• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

E-commerce SEO-strategieën in 2022

E-commerce SEO-strategieën in 2022

SEO ecommerce, SEO den haag
SEO specialist Den Haag

E-commerce SEO-strategieën winkelen

Welke e-commerce SEO-strategieën gebruikt u? Zoekmachine-optimalisatie (SEO) lijkt misschien lastig, maar er zijn ook zoveel componenten. Het proces is zelfs nog moeilijker voor een e-commerce webshop, die bijvoorbeeld anders werkt dan een blogs. E-commerce SEO-strategieën kunnen bijvoorbeeld zijn: het maken van unieke content van hoge kwaliteit, optimaliseren voor laadtijden van mobiele apparaten en websites en regelmatig onderhoud. 

Geschatte leestijd: 7 minuten

Wat is E-commerce?

E-commerce of e-business (elektronische handel) zijn alle transacties, die op digitale wijze worden afgehandeld. Bijvoorbeeld de aankoop van een product zoals schoenen in een e-commerce webshop. Vaak worden ook ondersteunende activiteiten als onderdeel van e-commerce gezien zoals bijvoorbeeld het afhandelen van online betalingen, distributie en digital e-commerce marketing. M-commerce is het deel van e-commerce, dat zich afspeelt op mobiele apparaten. E-commerce SEO-strategieën zijn dus noodzakelijk om uw webshop goed vindbaar te maken.

1. Laadtijden verminderen – website snelheid verhogen

Snellere laadtijden helpen niet alleen de gebruikerservaring te verbeteren. Ze kunnen ook van invloed zijn op het rangschikken van zoekmachines. U moet streven naar een laadtijd van bijvoorbeeld 100 tot 200 milliseconden. Hoewel er voldoende opties zijn om de laad tijden en daarmee de website snelheid te verbeteren, is beeldcompressie het nuttigst. Gebruik e-commerce SEO-tools of Google Tag Manager om de inventaris van actieve scripts op uw site bij te houden. Als uw lijst te lang lijkt, moet u overtollige oproepen, die uw site vertragen, elimineren. Komt u er zelf niet uit, schakel dan een expert in. Soms kan een tweede paar oren iets vinden, dat u niet heeft opgemerkt.

2. Unieke product beschrijvingen in uw e-commerce SEO-strategieën

Het volgende waarop u zich moet concentreren, is het maken van unieke product omschrijvingen. Dit is belangrijk voor het verbeteren van het algehele uiterlijk en de prestaties van uw website of webshop. Wij weten dat het eenvoudiger is om de oorspronkelijke product beschrijving van een fabrikant te gebruiken of delen van een beschrijving van vergelijkbare producten te herschrijven. Het is echter de beste methode om een ​​unieke beschrijving voor elk van uw producten te maken. Hoewel het meer werk en creativiteit vereist, kan duplicated content een negatieve invloed hebben op uw positie in zoekmachines. Unieke content loont op de lange termijn.

3. SEO optimaliseren voor mobiele apparaten

Als uw website niet is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten, moet u ermee beginnen. In een SEO strategie moet mobile SEO zelfs leidend zijn. Gebruikersgewoontes hebben namelijk aangetoond, dat consumenten winkelen en producten onderzoeken op hun mobiele apparaten. Responsive mobile design is belangrijk voor SEO optimalisatie en de algehele gebruikerservaring. Als u het een en ander verder wilt helpen, kan de AMP van Google uw website voor mobiele apparaten optimaliseren. Dit doet het door uw positie op mobiele apparaten te verbeteren en de laadtijden te verkorten. Een andere tool genaamd Website Grader kan detecteren of uw website reageert op mobiele apparaten en of de ‘Viewpoints’ zijn geconfigureerd.

4. Google recensie – Klantenrecensies aanmoedigen

Moedig Google reviews of Google recensies van elk van uw producten aan. Zoekmachines vinden het namelijk geweldig om unieke, hoogwaardige content te zien. Met een ecommerce website heeft u bijvoorbeeld een grotere kans om gratis content van uw klanten te ontvangen. U verhoogt de omzet door mensen meer inzicht te geven in de producten en services, die u verkoopt.

5. Breng sitenavigatie tot stand

Dit is belangrijk als u de positie van zoekmachines wilt verhogen en de algehele gebruikerservaring wilt verbeteren. Scheid uzelf van uw product pagina’s door ze te categoriseren en ze gemakkelijk te vinden. U wilt namelijk, dat uw sitemap wordt opgepikt door zoekmachines. Houd u bij het ontwerpen van uw website aan een schoon en minimaal ontwerp. Zorg dat het aantrekkelijk is en neem uw klanten mee, naar waar ze moeten zijn.

