Uw Google Bedrijfsprofiel beheren, is een SEO klus, die u gemakkelijk met de onderstaande Google Bedrijfsprofiel Handleiding kunt oppakken. Google Mijn Bedrijf is recentelijk qua naam veranderd in Google Bedrijfsprofiel. Ondanks de andere naam is Google Bedrijfsprofiel nog steeds ontzettend belangrijk om uw lokale SEO te verbeteren. Besteed daarom voldoende aandacht aan het beheren van uw Google Bedrijfsprofiel. Met Google Bedrijfsprofiel heeft u de mogelijkheid om gratis te adverteren op Google. U kunt bijvoorbeeld bij het maken van Google Posts gratis aanbiedingen, nieuwe berichten, evenementen en producten toevoegen. Door het Google Bedrijfsprofiel goed in te vullen en te beheren, kunt u uw lokale vindbaarheid en zichtbaarheid van uw website sterk verbeteren.
Geschatte leestijd: 50 minuten
Ga direct naar:
Uit vrij recente onderzoeken blijkt, dat nog steeds 44% van de lokale bedrijven geen Google Bedrijfsprofiel vermelding heeft ingesteld.
Dit heeft als gevolg, dat er genoeg kansen zijn, om de beste plekken bovenaan in Google in te nemen. Op die manier verslaat u online de concurrentie.
Google Bedrijfsprofiel is een gratis tool van Google. Met Google Bedrijfsprofiel kunt u de lokale vindbaarheid van uw website sterk verbeteren door onder andere een verbinding met Google Maps. U kunt bijvoorbeeld ook Posts met aanbiedingen en relevante foto’s van uw bedrijf toevoegen. Het belangrijkste is echter, dat mensen u weten te vinden, als ze een bedrijf zoeken zoals dat van u. Daarom is het eerste, wat u moet doen, als u inlogt op uw Google Bedrijfsprofiel account, uw adresgegevens, contactgegevens, website URL en openingstijden invullen of updaten.
Door middel van Google Bedrijfsprofiel kunt u klanten aantrekken. U kunt contact met hen hebben, wanneer ze op Google naar uw organisatie of bedrijf op bezoek zijn. Uw bedrijfsprofiel staat op ‘Google Zoeken’ en ‘Google Maps’. Hierdoor kunt u reageren op Google reviews, foto’s van uw bedrijf, producten en medewerkers. Daarnaast kunt u ook speciale aanbiedingen posten en bedrijfsgegevens van uw organisatie of bedrijf toevoegen en bewerken. Met een bedrijfswebsite van Google maakt uw bedrijf online een professionele indruk. De reden is, dat foto’s en informatie over uw bedrijf op een mooie manier worden gepresenteerd. Dat is de manier om meer klanten te bereiken.
Met deze Google Bedrijfsprofiel Handleiding kunt in korte tijd een Google Bedrijsprofiel aanvragen, installeren, instellen en beheren. Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe functies? Google Bedrijfsprofiel biedt daarvoor verschillende manieren aan, waarop u updates over product nieuws en aankondigingen kunt ontvangen. Abonneer u bijvoorbeeld via RSS op updates in de Google Bedrijfsprofiel Community. Volg de Twitter feed voor Google My Business. Of maak gebruik van de Facebook pagina van Google Bedrijfsprofiel.
Deze Google Bedrijfsprofiel Handleiding is bedoeld om u te helpen met uw lokale SEO. Lokale SEO wordt namelijk steeds belangrijker. Het biedt u de kans om uw lokale concurrenten voor te blijven. Het Google Bedrijfsprofiel is belangrijk om met lokale SEO de lokale klanten binnen te halen.
Lokale websitebezoekers worden vaak loyale klanten.
Google Bedrijfsprofiel is een gebruiksvriendelijke, gratis tool van Google. Hiermee kunnen bedrijven en organisaties hun online aanwezigheid beheren op de websites van Google. ‘Google Zoeken’ en ‘Google Maps’ zijn de bekendste voorbeelden.
Door uw bedrijfsinformatie te verifiëren en actueel te houden, zorgt u er op deze wijze voor, dat klanten u kunnen vinden. Daarnaast hebben zij snel alle benodigde informatie over uw bedrijf gemakkelijk bij elkaar. Dit is met name belangrijk, omdat bij veel websites meer dan 80% van het websiteverkeer via de mobiel binnen komt. U kunt met nieuwe en bestaande klanten communiceren. Vervolgens kunt u ze relevante informatie aanbieden over uw bedrijf. Is deze Handleiding Google Bedrijfsprofiel niet voldoende? Surf dan onze ‘Contactpagina’ en bel of mail ons.
Het Google Bedrijfsprofiel is de belangrijkste lokale SEO ranking factor voor lokale zoekopdrachten in Google. Bij een lokale SEO zoekopdracht wordt er een ´locatie gebonden´ zoekwoord zoals bijvoorbeeld een plaats, stad, dorp, provincie of regio achter het relevante zoekwoord gezet. Deze Handleiding Google Bedrijfsprofiel helpt u om optimaal gebruik te maken van de gratis mogelijkheden, die Google u biedt om uw local online marketing verder te verbeteren.
Wanneer u naar een bedrijf in de buurt zoekt, rangschikt Google Google Bedrijfsprofiel-vermeldingen op basis van relevantie, afstand en bekendheid:
U kunt via het Google Bedrijfsprofiel de informatie beheren, die Google gebruikers zien, wanneer ze zoeken naar uw bedrijf of naar de producten en dienstverlening, die u aanbiedt. Als u uw bedrijfsinformatie met Google Bedrijfsprofiel verifieert, is de kans twee keer zo groot, dat consumenten uw bedrijf als ‘betrouwbaar’ aanmerken. Wanneer mensen uw bedrijf vinden op bijvoorbeeld ‘Google Maps’ en ‘Google Zoeken’, zorg er dan voor, dat ze toegang hebben tot relevante praktische informatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan uw openingstijden, website URL en uw adres- en contactgegevens.
Klanten kunnen een Google review achterlaten. Ze kunnen daarmee aangeven, hoe ze uw dienstverlening hebben ervaren. Lees deze reviews en reageer hierop. Plaats bijvoorbeeld foto’s, die een goede indruk geven, van waar uw bedrijf zich mee bezighoudt. Bedrijven, die foto’s aan hun vermelding toevoegen, ontvangen op deze manier 42% meer verzoeken voor een routebeschrijving op Google Maps. Daarnaast krijgen ze 35% meer klikken naar hun website, dan bedrijven die dit niet doen. Omdat het mobiele website verkeer zo sterk is gestegen, is het handig, dat de basisgegevens van een onderneming zoals adres- en contactgegevens snel en gemakkelijk via het Google Bedrijfsprofiel te vinden zijn.
