• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com (Gratis SEO Scan)

De over ons- & contactpagina verbeteren met SEO voor Google

De over ons- & contactpagina verbeteren met SEO voor Google

SEO voor Google, SEO specialist Den Haag, SEO Den Haag
SEO voor Google, SEO specialist Den Haag, SEO Den Haag

SEO voor Google is een veel beschreven onderwerp op het internet. Dit komt omdat de veranderingen in de SEO wereld snel gaan. Daarnaast zijn SEO specialisten zich ook bewust, dat Google gek is goede content. Met een doordachte SEO strategie kunnen wij uw Google rankings een boost geven en verkeer naar uw website leiden. De over mij of over ons pagina & de contactpagina worden vaak zonder het volgen van een SEO strategie geschreven.

Een goed doordachte SEO strategie kan de Google rankings een boost geven en verkeer naar uw website leiden.

Over ons

De ‘over ons’ pagina is echter één van de de meest bezochte pagina’s van een website. Voor veel mensen is het belangrijk om te weten met wie ze te maken hebben. Persoonlijk contact, openheid en vertrouwen gaan namelijk hand in hand. Daarnaast willen mensen graag zien wie het gezicht is achter het bedrijf.

Wist u, dat een foto van u als eigenaar of van de personeelsleden op de ‘Over ons pagina’ een positief signaal is voor Google om uw domeinautoriteit te verhogen.

De website bezoekers die uw ‘over mij pagina’ bezoeken, zijn nieuwsgierig en willen vaak meer over u weten, als ze oprecht geïnteresseerd zijn in wat u als bedrijf of als organisatie te bieden hebt. Het belang van de ‘Over ons pagina’ is daarom groot. U wilt namelijk geen conversies missen door een zwakke ‘Over ons pagina’.

Hoe bouw je een ‘over ons pagina’ op?

1. Relevante & persoonlijke webteksten

Door SEO voor Google zo goed mogelijk op te pakken, houdt u rekening met het feit, dat Google gek is op relevante, actuele webteksten. Een ‘Over ons pagina’ kunt u persoonlijk maken. Dat betekent sowieso, dat een ‘Over ons pagina’ uniek is en daar houdt Google zeer van. Door wat leuke feiten te delen, komt de persoonlijkheid van de eigenaar of van andere personeelsleden naar voren. Helemaal mooi zou zijn, als de lezers of websitebezoekers iets van zichzelf herkennen. Een blijk van herkenning kan zomaar betekenen, dat een mogelijke klant de telefoon oppakt en gaat bellen.

2. Een goed gevoel creëren is essentieel

Vaak als iets goed en vertrouwd voelt, neemt u sneller het besluit om te gaan samenwerken of om een product of dienst te kopen. Steeds meer mensen willen een connectie voelen en zijn op zoek naar herkenning. Dit is ook één van de redenen, waarom de ‘over mij pagina’ zo goed bezocht wordt. Maak duidelijk, dat u uw ideale klant begrijpt. Beschrijf situaties, die u zelf ook hebt meegemaakt. Ga in op de pijnpunten van uw ideale klant en probeer herkenning te creëren.

3. Gemeenschappelijke interesses zorgen voor verbinding

De zelfde interesses kunnen voor een connectie zorgen. De ‘over mij pagina’ is de pagina om de bezoeker inzicht te geven in wie u precies bent en waar u precies voor staat. De bezoekers van uw website willen uiteindelijk graag weten, wie er achter een bedrijf zit. Waarom moeten ze voor uw dienst of product kiezen? Persoonlijkheid in webteksten is daarom belangrijk. Op de ‘over mij pagina’ kunt u uw creativiteit de vrije loop laten en ervoor zorgen, dat de bezoeker een goed gevoel bij u krijgt.

4. Een CV – daar heeft u LinkedIn voor

Website bezoekers, die uw product of dienst willen aanschaffen, zijn niet benieuwd naar uw CV. Natuurlijk kunt u vertellen over uw ervaring, maar probeer dit in een mooi verhaal te verwerken, een soort van storytelling. Maak er niet 1 grote opsomming van.

SEO voor Google, SEO specialist Den Haag, SEO Den Haag
SEO voor Google, SEO specialist Den Haag, SEO Den Haag

5. U bent degene, die ze kan helpen – laat dat zien

Als u iets over uzelf heeft geschreven, kunt u verdergaan met het omschrijven, waarom uw bedrijf ze kan helpen. Probeer dit ook in een leuke verhaalvorm (storytelling) te doen. Het is geen marketing pagina, maar een informatie pagina. Probeer daarom niet te commercieel over te komen. Wees daarnaast duidelijk wie u aanspreekt. U mag best concreet zijn en benoemen hoe uw ideale klant eruit ziet, en voor welke opdrachten ze u wakker mogen maken.

6. Sluit af met een call-to-action

Eindig met een leuke, originele zin! Geef vervolgens de bezoeker de kans om op een gemakkelijke manier contact met u op te nemen. Denk bijvoorbeeld aan een knop om u direct een e-mail te sturen of te bellen.

