• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Google index – indexatie en crawlen voor SEO

Google index – indexatie en crawlen voor SEO

Last Updated on 25 juni 2024 by connectyourworld

SEO rijswijk, SEO specialist Rijswijk, SEO bureau Rijswijk

Bovenaan in Google met SEO?

Als u net een nieuwe website heeft, is de eerste vraag meestal niet, ‘hoe komt mijn website bovenaan in Google’. Dat draait puur om SEO zoekmachineoptimalisatie en daar vindt u op deze website genoeg informatie over. Deze blog post gaat over hoe Google uw website kan indexeren en crawlen. Hoe kom ik met mijn website in de Google index, is de centrale vraag. We nemen de stappen door hoe met uw website in de Google SEO index te komen. Daarnaast gaan we in op het belang waarom Google uw website goed moet crawlen.

Geschatte leestijd: 22 minuten

Hoe zorg ik dat mijn website gevonden wordt?

De eerste vraag is bijna altijd ‘hoe krijg ik mijn website op een zoekmachine zoals Google Search?’. SEO is waar u zich mee bezig moet houden. Om uw website op Google te krijgen, doorloopt u de volgende stappen:

  1. Stel Google Search Console in
  2. Dien een XML sitemap in
  3. Gebruik de URL inspectie tool
  4. Voer een technische SEO Audit uit

Welke problemen u allemaal kunt tegenkomen bij het op Google zetten van uw website, leest u inclusief de mogelijke oplossingen in het vervolg van deze blog.

Staat mijn website in de Google index?

Als uw website niet op Google wordt weergegeven, hoeft er nog niets met SEO aan de hand te zijn. Er zijn namelijk verschillende factoren, die daarvoor verantwoordelijk kunnen zijn. In deze blog zetten wij de meest voorkomende redenen uiteen, waarom uw website niet zichtbaar is op Google en wat u kunt doen om dit op te lossen.

Voor SEO heeft u Google Search Console nodig

Voordat u eventuele problemen met uw website kunt beoordelen, moet u eerst bevestigen, dat deze inderdaad niet op Google staat. Er zijn verschillende manieren om te checken of uw website in de SEO index van Google staat. Ten eerste kunt u een Google Search Console account maken en het eigendom van uw website verifiëren. U kunt dan naar het gedeelte “Dekking” gaan waar u alle pagina’s kunt zien, die momenteel in de index staan. U kunt ook de URL-inspectietool gebruiken om rechtstreeks naar een specifieke pagina te zoeken.

Een andere manier om erachter te komen of uw website in Google staat, is door op Google.com te zoeken. Typ in het zoekveld:

site: uwsitenaam en druk op enter.

In de resultaten ziet u alle pagina’s van uw website, die in de index van Google staan. Als er geen resultaten worden weergegeven, staat geen van uw pagina’s momenteel op Google.

1. Website is gloednieuw

De eerste reden, dat uw website mogelijk niet in Google wordt weergegeven, is simpelweg omdat uw website nieuw is. Google toont alleen sites, die in zijn index zijn opgeslagen. Wanneer u voor het eerst een website maakt, kan Google niet weten dat deze bestaat. Het duurt even voordat de zoekmachine de sites vindt, die hij aan zijn index toevoegt. Daarna gaat SEO pas een rol spelen. Er zijn echter stappen, die u kunt nemen om het proces te versnellen.

Twee mogelijke oplossingen:

Er zijn een aantal oplossingen om ervoor te zorgen, dat uw nieuwe website op Google wordt weergegeven. Ten eerste kunt u wachten, tot de zoekmachine het heeft gevonden. Dit is niet het beste idee, omdat het even kan duren voordat Google u heeft gevonden. Vooral als u geen andere websites heeft, die naar u linken. Uw tweede optie is om een ​​sitemap te maken en deze in te dienen via Google Search Console. Door dit te doen, vertelt u Google dat uw site bestaat en dat u deze in de index wilt opnemen, zodat u met SEO kunt starten.

