. Dit betekent dat uw permalink er niet alleen mooi en informatief uitziet, maar ook kan helpen bij uw SEO optimalisatie. Zeker met de Yoast SEO premium plug-in is het een fluitje van een cent.

7. WordPress SEO optimalisatie maakt metadata eenvoudig te beheren

SEO titels en metadata verbeteren hoe zoekmachines de relevantie van uw website beoordelen. Metadata legt de crawlers van zoekmachines uit, waar uw webpagina’s over gaan. Wanneer u relevante Google zoekwoorden aan uw metagegevens toevoegt, wordt het waarschijnlijker, dat uw site beter rangschikt voor die zoekwoorden. Dus hoe helpt WordPress u met metadata? Wanneer u WordPress gebruikt, kunt u een plug-in krijgen zoals Yoast SEO. Met de Yoast SEO plug-in kunt u binnen enkele minuten metadata (inclusief relevante SEO zoekwoorden) aan al uw berichten toevoegen.

8. Het optimaliseren van afbeeldingen voor SEO is eenvoudig op WordPress

Afbeeldingen zijn essentieel voor uw blog posts. Een of twee van hen, tijdig gebruikt, splitsen uw blog op in interessante, leesbare secties. Maar afbeeldingen leiden niet alleen lezers naar het hart van uw tekst. Het zijn ook krachtige tools voor SEO, vooral als u WordPress gebruikt.

Hier zijn drie manieren waarop WordPress uw website afbeeldingen kan optimaliseren voor een betere SEO ranking:

  • Met WordPress kunt u “alternatieve tekst maken” voor elke afbeelding die u gebruikt. Dit betekent, dat u uw zoekwoorden kunt invoegen als afbeeldingsbeschrijvingen, die worden opgemerkt door crawlers van zoekmachines.
  • Met WordPress kunt u een plug-in gebruiken, die automatisch alt tekst voor uw afbeeldingen maakt.
  • U kunt het formaat van uw afbeeldingen wijzigen, zodat ze de laadsnelheid van uw pagina niet vertragen.

8.1 Image Alt tekst

Het mooie van WordPress is, dat u geen HTML of Javascript hoeft te begrijpen om de Alt tags voor afbeeldingen te bewerken. Een alt tekst bij een afbeelding heeft twee doelen. Ten eerste verduidelijk u op deze wijze voor Google waar de afbeelding over gaat. Ten tweede zijn er 250.000 slechtzienden in Nederland, die ook geholpen worden met een goede alt tekst. het mooiste is, als u Google zoekwoorden zou kunnen verwerken in de alt teksten op uw website.

9. Sites van WordPress frustreren gebruikers niet met langzame laadtijd

Website snelheid is een Google ranking factor bij mobiel zoeken. Dus als uw site traag is, zal dit niet alleen gebruikers frustreren, maar u ook lager zetten op de SERP’s van Google. Het goede nieuws is, dat WordPress geweldige plug-ins heeft, die helpen met de website sitesnelheid. Er is bijvoorbeeld ShortPixel Image Optimizer. Deze plug-in comprimeert uw PDF documenten en eerdere afbeeldingen om de laadtijd van uw site te versnellen. Een andere geweldige plu-gins voor optimalisatie van sitesnelheid zijn WP Rocket & WPOptimize. Deze plug-in cachet uw site, wist uw database en comprimeert uw afbeeldingen voor sneller laden.

Waarom is website snelheid belangrijk voor u?

Snelheid is alles in een concurrerende markt zoals internet. Dit is één van de belangrijkste statistieken, die Google en andere zoekmachines meten om uw site in de SERP te rangschikken. U kunt de mooiste producten en de nuttigste diensten hebben, maar als ze in de ketel van de interne SERP-pagina’s belanden, zullen ze nauwelijks bezoeken en verkopen aantrekken. Bovendien heeft snelheid een directe impact op de gebruikers-ervaring. Volgens een recent onderzoek in opdracht van Google aan Deloitte Ireland: 

70% van de consumenten geeft toe dat paginasnelheid van invloed is op hun bereidheid om te kopen bij een online winkel, en in de VS is dit de belangrijkste reden waarom consumenten besluiten mobiele sites te verlaten, met 10% de schuld van trage downloads als reden om niet te kopen.

