• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Website snelheid [pagespeed SEO]

Website snelheid [pagespeed SEO]

SEO, gesproken zoekopdrachten, SEO ranking factor
SEO specialist Den Haag

Geschatte leestijd: 17 minuten

Website snelheid – Pagespeed is SEO prioriteit nr. 1

Een slechte website snelheid (pagespeed SEO) kost u klanten. Bijna iedereen haat het, als de snelheid van een website traag is. Een trage website is daarom een SEO ranking factor met een flinke negatieve impact zowel voor SEO (hogere bounce rate) als voor de klantervaring (weglopende of weg surfende klanten). Het hebben van een slechte website snelheid (pagespeed) heeft vaak ernstige gevolgen voor uw SEO. Website bezoekers verwachten, dat websites snel zijn. Naarmate de wereld steeds mobieler wordt, verwachten consumenten, dat ‘services on – demand’ zijn en direct worden geleverd. Google begrijpt, dat de tijd die het duurt voordat een pagina wordt geladen een belangrijk onderdeel is van de algehele gebruikerservaring. Website snelheid of ‘Pagespeed SEO’ is daarom één van de sleutel SEO ranking factoren.

Core Web Vitals

Core web vitals, pagespeed, SEO Den Haag

SEO pagespeed

In mei 2021 is Google met de Core Web Vitals Update gekomen. Door deze update van de pagina ervaring zet Google website sitesnelheid (pagespeed) en gebruikerservaring weer in het middelpunt. Een verbetering van de Core Web Vitals bieden uw gebruikers van uw website een betere gebruikerservaring.

Core web vitals

Google gaat u daarmee beter inzicht geven in welke dingen op uw website vertragen en de gebruikersvriendelijkheid verminderen. Er zijn een aantal manieren om uw Core Web Vitals te verbeteren.

  1. Maak werk van het optimaliseren van uw afbeeldingen. Te grote afbeeldingen zijn heel vaak de oorzaak van een trage website.
  2. Stel een specifiek afbeeldings CDN in. Dit geeft u meer controle over hoe de afbeeldingen worden weergegeven.
  3. Geef de ruimte voor een afbeelding (breedte en hoogte) weer in de CSS code. Dit voorkomt schokkerige afbeeldingen.
  4. Server versnellen om laadtijd te verminderen.
  5. Bekijk kritische CSS om sneller inhoud boven de vouw te laden.
  6. Het laden van scripts van anderen verbeteren. Traagheid kan ook van buitenaf komen.

Pagespeed SEO optimalisatie

Wachten tot de content verschijnt, niet in staat om te communiceren met een pagina en zelfs vertragingen opmerken, zorgen voor irritatie. Die irritatie kost niet alleen tijd, maar ook geld. Uit onderzoek blijkt, dat een vertraging van 100 milliseconden de conversie met 7% doet dalen. 53% Van de bezoekers van mobiele websites vertrekt als een webpagina niet binnen drie seconden is geladen. Dat soort slechte ervaringen kunnen voor een blijvende negatieve indruk van een merk zorgen.

Snelheid mobiele website, pagespeed belangrijke SEO factor

Onderzoek toont zelfs aan, dat het stressniveau bij het wachten op trage mobiele resultaten zwaarder kan zijn, dan het kijken naar een horrorfilm. Het is dus geen verrassing, dat Google sinds 2010 de snelheid van uw site meet en gebruikt in hun ranking-algoritmen. In 2018, werd ook de snelheid van uw site voor mobiele apparaten een veel belangrijkere SEO ranking factor. Google begrijpt, dat een prettige gebruikerservaring een snelle gebruikerservaring is.

Een trage website kost omzet

Traagheid een belangrijke negatieve SEO factor, omdat het omzet kost

Frustratie doet pijn bij uw gebruikers en doet uw SEO rankings pijn. En het is niet alleen onderzoek van Google! Onderzoek uit namelijk alle hoeken van het web, op alle aspecten van het consumentengedrag toont aan, dat snelheid van een website een enorme invloed heeft op de resultaten. 47% van de mensen verwacht bijvoorbeeld, dat een site in minder dan 2 seconden wordt geladen. 20% van de gebruikers verlaat zijn winkelwagentje als het transactieproces te traag verloopt. Een trage website kost dus omzet, omdat gebruikers niet van wachten houden.

