• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Google search – Hoe begint u?

Google search – Hoe begint u?

Google search, Google zoeken

Google search – inleiding

Wie gebruikt er geen Google Search? Bijna niemand toch! Als je een mooie website voor je bedrijf hebt laten bouwen, dan ben je er nog niet. U wilt natuurlijk ook, dat uw website veel bezoekers trekt. Anders zijn de inspanningen om uw website te bouwen voor niets geweest en dat zou zonde zijn. Om in Google Search in het Nederlands Google Zoeken naar boven te komen in de zoekresultaten, zal u tijd moeten vrij maken om te leren over zoekmachinemarketing ook wel SEO genoemd en Google Search Console. In deze bijdrage volgen de noodzakelijke stappen, die nodig zijn om in Google search naar boven te komen.

  1. Meld u aan voor Google Search Console

    U heeft Google Search Console nodig voor meerdere dingen. Als uw website klaar is, meldt u deze aan via Google Search Console, zodat uw website geïndexeerd wordt door Google. Dit doet u door de XML sitemap van uw website in te dienen. Ook heeft Google Search Console verschillende functionaliteiten, waarmee de website eigenaar inzicht krijgt hoe zijn website verder te verbeteren.

  2. Voeg uw website toe en verifieer het eigendom van uw site

    U moet kunnen aantonen, dat uw website ook daadwerkelijk van u is. U krijgt namelijk informatie over uw website, die alleen voor u bedoeld is. Alleen u krijgt de adviezen te zien, waarmee u de weergave van uw website in Google kunt verbeteren.

  3. Leer de mogelijkheden kennen van Google Search Console

    Naast de indexatie van de website en de mogelijkheid om op een later moment een nieuwe pagina te laten indexeren, heeft Search Console nog veel meer functionaliteiten. Je vindt informatie over site functionaliteit en gebruikersgemak op mobiel. Je vindt ook nog eens heel veel data over je interne en externe links.

  4. Ontdek hoe Google zoeken precies werkt

    Voor een goed beeld en realistisch verwachtingspatroon is het belangrijk om te weten hoe Google Search nu precies werkt. Wat is het Google Algoritme en welke verbeteringen zijn er de laatste jaren aangebracht? Google Search bestaat uit drie fases namelijk: het crawlen, indexering en het weergeven van de website in de zoekresultaten. Lees na wat deze begrippen inhouden.

  5. Bepaal hoeveel tijd je beschikbaar hebt voor SEO

    SEO bestaat uit makkelijke taken, die je jezelf zou kunnen aanleren. Aan de andere kant moet je ook met lastigere zaken aan de slag om goed vindbaar te zijn en te blijven in Google Search. Maar of het nu makkelijk of moeilijk is, SEO optimalisatie kost je vaak de nodige tijd. En dat is tijd, die je dan niet meer kunt besteden aan het ontwikkelen en of verkopen van je dienst of product. Het is aan jou om te kiezen voor een SEO expert of dat je zelf met SEO optimalisatie aan de slag gaat.

  6. Net zoals bij aandelen kunnen posities in Google search stijgen en dalen

    Het is zo klaar als een klontje en mathematisch onmogelijk, dat elk bedrijf met zijn website bovenaan in Google staat. Als je SEO verkeerd doet, lees over optimaliseert, dan wordt een positie bovenaan Google onmogelijk en dan verdwijnt jouw website in de krochten van het internet ergens op pagina 20. Van de 100 mensen zijn er trouwens maar 7, die bij een zoekopdracht in Google naar de 2e pagina gaan. Vraag daarom altijd advies aan een SEO expert. Afhankelijk van je budget, bepaal je, hoeveel je deze SEO specialist inzet.

  7. Maak jezelf vertrouwd met alle elementen op een pagina met zoekresultaten in Google

    Tik eens een zoekopdracht in op Google Search. Vaak zie je dan bovenaan wat advertenties staan. Vervolgens zie je 10 organische zoekresultaten. De elementen die je daar in ziet, zijn belangrijk om aandacht aan te besteden. Met de titel en de metabeschrijving kun je de Google bezoeker/gebruiker verleiden om door te klikken naar jouw website. Om de zoekresultaten heen vind je nog allerlei hulp blokken van Google om je te helpen met het vinden van het beste antwoord of zoekresultaat op je vraag. Als het is ingesteld, zie je rechts een blok voor het Google Bedrijfsprofiel. Een Google Bedrijfsprofiel instellen is een must have voor elk bedrijf.

  8. Maak van uw webpagina een soort van spinnenweb en verbindt pagina’s door middel van links

    Alle pagina’s op een website moeten bereikbaar zijn voor Google. Dit kan je doen door links te plaatsen vanaf andere webpagina’s op je site. Door middel van interne links doorzoekt (crawlt) de zoekmachine jouw website. Plaats daarbij een alt attribuut, dat de relevantie beschrijft van de doelpagina. Een crawlbare link is <a> tags met een hrefattribuut .

0/5 (0 Reviews)
connectyourworld

Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.