Caching

Als u uw producten of diensten online verkoopt, is het van cruciaal belang, dat uw potentiële klanten niet lang hoeven te wachten om uw pagina’s te bekijken of een aankoop te doen. Caching speelt een belangrijke rol in het proces, dat ervoor zorgt, dat een website op de hoogste SERP posities komt te staan. Waarom? Omdat een website met een robuust caching systeem erachter sneller zal werken. Dit betekent, dat iedereen die op zijn pagina’s terechtkomt, onmiddellijk hun content zal zien, deze zal lezen en ermee kan communiceren en uiteindelijk kopen.

Google geeft ons zelf een kwantitatief idee van de impact, die de snelheid van een webpagina heeft op de conversieratio:

Bij een pageload time van 1 tm 3 sec, gaat de bounce rate omhoog met 32%

Als de pageload time 1 tot 5 sec is, gaat de bounce rate omhoog met 90%

Bij een pageload time van 1 tot 6 sec, gaat de bounce rate omhoog met 106%

Als de pageload time van 1 tot 10 sec is, gaat de bounce rate met 123% omhoog.

Hoe werkt WordPress caching?

Nu we het belang van een snelle website hebben verduidelijkt, gaan we kijken hoe caching werkt en hoe u er het beste uit kunt halen. Zoals we in het begin al zeiden, zullen we ons vooral richten op caching toegepast op WordPress.

Technisch gezien is dit wat er gebeurt:

Een bezoeker komt op uw WordPress-site terecht; hun browser praat met uw webserver, die WordPress laadt. Dit impliceert een reeks acties achter de schermen:

  • PHP-verwerking;
  • Een bepaald aantal bestandsaanvragen naar uw websitedatabase;
  • Bestanden terugsturen naar de browser van de gebruiker;
  • Die bestanden samenvoegen tot een volledig gevormde webpagina.

WordPress caching

Dit proces kan enkele seconden duren – een eeuwigheid voor onze ongeduldige lezers en klanten. Een caching-systeem vervangt dit proces door een simpele en veel snellere actie: het slaat veelgebruikte gegevens tijdelijk op in een cache. Over een website gesproken, caching vertaalt zich in het leveren van een webpagina met een supersnelle responstijd, zonder dat je alle tijdrovende verwerking hoeft te doen die we hierboven hebben uitgelegd, elke keer dat de pagina wordt geladen.

De bezoeker die op een pagina van uw site terechtkomt, ‘stelt de vraag’ en uw server geeft het antwoord. De volgende keer dat een bezoeker naar dezelfde pagina gaat, dat wil zeggen ‘dezelfde vraag stelt’, kan uw server het antwoord, dat wil zeggen de webpagina, een stuk sneller leveren.

10. WordPress is geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers

Het mobiele gebruik is de afgelopen jaren snel gegroeid. In vijf jaar steeg het mobiele verkeer met 222%! Als u een marketeer bent, die online grip probeert te krijgen, betekent dit dat uw website moet worden geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Het goede nieuws is, dat als u WordPress al gebruikt om uw website van stroom te voorzien, u niets extra’s hoeft te doen om uw website toegankelijk te maken op mobiele apparaten. Waarom? De meeste WordPress thema’s zijn al geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers.

11. WordPress helpt u uw campagne te integreren met sociale media

Sociale media zijn tegenwoordig gigantisch en het is één van de beste platforms om uw merk op de markt te brengen. Bovendien zal succes in uw sociale media campagnes uw SEO rankings indirect verbeteren. Wat dit voor u als marketeer betekent, is dat u sociale media marketing moet gebruiken om hand in hand te gaan met uw online marketingcampagne. En WordPress helpt u daarbij. Op WordPress kunt u aangepaste sociale media knoppen voor uw blog maken, zodat lezers uw content gemakkelijker kunnen delen. U kunt een sociale media feed aan uw site toevoegen. U kunt zelfs uw campagnes voor sociale media automatiseren!

12. WordPress heeft geweldige plug-ins speciaal gemaakt voor SEO

Wanneer u WordPress gebruikt, wordt het optimaliseren voor een hogere ranking eenvoudig. Het enige, dat u moet doen, is de juiste plug-ins installeren. Hier zijn drie van de beste SEO plug-ins voor WordPress.

12.1 Yoast SEO

Wat is Yoast SEO?

Yoast SEO is een SEO optimalisatie plug-in voor WordPress. De plug-in heeft vijf miljoen actieve installaties en is meer dan 202 miljoen keer gedownload.

Yoast SEO heeft wereldwijd miljoenen downloads gehad omdat het website-optimalisatie eenvoudig maakt voor zelfs de minst technisch onderlegde persoon ter wereld.

Dus, hoe kan Yoast SEO u helpen?