Bij SEO voor Google valt het dus zeker aan te raden om voldoende aandacht te schenken aan de SEO optimalisatie van de ‘over ons pagina’s’. Daarnaast hebben we ook nog de contact- en klantenservice pagina. Webpagina’s als deze worden door bedrijven vaak als een bijzaak beschouwd, maar dat zou niet zo moeten zijn. Ze zijn namelijk belangrijk bij het vestigen van uw website als een betrouwbaar bedrijf en informatiebron. Ze kunnen uw SEO rankings verbeteren en zorg dragen voor een hogere domeinautoriteit. Als laatste kunnen ze ook meer verkeer generen voor de webpagina’s waarnaar u echt extra verkeer wilt genereren.

Over ons en contactpagina’s zijn belangrijk SEO voor Google

Hoewel veel van de interne werking van Google een mysterie is, zijn er enkele dingen, waar ze vrij transparant over zijn. Google heeft een Search Quality Rating programma, dat zoekresultaten handmatig beoordeelt. De richtlijnen, die dit programma gebruikt, zijn openbaar beschikbaar. Dit geeft ons precies inzicht waar Google naar kijkt bij het beoordelen of een site moet worden aanbevolen door deze een toppositie in de SERP’s te geven.

Google vertelt hun beoordelaars om niet alleen naar de betreffende pagina te kijken, maar ook naar de rest van de website. Richtlijnen stellen specifiek, dat beoordelaars contact-, over- en klantenservicepagina’s moeten bekijken. De belangrijkste punten hierin zijn:

  • Google wil weten, wie verantwoordelijk is voor een website.
  • Hoe meer contactgegevens u verstrekt, hoe beter.
  • Winkeliers moeten een duidelijk beleid hebben voor betaling, ruilen en retourneren.
  • Uw ‘Over ons pagina’ moet uitleggen, wie u bent en wat u doet.

E.A.T Google algoritme

Als u aan deze vereisten voldoet, verhoogt dit uw expertise, gezag en betrouwbaarheid (E.A.T.) in de ogen van Google. Google beoordeelt niet elke website op internet handmatig, maar E. A.T. is ingebakken in alles wat Google doet om zijn gebruikers content van de hoogste kwaliteit te bieden.

Wat u moet opnemen op deze klantenservicepagina’s

Google neemt, wat u over uzelf of uw bedrijf zegt met een korreltje zout. Mensen kunnen zo ongeveer alles op internet zeggen. Ze gaan ervan uit, dat niemand de tijd neemt om hun beweringen te onderzoeken. Nou, Google doet het.

SEO voor Google – Wat u moet opnemen op deze klantenservicepagina’s

Google beoordelaars worden geïnstrueerd om onafhankelijke externe bronnen te vinden om te kijken of deze externe bron de reputatie van een bepaald bedrijf bevestigt. Daarom is het een goed idee om op deze pagina te linken naar opmerkelijke vermeldingen in de pers. Vermeld de naam van de publicatie en het artikel. Neem ook prijzen op, die u heeft gewonnen en al het andere, dat uw E.A.T. in de ogen van Google kan versterken, maar kan worden geverifieerd door externe bronnen te raadplegen.

Klantcontact

Hoe meer manieren waarop uw klanten, klanten of gebruikers contact met u kunnen opnemen, hoe beter. Voorbij zijn de dagen dat een eenvoudig contactformulier volstaat. Naast een formulier moet u een e-mailadres, telefoonnummer en fysiek adres op uw contactpagina hebben staan. Als u een groot bedrijf heeft, maak dan een grotere contactpagina met afzonderlijke contactgegevens voor elke afdeling en de meest belangrijke personen.

Google Mijn Bedrijf – meerdere locaties

Als uw bedrijf meerdere locaties heeft, moet u voor elk daarvan een pagina maken en deze pagina’s vervolgens linken vanaf de hoofdcontactpagina. Ook in Google Mijn Bedrijf kunt u goed weergeven, dat uw bedrijf op meerdere locaties werkzaam is. Als u een online winkel heeft, moet uw klantenservicepagina grondig zijn. U moet minimaal een beleid hebben voor betaling, ruilen en retourneren. Een FAQ is een geweldig formaat voor een klantenservicepagina.

SEO voor Google, SEO specialist Den Haag, SEO Den Haag
SEO voor Google, SEO specialist Den Haag, SEO Den Haag

SEO & Content Marketing Blogs

SEO specialist inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO consultant en Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Wij hebben bijvoorbeeld meerdere SEO projecten met succes afgerond in Leiden, Zoetermeer, Rijswijk en Delft. Heeft u een vraag over SEO voor Google? Of wilt mij inhuren als SEO specialist inhuren? Neem dan contact met mij op.

connectyourworld

Mijn naam is Herman Geertsema. Ik ben de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Wij voeren projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Hoe kom ik bovenaan in Google is een vraag die ik kan beantwoorden. Gespecialiseerd in lokale SEO, linkbuilding, content marketing & Google Ads.

Laat je bericht achter

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.