• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

“Rijk worden met uw e-commerce website”

e-commerce website, webshop

“Rijk worden met uw e-commerce website”

e-commerce website, webshop, ecommerce

Veel mensen dromen er van om een eigen e-commerce website of webshop op te zetten. En als ze dan eenmaal begonnen zijn, lijkt het toch niet zo makkelijk als gedacht. Om een webshop goed te laten draaien hebt u ten eerste tijd en kennis nodig. Vervolgens is het verstandig om eens met een e-commerce specialist te praten. Zo vergroot u de kans om de verkoop in uw online winkel een stevige boost te geven en echt rijk te worden! -:) We gaan 9 mogelijkheden af, zodat u de klantreis van begin tot eind soepeler kunt maken. Wanneer uw e-commerceverkoop een boost nodig heeft, kan het moeilijk zijn om te weten waar u zich bij uw e-commerce website op moet concentreren, wat u moet veranderen en hoe een geoptimaliseerde site moet functioneren.

1. Slim gebruik maken van een “pop-up” op uw e-commerce website

Veel e-commerce websites zullen u een pop-up laten zien, op het moment dat u aankomt. Sommige zijn noodzakelijk, zoals privacy-compliance – terwijl andere strikt promotioneel zijn. Pop-ups kunnen best goed werken op een e-commerce website, zolang u zich aan enkele basisrichtlijnen houdt:

  • Het feit, dat u misschien een native mobiele app heeft om te winkelen, betekent niet dat u uw bezoeker moet vragen deze te downloaden, zodra ze op de website komen.
  • Vraag iemand niet om een ​​enquête in te vullen zodra hij of zij op de website komt. Wacht tot ze een aankoop voltooien of vertrekken zonder dit te doen.
  • Als je een opt-in e-mail wilt verzamelen, maak het dan de moeite waard voor de bezoeker. Geef ze een stimulans, die bijna onmiddellijke voldoening zal brengen bij een onmiddellijke aankoop.
  • Zorg ervoor, dat u geen pop-ups gebruikt, die problemen kunnen veroorzaken. 

2. Waakzaamheid bij zoeken op de e-commerce website

Uw bezoekers vertellen u precies, wat ze willen bij het uitvoeren van een zoekopdracht op de site. Zorg ervoor, dat u oplet en ernaar handelt.

Hier zijn een paar basisprincipes om ervoor te zorgen, dat de zoekervaring op de site nuttig is voor uw klanten.

  • Bekijk de zoekopdrachten regelmatig, zodat u weet wat de populairste zoekopdrachten zijn.
  • Test de zoeksuggesties en de daaropvolgende resultatenpagina voor uzelf op de meest voorkomende zoekopdrachten. Doe dit vooral, wanneer een nieuw product aan de winkel wordt toegevoegd.
  • Gebruik de zoekopdrachtgegevens om uw merchandising-, promotie- en product beslissingen te begeleiden. Onthoud, dat uw bezoekers u precies vertellen wat ze willen. Dus reageer dienovereenkomstig en profiteer.

3. Cross-sell-relevantie

Dit is een grote mogelijkheid, die vaak over het hoofd wordt gezien. Er is geen eenvoudigere manier om uw AOV (gemiddelde bestelwaarde) te verhogen, dan door een relevante suggestie te doen die een impulsieve toevoeging aan een geplande aankoop veroorzaakt. Deze worden tijdens het aankoopproces op een aantal van de volgende manieren weergegeven:

  • Mensen keken ook naar
  • Klanten kochten ook
  • Dit vind je misschien ook leuk
  • Gerelateerde items.
  • Items die hier goed bij passen
  • Aanbevolen voor jou

Als uw website is gebouwd voor cross-selling van items, zorg er dan voor, dat u consequent naar de ervaring kijkt om ervoor te zorgen, dat deze optimaal is voor uw klant en dat u naar de gegevens kijkt om het aantal bijlagen te controleren.

4. Sitesnelheid

Deze zou duidelijk moeten zijn: snelle sites = goed. Trage sites = slecht. Als u een gehost platform gebruikt (bijvoorbeeld Shopify en BigCommerce ) voor uw e-commerce winkel, zorg er dan voor dat de apps, die u gebruikt de site niet vertragen, Zorg er altijd voor, dat uw afbeeldingsformaten de laadtijden niet verlammen. Als u een niet-gehost platform gebruikt zoals bijvoorbeeld Magento en Woo-Commerce, zal uw hostingplan een grote rol spelen in de algehele sitesnelheid. Zorg ervoor dat u over het juiste abonnement, de juiste gegevens en de juiste middelen beschikt om ervoor te zorgen dat de website snelheid optimaal is.

e-commerce website, webshop, ecommerce, SEO Den Haag

5. Product-vermeldingspagina

De ervaring, die u uw klanten biedt bij het bekijken van de pagina met product vermeldingen, kan heel goed het verschil zijn tussen het toevoegen van een artikel aan een winkelwagentje en het helemaal verlaten van de site. Enkele zeer kritische punten om te overwegen zijn:

  • Standaard sortering en beschikbare opties
  • Is de lijstpagina gesorteerd op nieuwste eerst?
  • Beste verkopers? Laagste prijs?
  • Meest relevant? Uitgelichte artikelen? Trending?