Grote SEO gevolgen bij trage website snelheid

Slechte ervaringen betekent, dat ze andere websites gaan bezoeken en converteren met concurrenten. Deze gedragingen kunnen eenvoudig worden bijgehouden door Google (door terug te gaan naar resultatenpagina’s van zoekmachines, korte bezoeken en andere signalen). Ze zijn een sterk signaal om een pagina lager te rangschikken, dan waar deze oorspronkelijk was. Een snelle laadtijd van uw website is dus duidelijk een belangrijke SEO ranking factor. In een SEO check hoort daarom altijd een ‘pagespeed’ test thuis. Yoast heeft over dit onderwerp recent ook een blog geschreven. How to check your sitespeed?

Google heeft zelf ook baat bij snelle websites

Google wil een snellere internet snelheid en dat is niet alleen goed voor gebruikers, maar ook voor Google. Trage websites zijn vaak traag, omdat ze inefficiënt zijn. Ze kunnen te veel grote bestanden laden, hebben hun media niet geoptimaliseerd of maken geen gebruik van moderne technologieën om hun pagina’s te bedienen. Dat betekent, dat Google meer bandbreedte moet verbruiken, meer bronnen moet toewijzen en meer geld moet uitgeven. Trage websites komen daarom niet snel bovenaan in Google.

website snelheid, SEO specialist Den Haag

Wat is een goede paginasnelheid? 

Er is niet echt een standaard website snelheid voor een pagina. Google – pagina’s worden meestal binnen 3 seconden geladen. Het punt is, dat als het gaat om pagespeed, uw doel moet zijn om uw website zo snel mogelijk te maken. Het kan ook een concurrentievoordeel zijn om met een ​​snelle website, meer klanten te winnen van concurrenten met langzame websites.  

Hoe de website snelheid van de website verbeteren? 

Er zijn veel manieren om de snelheid van de website te verbeteren. Vaak heeft u dan een web ontwikkelaar of een technische SEO consultant nodig. Toch zijn er een paar dingen, die u kunt doen om uw website te versnellen zonder de hulp van deze personen.

1. Aantal redirects verminderen 

Elke keer dat uw webpagina’s omleidt, vertraagt ​​het de laadsnelheid van de pagina. Dus als u aanvullende ‘redirects’ heeft, die niet nodig zijn, kan het tijd zijn om uw ‘redirects’ op te schonen.    

2. Code opschonen 

Als er extra code op een webpagina staat, die niet meer van waarde voor uw website is, overweeg dan om deze te verwijderen. Dit kan overgebleven code zijn van functies, die u mogelijk al van uw site hebt verwijderd, of andere ´pagina elementen´ die u niet gebruikt. Er is geen reden voor deze code. Dus ga aan de slag om deze te verwijderen. 

3. Optimaliseer uw afbeeldingen voor SEO  

Als de afbeeldingsformaten veel groter zijn dan nodig, overweeg dan om de grootte te wijzigen en te comprimeren. Veel site-eigenaren uploaden afbeeldingen op hun maximale grootte. De beste manier om dit probleem op te lossen, is door ze bij te snijden tot het exacte formaat dat nodig is voor de pagina. Dit kan een gemakkelijke overwinning zijn om de website snelheid van uw pagina’s te versnellen. Het op de correcte manier optimaliseren van uw afbeeldingen is dus een SEO ranking factor met een grote impact.

4. Google, AMP en Website snelheid

Over het hele web kan elke milliseconde worden opgeslagen en elke byte die ze niet hoeven te verwerken, telt snel op. Vaak kunnen eenvoudige wijzigingen in de configuratie, processen of code websites veel sneller maken, zonder nadelen. Dat is misschien een reden waarom Google zo zwaar geïnvesteerd heeft in het AMP – project. Een sneller internet is beter voor gebruikers en verlaagt de operationele kosten van Google aanzienlijk. Hoe dan ook, dat betekent dat ze doorgaan met het belonen van snelle (re) sites en dat website snelheid een belangrijke SEO factor blijft en zal blijven in de toekomst.

5. Google webmaster tools – pagespeed SEO

Het is niet verwonderlijk. dat enkele van de beste bronnen voor het optimaliseren van uw website afkomstig zijn van Google. We raden u aan hun documentatie te verkennen om inzicht te krijgen in de technieken, hulpmiddelen en methoden voor het bouwen van snellere websites.