Bij ‘Insights’ krijgt u meer overzicht over de manier, waarop klanten naar uw bedrijf hebben gezocht en waar ze vandaan komen. Daarnaast kunt u bijvoorbeeld ook zien hoeveel mensen uw bedrijf rechtstreeks hebben gebeld via het telefoonnummer. Dit wordt namelijk weergegeven in de lokale zoekresultaten in bijvoorbeeld ‘Google Zoeken’ en ‘Google Maps’. Wanneer u er klaar voor bent, kunt u bovendien moeiteloos Google Ads campagnes maken en de prestaties ervan bijhouden. Op deze manier trekt u namelijk nog meer klanten.
Gebruikt u liever uw mobiele apparaat? Download dan de gratis mobiele app voor het Google Bedrijfsprofiel. Op deze wijze heeft u altijd toegang tot uw account. U kunt uw bedrijfsinformatie, waar u ook bent, up-to-date houden.
Er zijn verschillende manieren waarop u kunt beheren, hoe uw bedrijf online wordt weergegeven:
Zoekmachineoptimalisatie, of SEO verwijst naar de manier waarop resultaten worden weergegeven wanneer iemand een zoekmachine zoals bijvoorbeeld Google of Bing gebruikt. We noemen dit organische zoekresultaten. U kunt niet betalen om te wijzigen hoe en waar organische zoekresultaten worden weergegeven. Ze worden namelijk bepaald door een aantal factoren, zoals hoe relevant ze zijn voor de oorspronkelijke zoekopdracht.
Zoekmachinemarketing, of SEM de afkorting van Search Engine Marketing, verwijst naar advertenties die u koopt om te worden weergegeven bij zoekresultaten. Dit is wat u kunt doen met het online advertentieprogramma Google Ads.
Met het Google Bedrijfsprofiel kunt u namelijk worden opgenomen in lokale resultaten. Deze worden op verschillende manieren in ‘Google Maps’ en ‘Google zoeken’ weergegeven. Deze resultaten zijn afgestemd op specifieke geografische gebieden zodat bijvoorbeeld gebruikers bedrijven in de buurt kunnen vinden..
Kortom: SEO optimalisatie, SEM en beheer van lokale resultaten zijn allemaal manieren waarop u uw online aanwezigheid en lokale vindbaarheid kunt verbeteren.
Lokale SEO is een belangrijk onderdeel van SEO, omdat veel MKB bedrijven lokaal gebonden zijn aan een bepaalde stad, dorp of regio. Iemand uit Den Haag kiest geen loodgieter uit Tilburg uit. En iemand uit Tilburg gaat normaal gesproken niet naar de kapper in Rotterdam.
Lokale vindbaarheid is super belangrijk, omdat lokale klanten gebruik maken van lokale bedrijven.
Informeer Google bijvoorbeeld over uw:
Plaats bijvoorbeeld foto’s van uw bedrijf en uw producten en services. Verzamel en reageer op reviews van klanten.
Het is belangrijk om uw website en het Google Bedrijfsprofiel sterk met elkaar te verbinden. Gebruik bijvoorbeeld Google Bedrijfsprofiel Posts om aanbiedingen of nieuwtjes over uw bedrijf met uw potentiële klanten te delen. Daarbij is het belangrijk om in de betreffende post de URL van de relevante pagina op uw website toe te voegen.
Verbeter de manier waarop uw bedrijf online wordt weergegeven. U wilt toch ook, dat nieuwe klanten u kunnen vinden. Verwijs klanten naar uw website. Als u zover bent, kunt u overwegen locatie gebaseerde advertenties met Google Ads te gebruiken om een nog grotere doelgroep te bereiken.
Ga als volgt te werk om uw bedrijfsprofiel toe te voegen of te claimen:
Benodigde tijd: 15 minuten.
Google Bedrijfsprofiel aanmeldproces
Open Google Bedrijfsprofiel.
Klik vervolgens rechtsboven op ‘Nu starten‘.
Login op uw Google account of maak een account als u nog geen services van Google gebruikt.
Voer de naam van uw bedrijf in en klik op ‘Volgende’.
Kies de locatie van uw bedrijf, die u wilt weergeven op Google Maps.
Als u services aan klanten verleent op uw bedrijfsadres: Geef uw bedrijfsadres op en klik op Volgende. Opmerking: Indien u ook services aan klanten verleent buiten uw bedrijfsadres, kunt u ook uw servicegebieden vermelden. Kies Ja en klik vervolgens op Volgende. Als u geen services aan klanten verleent op uw bedrijfsadres: Kies Nee en klik op Volgende. Vermeld uw servicegebieden en klik op Volgende.
Gebruik het zoekveld om een bedrijfscategorie te selecteren en klik op ‘Volgende’.
Geef een telefoonnummer of website URL voor uw bedrijf op en klik op ‘Volgende’. Opmerking: U heeft ook de mogelijkheid om een gratis website te maken op basis van uw informatie.
Klik vervolgens op ‘Doorgaan’ om de aanmelding te voltooien en uw connectie met dit bedrijf te verifiëren.
Selecteer een verificatieoptie. Klik onder ‘Later verifiëren’ op ‘Later’ om de verificatieprocedure op een ander moment te voltooien. Als u niet geautoriseerd bent om het bedrijf te beheren, zoekt u de persoon in uw organisatie, die dat wel is. Vervolgens gaat u door met de procedure.
Ongeacht wat u te zien krijgt, moet u bevestigen dat uw bedrijfsinformatie correct is. Het is namelijk belangrijk, dat wanneer u uw bedrijfsinformatie verifieert, alles klaar is om live te worden weergegeven voor klanten op Google.
Nu u uw vermelding heeft geclaimd of gemaakt, is het tijd om uw bedrijf te verifiëren. Nadat u uw bedrijf heeft geverifieerd, kan bijvoorbeeld de bedrijfsinformatie worden weergegeven op Google.