2. Google Crawler is geblokkeerd

Google vindt websites via een proces, dat crawlen wordt genoemd. In dit proces sturen ze robots, die bekend staan ​​als crawlers over het hele internet, op zoek naar nieuwe websites om aan de index toe te voegen. Als u Google blokkeert om uw website te crawlen, slaan hun crawlers uw pagina’s over en zijn ze niet beschikbaar voor weergave op Google. De meest voorkomende manier waarop Google crawlers worden geblokkeerd, is via het robots.txt-bestand . Dit bestand geeft Google instructies voor het behandelen van een website. De meeste websites hebben er een en deze wordt meestal opgeslagen in de hoofdmap van een website.

robot txt, SEO Google, SEO specialist inhuren

SEO check

U kunt controleren of uw robots.txt-bestand ervoor zorgt, dat Google uw site niet kan crawlen in Google Search Console. Als u uw sitemap heeft toegevoegd aan Search Console, kunt u naar de Coverage – pagina gaan en zoeken naar fouten bij het crawlen van uw website. Ook naar een bericht met de tekst “Ingediende URL geblokkeerd door robots.txt”. U kunt het robots.txt-bestand ook rechtstreeks controleren om te zien of het crawlers blokkeert. Hiervoor moet u naar de bestandsmap van uw hostingplatform gaan. Het robots.txt-bestand zou in de hoofdmap moeten staan. Zoek bij het openen van het bestand naar de volgende user agents:

User-agent: *

User-agent: Googlebot

Als u code met ” Disallow: / ” onder een van deze twee vindt, blokkeert u het crawlen van uw site door Google. Om Google toe te staan ​​uw site te crawlen, verwijdert u eenvoudig het fragment “Disallow: /” en slaat u het robots.txt-bestand op. De volgende keer dat Google probeert uw website te crawlen, zouden er geen problemen moeten zijn.

3. U heeft de NO-INDEX-tag op uw pagina’s

Google uw pagina’s laten crawlen, is slechts een onderdeel van de weergave van uw site in de zoekmachine. U moet er ook voor zorgen, dat u Google toestaat uw pagina’s te indexeren. Nu is het proces om uw pagina’s te laten indexeren vergelijkbaar met dat van crawlen. Als u aan Google aangeeft, dat u bepaalde pagina’s niet in de index wilt opnemen, worden deze niet opgenomen. Dit wordt meestal gedaan met behulp van een “noindex” -metatag. De tag is een klein stukje HTML-code, dat aan een webpagina wordt toegevoegd. Het vertelt Google eenvoudig om die webpagina niet in zijn index op te nemen.

WordPress en zoekmachines

In de meeste gevallen worden deze tags niet aan uw website toegevoegd, tenzij u dit zelf doet. Er zijn echter situaties, waarin u onverwachts de tag “no index” op uw pagina’s kunt toepassen. Als uw website bijvoorbeeld WordPress gebruikt, is er een instelling voor ‘Zoekmachine- zichtbaarheid’. Als u het selectievakje ‘Zoekmachines ontmoedigen om deze site te indexeren’ aan vinkt, wordt de tag ‘no-index’ aan al uw pagina’s toegevoegd.

No index tag:

U kunt in Google Search Console controleren of op een van uw pagina’s de ‘no index’-tag is toegepast. Ga naar de Coverage-pagina en zoek naar eventuele fouten met de tekst “Ingediende URL gemarkeerd met ‘no index’. Als u de tag op ongewenste pagina’s vindt, zijn er verschillende manieren om deze te verwijderen. U kunt in de HTML-code voor die specifieke pagina duiken en deze zelf verwijderen. Of u kunt software gebruiken zoals de Yoast SEO-plug-in voor WordPress. Hiermee kunt u aangeven, welke pagina’s de tag hebben en zorgt u ervoor, dat deze niet wordt toegevoegd aan pagina’s, die u niet wilt.

4. Website wordt bestraft en uit de Google-index gehaald

Google heeft een reeks SEO/website richtlijnen, die website eigenaren moeten volgen om hun website in aanmerking te laten komen voor plaatsing in de zoekresultaten. Als u deze richtlijnen overtreedt (of Google vermoedt van wel), krijgt uw website een boete. Dit zorgt ervoor, dat uw webpagina’s lager scoren of volledig worden uitgesloten van de index. Er zijn twee soorten sancties, die u van Google kunt krijgen. Algoritmisch en handmatig.