Gratis SEO Tools voor het bepalen van de website snelheid

  1. Lighthouse, voor Google Chrome
  2. WebPageTest
  3. Pingdom
  4. Page Speed Insights
  5. GT Metrix

6. Bounce rate verlagen 

Bezoekers van uw website willen niet wachten tot uw pagina’s zijn geladen. Ze bezoeken uw website met een reden en elke wrijving die ze onderweg ervaren, zal ze uitschakelen. Als er een vertraging optreedt wanneer ze toegang proberen te krijgen tot de content, stuiteren ze waarschijnlijk van de pagina. Volgens Unbounce, is de bounce rate van pagina’s, die 2 seconden nodig hebben om te downloaden 9%, maar meer dan drievoudig als het 5 seconden duurt om te laden.  

Als het uw startpagina of landingspagina is waar mensen vanaf bouncen, kan dit problematisch zijn. Uw startpagina is de toegangspoort tot de rest van uw website. Dus u wilt ervoor zorgen, dat deze  pagina snel wordt geladen. Hoewel een landingspagina uiterst belangrijk is, omdat u hier de bezoekers van uw website probeert te converteren.   

Conversie optimalisatie – landingspagina’s

Een ander gevolg van een slechte laadsnelheid van de pagina is, dat u een conversie of meerdere conversies misloopt. Als bezoekers van uw website bouncen, voltooien ze niet de actie die u wilt. Het komt erop neer, dat een snellere websitesnelheid waarschijnlijk ook zal leiden tot meer conversie optimalisatie.  

Website snelheid en SEO e-commerce

Als u zich in de e-commerce ruimte bevindt, kunt u het zich veroorloven om een ​​hoge bounce rate te hebben? Verbluffende  statistieken laten zien, dat zelfs een vertraging van een seconde bij het laden van een pagina op een mobiel apparaat ervoor kan zorgen, dat conversies met 20% afnemen. Pagespeed SEO is dus een SEO ranking factor van belang als u de eigenaar bent van een webshop.

Gemakkelijker crawlen

Hoe sneller een webpagina wordt geladen, hoe sneller de bots van Google de pagina kunnen crawlen en indexeren. Als gevolg hiervan geven zoekmachines deze factor de voorkeur. Door de snelheid van de website te optimaliseren voor SEO, zullen de bots uw pagina’s efficiënter crawlen en zullen ze uw pagina’s waarschijnlijker rangschikken in SERP’s.  

Mobiele apparaten versus snelheid van desktopwebsite 

De snelheid van de website is een belangrijke SEO ranking factor op alle apparaten, niet alleen op de desktop. Nu meer mensen toegang hebben tot content en op zoek zijn naar antwoorden op hun mobiele apparaten, is het belangrijk om manieren te bedenken om de snelheid van uw website op deze apparaten te verbeteren.

23 manieren om uw website snelheid [SEO pagespeed] te verhogen

1. Elimineer bronnen, die het renderen blokkeren

JavaScript- en CSS-scripts verhinderen vaak dat uw pagina snel wordt geladen. Elke gebruiker moet deze bestanden downloaden en verwerken, voordat ze de rest van de pagina kunnen zien. Dus het hebben van veel of slecht geoptimaliseerde bestanden kan een negatieve invloed hebben op de snelheid van uw site.

Google raadt twee oplossingen aan:

  • Inline Javascript of CSS als u niet veel heeft. Dit betekent, dat u uw Javascript en CSS in uw HTML bestanden moet opnemen. Met name WordPress websites hebben vaak genoeg Javascript. Deze methode zal daarbij de pagina waarschijnlijk vertragen.
  • Stel uw Javascript uit. Als u het uitgestelde HTML attribuut toevoegt, wordt uw Javascript bestand gedownload tijdens het HTML parseren. Het wordt pas uitgevoerd nadat het parseren is voltooid. De scripts worden vervolgens uitgevoerd in de volgorde, waarin ze op de pagina zijn opgenomen.