Er zijn verschillende manieren om een Google Bedrijfsprofiel-vermelding te verifiëren:
Met verificatie kunt u ervoor zorgen, dat uw bedrijfsinformatie op Google correct is. Voor geverifieerde bedrijven is de kans, dat gebruikers ze als betrouwbaar beschouwen twee keer zo groot. Verificatie beschermt u ook tegen mensen, die zich kunnen voordoen als een vertegenwoordiger van uw bedrijf. U kunt de bedrijfsinformatie, die in Google producten wordt weergegeven, pas bewerken nadat u de verificatie heeft voltooid. Voor de meeste bedrijven bestaat verificatie uit het aanvragen, ontvangen en lezen van een verificatiebriefkaart van Google.
Sommige bedrijfseigenaren kunnen hun bedrijf mogelijk verifiëren via andere methoden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een telefoontje, sms, e-mail of via Google Search Console. Als één van die opties wordt weergegeven, volgt u de instructies op de pagina om uw bedrijf te verifiëren U kunt dan de instructies in deze handleiding overslaan. Indien u meteen na het aanmelden bent doorgegaan naar de verificatie, wordt in de linkerbovenhoek van de pagina de optie Per post sturen weergegeven, op de kaart waar uw bedrijf is vastgezet.
Mogelijk heeft u zich aangemeld voor het Google Bedrijfsprofiel, maar bent u gestopt voordat het verificatieproces werd gestart. In dat geval doet u namelijk het volgende:
Binnen enkele weken, afhankelijk van waar uw bedrijf zich bevindt, ontvangt u een briefkaart van Google op uw bedrijfsadres. Op de briefkaart staat een unieke verificatiecode. Deze moet u opgeven in het Google Bedrijfsprofiel om te bevestigen, dat uw bedrijf zich op het vermelde adres bevindt.
Als u uw verificatiebriefkaart heeft ontvangen, gaat u terug naar google.com/business. Log in en klik op Locatie verifiëren in het menu of klik op de knop Nu verifiëren. Volg de instructies om de verificatiecode van uw briefkaart in te voeren. U heeft uw bedrijf nu geverifieerd. U kunt bijvoorbeeld uw bedrijfsinformatie bewerken, reageren op reviews en foto’s toevoegen. Het kan enkele weken duren, voordat uw bedrijfsinformatie wordt weergegeven op Google. Zodra uw informatie live wordt weergegeven, kunt u uw vermelding bekijken. Zoek gewoon naar de naam en plaats van uw bedrijf in Google Zoeken of Maps. Bekijk vervolgens wat er wordt weergegeven.
Wanneer informatie over uw bedrijf verandert, past u deze aan met Google Bedrijfsprofiel. Als u uw account up-to-date houdt, weet u namelijk zeker, dat Google beschikt over de meest nauwkeurige informatie om te delen met potentiële klanten. In sommige gevallen is het mogelijk, dat Google wijzigingen niet accepteert, als we denken dat ze onjuist zijn.
U kunt ook nieuwe bedrijven toevoegen aan Google Bedrijfsprofiel. Wilt u tussendoor wijzigingen aanbrengen? Gebruik de mobiele Google Bedrijfsprofiel app voor Android of IOS.
Het runnen van een bedrijf is hard werken. U heeft wellicht niet voldoende tijd om uw online aanwezigheid zo actueel te houden als u zou willen. Eigenaren en beheerders kunnen u hierbij helpen. Als u eigenaren en beheerders toevoegt aan uw Google Bedrijfsprofiel vermelding, kunt u verantwoordelijkheid delegeren aan andere personeelsleden. U blijft natuurlijk wel eigenaar van de pagina.
Of u nu al een website heeft of net begonnen bent met het opbouwen van uw online aanwezigheid, u kunt een bedrijfsvermelding maken die indruk maakt op uw klanten. Het is belangrijk om een bedrijfsvermelding te hebben, waarmee u zich onderscheidt van de concurrentie. Op die manier verbetert de lokale vindbaarheid van uw website met grote stappen.
Maak gebruik van de optie om uw Google Bedrijfsprofiel te delen via Facebook, Whatsapp of Twitter.
Blijf in contact met uw klanten met bijvoorbeeld deze gebruiksvriendelijke functies:
Uw vermelding is bij uitstek geschikt om foto’s te laten zien. Foto’s geven vaak een goed beeld van uw bedrijf. Bedrijven met foto’s ontvangen namelijk 42% meer verzoeken voor een routebeschrijving naar hun locatie van gebruikers op Google. Ze krijgen ook 35% meer klikken naar hun website dan bedrijven, die geen foto’s hebben. Naast uw logo en de foto, die u als eerste wilt weergeven in resultaten van Google Maps, kunt u bijvoorbeeld foto’s van producten en evenementen posten. Zo blijven uw klanten op de hoogte en laat u zien, wat u het beste doet. Als u een website heeft, kunt u de foto’s van uw website ook in uw vermelding posten via het Google Bedrijfsprofiel.
Er zijn verschillende typen foto’s die u aan uw bedrijfsvermelding kunt toevoegen:
Geef de foto’s een titel waarin een zoekwoord verwerkt is.
90% of people read reviews before purchasing
Klanten kunnen bij uw bedrijfsvermelding een Google review over uw bedrijf plaatsen. Online Google recensies zijn namelijk een goede manier om waardevolle mond-tot-mond-marketing naar internet te verplaatsen. Aan de hand hiervan kunnen nieuwe klanten u online vinden. Wanneer u reageert op een Google recensie, laat u bestaande en potentiële klanten zien, dat u hen waardeert. Houd er rekening mee, dat uw reactie openbaar als afkomstig van uw bedrijf wordt geplaatst, wanneer u reageert op reviews. Reacties op een Google review worden mogelijk niet direct weergegeven bij uw bedrijfsvermelding op Google.
Een Google Review of Recensie is een signaal voor Google, dat u communiceert met uw klanten. Reviews van huidige klanten zijn voor mogelijke toekomstige klanten een teken, dat u goed werk levert. U kunt meer recensies ontvangen door het review formulier te delen via bijvoorbeeld Facebook, Twitter of Whatsapp.
Google introduceert nieuwe manieren voor bedrijven om hun Google Bedrijfsprofiel vermeldingen te verkopen, inclusief het geven van kortingen aan nieuwe volgers.
Bedrijven kunnen nu mensen naar hun aanbiedingen trekken met welkomstaanbiedingen, omslagfoto’s, logo’s en fotodisplays.
Bedrijven kunnen klanten belonen, die hun bedrijf op Google volgen met welkomstaanbiedingen. Hierdoor kunnen tevreden eerste keer klanten worden omgezet in loyale, terugkerende klanten.