  • Het helpt u de content, die u schrijft te optimaliseren met uw focus zoekwoord.
  • Het helpt u bij het maken van content, die leesbaar is voor zowel mensen als spiders van zoekmachines.
  • Yoast SEO biedt SEO titels en metabeschrijvingen.

Yoast kijkt naar de volgende SEO en Leesbaarheidsfactoren

SEOLeesbaarheid
Zoekwoorden in kopjesMoeilijkheidsgraad
SEO titel lengteLijdende/versus actieve vorm
Zoekwoord of sleutelzin in de titelOpeenvolgende zinnen
Sleutelzin of zoekwoorden in de koppenSignaal woorden
Uitgaande linksKop tekst verdeling
Interne linksParagraaf lengte
Zoekwoord in de introductieZinslengte
Verdeling van zoekwoorden
Zoekwoord lengte
Keyphrase density/Zoekwoord dichtheid
Zoekwoord in de metabeschrijving
Lengte van de metabeschrijving
Is de keyphrase eerder gebruikt
Image Alt attributen
Tekst lengte
Zoekwoord in de slug

12.2 WordPress SEO – Google XML sitekaarten

Met deze plug-in wordt het maken van complexe XML sitemaps eenvoudig. Deze kaarten maken de structuur van uw website gemakkelijk te begrijpen voor crawlers van zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google. Elke keer, dat u een bericht publiceert, ‘informeert’ deze plug-in zoekmachines over uw nieuwe content.

12.3 Google Analytics door Monster Insights

De Google Analytics plug-in van WordPress wordt beschreven als ‘eenvoudig’ en ‘krachtig’.

Hier zijn drie redenen waarom deze plugin opvalt:

  • U hoeft uw WordPress dashboard niet te verlaten om uw Google Analytics rapporten te zien.
  • Daarmee kunt u met gedetailleerde statistieken bestuderen welke pagina’s opvallen op uw site.
  • U kunt zien hoeveel klikken uw banner advertenties, gelieerde links en uitgaande links krijgen.

Het mooie van SEO plugins voor WordPress? U hoeft zelfs geen regel code aan te raken.

13. WordPress is eenvoudig te integreren met andere softwaretools

U weet al hoe makkelijk het is, om WordPress te integreren met Google Analytics en Yoast. Maar het zijn niet de enige softwaretools die u naadloos kunt gebruiken met WordPress.

Enkele andere:

  • ConvertKit (voor e-mailcampagnes, bestemmingspagina’s en formulieren).
  • Sucuri (een van de beste beveiligingssoftware).
  • G Suite (voor uw documenten, spreadsheets en e-mails).

Met deze softwaretools die soepel werken met uw site, kunt u de betrokkenheid vergroten. Dit zal uw SEO rankings aanmerkelijk verder verbeteren.

14. WordPress heeft SEO vriendelijke thema’s

Zoekwoorden en metadata zijn niet de enige componenten, die spiders van zoekmachines op relevantie onderzoeken. Een ander enorm belangrijk ding waarnaar ze op zoek zijn, is een goed ontwerp van de webpagina. Wanneer u WordPress gebruikt, hoeft u zich nooit zorgen te maken over het zelf optimaliseren van uw siteontwerp voor SEO. Kies gewoon een SEO vriendelijk thema en u bent op weg om die spiders naar uw website te trekken! Wanneer u alle verbazingwekkende SEO functies van WordPress gebruikt, bent u een grote stap dichter bij de top van de SERP’s van Google.

Een aantal SEO vriendelijke WordPress thema’s zijn:

Het grote voordeel is dat websites met deze WordPress thema’s extra snel zijn.

Er zijn twee typen links op internet als het gaat om WordPress SEO:

Elke link, die u in WordPress maakt, is standaard een dofollow-link. Google crawlt, dit soort links bij het analyseren van uw site. Dit helpt namelijk bij het opbouwen van domein autoriteit en beïnvloedt uw SEO rankings.

Nofollow-links bevatten het ‘rel’-kenmerk van nofollow, zoals hieronder te zien is:

<a href="https://connectyourworld.nl/" rel="nofollow">connect your world</a>

De Nofollow-links op uw website vertellen crawlers van zoekmachines om ze te negeren. Nofollow-links zijn ook belangrijk, omdat ze nog steeds verkeer genereren, zelfs als ze de autoriteit niet doorstaan ​​en uw SEO rankings beïnvloeden. Het opbouwen van een backlink profiel met een goede verhouding tussen dofollow- en nofollow links is namelijk de beste SEO strategie.