2. Vermijd het aaneenschakelen van kritieke verzoeken

Dit controle bericht verwijst naar hoe browsers inhoud weergeven via het Critical Rendering Path (CRP). Bestanden zoals Javascript en CSS moeten volledig worden geladen, voordat al het andere op uw website zichtbaar wordt. Dus om de pagespeed te verbeteren, moet u het aantal afhankelijke verzoeken en hun grootte tot een minimum beperken. Een paar manieren om het aaneenschakelen van kritieke verzoeken te voorkomen, worden hier behandeld door andere aanbevelingen, waaronder:

  • Het elimineren van bronnen die het renderen blokkeren
  • Offscreen afbeeldingen uitstellen
  • CSS en JavaScript verkleinen

3. Houd het aantal aanvragen laag en de overdrachtsformaten klein

Elk verzoek vertraagt ​​uw paginasnelheid. Het is dus logisch om aan te bevelen, dat u het aantal vereiste verzoeken minimaliseert om de laadtijd te verkorten. Er is geen specifiek verzoeknummer of maximale verzoekgrootte om te volgen. In plaats daarvan raadt Google aan een prestatiebudget in te stellen met doelen, die verband houden met zaken als:

  • Maximale afbeeldingsformaten
  • Het aantal gebruikte weblettertypen
  • Het aantal externe bronnen dat u belt
  • De grootte van scripts en frameworks

4. Verklein CSS om de website snelheid te verbeteren

CSS bestanden zijn altijd groter dan nodig is. Om het gemakkelijker te maken om eraan te werken en te ontwikkelen, kunnen ze onnodige tekens bevatten. Denk hierbij aan regel teruglopen en spaties die verspilde ruimte zijn, waardoor computers ze niet sneller kunnen lezen. Het verkleinen van CSS is het proces, waarbij CSS bestanden worden gecomprimeerd door die onnodige tekens zoals spaties en duplicaten te verwijderen. Dit kan de grootte van uw CSS bestand aanzienlijk verkleinen.

5. JavaScript verkleinen

Het minimaliseren idee is ook van toepassing op Javascript bestanden. Verwijder onnodige tekens voor het begrip van de computer en verhoog de SEO pagespeed.

6. Verwijder ongebruikte CSS om de website snelheid te verbeteren

Alle stijlen, die in uw CSS zijn opgenomen, zijn gegevens die moeten worden geladen, voordat uw webpagina zichtbaar is voor gebruikers. Als die gegevens niet echt worden gebruikt, verspilt u bronnen en vertraagt ​​u uw prestaties. Daarom wordt het vaak aanbevolen om ongebruikte CSS te verwijderen. Google Chrome Dev Tools heeft een dekkingstabblad dat u laat zien welke CSS een pagina daadwerkelijk gebruikt.

  1. Druk op Command + Shift + P (Mac) of Control + Shift + P (Windows, Linux, Chrome OS) terwijl DevTools in focus is om het Command-menu te openen.
  2. Begin met het typen van dekking en selecteer Dekking tonen. Het tabblad Dekking wordt weergegeven.
  1. Klik op de herlaadknop om opnieuw te laden en de dekking vast te leggen. De pagina wordt opnieuw geladen en het tabblad Dekking geeft een overzicht van hoeveel CSS en Javascript wordt gebruikt van elk bestand dat de browser laadt.
  2. Klik op een CSS bestand om regel voor regel te zien welke CSS het gebruikt.

7. Minimaliseer het werk aan de Main thread

Main thread is verantwoordelijk voor het omzetten van code in een webpagina waarmee gebruikers kunnen communiceren. Het parseert en voert al uw HTML, CSS en Javascript uit en is verantwoordelijk voor het afhandelen van gebruikersinteracties. Dus wanneer de hoofdthread door de code van uw site werkt, kan deze de gebruikersinvoer niet verwerken. Als uw site ervoor zorgt, dat de main thread te lang duurt, biedt u waarschijnlijk geen goede gebruikerservaring en trage laadtijden van pagina’s, die Google zal meewegen in de ranglijst. Manieren om methoden voor het delen van main threads voor andere secties te verminderen, waaronder:

  • Uw code verkleinen
  • Ongebruikte code verwijderen
  • Caching implementeren

8. Verkort de Javascript uitvoeringstijd om de website snelheid te verhogen

De uitvoeringstijd van Javascript is vaak de grootste vertraging van het main thread werk. De methoden die we hierboven hebben voorgesteld om het werk in de main thread te verminderen, moeten ook de Javascript-uitvoeringstijd verkorten en uw paginasnelheid verhogen.