Bedrijven kunnen nu hun favoriete omslagfoto instellen. Eerder konden bedrijven, dit niet handmatig instellen. In een andere update van bedrijfsprofielen worden nu bijvoorbeeld logo’s geplaatst in de rechterbovenhoek van de pagina. Profielen krijgen nog een visuele update in de vorm van een nieuwe fotomodule. Foto’s die door een bedrijf zijn geüpload, verschijnen bijvoorbeeld meteen in deze nieuwe dynamische module.
Google gaat de top vijf procent van bedrijven in een bepaalde categorie onder de aandacht brengen met de aanduiding ‘Lokale favoriet’. Daarbij erkent Google deze bedrijven ook met ‘badge of honour’.
Wilt u ontdekken hoe effectief uw vermelding is? Met Insights kunt u bijvoorbeeld gemakkelijk bijhouden hoe goed uw vermelding presteert in Google Maps en of Google Zoeken. Ook kunt u zien, hoe vaak mensen een routebeschrijving naar uw locatie opvragen. Daarnaast kunt u ook zien hoe mensen uw bedrijfsvermelding hebben gevonden. Dat kan namelijk op twee manieren: door een rechtstreekse zoekopdracht naar uw bedrijfsnaam of adres of door een verkennende zoekopdracht naar uw product of dienst of categorie.
Zorg ervoor, dat u uw telefoonnummer opgeeft en schakel de functie Berichten in via uw Google Bedrijfsprofiel-app . Zodra u dat doet, kunnen uw gebruikers met behulp van deze knop rechtstreeks vanaf de Google – resultatenpagina contact met u opnemen.
Waarom is dit handig? Ten eerste houden mensen niet van bellen en geven ze de voorkeur aan messengers. Ten tweede plaatst het uw contactgegevens rechtstreeks in SERP, wat een groot gemak is voor uw gebruikers. Ze hoeven nu niet uw website te bezoeken en naar een contactpagina zoeken.
Met Google Posts kunt u uw klanten informeren over speciale aanbiedingen en nieuws. De berichten verlopen zeven dagen nadat ze voor het eerst zijn gepubliceerd. Ze zijn dus bedoeld om de meest actuele ontwikkelingen in uw bedrijf te benadrukken.
Wat betreft technische kenmerken, Google-berichten kunnen een titel, datums en tijden van het evenement, maximaal 300 woorden, call to action -knoppen en een afbeelding bevatten (4:3 beeldverhouding, maximaal 5 MB). Controleer ook of uw bericht voldoet aan de Google-richtlijnen en het content beleid van Google Posts. Spoiler: relevante backlinks zijn toegestaan. Maak nieuwe posts, wanneer u iets aan te kondigen heeft, voeg oogstrelende foto’s toe en schrijf aantrekkelijke, verkopende koppen en beschrijvingen.
Als u geen nieuwe ideeën voor berichten kunt bedenken, bekijk dan het gedeelte ‘Bedrijven zoals u, die aan het posten zijn . Deze sectie in Google Bedrijfsprofiel toont de berichten van andere vergelijkbare bedrijven in uw regio.
Waarschijnlijk is de zoektocht naar een bedrijf al miljarden keer gestart met een zoekopdracht in Google Zoeken. Het is daarom belangrijk, dat wanneer personen in Google naar uw bedrijf zoeken om up-to-date informatie te tonen, waardoor uw bedrijf opvalt. Denk bijvoorbeeld aan welke diensten u aanbiedt en wat uw openingstijden zijn. Vorig jaar heeft Google manieren toegevoegd, waarop u basis bedrijfsinformatie kunt aanpassen en uw klanten berichten kunt sturen. U kunt nu direct vanuit ‘Google Search details zoals bijvoorbeeld contactgegevens en openingstijden. U kunt ook berichten maken en via updates delen met uw doelgroep en mogelijke klanten. Het is nu ook mogelijk om berichten te schrijven en te verspreiden over aankomende evenementen met waar en wanneer deze evenementen gaan plaats vinden.
Veel bedrijven bieden tegenwoordig lokale diensten aan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kappers, loodgieters en elektriciens. U kunt nu in Google Search het menu ‘Profiel bewerken’ gebruiken om simpel de diensten, die u aanbiedt een update te geven en de lokale servicegebieden die u bedient, bij te werken. Een restaurant, hotel of service bedrijf kan nu online boekingen inzetten via het bedrijfsprofiel rechtstreeks in ‘Google Search’.
Sinds vorig jaar is het bestellen van eten op Google met meer dan 230 procent omhoog gegaan. Restaurants of andere voedingsbedrijven kunnen aan de toenemende vraag voldoen door te gaan werken met ‘Bestellen met Google bestellingen’. Het is nu mogelijk om afhaalbestellingen direct te accepteren via het bedrijfsprofiel op ‘Google Serch’ en ‘Google Maps’. Dit maakt het voor u gemakkelijker om nieuwe klanten te bereiken en zoekopdrachten op Google om te zetten in bestellingen.
De komende tijd kan u ook online opties om te bestellen direct vanuit ‘Google Search’ toevoegen en bewerken. Als deze optie is ingeschakeld, dan kunt u klanten op de hoogte stellen, wat het beste voor u werkt. Om uw eetgelegenheid goed te laten opvallen in Google zijn er simpelere manieren toegevoegd om het menu van uw restaurant onder de aandacht te brengen. Op dit moment kunt u ook al menu items toevoegen aan uw bedrijfsprofiel via ‘Google Search’ en ‘Google Maps.
Google-zoekopdrachten voor “wie heeft” + “op voorraad” groeien jaar op jaar met meer dan 8.000%. Als u online heel veel producten verkoopt, dan is een lastige grote klus om relevante productinformatie toe te voegen aan Google zoeken en Google Maps. In de VS kunnen retailers al in aanmerking komen om hun product voorraad in de winkel automatisch toe te voegen aan hun bedrijfsprofiel. Dit kan vrij gemakkelijk door u aan te melden voor Pointy van Google.