Interne links zijn links, die van de ene pagina op uw website naar een andere pagina of post op dezelfde WordPress website verwijzen. Ze zijn niet alleen belangrijk voor SEO, maar verbeteren ook de sitenavigatie. Meestal neemt u ze op, wanneer u verwijst naar andere content of landingspagina.

Samengevat: interne links zijn belangrijk omdat:

  • Ze helpen mensen binnen uw website te navigeren en verlengen de tijd, die bezoekers op uw website doorbrengen (time on site).
  • Door interne links creëert u een hiërarchie van uw informatie en het structureren van uw site .
  • Ze helpen de autoriteit over uw website te verspreiden, omdat het dofollow-links zijn.

Net als bij het toevoegen van interne links, moet u ook externe links toevoegen met een hoge domein autoriteit. Dit helpt uw ​​WordPress SEO door Google te laten weten, dat u linkt naar kwalitatief goede content, die relevant is voor uw website. Daarnaast verbetert het de gebruikerservaring voor uw bezoekers / gebruikers door aanvullende informatie te bieden. Dit kan namelijk ook een geweldige manier zijn om gesprekken met andere merken te beginnen. We raden bijvoorbeeld aan om binnen elk stuk content ten minste twee externe links met een hoge domein autoriteit toe te voegen. Wanneer u dit doet, is een leuke truc om mensen op uw site te houden door het openen van de link in een nieuw tabblad of venster.

19. Schema Markup toepassen

Als u ooit een sterbeoordeling naast een recensie op een Google pagina (SERP) hebt gezien, heeft u de resultaten van schema-markup gezien. Dit kan u helpen speciale plekken op SERP’s te bereiken, evenals een spectaculaire verhoging van uw Click Through Rate (aantal kliks). Het CXL Institute voerde een onderzoek uit en ontdekte, dat bedrijven die sterbeoordelingen gebruikten een significant hogere CTR zagen voor organische SERP’s, met een stijging van maar liefst 35 procent. U kunt uw website of blogpost bijvoorbeeld testen met de Google-tool voor het testen van gestructureerde gegevens : Als het scherm helemaal leeg is, betekent dit dat er geen schema markup aan uw WordPress website is toegevoegd.

20. Overweeg negatieve SEO

Normaal gesproken wilt u met SEO backlinks van andere mensen ontvangen, omdat dit helpt bij het opbouwen van uw domein autoriteit en pagina-autoriteit. Deze strategie kan echter ook worden gebruikt om uw website te beschadigen. Dit is de reden, waarom u uw backlink profiel moet controleren. Dit is de enige manier om te weten, dat anderen geen negatieve SEO plegen tegen uw website. Om dit te corrigeren, heeft Google de Disavow tool. Hiermee kunt u bijvoorbeeld een lijst maken met domeinen, die u door Google wilt laten negeren.

21. Social media marketing – profielen claimen

Claim zo snel als mogelijk uw sociale media-profielen. De meeste backlinks van sociale media-profielen zijn nofollow, maar ze kunnen nog steeds veel verkeer naar uw website sturen. Een ander groot voordeel van deze strategie is, dat sociale media profiel pagina’s erg goed scoren in de SERP’s. Dit kan namelijk enorm van toegevoegde waarde zijn voor uw branding. 

22. ​​Wordpress SEO – Time on site

‘Time on site’ verwijst naar hoe lang websitebezoekers op een website doorbrengen, die ze op een SERP hebben gevonden, voordat ze terugkeren om andere resultaten te bekijken. Dit is een directe SEO ranking factor voor Google. Het is daarom belangrijk om bezoekers aan te moedigen zoveel mogelijk tijd op uw site door te brengen. Zorg er om te beginnen voor, dat u altijd belangrijke informatie boven de vouw plaatst waar deze gemakkelijk te vinden is. ‘De vouw’ verwijst naar het punt op uw pagina waar gebruikers naar beneden moeten scrollen om de rest van uw content of relevante gegevens te zien. 

23. Content snoeien

Het is belangrijk om gedateerde content van uw website te verwijderen, als deze niet meer kan worden bijgewerkt en verbeterd. Het verwijderen van content, waar u hard aan heeft gewerkt, gaat misschien tegen uw instinct in. Het is echter beter om minder content van hoge kwaliteit te hebben, dan om veel berichten te hebben, die niet relevant of waardevol zijn voor bezoekers. Dit verbetert namelijk ook uw ‘crawlbudget’ of het aantal pagina’s op uw site dat Google binnen een bepaalde periode kan indexeren.

