• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Content in SEO – Hoe te verbeteren

wat is on page SEO, SEO content

Content in SEO – Hoe te verbeteren

Content marketing strategie, Content marketeer, Cotentmarketingstrategie, Content in SEO

Content marketing tips

De beste content marketing tips om de prestaties van uw content marketing campagnes te volgen en te verbeteren. Content is daarnaast een belangrijke pijler in SEO om uw rankings in Google te verbeteren. Schakel voor goede content in SEO een SEO specialist in.

Wat is content marketing?

Content marketing is het proces van het creëren van content met als doel uw web verkeer te vergroten, nieuwe klanten te krijgen, meer omzet te genereren of simpelweg de naamsbekendheid te vergroten. Met andere woorden, in plaats van alleen content op het web te publiceren zonder enig doel, creëert en verspreidt u content om aan specifieke marketingdoelstellingen te voldoen.

Wat is content in SEO?

In de context van content marketing is content alles wat op het web kan worden gepubliceerd. 
Bijvoorbeeld tekst, video’s, afbeeldingen, infographics, grafieken, audio, pdf, podcasts, slideshows, etc. Het is informatie die in digitaal formaat beschikbaar kan worden gesteld.

Wat zijn de voordelen van content marketing?

Contentmarketing heeft veel voordelen te bieden aan een online bedrijf, aangezien content het begin- en eindpunt is van elke online campagne. De voordelen van contentmarketing zijn in het bijzonder: Krijg meer gerichte bezoeken van zoekmachines – Goede content kan u hogere rankings en meer gericht verkeer van zoekmachines opleveren. Meer bezoeken van sociale media – Goede content wordt vaker gedeeld op sociale media, wat op zijn beurt meer websiteverkeer kan genereren, Verhoog de betrokkenheid van gebruikers – Gebruikers gaan met goede content om door opmerkingen, recensies en beoordelingen te geven, Het is goed voor SEO – content van goede kwaliteit is het hart van SEO Optimalisatie. Websites, die goede content combineren met bewezen copy writing tips zijn beter af dan websites, die geen goede content hebben. Vergroot de naamsbekendheid – Het publiceren van geweldige content is een van de beste manieren om uw merk en online reputatie te promoten, Meer conversies – Goede content kan meer leads en sales genereren.

Heb je je ooit afgevraagd wat de drijvende kracht is achter succesvolle online bedrijven? 
Het is geen SEO of sociale netwerken, maar het is Content Marketing. Content marketing kan, als het goed wordt gedaan, de vervaging van elke website veranderen. Volg onze 15 content marketing tips hieronder en verhoog uw SEO ranking en verkeer.

  1. Content in SEO – Content marketing plan maken

    Om uw content in SEO te verbeteren, moet u een plan maken. Het is bewezen, dat gestelde doelen vaker worden behaald, als er een plan is. Dit gaat niet alleen over bloggen, want andere formats (video, infographics etc..) kunnen ook een rol spelen. De content actueel houden en het verspreiden via de juiste platformen kan bijvoorbeeld ook een onderdeel zijn van het content marketing plan.

  2. Content in SEO – Publiceer content die voor lange tijd nuttig is

    Voor succes op de lange termijn heeft u praktische en nuttig blijvende content nodig. Dit soort ‘Evergreen content heeft de volgende kenmerken: 1. Het is uniek en origineel, 2. Het is handig, 3 Het is altijd relevant (niet gekoppeld aan een specifieke tijdsperiode, maar het is relevant wanneer je het leest), 4. Het is grondig, gedetailleerd en informatief, 5. Het is doorzoekbaar – het behandelt onderwerpen, waarnaar gebruikers zoeken op Google. Evergreen content helpt u een solide online aanwezigheid op te bouwen. Het zal u na verloop van tijd ook helpen 
    een hoge positie op Google op te bouwen, wat u op zijn beurt meer verkeer zal opleveren.

  3. Schrijf voor gebruikers en optimaliseer voor zoekmachines

    Hoede nuttige content is de levensader van uw website. Als de content niet zichtbaar is, leest bijna niemand het.

  4. Content marketing, SEO en sociale media zijn beste vrienden

    Als het u lukt om deze 3 tools samen te laten werken, heeft u online meer kans van slagen.
    U heeft content nodig om uw SEO een boost te geven en u heeft content nodig om uw sociale media netwerken te voeden. Alles wat u op uw blog of website publiceert, moet deel uitmaken van uw SEO-strategie en in lijn zijn met uw marketingstrategie voor sociale media. Voordat u een nieuw stuk content maakt, moet u ervoor zorgen, dat het is afgestemd op uw SEO en sociale media inspanningen.

  5. Content in SEO – Onderwerp relevantie opbouwen

    Wanneer u begint met het publiceren van content op uw website of blog, zorg er dan voor dat deze gerelateerd is aan uw niche en expertisegebied. De beste aanpak is om gerelateerde content te publiceren, die is afgestemd op de algemene doelen van uw website.

  6. Publiceer grondige content

    Als het gaat om tekst content zoals blog posts, hebben verschillende onderzoeken aangetoond dat lange content (meer dan 1500 woorden) hoger scoort in zoekmachines en meer deelbaar is op sociale media. De les die we uit deze onderzoeken kunnen leren, is dat het beter is om een ​​lang gedetailleerd bericht te publiceren, dat alle aspecten van een onderwerp behandelt, in plaats van 2-3 kleinere artikelen te publiceren.