9. Verkort serverreactietijden (TTFB)

Time to First Byte (TTFB) meet hoe lang het duurt voordat een browser de eerste byte aan gegevens van uw server ontvangt nadat hij een verzoek heeft gedaan. Verschillende factoren, die uw TTFB kunnen beïnvloeden en verlagen, zijn onder meer:

  • Gebruikmakend van een hoogwaardige webhostingprovider
  • Lichtgewicht thema’s en plug-ins gebruiken
  • Het verminderen van het aantal plug-ins, dat op uw site is geïnstalleerd
  • Een Content Delivery Network (CDN) gebruiken
  • Implementeren van browser caching
  • Met behulp van een kwaliteitsvolle DNS-provider (Domain Name System)

10. De juiste grootte van afbeeldingen

Afbeeldingen worden al snel het grootste probleem voor de prestatie van uw site als u niet oppast. Afbeeldingen die groter zijn dan nodig, worden automatisch verkleind met CSS. Dit duurt echter langer dan het gebruik van afbeeldingen met de juiste grootte om mee te beginnen. De juiste grootte van afbeeldingen is een eenvoudige manier om uw laadtijden te verkorten. Upload afbeeldingen met de juiste afmetingen of gebruik responsieve afbeeldingen door afbeeldingen met verschillende afmetingen te maken voor verschillende apparaten en het srcset HTML kenmerk te gebruiken.

11. Offscreen-afbeeldingen uitstellen

Het uitstellen van off screen afbeeldingen is algemeen bekend als ‘lazy loading’. In plaats van de browser elke afbeelding op een pagina te laten laden voordat content boven de vouw wordt weergegeven, kunt u ervoor zorgen, dat de browser alleen afbeeldingen laadt, die te zien zijn bij het laden van de pagina. Minder laden betekent betere prestaties.

12. Codeer afbeeldingen efficiënt

U begrijpt waarschijnlijk dat afbeeldingen een aanzienlijke invloed hebben op de prestaties van de site. Een van de meest elementaire optimalisaties die u kunt doen, is compressie. Hierdoor worden uw bestanden kleiner, zodat ze sneller worden geladen.

Aanvullende aanbevelingen voor het comprimeren van afbeeldingen zijn onder meer:

  • Afbeeldingen op de juiste maat serveren
  • Lazy loading implementeren (offscreen afbeeldingen uitstellen)
  • Afbeeldingen converteren naar bestandsindelingen van de volgende generatie, zoals WebP
  • Videoformaten gebruiken voor geanimeerde content, zoals GIF’s

13. Geef afbeeldingen weer in de volgende generatie-indelingen

Sommige bestandsindelingen voor afbeeldingen worden sneller geladen dan andere. We hebben het niet over uw PNG of JPEG’s. Maar afbeeldingsbestanden zoals WebP en AVIF worden de nieuwe standaard.

14. Gebruik videoformaten voor geanimeerde content

Geanimeerde content, die wordt geleverd via indelingen zoals GIF, kost uw prestaties. GIF’s zijn veeleisend om te laden en u ziet aanbevelingen om videoformaten te laden, zoals:

  • MP4: maakt iets grotere bestanden, maar is meestal compatibel met browsers.
  • WebM: sterk geoptimaliseerd videoformaat, maar heeft beperkte browsercompatibiliteit.

15. Zorg ervoor dat de tekst zichtbaar blijft tijdens het laden van weblettertypen

Net als bij afbeeldingen zijn lettertypen vaak grote bestanden, die veel tijd in beslag nemen om te laden. Browsers verbergen soms zelfs tekst totdat het lettertype volledig is geladen. U kunt dit probleem oplossen door de Font Display API swap-instructie toe te passen in uw @ font-face-stijl.

16. Schakel tekstcompressie in

In sommige gevallen wordt tekstcompressie automatisch ingeschakeld op uw server. Als dat niet het geval is voor uw site, kunt u het volgende doen.

  1. De eerste is om een ​​plug-in te installeren met een GZIP-compressiefunctie.
  2. Comprimeer uw tekst handmatig door uw .htaccess-bestand te bewerken.

17. Maak vooraf verbinding met de vereiste oorsprong

Preconnect HTML kenmerken vertelt browsers onmiddellijk, dat er scripts van derden op uw pagina staan, ​​die moeten worden geladen, zodat ze zo snel mogelijk kunnen starten en uw prestaties kunnen verbeteren. U heeft waarschijnlijk een aantal bronnen van derden op uw site. Deze bronnen hebben tijd nodig voor browsers om een ​​verbinding met deze bronnen tot stand te brengen en vertragen uw laadsnelheden. Het helpt dus om browsers te vertellen, dat ze zo snel mogelijk een verbinding tot stand moeten brengen.