24. Duplicated content verwijderen van de index

Het klinkt misschien raar om twee identieke kopieën van dezelfde content te hebben, maar het komt vaker voor dan u denkt. Dit gebeurt met name meestal wanneer een staging-site wordt geïndexeerd door Google. Helaas kan het hebben van meerdere kopieën van uw geïndexeerde content leiden tot ernstige SEO issues. Hoewel Google u niet bestraft voor het hebben van duplicated content of dubbele pagina’s, heeft dit nog steeds invloed op uw SEO rankings. Het probleem is, dat wanneer Google twee identieke berichten krijgt, Google namelijk niet weet welke hoger moet worden gerangschikt in de zoekmachines. De manier om dit probleem op te lossen is door uw indexeringssite te de indexeren. Met WordPress kunt u dit eenvoudig doen. Navigeer gewoon naar ‘Instellingen>’ Lezen  op uw staging-site en vink het selectievakje aan naast Zoekmachines ontmoedigen om deze site te indexeren :

25. Uw content optimaliseren voor Google Discover

Google Discover is de service voor content suggestie van Android. Het is in feite een feed met relevante content, waarvan Google denkt, dat gebruikers deze relevant zullen vinden. Zoals we eerder vermelden, groeit mobiel verkeer sensationeel. Dus het optimaliseren van uw berichten voor dit platform kunt u alleen maar helpen. Aangezien Google Discover niet op zoekopdrachten is gebaseerd, helpt onderzoek en optimalisatie van SEO zoekwoorden u niet om uw berichten in de feeds van gebruikers te plaatsen. Er zijn echter verschillende bruikbare stappen, die u kunt nemen om uw kansen te vergroten. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Maak content van hoge kwaliteit.
  • Gebruik SEO afbeeldingen en video’s in uw berichten.
  • Maak altijd groene content evenals nieuwe, tijdige berichten.
  • Bouw vertrouwen op met uw content.
  • Vertaal uw content.

Als het gaat om de afbeeldingen, die u in uw berichten opneemt, kunt u ook overwegen om groot beeldgebruik voor Google Discover in te schakelen. Statistieken tonen aan, dat dit leidt tot een toename van CTR, duur van paginaweergave en gebruikerstevredenheid. U moet zich met dit formulier aanmelden voor het programma van Google om grote SEO afbeeldingen te gebruiken.

26. Maak een professionele sitevoettekst

Als u naar de onderkant van uw website scrolt, vindt u mogelijk een aantal zaken, die u daar niet hebt geplaatst. Een daarvan is waarschijnlijk de standaard “Powered by WordPress” link, die wordt toegepast op elke WordPress-site. De andere is vaak een link of zin, dat verwijst naar de site van de themaontwikkelaar. Hoewel deze links niet zijn opgenomen met slechte bedoelingen, zien ze er niet bijzonder professioneel uit. Het is een goede gewoonte om onnodige zaken van uw website te verwijderen.

27. WordPress SEO Plug-ins

SEOPress

Het is een krachtige plug-in voor SEO en zeer eenvoudig te gebruiken. Het bevat functies, die worden verwacht in dit type tool, zoals omleiding, titels, beschrijving en XML-afbeelding en content. Net als Yoast wordt het geleverd met een meer beginnersvriendelijke installatie en meer geavanceerde functies voor ervaren gebruikers. Ter vergelijking: SEOPress heeft een meer betaalbare premium-versie.

SEOQuake

De aanpak van SEOquake is heel anders dan we gewend zijn. Het werk wordt gedaan via een Google Chrome-extensie, waarmee u een SEO analyse op pagina’s kunt uitvoeren, zonder dat u een dashboard hoeft te openen. Het is ook mogelijk om interne en externe links te controleren, de geanalyseerde data te exporteren en deze te gebruiken om KPI’s te creëren.

RankMath

Rank Math is een andere nuttige SEO plug-in voor WordPress, die de laatste tijd steeds populairder wordt. Het voorstel is om meer gratis functies in Rank Math te bieden, dan die worden aangeboden in Yoast SEO en All in One SEO Pack.

De belangrijkste kenmerken zijn:

  • voorgeselecteerde optimale instellingen;
  • Google Search Console-integratie;
  • importeren van andere plugin-instellingen;
  • integratie met snippets;
  • geavanceerde SEO-analysetool;
  • optimalisatie van sociale media.