Hotels have the highest number of views on both Search and Maps each month
De tool Google Bedrijfsprofiel helpt hoteleigenaars hun bedrijfsinformatie te beheren in Google producten zoals bijvoorbeeld Google Zoeken en Google Maps. Vanuit een geverifieerd Google Bedrijfsprofiel account kunnen hoteleigenaren bijvoorbeeld de verkeersgegevens bekijken, inzichten over uw klanten verzamelen, recensies bekijken en reageren op een Google review en ervoor zorgen, dat gebruikers de meest actuele informatie over uw hotel krijgen. Met een Google Bedrijfsprofiel vermelding beheert u en kunt u de informatie, die potentiële klanten over uw bedrijf te zien krijgen aanpassen.
Wanneer klanten op Google naar een bedrijf zoeken, wordt de bedrijfsinformatie in het kennisvenster bij de zoekresultaten weergegeven. Via het kennisvenster kunnen klanten namelijk uw hotel ontdekken en er meer informatie over vinden.
U moet zich registreren voor een Google Bedrijfsprofiel account om uw hotel op Google Zoeken en Maps te krijgen.
U moet de vermelding van uw hotel namelijk verifiëren om de bedrijfsinformatie van uw hotel te kunnen beheren.
Als u een vermelding wilt beheren die al op Maps bestaat, moet u het eigendom aanvragen.
Als u het merk van uw hotel wilt wijzigen, moet u in aanmerking komen om het merk van uw bedrijf te wijzigen volgens de richtlijnen van het Google Bedrijfsprofiel. Uw bedrijf komt mogelijk in aanmerking voor merkwijziging als:
Als er een aanzienlijke wijziging van een bekende, unieke merknaam heeft plaatsgevonden, komt uw bedrijf mogelijk niet in aanmerking voor merkwijziging. Als de identiteit van uw bedrijf ingrijpend is gewijzigd, markeert u de bestaande locaties als gesloten. Vervolgens maakt u nieuwe locaties aan.
Betrek uw klanten bij uw bedrijf om klantloyaliteit en merkherkenning te genereren. Probeer bijvoorbeeld het volgende om een hechte relatie met uw klanten op te bouwen:
Het is namelijk ook belangrijk om een relatie met uw klanten op te bouwen. Houdt daarom de volgende richtlijnen in het achterhoofd om het u en uw klanten zo aangenaam mogelijk te maken.
Bekijk de beleidsrichtlijnen voor verboden en beperkte content. Als de betreffende Google review in strijd is met de beleidsrichtlijnen, volgt u deze stappen om de Google recensie te verwijderen.
Als u oude, ongepaste of irrelevante foto’s van uw hotel ziet, die door andere gebruikers zijn gepost, markeert u ze voor verwijdering.
Voeg een communicatiebeheerder toe aan de vermeldingen van uw hotel Deze kan de dagelijkse contact met uw klanten afhandelen. Een communicatiebeheerder kan bijvoorbeeld reageren op reviews, vragen beantwoorden en reageren op berichten. Houd er rekening mee, dat er verschillende beheerdersrollen zijn. Kies daarom de rol, die het beste is voor uw hotel.
Houd de gegevens van uw hotel actueel om ervoor te zorgen dat klanten actuele informatie over uw hotel te zien krijgen.
Google biedt een overzicht van de voorzieningen van uw hotel, dat klanten kunnen bekijken via ‘Zoeken’ en ‘Maps’. Op deze wijze kunt u deze informatie namelijk in uw dashboard bewerken als u informatie vindt dat feitelijk onjuist is..
De bedrijfseigenaar kan feitelijke kenmerken (bijvoorbeeld. zitplaatsen buiten, beschikbaarheid van wifi, etc.) in uw vermelding bewerken.
Hoogtepunten van het hotel geven potentiële klanten een beknopt overzicht van enkele voorzieningen van uw hotel. Deze belangrijke kenmerken van het hotel hebben de vorm van heldere en kleurrijke pictogrammen die naast uw voorzieningen op het infoblad worden weergegeven. Deze pictogrammen kunnen informatie verschaffen, zoals bijvoorbeeld ‘Diervriendelijk’, ‘Gratis wifi’ en ‘Gratis parkeren’.
Hotels die door Google zijn beoordeeld, hebben een klasse beoordeling. Als u denkt dat uw hotel een onjuiste klasse beoordeling heeft of als uw hotel geen beoordeling heeft op Google, volgt u namelijk de stappen in ons Helpcentrum om contact op te nemen met het support team.
Hotels kunnen hun openingstijden niet wijzigen, omdat ze namelijk 24 uur per dag open zijn voor hun gasten..
Boekingslinks die in de vermelding van uw hotel worden weergegeven, worden gegenereerd door Google Hoteladvertenties. .
U kunt vermeldingen hebben voor alle bedrijven in uw hotel als deze onafhankelijk van het hoofdgebouw van het hotel kunnen worden betreden. Als er bijvoorbeeld restaurants, lounges, winkels of spa’s zijn die klanten kunnen bezoeken zonder dat ze een gast van het hotel hoeven te zijn, komen deze bedrijven namelijk in aanmerking voor een eigen vermelding.
Neem contact op met support als u een relatie wilt opzetten die klanten informeert of een bedrijf zoals bijvoorbeeld een spa of een onafhankelijke winkel zich in uw hotel bevindt.
Als u alle voorzieningen rechtstreeks vanuit uw dashboard wilt bewerken, moet uw hotelvermelding zijn geclaimd en geverifieerd.
Lokale resultaten worden weergegeven voor mensen, die zoeken naar bedrijven en plaatsen in de buurt van hun locatie. Ze worden weergegeven op een aantal plaatsen in bijvoorbeeld Maps en Zoeken. U ziet bijvoorbeeld ook lokale resultaten als u op uw mobiele apparaat naar ‘Italiaans restaurant’ zoekt. Google probeert op deze wijze het soort restaurant in de buurt weer te geven dat u graag bezoekt. In lokale SEO is het Google Bedrijfsprofiel bijzonder belangrijk. Er zijn echter nog tal van andere mogelijkheden om beter in de lokale zoekresultaten naar boven te komen.
Het kan gebeuren, dat uw bedrijf niet wordt weergegeven, of te laag wordt weergegeven voor relevante zoekopdrachten in uw gebied. Door uw bedrijfsinformatie in het Google Bedrijfsprofiel op te geven en bij te werken, kunt u namelijk de positie van uw bedrijf in lokale zoekresultaten op Google verbeteren en daardoor uw aanwezigheid in bijvoorbeeld Zoeken en Maps uitbreiden. Wilt u bedrijfsinformatie voor tien of meer locaties in één keer bewerken? Maak dan bijvoorbeeld een spreadsheet voor bulk uploads. .