Vraag uzelf af, wat voor de gebruiker het meest logisch is als standaardinstelling en op welke andere manieren bezoekers uw product selectie willen sorteren.

Sorteerfilters

Dit draait allemaal om ervoor te zorgen, dat u over de juiste product kenmerken beschikt waaruit klanten kunnen filteren. Voorbeelden hiervan zijn:

  • grootte
  • kleur
  • stijl
  • prijs
  • beoordeling
  • releasedatum
  • compatibiliteit

De kenmerken, die u nodig hebt, zijn afhankelijk van wat u verkoopt. Maar let goed op hoe klanten naar het product kijken. Zoekwoordonderzoek en zoekgegevens op de site kunnen hier nuttige inzichten opleveren.

Beschikbaarheid en leveringstermijnen

Dit is belangrijk – zeker nu. In het tijdperk van supply chain-problemen en product schaarste speelt beschikbaarheid vaak een grotere rol dan prijs. Als u het op voorraad heeft voor onmiddellijke verzending, heeft u alleen maar uw kansen vergroot om de verkoop te krijgen. Zorg ervoor, dat uw e-commerce winkel is ingesteld om de voorraadbeschikbaarheid en leveringsschattingen aan klanten te tonen voordat ze tot aankoop overgaan.

Prijzen en Promoties

Deze is eenvoudig: maak uw kortingen duidelijk voor uw klanten. Niet alleen een kortingspercentage vermelden, maar ook de precieze nieuwe prijs.

6. Product-detailpagina

Welke informatie is nuttig voor uw klant om te bepalen of een product de juiste optie is of niet? Start een lijst en begin met uitvoeren.

Hier zijn een paar suggesties, om ervoor te zorgen, dat uw product detailpagina is geoptimaliseerd .

  • Gebruik Case-scenario’s
  • Beelden vanuit elke hoek van het product
  • Mogelijkheid om in te zoomen op een afbeelding
  • Video-overzicht
  • A / R-ervaring
  • Voorraad, voorraadstatus of levertijd
  • Vraag en antwoord
  • Gemodereerde beoordelingen
  • Gedetailleerde specificaties

De grootste afhaalmaaltijd hier is om te begrijpen, wat belangrijk is voor uw klanten en ervoor te zorgen dat u dit opneemt.

7. De winkelwagen

Beschouw het winkelwagentje als een cruciaal punt in het aankooptraject, waar uw klant de beslissing bevestigt en doorzet, of zelf gaat twijfelen. Hier zijn een paar tactieken, die u kunt gebruiken om de angst van de klant te verminderen:

  • Zorg ervoor, dat u een gemakkelijke weg terug hebt naar de product detailpagina, zodat de klant alle benodigde details kan onderzoeken.
  • Glashelder en klantvriendelijk retourbeleid .
  • Duidelijkheid over prijzen/besparingen. 
  • Duidelijke en flexibele uitvoeringsopties (bijvoorbeeld: verzenden naar huis, verzenden naar winkel, ophalen in de winkel).
  • Relevante cross-sells 
  • Stel een verlaten winkelwagenprogramma in waarbij een ingelogde klant een e-mail krijgt als een product gedurende een X-periode in een winkelwagentje is achtergelaten.

8. Afrekenproces

Hier zijn enkele dingen, die u zeker wilt weten, om ervoor te zorgen, dat de klant het afrekenproces voltooit nadat hij of zij zo ver is gekomen:

  • Mogelijkheid om eenvoudig een “gast checkout” uit te voeren.
  • Duidelijke afrekeninstructies zodat de klant niet verdwaalt of overweldigd raakt.
  • Voeg een gratis/goedkope verzendoptie toe (zelfs als het een “slow boat”-optie is, wil je de klant een gratis optie geven).
  • Zorg ervoor dat een klant kan profiteren van de mogelijkheden voor automatisch aanvullen van zijn browser om wrijving te verminderen.
  • Koop Nu Betaal Later (BNPL) opties . U denkt misschien, dat de prijs van uw product niet hoog genoeg is om u bezig te houden met BNPL-opties, maar het zou u verbazen hoe populair deze optie is.

9. Must-haves voor mobiele webervaring

Alles wat in de punten één tot en met acht is vermeld, is evenzeer van toepassing op de mobiele ervaring. Het actiepunt is duidelijk: Test alles op mobiel om een ​​prettige ervaring voor uw klant te garanderen.

Conclusie

Door te focussen op de bovengenoemde aandachtspunten, is de kans groter, dat uw e-commerce-inkomsten sterker gaan groeien. Als u net begint, gun uzelf dan voldoende tijd. Met deze checklist in de hand en misschien het inschakelen van een expert neemt de kans op een goed belegde boterham flink toe.

SEO bureau Den Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO en Content marketing bureau Connect your World gevestigd in Den Haag. Hij is een zeer ervaren SEO specialist en content marketeer. Daarnaast kan hij u ook adviseren over hoe uw e-commerce website te verbeteren.

Andere blogs over e-commerce

0/5 (0 Reviews)
connectyourworld

Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.