• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Goede content – Hoe maak je dat?

backlinks check, backlinks, toxic backlinks

Goede content – Hoe maak je dat?

Last Updated on 14 februari 2024 by connectyourworld

goede content

Hoe maak je goede content?

Goede content schrijven is niet eenvoudig. Er is namelijk al zoveel content over elk onderwerp. Er zijn bijvoorbeeld miljarden websites met miljarden misschien zelfs wel biljarden blogs en artikelen. De concurrentie in elke branche is vaak moordend, waardoor het moeilijk opvallen is. Daarom is de noodzaak groot om echt goede content te maken. Het liefst moet content iets toe voegen aan de al bestaande content. Helemaal ideaal zou zijn, als je het probleem van de lezer kunt oplossen. Maar hoe doe je dat? In het nu volgende lijstje geven we je de meest cruciale content marketing tips voor het schrijven van super goede content.

Relevante content maken, doet u zo.

  1. Een goede voorbereiding is het halve werk

    Het begin is eigenlijk simpel! Kijk in Google, wat er al over een bepaald onderwerp is geschreven. Zijn er deelonderwerpen nog niet aan bod gekomen? Mis je een bepaalde invalshoek? Als het onderwerp ja is, heb je het volgende onderwerp om een stuk content over te schrijven.

  2. Zoeken naar inspiratie

    Bezoek de websites Answer the public of Quora. Op deze websites kan je onderzoek doen naar, wat voor vragen mensen aan Google vragen. Ook hebben diverse sociale media kanalen een functionaliteit zoals trending topic. Vergeet ook niet om Google Trends te bezoeken voor de meest recente trends van dit moment.

  3. Voer een zoekwoordenonderzoek uit

    Met een zoekwoordenonderzoek achterhaal je welke woorden mensen intikken als ze een zoekopdracht doen in Google. Daar komen vaak verrassende mogelijkheden uit naar voren. Dit kan je weer op nieuwe mogelijkheden brengen om goede content te schrijven.

  4. Longtail keywords onderzoeken

    De longtail zoekwoorden kunnen je ook weer op nieuwe ideeën brengen. Deze trefwoorden hebben misschien wat minder zoekvolume, maar passen vaak beter bij de zoekintentie van de gebruikers. Tik maar eens SEO in Google en daarnaast Hoe kom ik bovenaan in Google?

  5. Los een probleem op van je doelgroep en biedt meerwaarde

    Vaak is ‘wat iets is’ niet zo relevant! Je mogelijke klanten willen een oplossing voor een probleem, dat zij ervaren. Als ze zien, dat jij de oplossing hebt, dan wekt dat vertrouwen. De kans is dan groot, dat ze jouw product of dienst aanschaffen.

  6. Online lezen is iets anders dan een boek lezen

    Dit verschil wordt nog wel eens vergeten. Online zijn mensen veel sneller afgeleid en onthouden ze ook minder goed waar een tekst over gaat. Zorg er daarom altijd voor, dat een webtekst er goed uit ziet en scanbaar is. Maak daarvoor gebruik van alinea’s met goede kopjes.

  7. Goede content is aantrekkelijk

    Super goede content is aantrekkelijk om te lezen. Met tekst alleen red je het daarom niet! Zorg daarom voor afbeeldingen van goede kwaliteit, die de inhoud versterken. Maak eens een infographic en voeg deze toe.

  8. Bouw autoriteit op en publiceer content op regelmatige basis

    Door regelmatig goede content te publiceren bouw je een goede band op met je doelgroep en mogelijke klanten. Maak daarom mensen nieuwsgierig naar wat je te bieden hebt. Heel simpel, als ze steeds een stuk content van jou voorbij zien komen, gaan ze jou op een gegeven moment als expert zien.

  9. Goede content kan niet zonder lezers

    Zorg ervoor, dat jouw geschreven stuk goede content uitstekend vindbaar en zichtbaar is. Alleen dan kan je een connectie maken met je doelgroep. Zet daarom in op zoekmachinemarketing. Als je een grote lezersgroep voor jouw content hebt ontwikkeld, is de kans groot, dat mensen gaan reageren op wat je geschreven hebt. Dit kan weer leiden tot nieuwe inzichten voor het volgende stuk goede content.

SEO bureau Den Haag

Herman Geertsema is eigenaar van Connect your World, een Contentmarketing Bureau in Den Haag en is het adres voor bedrijven in Den Haag, die nieuwe engaging content nodig hebben voor hun website. Hij heeft de afgelopen jaren succesvol projecten afgerond in de volgende regio’s:

SEO specialist inhuren

Heeft u een content marketeer of een SEO specialist nodig? Of wilt u meer weten over On page SEO? Neem dan contact op via onderstaande button.

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl
connectyourworld

Herman Geertsema is een zeer ervaren freelance SEO specialist met meer dan 10 jaar ervaring. Daarnaast is hij al meer dan 20 jaar werkzaam als content marketeer. Om zich verder te specialiseren heeft hij een HBO opleiding Internetmanagement en Webdesign succesvol afgerond. In online projecten kan Herman ook de rol van projectmanager/scrummaster op zich nemen, aangezien hij Scrum gecertificeerd is. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Inmiddels bestaat Connect your World ruim 5 jaar waarin hij (MKB) bedrijven helpt met het verbeteren van hun online zichtbaarheid om zo een hogere omzet en meer winst te behalen. Naast zijn uitgebreide kennis van On en Off Page SEO, Technische SEO, lokale SEO en het schrijven van webteksten is Herman ook een strategisch sparringpartner. Bij Connect your World houden wij van ambitieuze doelstellingen. Bent u na 6 maanden niet tevreden dan krijgt u 300 Euro retour. Connect your World houdt niet van het ‘uurtje factuurtje’ principe. Klanten noemen ons betrouwbaar en goed bereikbaar. We zijn inmiddels groot geworden door klein te blijven. Kijk voor meer informatie op https://connectyourworld.nl of neem contact op via info@connectyourworld.nl of tel 06-41226543 Met vriendelijke groet, Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.