Lokale resultaten zijn bij voorkeur de meest relevante resultaten voor elke zoekopdracht en bedrijven met volledige en accurate informatie zijn gemakkelijk te koppelen aan de juiste zoekopdrachten. Voer al uw bedrijfsgegevens in het Google Bedrijfsprofiel in, zodat klanten bijvoorbeeld weten, wat u doet, waar u zich bevindt en wanneer ze u kunnen bezoeken. Geef informatie op zoals maar niet beperkt tot bijvoorbeeld uw fysieke adres, telefoonnummer en categorie. Let erop dat u deze informatie bijwerkt als uw bedrijfsgegevens veranderen.
Verifieer uw bedrijfslocaties, zodat ze de beste kans krijgen om voor gebruikers te worden weergegeven in producten van Google, zoals bijvoorbeeld Maps en Zoeken.
Als u uw openingstijden, inclusief afwijkende openingstijden voor bijvoorbeeld feestdagen en speciale gebeurtenissen, opgeeft en bijwerkt, weten potentiële klanten vervolgens, wanneer u beschikbaar bent en kunnen ze erop vertrouwen, dat u geopend bent, wanneer ze naar uw locatie reizen.
Maak contact met klanten door te reageren op reviews die ze achterlaten over uw bedrijf. Als u namelijk op een Google review reageert, laat u op deze wijze zien, dat u uw klanten en hun feedback over uw bedrijf waardeert. Positieve, goed geschreven reviews van klanten kunnen bijvoorbeeld de zichtbaarheid van uw bedrijf verbeteren en de kans vergroten, dat een potentiële klant uw locatie bezoekt. Stimuleer klanten om feedback achter te laten door een link te maken, waarop ze kunnen klikken om een Google recensie te schrijven. Raak ook niet in de war of in de stress van een negatieve review. Een negatieve Google review biedt uw klantenservice namelijk de kans om te laten zien, hoe uw bedrijf op een klacht reageert en vervolgens met een oplossing komt.
Als u foto’s toevoegt aan uw vermeldingen, kunt u mensen bijvoorbeeld uw goederen en diensten en andere relevante informatie over uw bedrijf laten zien. Met bijvoorbeeld aantrekkelijke, waarheidsgetrouwe foto’s kunt u potentiële klanten laten zien dat uw bedrijf aanbiedt waar ze naar zoeken.
Lokale resultaten worden voornamelijk gebaseerd op:
Deze factoren worden gecombineerd om de beste overeenkomst voor uw zoekopdracht te vinden.
Relevantie geeft bijvoorbeeld aan hoe goed een lokale vermelding overeenkomt met datgene waarnaar iemand zoekt. Als u namelijk volledige en gedetailleerde bedrijfsinformatie toevoegt, kan Google uw bedrijf beter begrijpen en relevante zoekresultaten voor uw vermelding bepalen.
Hoe ver is elk potentieel zoekresultaat verwijderd van de locatie term, die in een zoekopdracht is gebruikt? Als een gebruiker namelijk geen locatie opgeeft in de zoekopdracht, berekent Google de afstand op basis van wat we over de locatie van de gebruiker weten.
Prominentie geeft aan hoe bekend een bedrijf is. Sommige plaatsen zijn bijvoorbeeld prominenter aanwezig in de offline wereld en we proberen dat mee te nemen bij het bepalen van de positie in lokale zoekresultaten. Zo zijn bijvoorbeeld beroemde museums, befaamde hotels of gerenommeerde winkelmerken waarmee veel mensen vertrouwd zijn, waarschijnlijk ook prominenter aanwezig in lokale zoekresultaten.
Prominentie wordt ook gebaseerd op informatie die Google via internet zoals bijvoorbeeld links, artikelen en adres- en telefoonboeken over een bedrijf heeft verzameld. Het aantal Google recensies en de score worden meegenomen bij de rangschikking van lokale zoekresultaten. Hoe meer recensies en positieve beoordelingen, hoe beter namelijk de positie van een bedrijf waarschijnlijk is in de lokale zoekresultaten. Uw positie in de web resultaten is ook een factor. .
De gegevens die u aan Google verstrekt, zijn essentieel om ervoor te zorgen dat uw bijvoorbeeld bedrijfsinformatie (adres, openingstijden, telefoonnummer, enzovoort) op Google correct en actueel is. Bepaalde onderdelen van uw bedrijfsvermelding kunt u mogelijk niet bewerken. Hierbij kan het gaan om bijvoorbeeld hotelvoorzieningen, bedrijfsbeschrijvingen en links naar sociale profielen. Neem contact op met support als dit het geval is..
Als u een locatie niet meer wilt beheren, kunt u deze uit uw account verwijderen. Nadat u een locatie heeft verwijderd, beheert u de locatie niet langer maar wordt deze nog wel op Google weergegeven.
Opmerking: Nadat u een locatie uit uw account heeft verwijderd, kunt u deze actie namelijk niet meer ongedaan maken. Als u de locatie opnieuw wilt beheren, moet u het verificatieproces voor de locatie opnieuw doorlopen.
Als een locatie nooit heeft bestaan, niet in aanmerking komt voor weergave in Google of een onjuist adres weergeeft, kunt u een verzoek indienen om deze locatie uit Maps te verwijderen.
U kunt ook een verzoek indienen om een locatie te verwijderen als u deze niet beheert.
Nadat u de aanvraag heeft ingediend, beoordelen we uw suggestie. Mogelijk ontvangt u een e-mail over de status van uw verzoek en eventuele vragen van ons beoordelingsteam. Als uw aanvraag namelijk wordt goedgekeurd, wordt de voorgestelde locatie uit Maps verwijderd.
Als u een locatie toevoegt die al is geverifieerd in het Google Bedrijfsprofiel, wordt deze niet weergegeven op Google Maps en wordt deze gemarkeerd als ‘Dubbele locatie’ in uw account. Als de status ‘Toestemming voor toegang nodig’ wordt weergegeven voor een locatie, betekent dit dat een andere gebruiker deze locatie al heeft geverifieerd. U kunt deze instructies volgen als u om toegang wilt vragen.
Een dubbele locatie op Google Maps melden:
Voor autodealers of autobedrijven is het belangrijk om goed online goed zichtbaar te zijn. Google heeft een gratis tool Google Bedrijfsprofiel genoemd, waarmee u uw autobedrijf op een gemakkelijke manier onder de aandacht kunt brengen. Met Google Posts heeft u bijvoorbeeld de unieke gelegenheid om te verkopen auto’s met foto’s extra onder de aandacht te brengen. Benut deze gratis mogelijkheid van Google tot adverteren en verdiep u in de nu volgende blog over het Google Bedrijfsprofiel voor autodealers.