  7. Content in SEOv-vPubliceer deelbare content

    U moet sociale netwerken doorzoeken en erachter komen wat voor soort content mensen leuk vinden. Enkele ideeën voor deelbare content, die geschikt is voor alle niches zijn:
    Top 10 lijsten…
    Best-of-lijsten…
    Hoe …
    10 manieren om…
    De meest populaire manieren…
    De beste tips voor…

  8. Let op de opmaak van de content

    Goede content biedt originele, goed onderbouwde en onbevooroordeelde informatie over een bepaald onderwerp. Zelfs als uw content aan de bovenstaande criteria voldoet, moet deze er nog steeds goed uitzien. Met mooie content bedoel ik tekst, die wordt verfraaid door het gebruik van alinea’s, vet, cursief, koppen, een goede lettergrootte, enz. Het verzorgen van de opmaak van uw content is ook goed voor SEO en een teken, dat u bezig bent met het bouwen van een hoogwaardige content. In het algemeen, als het u lukt om verschillende soorten content met elkaar te combineren (dwz tekst, afbeeldingen, video’s), dan maakt dit de gebruikerservaring beter, wat een aantal andere voordelen zal opleveren.

  9. Publiceer consistent content

    Naast het verstrekken van actuele en nauwkeurige content, is een andere tip, die u kunt volgen, ervoor te zorgen dat u een consistent publicatieschema aanhoudt. Als u een vooraf gedefinieerde publicatiekalender hebt, kunt u uw tijd beter indelen. U kunt vervolgens een lijst met trouwe fans opbouwen. Vergeet niet dat nieuwe content ook een stimulans is voor:
    Zoekmachines om uw website te bezoeken. Haal meer bezoeken uit uw nieuwsbrief en RSS-feed, Krijg meer bezoeken van sociale media, Houd uw terugkerende bezoekers tevreden

  10. Content in SEO – Maak pakkende titels

    De titel van een pagina of bericht is om vele redenen erg belangrijk. Dit is SEO 101, maar het is vermeldenswaard dat een goede titel: Help zoekmachines te begrijpen waar de inhoud over gaat. Help sociale-mediasites te begrijpen wat u deelt, Trek de aandacht van gebruikers of niet en moedig meer klikken aan om de specifieke pagina te bezoeken. Het zorgt er dus voor dat uw content een geoptimaliseerde en pakkende titel heeft, voordat u op de publicatieknop drukt.

  11. Creëer content die beter is dan die van uw concurrenten

    Content marketing is een geweldige manier om het verkeer en de verkoop te vergroten, maar dat is alleen maar goed nieuws. Het slechte nieuws is, dat u niet de enige bent. Als u wilt, dat uw content goed presteert, moet deze beter zijn dan uw concurrenten. Zoek, voordat u uw content maakt op Google, Facebook en Twitter en analyseer welk type content op de topposities komt. Let op zaken als content lengte, content type, kwaliteit en formaat, en probeer uw content in alle opzichten beter te maken.

  12. Content in SEO – Content promoten

    Verwacht niet dat uw potentiële klanten zullen zoeken om uw website te vinden, een bezoek te brengen en uw producten te kopen. Wanneer u een nieuw stuk content publiceert, moet u eropuit gaan en het promoten, zodat het de aandacht krijgt die het verdient.
    Er zijn veel manieren om uw inhoud te promoten zonder overdrijving en zonder risico’s te nemen, dus de volgende stap na het klikken op de publicatieknop is om een ​​goede promotie te doen.

  13. 13. Organiseer uw content in categorieën

    Als u een aantal maanden (of zelfs jaren) consequent aan contentmarketing doet, krijgt u veel content en als het niet goed is georganiseerd, raakt u de weg kwijt. De beste strategie is om uw content in relevante categorieën in te delen en tags, SEO zoekwoorden en beschrijvingen te gebruiken voor zoekdoeleinden.

  14. Optimaliseer content voor conversies

    Last but not least, vergeet niet dat de belangrijkste reden, waarom u content maakt, is om het aantal conversies te verhogen. Afhankelijk van uw geval kunnen conversies verschillende dingen zijn, van het aantrekken van e-mailabonnees tot klikken op banneradvertenties tot meer product verkopen. Als uw content geen goede resultaten oplevert, moet u uw content strategie wijzigen en alternatieve manieren bedenken om content te produceren en te promoten.

  15. Benader content marketing als langetermijninvestering

    Als u een behoorlijke hoeveelheid verkeer heeft, dat uw website bezoekt en uw sociale media-pagina’s volgt, dan kunt u met content marketing proberen, die bezoekers in klanten te veranderen (het is niet zo eenvoudig, maar dit is de theorie). Als dit niet het geval is en u net begint, betekent dit dat u geld (of uw tijd, die nog steeds waardevol is) moet uitgeven om content van goede kwaliteit te creëren om uw volgers en ranglijsten op sociale media op te bouwen.

Om geld te verdienen met content marketing, moet je eerst geld en tijd besteden.

Andere relevante blogs over Content in SEO

0/5 (0 Reviews)
connectyourworld

Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.