18. Laad sleutelverzoeken vooraf

Na het vooraf verbinden, minimaliseert preload het aantal verzoeken, dat browsers aan uw server moeten doen. Maar in plaats van verbinding te maken met derden, verwijst “preload key requests” naar het laden van kritieke activa op uw eigen server.

19. Vermijd omleidingen naar meerdere pagina’s om uw website snelheid te verbeteren

U krijgt vaak omleidingen, wanneer u een pagina op uw website verplaatst of verwijdert. Hoewel dit is waar u omleidingen voor moet gebruiken, moet u er rekening mee houden, dat omleidingen extra vertragingen in de laadtijd veroorzaken. Vermijd dus het gebruik van meerdere omleidingen, tenzij het absoluut noodzakelijk is.

20. Bedien statische activa met een efficiënt cachebeleid

Caching verwijst naar hoe browsers kopieën van uw pagina’s opslaan om sneller te laden bij toekomstige bezoeken. Browsers wissen periodiek hun caches om ze up-to-date te houden en u wilt dat deze tijd hoger is in plaats van lager. Het heeft geen zin om uw site om de paar uur uit browsercaches te verwijderen, dus u kunt de vervalperiode van uw cache optimaliseren met behulp van de headers Cache-Control en Expires.

21. Beperk de impact van code van derden

We hebben al besproken hoe scripts van derden grote hits kunnen maken voor uw prestaties. Het is dus belangrijk om hun impact op uw prestaties waar mogelijk te verminderen. Enkele methoden om de impact van code van derden op uw paginasnelheid te verminderen, zijn onder meer:

  • Stel het laden van JavaScript uit
  • Gebruik link-tags met vooraf verbonden attributen
  • Zelf-host scripts van derden

22. Vermijd enorme netwerklasten

Grote netwerkpayloads gebruiken meer gegevens en kosten iedereen meer geld. Het minimaliseren van het aantal netwerkverzoeken, dat nodig is om uw site te laden, helpt dit te voorkomen.

Google raadt aan om uw totale bytegrootte onder de 1.600 KB te houden.

Een paar manieren om de payload van uw netwerk te verlagen, zijn onder meer:

  • CSS, JavaScript en afbeeldingen die onder de vouw staan ​​uitstellen
  • Verkleinende code
  • Afbeeldingsbestanden comprimeren
  • Gebruik het WebP-formaat voor afbeeldingen
  • Caching implementeren

23. Vermijd een buitensporige grootte van het document object model (DOM)

De DOM is hoe browsers HTML zien als objecten in een boomstructuur met individuele knooppunten, die elk object vertegenwoordigen. Hoe groter uw DOM is, hoe langer het duurt om te laden. Google raadt u aan om DOM-bomen te behouden met:

  • In totaal minder dan 1.500 knooppunten
  • Onder 32 knoopdiepte
  • Minder dan 60 onderliggende notities voor elk bovenliggend knooppunt

SEO, Zoekwoorden & Linkbuilding Blogs

SEO specialist Den Haag

Wilt u meer informatie over de belangrijkste SEO pagespeed ranking factor? Of wilt u ons inhuren als SEO expert om uw website snelheid te verhogen? Surf naar onze contactpagina en neem contact met ons op. De auteur is een ervaren SEO consultant en Content Marketing expert uit Den Haag. Hij is tevens de eigenaar van SEO bureau Connect your World: specialist in SEO & Content Marketing. Hier komt u meer te weten over de auteur: Herman Geertsema. Online marketing bureau Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht & Breda. We hebben ook diverse SEO projecten gedaan voor opdrachtgevers in Leiden, Delft, Zoetermeer en Rijswijk.

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl

SEO Handleiding

Wordt een SEO professional met het het doornemen van de talrijke SEO checklists op deze website. Check de honderden SEO tips.

SEO tools

Er zijn tal van gratis SEO tools zoals Google Mijn Bedrijf of Google Search Console. Dit zijn belangrijke tools om uw website verder te verbeteren en bovenaan in Google te komen.

connectyourworld

Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.