Google Bedrijfsprofiel voor autodealers heeft diverse functionaliteiten beschikbaar. Met Google Bedrijfsprofiel kan een autodealer lokale dealerinformatie bekijken en beheren in Google services zoals bijvoorbeeld Google Zoeken en Google Maps. Een dealer kan vanuit een geverifieerd Google Bedrijfsprofiel account de volgende hulpmiddelen inzetten:
Google Bedrijfsprofiel is de belangrijkste SEO factor om de lokale vindbaarheid van uw website een boost te geven.
Het is belangrijk, dat klanten uw dealership en services kunnen vinden op Google. Gebruik de aangeboden tools om inzicht te verkrijgen in hoe uw klanten over uw bedrijf denken en welke acties ze ondernemen. Het Google Bedrijfsprofiel vormt ook de basis voor het gebruik van Google Ads voor locatie gebaseerde dealer advertenties.
Er zijn verschillende manieren waarop Google Bedrijfsprofiel voordelen kan opleveren voor autodealers, waaronder de volgende:
Wanneer klanten op Google naar een bedrijf zoeken, kan informatie over het bedrijf worden weergegeven in het kennisvenster in de buurt van de zoekresultaten. Via het kennisvenster kunnen klanten uw bedrijf ontdekken en er meer informatie over vinden. Factoren zoals zoekrelevantie, winkelafstand en de algemene bekendheid van uw dealership bepalen of de informatie van uw dealership in het kennisvenster wordt weergegeven.
Lees hier ook onze blog over hoe u Lokale SEO problemen kunt voorkomen.
Als u eigenaar wilt zijn van de vermelding van uw dealerbedrijf op Google Zoeken en Maps, heeft u een Google Bedrijfsprofiel account nodig om de vermelding te claimen. We raden u aan uw verificatieopties te checken voordat u uw vermelding maakt.
Als u geen Google Bedrijfsprofiel account heeft, kunt u er een maken via de volgende stappen:
Dealers die nieuwe auto’s verkopen, komen in aanmerking voor meerdere vermeldingen. U kunt één vermelding voor uw dealerbedrijf hebben en één vermelding voor elk merk waarvan u nieuwe auto’s verkoopt. Als u aanvullende vermeldingen wilt voor de afdelingen binnen uw dealerbedrijf, zoals verkoop, onderdelen of services, herhaalt u het bovenstaande proces met de naam van uw dealerbedrijf met de afdelingsnaam. Als uw vermeldingen zijn geverifieerd, neemt u contact op met support, zodat uw serviceafdeling zo kan worden gelabeld, dat deze deel uitmaakt van uw bedrijf.
Er zijn meerdere manieren waarop uw vermeldingen kunnen worden geclaimd:
Nadat u uw vermelding heeft gemaakt of geclaimd, controleert u uw verificatie opties. Mogelijk vragen we u uw gegevens te controleren of eventuele laatste wijzigingen aan te brengen. Ga als volgt te werk om uw vermelding vanaf een computer te verifiëren:
Dealers in tweedehands auto’s komen slechts in aanmerking voor één vermelding, omdat de automerken die worden verkocht regelmatig veranderen.
Wanneer u leden aan uw vermelding toevoegt, helpt dit de aanwezigheid van uw dealerbedrijf op Google te beheren. Elk van deze rollen heeft verschillende mogelijkheden. Als u leden wilt toevoegen aan of verwijderen uit de vermelding van uw dealerbedrijf, moet u hun namen of e-mailadressen kennen. Er zijn drie typen gebruikers voor vermeldingen:
1. eigenaren
2. beheerders
3. locatie beheerders.
Wanneer eigenaren gebruikers toevoegen, delen ze het beheer van een vermelding met meerdere mensen zonder hun wachtwoord te hoeven delen. Google Groepen kunnen niet worden toegevoegd als beheerders of eigenaren van Google Bedrijfsprofiel vermeldingen.
Er kan slechts één primaire eigenaar voor elke vermelding zijn. Eigenaren en primaire eigenaren hebben dezelfde mogelijkheden, maar primaire eigenaren kunnen zichzelf niet uit een vermelding verwijderen zonder eerst hun primaire eigendom over te dragen aan een andere gebruiker. Alle eigenaren kunnen wel andere gebruikers toevoegen om het beheer van een vermelding te delen zonder hun wachtwoord te hoeven delen.
Beheerders hebben vrijwel dezelfde mogelijkheden als een eigenaar. Ze hebben echter geen toegang tot de meer gevoelige mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan het recht om de vermelding te verwijderen of gebruikers te beheren.
Locatie beheerders hebben vrijwel alle mogelijkheden van een beheerder, maar kunnen niet alle bedrijfsinformatie bewerken. Als locatie beheerders zijn ingelogd bij het Google Bedrijfsprofiel, kunnen ze een verzoek indienen om beheerder of eigenaar te worden van een geverifieerde vermelding. De eigenaar van de vermelding kan dit verzoek goedkeuren of afwijzen.
Als u niet langer de eigenaar van het dealerbedrijf bent, maar wel de primaire eigenaar op Google bent, moet u het eigendom aan de nieuwe eigenaar van het dealerbedrijf overdragen.
Het is belangrijk dat u actuele informatie in uw vermelding verstrekt om uw dealerbedrijf zo goed mogelijk te presenteren aan potentiële klanten. Zo zorgt u ervoor dat klanten alle benodigde informatie hebben om uw dealerbedrijf te bezoeken en een auto bij u te kopen of te huren.
Houd de contactgegevens voor uw dealerbedrijf up-to-date. Als u informatie over afzonderlijke afdelingen heeft, zorgt u ervoor dat deze informatie up-to-date is in de betreffende Google Bedrijfsprofiel vermeldingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan openingstijden of contactnummers voor uw sales- en serviceafdelingen.
Met foto’s en video’s kunnen klanten uw dealerbedrijf vinden op Google. Foto’s in de vermeldingen van uw dealerbedrijf worden geüpload door u en uw klanten. Voeg regelmatig media toe aan uw vermelding om de betrokkenheid van uw klanten te vergroten en uw positie in de zoekresultaten te verbeteren. Er zijn verschillende typen foto’s die u aan uw bedrijfsvermelding kunt toevoegen:
Zorg dat klanten uw bedrijf kunnen herkennen op Google. Voor bedrijven die hun basisgegevens hebben toegevoegd zoals bijvoorbeeld het telefoonnummer, openingstijden, enzovoort), wordt in het bedrijfsprofiel het logo uitgelicht.