6. Los site-fouten op voor jouw e-commerce SEO-strategieën

Houd uw website schoon en overzichtelijk door Google Search Console te gebruiken, voorheen Webmasterhulpprogramma’s van Google. Veelvoorkomende sitefouten zijn bijvoorbeeld onder meer gebroken links, 404 pagina’s of fouten met sitemap bestanden. Hoewel niet alle fouten hetzelfde zijn, verbetert het oplossen van uw zoekresultaten zo snel mogelijk uw zoekmachine rankings. Het stelt Google ook in staat, om uw site zo snel mogelijk te indexeren.

7. Website snelheid verhogen

U kunt de laadtijden ook optimaliseren door bijvoorbeeld de grootte van uw foto’s te verkleinen. Dit komt de snelheid van de website ten goede. Hoewel het belangrijk is om afbeeldingen van hoge kwaliteit weer te geven in product beschrijvingen, wilt u er niet te veel aan toevoegen. Het hebben van te veel foto’s op één pagina kan de pagina vertragen. Dit is slecht voor uw SEO rankings. Verklein de grootte van uw foto’s. Voeg een functie toe waarmee uw klanten kunnen inzoomen om een ​​grotere versie te bekijken. Dit optimaliseert namelijk de laadtijd van uw ecommerce website en biedt uw klanten kwaliteitsafbeeldingen.

8. Optimaliseer uw content voor SEO optimalisatie

Deze belangrijke stap pakt twee componenten aan: categoriepagina’s en product beschrijvingen. De categoriepagina’s staan ​​bijvoorbeeld bekend als uw individuele pagina’s. Optimaliseer ook de titels en content voor de zoektermen, waarnaar u probeert te rangschikken. Een content marketing strategie voor mobiel kan uw kansen op een hogere SEO ranking in zoekmachines vergroten.

9. Product beschrijvingen

Product beschrijvingen zijn moeilijk voor eigenaren van een ecommerce webshop, die producten rechtstreeks van fabrikanten verkopen. Om uzelf op te laten vallen, verschuift uw aandacht naar de psychologie achter dit product. Waarom zouden uw klanten het kopen? Verstrek daarom meer details, dan uw fabrikant geeft.

10. SEO Zoekwoorden

Denk aan uw content in termen van SEO. Neem de SEO zoekwoorden en zoektermen op, waarvoor u wilt rangschikken. Hoewel het vullen van zoekwoorden nooit wordt aangemoedigd, onderzoek de juiste SEO zoekwoorden en gebruik deze op gebieden, die zinvol zijn. Als u vervolgens nog steeds hulp nodig hebt bij deze stap, kunt u een UX-ontwerpbureau gebruiken, dat is gespecialiseerd in het schrijven van content of een digitaal bureau, dat zowel ontwerp- als content marketing omvat.

11. Foto’s en video’s opnemen

Ecommerce webshops staan ​​bekend om hun visuele content, wat een belangrijk onderdeel is van SEO. Voeg daarom foto’s en video’s van hoge kwaliteit voor elk van uw producten samen met metadata toe. Dit verbetert de kans, dat SEO afbeeldingen in de zoekresultaten verschijnen. Maar sla ze op een manier op die de laadtijd van de site niet vertraagt. Gebruik elk van deze strategieën en werk uw ecommerce website regelmatig bij. E-commerce websites hebben hun eigen problemen, maar met de juiste SEO praktijken kunnen deze echter gemakkelijker worden aangepakt.

SEO en Content Marketing Blogs

SEO specialist Den Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World gevestigd in Den Haag. Hij is een ervaren freelance WordPress SEO specialist en Content Marketing expert.

SEO consultant inhuren

Bij Connect your World kunt u ook een Content marketeer en SEO expert inhuren in de volgende regio’s:

Heeft u een vraag over e-commerce SEO-strategieën? Of wilt u ons als SEO specialist inhuren? Bel of mail ons.

SEO checklist

Pak deze SEO checklist erbij en verbeter je website.

Gratis SEO tools

Op deze website vindt u een overzicht met veelal Free SEO tools. U kunt daarmee starten met de SEO optimalisatie van uw website. Uw SEO laten doen is natuurlijk altijd een optie.

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl
0/5 (0 Reviews)
connectyourworld

Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.