• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

E-commerce SEO-strategieën

E-commerce SEO-strategieën

seo voor e-commerce websites

E-commerce SEO-strategieën winkelen

Welke e-commerce SEO-strategieën gebruikt u? Zoekmachine-optimalisatie (SEO) lijkt misschien lastig, maar er zijn ook zoveel componenten. Het proces is zelfs nog moeilijker voor e-commerce websites, die bijvoorbeeld anders werken dan blogs. E-commerce SEO-strategieën kunnen zijn: het maken van unieke content van hoge kwaliteit, optimaliseren voor laadtijden van mobiele apparaten en sites en regelmatig onderhoud. 

Laadtijden verminderen

Snellere laadtijden helpen niet alleen de gebruikerservaring te verbeteren. Ze kunnen van invloed zijn op het rangschikken van zoekmachines. U moet streven naar een laadtijd van 100 tot 200 milliseconden. Hoewel er voldoende opties zijn om de laadtijden te verbeteren, is beeldcompressie het nuttigst. Gebruik e-commerce SEO-tools of Google Tag Manager om de inventaris van actieve scripts op uw site bij te houden. Als uw lijst te lang lijkt, moet u overtollige oproepen die uw site vertragen, elimineren. Komt u er zelf niet uit, schakel dan een expert in. Soms kan een tweede paar oren iets vinden dat je niet hebt opgemerkt.

Unieke productbeschrijvingen

Het volgende waarop u zich moet concentreren, is het maken van unieke productomschrijvingen. Dit is belangrijk voor het verbeteren van het algehele uiterlijk en de prestaties van uw website. Hoewel het eenvoudiger is om de oorspronkelijke productbeschrijving van een fabrikant te gebruiken of delen van een beschrijving van vergelijkbare producten te herschrijven, is de beste methode om een ​​unieke beschrijving voor elk van uw producten te maken. Hoewel het meer werk en creativiteit vereist, kan dubbele content een negatieve invloed hebben op uw positie in zoekmachines. Unieke content loont op de lange termijn.

Optimaliseren voor mobiele apparaten

Als uw website niet is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten, moet u ermee beginnen. Gebruikersgewoontes hebben namelijk aangetoond dat consumenten winkelen en producten onderzoeken op hun mobiele apparaten. Responsive mobile design is belangrijk voor SEO en de algehele gebruikerservaring.

Als u het een en ander verder wilt helpen, kan de AMP van Google uw website voor mobiele apparaten optimaliseren door uw positie op mobiele apparaten te verbeteren en de laadtijden te verkorten. Een andere tool genaamd Website Grader kan detecteren of uw website reageert op mobiele apparaten en heeft zijn Viewpoints geconfigureerd.

Klantenrecensies aanmoedigen

Moedig klantenrecensies van elk van uw producten aan. Zoekmachines vinden het namelijk geweldig om unieke, hoogwaardige content te zien. Met een e-commerce site hebt u een grotere kans om gratis content van uw klanten te ontvangen. U verhoogt de omzet door mensen meer inzicht te geven in de producten en services die u verkoopt.

Breng sitenavigatie tot stand

Dit is belangrijk als u de positie van zoekmachines wilt verhogen en de algehele gebruikerservaring wilt verbeteren. Scheid uzelf van uw productpagina’s door ze te categoriseren en ze gemakkelijk te vinden. U wilt dat uw sitemap wordt opgepikt door zoekmachines. Houd u bij het ontwerpen van uw website aan een schoon en minimaal ontwerp. Zorg dat het aantrekkelijk is en neem uw klanten mee naar waar ze moeten zijn.

Los Site-fouten op

Houd uw website schoon en overzichtelijk door Google Search Console te gebruiken, voorheen Webmasterhulpprogramma’s van Google. Veelvoorkomende sitefouten zijn onder meer gebroken links, 404 pagina’s of fouten met sitemapbestanden. Hoewel niet alle fouten hetzelfde zijn, verbetert het oplossen van uw zoekresultaten zo snel mogelijk uw zoekmachine rankings. Het stelt Google ook in staat om uw site zo snel mogelijk te indexeren.

Optimaliseer de laadtijd van de site

U kunt de laadtijden ook optimaliseren door de grootte van uw foto’s te verkleinen. Hoewel het belangrijk is om afbeeldingen van hoge kwaliteit weer te geven in productbeschrijvingen, wilt u er niet te veel aan toevoegen. Het hebben van te veel foto’s op één pagina kan het vertragen, wat slecht is voor SEO en zoekmachine rankings.

Verklein de grootte van uw foto’s of voeg een functie toe waarmee uw klanten kunnen inzoomen om een ​​grotere versie te bekijken. Dit optimaliseert namelijk de laadtijd van de site en biedt uw klanten de kwaliteitsafbeeldingen die ze nodig hebben.

Optimaliseer uw content

Deze belangrijke stap pakt twee componenten aan: categoriepagina’s en productbeschrijvingen. De categoriepagina’s staan ​​bijvoorbeeld bekend als uw individuele pagina’s. Optimaliseer de titels en content voor de zoektermen waarnaar u probeert te rangschikken. Dit kan uw kansen op een hogere ranking in zoekmachines vergroten.

Productbeschrijvingen

Productbeschrijvingen zijn moeilijk voor eigenaars van e-commercebedrijven die producten rechtstreeks van fabrikanten verkopen. Om jezelf op te laten vallen, verschuif je aandacht naar de psychologie achter dit product. Waarom zouden uw klanten het kopen? Verstrek meer details dan uw fabrikant geeft.

Denk aan uw content in termen van SEO. Neem de zoekwoorden en zoektermen op waarvoor u wilt rangschikken. Hoewel het vullen van zoekwoorden nooit wordt aangemoedigd, onderzoek de juiste zoekwoorden en gebruik deze op gebieden die zinvol zijn. Als u nog steeds hulp nodig hebt bij deze stap, kunt u een UX-ontwerpbureau gebruiken dat is gespecialiseerd in het schrijven van content of een digitaal bureau dat zowel ontwerp- als inhoudsmarketing omvat.

Foto’s en video’s opnemen

E-commerce winkels staan ​​bekend om hun visuele inhoud, wat een belangrijk onderdeel is van SEO. Voeg foto’s en video’s van hoge kwaliteit voor elk van uw producten samen met metadata toe. Dit verbetert de kans dat afbeeldingen in de zoekresultaten verschijnen. Maar sla ze op een manier op die de laadtijd van de site niet vertraagt.

Gebruik elk van deze strategieën en werk uw website regelmatig bij. E-commercesites hebben hun eigen problemen, maar met de juiste SEO-praktijken kunnen deze gemakkelijker worden aangepakt.

Meer lezen over SEO & Content Marketing

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist en Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten in de regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht & Breda. Voor meer informatie over SEO & Content Marketing kunt u ook een kijkje nemen op mijn Facebook of Twitter account. Heeft u een vraag over e-commerce SEO-strategieën? Of wilt u mij inhuren als SEO specialist? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij.

connectyourworld

Laat je bericht achter


Notice: Undefined index: sfsi_plus_place_item_gutenberg in /var/www/wp83574/1/connectyourworld.nl/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/controllers/sfsiocns_OnPosts.php on line 285