Geef bovenaan het profiel een omslagfoto weer, die goed bij uw bedrijf past. In sommige gevallen garandeert deze actie niet dat de omslagfoto wordt weergegeven als de eerste afbeelding voor uw bedrijf.
Voeg extra foto’s toe om bepaalde kenmerken of diensten van uw bedrijf te benadrukken, die een rol spelen in de aankoopbeslissingen van klanten.
Wanneer u een beschrijving van uw dealerbedrijf opstelt, zorg dan dat deze echt, persoonlijk en interessant is. Uw dealerbedrijf is niet alleen een bedrijf. Het is uw verhaal voor potentiële kopers. Bij het opstellen van uw beschrijving moet u onze richtlijnen voor de beschrijving van het bedrijf volgen.
Aan de hand van kenmerken komen uw klanten meer te weten over uw dealerbedrijf en wat u aanbiedt. Wanneer u relevante, nauwkeurige kenmerken toevoegt, kunnen klanten u vinden op Google.
Kenmerken zijn bijvoorbeeld ‘Heeft wifi’. Feitelijke kenmerken, zoals geaccepteerde betalingstypen, kunnen rechtstreeks door u worden bewerkt. Subjectieve kenmerken, zoals ‘Vriendelijk personeel’, worden toegevoegd op basis van de mening van uw klanten.
Actuele relevante content zorgt ervoor, dat uw potentiële klanten betrokken blijven. Daarnaast bevordert het de loyaliteit aan uw bedrijf. Bovendien zorgt engaging content voor een positieve herkenning van uw bedrijf als merkdealer.
Informeer uw kopers door posts te publiceren over de verkoopevenementen die u als dealer organiseert, over nieuwe of populaire auto’s en over services. Door posts te maken, kunt u uw tekst-, video- of foto content aan kopers laten zien, wanneer ze de vermelding van uw dealerbedrijf vinden op Google.
Positieve klantbetrokkenheid vergroot het vertrouwen van uw huidige en toekomstige kopers in uw dealerbedrijf. Dit kan leiden tot waardevolle feedback in Google Reviews van klanten, waarmee u bezoeken aan uw bedrijf kunt stimuleren. Door op Google reviews te reageren, kunt u een voor iedereen zichtbare relatie opbouwen met uw klanten. We raden u aan hoffelijk, kort en vriendelijk te zijn. Als u van mening bent dat een Google review van uw dealerbedrijf de plaatsingsrichtlijnen schendt, kunt u de review aan ons melden.
Als u vanuit uw vermelding rechtstreeks met klanten wilt chatten, kunt u de berichtenfunctie inschakelen. De berichtenfunctie werkt met sms-berichten zodat de koper over een responsieve manier beschikt om contact op te nemen met uw dealerbedrijf. We raden u aan tijdens kantooruren tijdig te reageren en in alle gevallen gevoelige inhoud (bijv. creditcardnummer, burgerservicenummer en accountinformatie) te vermijden.
Om u te helpen bij het dagelijks beheer van uw op klantbetrokkenheid gerichte activiteiten, kunt u voor uw vermelding een locatie beheerder aanstellen. Een locatie beheerder communiceert met klanten, publiceert posts en foto’s en reageert namens uw vermelding op reviews. Er zijn drie typen gebruikers voor vermeldingen: eigenaren, beheerders en locatie beheerders. Wanneer eigenaren gebruikers toevoegen, delen ze het beheer van een vermelding met meerdere mensen zonder hun wachtwoord te hoeven delen. (Google Groepen kunnen niet worden toegevoegd als beheerders of eigenaren van vermeldingen.)
Er kan slechts één primaire eigenaar voor elke vermelding zijn. Eigenaren en primaire eigenaren hebben dezelfde mogelijkheden, maar primaire eigenaren kunnen zichzelf niet uit een vermelding verwijderen zonder eerst hun primaire eigendom over te dragen aan een andere gebruiker. Alle eigenaren kunnen echter wel andere gebruikers toevoegen om het beheer van een vermelding te delen zonder hun wachtwoord te hoeven delen.
Beheerders hebben vrijwel dezelfde mogelijkheden als een eigenaar, maar hebben geen toegang tot de meer gevoelige mogelijkheden (bijvoorbeeld het recht om de vermelding te verwijderen of gebruikers te beheren).
Locatie beheerders hebben vrijwel alle mogelijkheden van een beheerder, maar kunnen niet alle bedrijfsinformatie bewerken. Als locatie beheerders zijn ingelogd bij Google Bedrijfsprofiel, kunnen ze een verzoek indienen om beheerder of eigenaar te worden van een geverifieerde vermelding. De eigenaar van de vermelding kan dit verzoek goedkeuren of afwijzen.
Herman Geertsema is de eigenaar van SEO en Content Marketing bureau Connect your World gevestigd in Den Haag. Hij is een ervaren freelance SEO specialist en Content Marketeer.
Bij Connect your World kunt u ook een SEO expert inhuren in de volgende regio´s:
Heeft u een vraag over het beheren van het Google Bedrijfsprofiel? Neem dan contact met ons op. Wij hebben ook diverse SEO checklists op onze website staan om de SEO optimalisatie van uw website een vliegende start te geven. Daar staan de nodige tips en tricks in om uw website bovenaan in Google te krijgen.
Met deze lokale SEO checklist helpt u uw lokale rankings van uw website te verbeteren.
Op deze website vindt u ook een lijst met veelal gratis SEO tools, die u nodig kan hebben om uw website bovenaan in Google te krijgen. Er zijn namelijk ook wat activiteiten die u zelfstandig kunt oppakken zonder het inhuren van een SEO freelancer.
Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag
Bij SEO bureau Connect your World uit Den Haag is een SEO scan van uw website gratis. Grijp die kans!
Connect your World
Dr. J. Pressserstraat 313
2552 LW Den Haag
E-mail en Telefoon
herman.geertsema@connectyourworld.nl
Tel: 06-41226543
Juridisch
KVK-nummer: 73081892
SEO bureau Connect your World, Den Haag (2022)
WordPress in meerdere talen met WPML