Premium SEO Packet

Premium SEO Pack is een plug-in, die is ontworpen om te helpen bij het optimaliseren van uw website voor zoekmachines. Het wordt geleverd met een tool die helpt om de website sneller te maken. Het maakt het ook mogelijk om de interne linkbuilding op uw website te verbeteren, wat erg belangrijk is vanuit een SEO oogpunt. De tool optimaliseert ook de afbeeldingen van uw website. Premium SEO Pack wordt geleverd met de functie voor websitefragmenten, zodat uw berichten kunnen worden gemarkeerd in de zoekresultaten van Google met de optimalisatiefunctie op uw blogpagina.

28. WordPress SEO – categorieën

Het gebruik van categorieën in WordPress is aan te bevelen om bijvoorbeeld al uw blogberichten duidelijk te categoriseren. Hier volgen een aantal tips om de categorieën in WordPress goed in te zetten.

  • Blijf bij algemene onderwerpen en gebruik niet teveel categorieën
  • Plaats elke blog of bericht in maximaal 1 a 2 categorieën
  • Alle categorieën moeten een van de zoekwoorden weergegeven waarop bezoekers kunnen zoeken

De gebruikers van de website hebben op deze manier een betere gebruikerservaring. het zorgt er ook voor, dat Google deze pagina’s gemakkelijker kan indexeren.

29. WordPress SEO – Tags

Met tags kunt u nog verder verduidelijken waar uw website over gaat. Let op de volgende tips om het gebruik van tags goed toe te passen.

  • Beperk je tags tot de relevante onderwerpen die je behandelt in je blog of artikel.
  • Niet elke blog hoeft tags te hebben.
  • Houd de tags kort en maximaal 2 woorden
  • verwijder over gebruikte en te weinig gebruikte tags maandelijks
Yoast SEO, SEO specialist Amsterdam

30. Spam commentaar

De tijd van spammers is bijna voorbij. Bij nieuwere versies van WordPress zijn no-following links geplaatst
in commentaren. Een hele reeks spam commentaren verpakt in één blogpost, die niets relevants biedt voor het onderwerp kan uw website beschadigen. Aan het einde van de dag zal uw website niet goed presteren met spam commentaren.

Het is belangrijk om gebroken links op uw website te repareren of weg te halen. Links zijn belangrijk voor Google. Daaruit halen ze hoe relevant een bepaalde pagina of website is. Een broken link zorgt voor een slechtere gebruikerservaring en geeft problemen als Google uw website wilt crawlen en indexeren.

SEO en content marketing blogs

WordPress SEO specialist

Herman Geertsema is de eigenaar van Connect your World gevestigd, een SEO bureau in Den Haag. Hij een ervaren SEO consultant en Content Marketeer.

SEO specialist inhuren

Bij Connect your World kunt u ook een SEO expert inhuren in de volgende regio´s:

WordPress SEO

Heeft u een vraag over WordPress SEO? Of wilt u een freelance SEO specialist inhuren? Bel of mail ons dan. Met de SEO checklists op deze website kunt u zelf een begin maken met de SEO optimalisatie van uw website.

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl

SEO in WordPress tips

Wilt u nog veel meer SEO tips voor uw WordPress website? Lees dan de volgende blogs:

connectyourworld

Herman Geertsema is een zeer ervaren freelance SEO specialist met meer dan 10 jaar ervaring. Daarnaast is hij al meer dan 20 jaar werkzaam als content marketeer. Om zich verder te specialiseren heeft hij een HBO opleiding Internetmanagement en Webdesign succesvol afgerond. In online projecten kan Herman ook de rol van projectmanager/scrummaster op zich nemen, aangezien hij Scrum gecertificeerd is. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Inmiddels bestaat Connect your World ruim 5 jaar waarin hij (MKB) bedrijven helpt met het verbeteren van hun online zichtbaarheid om zo een hogere omzet en meer winst te behalen. Naast zijn uitgebreide kennis van On en Off Page SEO, Technische SEO, lokale SEO en het schrijven van webteksten is Herman ook een strategisch sparringpartner. Bij Connect your World houden wij van ambitieuze doelstellingen. Bent u na 6 maanden niet tevreden dan krijgt u 300 Euro retour. Connect your World houdt niet van het ‘uurtje factuurtje’ principe. Klanten noemen ons betrouwbaar en goed bereikbaar. We zijn inmiddels groot geworden door klein te blijven. Kijk voor meer informatie op https://connectyourworld.nl of neem contact op via info@connectyourworld.nl of tel 06-41226543 Met vriendelijke groet, Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.