Last Updated on 8 september 2024 by connectyourworld
Wie gebruikt er geen Google Search? Bijna niemand toch! Als u een mooie website voor uw bedrijf heeft laten bouwen, dan bent u er nog niet. U wilt natuurlijk ook, dat uw website veel bezoekers trekt. Anders zijn de inspanningen om uw website te bouwen voor niets geweest en dat zou zonde zijn. Om in Google Search in het Nederlands Google Zoeken naar boven te komen in de zoekresultaten, zal u tijd moeten vrij maken om te leren over zoekmachinemarketing ook wel SEO genoemd en Google Search Console. In deze bijdrage volgen de noodzakelijke stappen, die nodig zijn om in Google search naar boven te komen.
Estimated reading time: 5 minuten
Google Search Tips
U heeft Google Search Console nodig voor meerdere dingen. Als uw website klaar is, meldt u deze aan via Google Search Console, zodat uw website geïndexeerd wordt door Google. Dit doet u door de XML sitemap van uw website in te dienen. Ook heeft Google Search Console verschillende functionaliteiten, waarmee de website eigenaar inzicht krijgt hoe zijn of haar website verder te verbeteren.
U moet kunnen aantonen, dat uw website ook daadwerkelijk van u is. U krijgt namelijk informatie over uw website, die alleen voor u bedoeld is. Alleen u krijgt de adviezen te zien, waarmee u de weergave van uw website in Google kunt verbeteren.
Naast de indexatie van de website en de mogelijkheid om op een later moment een nieuwe pagina te laten indexeren, heeft Search Console nog veel meer functionaliteiten. Je vindt informatie over site functionaliteit en gebruikersgemak op mobiel. Je vindt ook nog eens heel veel data over je interne en externe links.
Voor een goed beeld en realistisch verwachtingspatroon is het belangrijk om te weten hoe Google Search nu precies werkt. Wat is het Google Algoritme en welke verbeteringen zijn er de laatste jaren aangebracht? Google Search bestaat uit drie fases namelijk: het crawlen, indexering en het weergeven van de website in de zoekresultaten. Lees na wat deze begrippen inhouden.
SEO bestaat uit makkelijke taken, die u jezelf zou kunnen aanleren. Aan de andere kant moet u ook met lastigere zaken aan de slag om goed vindbaar te zijn en te blijven in Google Search. Maar of het nu makkelijk of moeilijk is, SEO optimalisatie kost u vaak de nodige tijd. En dat is tijd, die u dan niet meer kunt besteden aan het ontwikkelen en of verkopen van uw dienst of product. Het is aan u om te kiezen voor een SEO expert of dat u zelf met SEO optimalisatie aan de slag gaat.
Het is zo klaar als een klontje en mathematisch onmogelijk, dat elk bedrijf met zijn website bovenaan in Google staat. Als u SEO verkeerd doet, lees over optimaliseert, dan wordt een positie bovenaan Google onmogelijk en dan verdwijnt uw website in de krochten van het internet ergens op pagina 20. Van de 100 mensen zijn er trouwens maar 7, die bij een zoekopdracht in Google naar de 2e pagina gaan. Vraag daarom altijd advies aan een SEO expert. Afhankelijk van uw budget, bepaalt u, hoeveel u deze SEO specialist inzet.
Tik eens een zoekopdracht in op Google Search. Vaak ziet u dan bovenaan wat advertenties staan. Vervolgens ziet u 10 organische zoekresultaten. De elementen die u daar in ziet, zijn belangrijk om aandacht aan te besteden. Met de pagina titel en de meta omschrijving kunt u de Google bezoeker/gebruiker verleiden om door te klikken naar uw website. Om de zoekresultaten heen vindt u nog allerlei hulp blokken van Google om u te helpen met het vinden van het beste antwoord of zoekresultaat op uw vraag. Als het is ingesteld, ziet u rechts een blok voor het Google Bedrijfsprofiel. Een Google Bedrijfsprofiel instellen is een must have voor elk bedrijf.
Alle pagina’s op een website moeten bereikbaar zijn voor Google. Dit kan u doen door links te plaatsen vanaf andere webpagina’s op uw site. Door middel van interne links doorzoekt (crawlt) de zoekmachine uw website. Plaats daarbij een alt attribuut, dat de relevantie beschrijft van de doelpagina. Een crawlbare link is <a>
tags met een href
attribuut .