• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Content Marketing Strategie onmisbaar

Content Marketing Strategie onmisbaar

Content Marketing Strategie, Contentmarketing, Content Marketing, SEO & Content Marketing
SEO bureau Connect your World gevestigd in Den Haag

Geschatte leestijd: 7 minuten

Content marketing strategie cruciaal voor SEO succes

Een Content Marketing Strategie is zeer belangrijk om hoger te scoren in Google. Zonder relevante geoptimaliseerde content is er geen goede website en zal u niet op bovenaan in Google komen. Een Content Marketing Strategie is voor mij dan ook een wezenlijk onderdeel van de SEO strategie.

Tekst is altijd de basis van zoeken, dus als u ervoor zorgt dat de tekst rond de items van uw website beschrijvend is, zullen ze goed scoren in de zoekresultaten. ( HubSpot , 2020) (Source: https://www.hubspot.com/marketing-statistics)

Wat is een Content marketing strategie?

In een Contentmarketingstrategie beschrijft u op strategische wijze hoe u de markt benadert met het creëren en distribueren van waardevolle, relevante & consistente content. Het doel is om met deze SEO content een duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden. Waarbij het ultieme doel is om deze doelgroep aan te zetten tot winstgevend klantgedrag.

Wat is Content Marketing?

Content Marketing behelst alle soorten marketing, waarbij voor de consument content of informatie wordt gemaakt en verspreid. Deze content kan zowel tekstueel als audiovisueel zijn.

Denk hierbij aan:

1. Nieuwsberichten
2. Blogs / Artikelen
3. Casestudies
4. Handleidingen
5. Video’s
6. Infographics
7. Checklists

Wat is het 6 C model?

Het 6 C model heeft als doel overzicht te bieden en ervoor te zorgen, dat alle door uw bedrijf geproduceerde content effectief en efficiënt wordt ingezet. De onderdelen voor het 6 C model zijn: 1. Content creatie, 2. Channels, 3. Cross media, 4. Curatie, 5. Community en 6. Comfort.

SEO content – Doelen

Het doel van deze content is in eerste instantie niet bedoeld voor het verkopen van diensten en producten. Deze content voorziet consumenten van informatie of advies of men probeert vertrouwen of gezag op te bouwen. Een Contentstrategie is in de regel nauw verbonden met SEO. Daarom moeten copywriters bij het schrijven van content rekening houden met SEO technieken. SEO webteksten schrijven is namelijk een kunst op zich.

Content Marketing Strategie – Voorbereiden

Elke organisatie heeft uniek DNA, dat bepaalde klanten aanspreekt en aantrekt. Omdat DNA te bepalen, is er onderzoek nodig. Het DNA gaat bijvoorbeeld om beleving, een identiteit en een imago. Waarbij de directie inzicht geeft in het gewenste imago. Zij bepalen namelijk het beleid en geven daar handen en voeten aan. Desondanks zit het werkelijke imago in de organisatie zelf (bij de medewerkers). Dit wordt ook wel cultuur genoemd. De klant ervaart het werkelijke imago. Zij kunnen u inzichten geven over hun informatiebehoefte. 

Content Marketing – Achterhaal het DNA van de onderneming

Om het DNA van een organisatie te achterhalen, spreekt u dus met de directie, de medewerkers en de klanten. Alleen zo kunt u een goed plan van aanpak maken voor uw Content Marketing Strategie. Het geeft u informatie om een ‘buyer- of customer journey’ te maken en de ‘persona’s’ te creëren.   

Content marketing strategie – Golden circle theorie

Alles begint met Waarom?, volgens de ‘Golden Circle theorie’ van Simon Sinek. Het hele idee achter het beginnen met ‘Waarom’ is, dat de emotionele band die u opbouwt met uw klanten veel sterker en betekenisvoller is dan een relatie, die gebaseerd is op eigenschappen en voordelen. 

Golden Circle Simon Sinek

Het delen van emotionele waarden zorgt voor een sterkere emotionele verbinding, dan alleen feitelijk delen wat uw product of dienst inhoudt. Rationele verkooppraatjes leveren in het gunstigste geval een paar herhalingsaankopen op. Een pitch die raakt, biedt namelijk meer kans op loyaliteit en duurzame relaties.

Content strategie – Maak keuzes

Met alleen het ‘Waarom’ is de cirkel nog niet rond. Met het ‘Hoe’ geeft u uw kracht aan en onderscheidt u zich van de concurrentie. Hier maakt u de keuzes en zoekt u bijvoorbeeld de balans tussen ‘tijd en geld’ en ‘relevantie en belang’. Moet u uw content verspreiden op alle sociale media netwerken van belang? Ik denk van niet, omdat niet elk netwerk past bij de doelstellingen die geformuleerd zijn. Ook door middel van een goed Zoekwoordenonderzoek kunt u keuzes maken en tot een goed afgebakende Contentmarketingstrategie komen.

Content Marketing Strategie B-Model: boeien en binden

Het B-model is het meest interessante Content Marketing Strategie model. Het op een rij zetten van de ‘B’s’ zegt al voldoende. 