Google algoritme straffen

Algoritmische straffen doen zich voor, wanneer het algoritme van Google van mening is, dat er kwaliteitsproblemen zijn met uw site en besluit u daarom te bestraffen. Handmatige sancties zijn wanneer een mens uw website beoordeelt en vaststelt, dat uw website niet voldoet aan de kwaliteitsrichtlijnen voor webmasters van Google. Enkele van de redenen waarom u een handmatige boete kunt krijgen, zijn onder meer:

  • Door gebruikers gegenereerde spam
  • Gestructureerde gegevensproblemen
  • Slechte links, die naar uw site verwijzen
  • Onnatuurlijke backlinks vanaf uw site
  • Verborgen tekst en overmatig gebruik van zoekwoorden
  • Misleidende omleidingen (redirections)

Opsporen via Google Search Console

De snelste manier om erachter te komen, of uw website wordt bestraft door Google, is door te zoeken in Google Search Console. Ga naar het gedeelte “Beveiliging en handmatige acties” en klik op “Handmatige acties”. Dit laat zien of Google handmatige sancties op uw site heeft toegepast. Als u niet bent gestraft, ziet u een bericht met de tekst “Geen problemen gedetecteerd”. Als er handmatige acties tegen uw site zijn ondernomen, worden deze allemaal daar op de pagina vermeld.

Google penalty’s

Google geeft u de mogelijkheid om de problemen op te lossen en een verzoek in te dienen om de boete te laten verwijderen. Zodra u de problemen heeft verholpen, selecteert u “Verzoek om beoordeling” op de pagina met handmatige acties. Google stelt dat het bij beoordelingsverzoeken naar het volgende kijkt:

  • Een uitleg van het exacte kwaliteitsprobleem op uw site
  • Beschrijving van de stappen, die u heeft genomen om het probleem op te lossen
  • Het resultaat van uw inspanningen
duplicated content, seo, google

Nu zijn algoritmische straffen moeilijker te volgen, omdat Google u niet op de hoogte zal stellen, als u er een heeft ontvangen. Als uw site helemaal niet wordt weergegeven in Google, is dit waarschijnlijk geen algoritmische straf. Als uw site echter eerder goed scoort en u een plotselinge daling in uw ranking heeft ervaren, kan dit komen door een algoritmische straf. De beste cursus die u kunt volgen, is het uitvoeren van een technische audit. Zoek naar duplicated content problemen of ernstige prestatieproblemen.

5. Gebrek aan originele content

Een andere mogelijke reden, waarom uw website niet op Google wordt weergegeven, is een gebrek aan originele content van hoge kwaliteit op uw website. Het doel van de zoekmachine van Google is om gebruikers de meest relevante resultaten voor hun zoekopdrachten te bieden. Om dit te doen, zal het de content, die het het beste acht bovenaan de resultaten plaatsen. Google heeft laten zien, dat het waarde hecht aan originele, diepgaande SEO content. Als uw pagina’s gewoon dezelfde ideeën herhalen als op andere websites, zullen ze waarschijnlijk niet erg hoog scoren. Creëer daarom verse, originele content rond uw SEO zoekwoorden. Probeer een onderwerp vanuit een andere hoek te benaderen en bied waardevolle inzichten, die niet aanwezig zijn in vergelijkbare stukken op internet.

SEO Google, Backlinks

6. Niet genoeg backlinks

Backlinks zijn een signaal van kwaliteit en zijn een van de belangrijkste SEO Google optimalisatie factoren in de rangschikking van zoekmachines. Als uw website niet veel backlinks heeft, duidt dit op een gebrek aan autoriteit. Met een lagere pagina autoriteit en domein autoriteit is het moeilijker om te verschijnen in de resultaten van Google.

Het verkrijgen van hoogwaardige backlinks kan even duren, vooral als uw site nieuw is. De eerste stap, die u moet nemen om backlinks te verdienen, is het maken van hoogwaardige content. Als u geen webpagina’s heeft die de moeite waard zijn om naar te linken, wordt het verdienen van backlinks zelfs nog uitdagender. Nadat u verschillende hoogwaardige webpagina’s heeft gemaakt, kunt u contact opnemen met gezaghebbende websites in uw branche en hen vragen om terug te linken naar uw website.

Linkbuilding outreach

Hoe u uw outreach ook uitvoert, wij raden u aan om u te concentreren op wederkerigheid, wanneer u probeert backlinks te krijgen. Mensen zullen eerder naar u linken, als u er wat waarde voor teruggeeft. Dit kan in de vorm zijn, dat u naar hen terug linkt of aanbiedt om gratis een gastblog op hun site te schrijven.

