Content dient een doel in de content strategie. In de content strategie leg je vast wat de doelen zijn en hoe ze aansluiten bij de ambities van de organisatie en van de klant. Zo voorkom je dat content als los zand in elkaar zit. En dat veel geld verloren gaat aan content producties waarop niemand zit te wachten. De contentstrategie is de navigatie van online professionals. Genoeg redenen dus om antwoord te geven op de vraag: ‘Wat is content marketing?’.
Geschatte leestijd: 3 minuten
Contentmarketing zijn alle activiteiten, die bedrijven inzetten op het gebied van content (webteksten, blog posts, video etc..) om de potentiële klanten te verleiden tot een conversie of een aankoop.
Content kan van alles zijn zoals bijvoorbeeld webteksten, blogs, video’s en infographics. In een zakelijke omgeving heeft het creëren van content altijd een doel. Doelen kunnen informerend en commercieel van aard zijn. Met goed geschreven content kan je beter ranken in Google op de voor jou relevante zoekwoorden.
Bij marketing draait het om het ‘hoe’! Marketing draait onder andere om promotie. Zeker online is het belangrijk, dat je bedrijf of organisatie online vindbaar en zichtbaar is. Op allerlei platformen zoals bijvoorbeeld jouw website en sociale media kanalen deel je jouw verhaal over jouw bedrijf of organisatie of over de producten en diensten die je verkoopt. Het doel is zoveel mogelijk conversies en uiteindelijk meer omzet en een hogere winst.
De content strategie helpt je om content te maken, die aansluit bij de doelen van jouw organisatie en bij de vragen van klanten. Als je die uitgangspunten helder hebt, kun je de klantbeleving in alle kanalen gelijktrekken. Contentsoorten en vormen kunnen verschillen per kanaal, maar de ambitie is altijd hetzelfde, namelijk dezelfde boodschap en sfeer uitstralen en de klant optimaal bedienen.
In de meest ambitieuze vorm is de contentstrategie een overkoepelend plan voor alle online, offline en instore content, variërend van bijvoorbeeld de correspondentiereeks van briefpapier tot en met factuur, brochures, sociale media kanalen, website en de digitale nieuwsbrieven.
Herman Geertsema is de eigenaar van Online marketing bureau Connect your World gevestigd in Den Haag. Hij is een zeer ervaren SEO freelancer en content marketeer. Connect your World heeft al diverse projecten succesvol afgerond in de volgende regio´s.
Heeft u meer vragen over ‘Wat is content marketing‘? Of wilt u meer weten over SEO optimalisatie? U kunt ook een content marketeer bij ons inhuren. Neem dan contact op via onderstaande button voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag
Bij SEO bureau Connect your World uit Den Haag is een SEO scan van uw website gratis. Grijp die kans!
Connect your World
Dr. J. Pressserstraat 313
2552 LW Den Haag
E-mail en Telefoon
herman.geertsema@connectyourworld.nl
Tel: 06-41226543
Juridisch
KVK-nummer: 73081892
SEO bureau Connect your World, Den Haag (2023)
WordPress in meerdere talen met WPML