  • Boeien
  • Binden
  • Beleving
  • Betrokkenheid
  • Bepalen & Beslissen
  • Bestellen

SEO content draait om balans

We leven in een wereld van ‘information overload’. Het boeien van de website bezoeker is dan ook extreem moeilijk, maar niet onmogelijk. Zoals eerder gezegd, is een grondig onderzoek daarvoor bijzonder belangrijk. Het boeien van de bezoekers is één van de voorwaarden om een bezoeker te binden. Dit is ook best lastig. Klanten stappen in vergelijking met vroeger steeds sneller over naar een andere leverancier of aanbieder.

Content Den Haag

Connect your World uit Den Haag zal nieuwe & bestaande klanten veel aandacht geven. Het begint met net een stapje harder lopen voor een klant. Iets doen wat hij of zij niet verwacht en de verwachtingen managen, is essentieel voor de klantbeleving en betrokkenheid. En als alles bij elkaar komt en klopt, gaat de bezoeker tot actie over. 

Content for Marketing

Voor ‘snackable’ SEO content raadpleeg de Content Marketing Checklist.

Er is al veel geschreven over Content Marketing en er zijn diverse andere Content marketing strategie modellen zoals bijvoorbeeld de ‘Content Marketing Cycle’. Ook hierbij geldt weer, maak keuzes en maak gebruik van de elementen van een strategie, die passen bij uw organisatie en uw werkwijze.

Bedrijfscultuur en Bewustwording

Dat staat niet in mijn taakomschrijving. Daar is geen budget voor. Wie moet die content dan gaan schrijven? Allemaal redenen, die u misschien vaker hoort, als u zich bezig houdt met Content Marketing. Vaak beseffen beleidsbepalers niet hoeveel bezoekers de website van hun bedrijf of hun organisatie maandelijks trekt. Een middelgrote organisatie zit al snel op 10.000 bezoekers per maand. Grote organisaties en ondernemingen gaan geregeld over de 100.000 bezoekers per maand heen. 

SEO content cruciaal bij online content marketing

Dus 100.000 bezoekers maken in een maand tijd kennis met uw organisatie of onderneming. 100.000 mogelijke klanten! Wat voor kansen laat u liggen, als u deze bezoekers niet optimaal bedient via de website? U hebt namelijk alle mogelijkheden tot uw beschikking om een klant te binden en te boeien en te zorgen voor een grotere beleving en betrokkenheid voor uw product of dienst. Bij een conversie van 1% hebben we het al over 1000 klanten.

Content marketing strategie – Stappenplan

Het opzetten en uitrollen van een goede Content Marketing Strategie is geen makkelijke klus. Afhankelijk van de bedrijfscultuur en het bewustwordingsproces zijn de stappen om tot een goede strategie te komen verschillend van aard en van lengte. Normaal gesproken vinden de volgende stappen plaats:

  • Onderzoek van het DNA van uw organisatie of onderneming.
  • Bewustwordingsproces in gang zetten.
  • Huidige situatie (0 meting) en gewenste situatie in kaart brengen.
  • Keuzes maken (wat, hoe, kanalen, wanneer, frequentie, wie etc..) en strategie opstellen.
  • Uitrollen strategie, inclusief monitoren. In het monitoring proces moet ook bepaald worden hoe vaak verouderde content opgefrist en aangevuld moet worden.

Content Marketing Strategie kan veel waarde toevoegen

Investeren in een Content Marketing Strategie kan veel waarde toevoegen voor uw organisatie. Daarnaast heeft het veel impact op de SEO van uw website. U zal bijvoorbeeld nog beter gevonden worden en zichtbaar zijn, met als resultaat meer bezoekers en klanten voor uw onderneming of organisatie. U kunt Connect your World uit Den Haag bijvoorbeeld ook inschakelen om een Contentstrategie voor uw bedrijf of organisatie op te stellen.

Contentmarketing Blogs

Content Marketing expert [Den Haag]

Herman Geertsema is een SEO specialist en content marketeer uit Den Haag. Tevens is hij de eigenaar van SEO bureau Connect your Word. Hij is een ervaren freelance SEO expert uit Den Haag en heeft ook vele jaren ervaring in Content Marketing. Heeft u een vraag over een Content marketing strategie? Of wilt u ons inhuren als Content Marketing specialist of als SEO consultant? Klik op de rode button. Online marketing bureau Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht & Breda. Wij hebben voor meerdere opdrachtgevers in Leiden, Zoetermeer, Rijswijk & Delft SEO optimalisatie projecten met succes afgerond en ze geholpen met het creeren van content.

SEO bureau Connect your World uit Den Haag – Openingstijden

Maandag8:30 AM - 5:30 PM
Dinsdag8:30 AM - 5:30 PM
Woensdag8:30 AM - 5:30 PM
Donderdag8:30 AM - 5:00 PM
Vrijdag8:30 AM - 5:00 PM
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten


Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.