Linkbuilding Den Haag

Heeft u een Linkbuilding bureau uit Den Haag nodig? Schakel dan Connect your World in via info@connectyourworld.nl

7. U proberen te scoren op zeer concurrerende zoekwoorden

Afhankelijk van uw branche, kunnen de SEO zoekwoorden, waarvoor u probeert te rangschikken zeer concurrerend zijn. Dit maakt het natuurlijk moeilijker voor uw website om voor deze termen te verschijnen. Als u niet scoort voor deze zoekwoorden, kan dit worden toegeschreven aan de branche waarin u zich bevindt, in plaats van aan een probleem met uw website. U moet controleren of dit het geval is. Het kan ook een gebrek zijn aan zichtbaarheid en niet het resultaat van een dieper probleem.

SEO check

Controleer het gedeelte Dekking in Google Search Console of voer een site-zoekopdracht uit in Google met de naam van uw website om te zien of uw website überhaupt in de index is opgenomen. Zodra u bevestigt, dat uw site in feite in Google staat, weet u dat het probleem is, dat u niet op bepaalde zoekwoorden scoort, in plaats van een volledig gebrek aan zichtbaarheid.

SEO zoekmachineoptimalisatie verbeteren

In deze situatie moet u eraan werken om uw positie te verbeteren om bovenaan Google te verschijnen voor de zoekwoorden, die u target. Dit betekent, dat u doorgaat met het maken van nuttige content. Vervolgens uw domeinautoriteit vergroot door middel van hoogwaardige backlinks en ervoor zorgt, dat alle technische factoren van uw website in orde zijn. Als u dit doet, zou u uw ranglijst in de loop van de tijd moeten zien verbeteren. Terwijl u wacht tot uw site een rangschikking heeft voor meer concurrerende zoekwoorden, kunt u overwegen om u te richten op een aantal andere zoekwoorden met een lagere moeilijkheidsgraad om uw website een impuls te geven.

SEO Google Zoekwoordenonderzoek

Gebruik uw favoriete hulpprogramma voor zoekwoordonderzoek om longtail keywords te vinden, die minder concurrerend zijn en maak content en pagina’s om die te targeten. U kunt deze pagina’s sneller rangschikken. Hoewel het verkeer, dat u mogelijk ontvangt, lager kan zijn dan dat wordt geboden door uw primaire zoekwoordtargets, helpt het door bezoekers naar uw webpagina’s te halen om de autoriteit van uw site te vergroten, waardoor u sneller kunt scoren op uw primaire zoekwoorden.

8. Uw website snelheid is te traag

In het streven van Google om gebruikers de best mogelijke ervaring te bieden, houdt het bij het indexeren en rangschikken van websites rekening met veel verschillende technische factoren. De belangrijkste technische factor, die ze zullen evalueren, is de snelheid van uw website. Langzaam ladende pagina’s leiden tot een slechte gebruikerservaring en hebben als gevolg daarvan invloed op of uw site zichtbaar is op Google.

‘Mobile SEO first in SEO Google’

De prestaties van uw mobiele website krijgen voorrang op de desktopversie, aangezien Google een ‘mobile-first indexing’ volgt bij het crawlen, indexeren en rangschikken van pagina’s. Dit betekent, dat uw mobiele site als uitgangspunt dient bij het evalueren van de kwaliteit van uw site. Over het algemeen zorgt een traag ladende site er niet voor, dat uw hele site afwezig is op Google, maar het kan wel invloed hebben op individuele pagina’s, die hoog scoren voor concurrerende zoekwoorden. De meest voorkomende oorzaken van traag ladende pagina’s zijn JavaScript-problemen, grote afbeeldingen en een gebrek aan serverbronnen.

Pagespeed testen

Er zijn tal van SEO tools, die u kunt gebruiken om de laadsnelheid van uw website te testen. Als uw website voldoende gegevens heeft, kunt u het ‘Core Web Vitals Report, van Google Search Console gebruiken om de prestaties van uw webpagina’s te meten. URL’s worden opgedeeld in drie categorieën op basis van hun laadsnelheid: “Snel”, “Matig” en “Langzaam”. U kunt inzoomen op de details van elke pagina om een ​​beter idee te krijgen van de oorzaak van enige vertraging in de prestaties.

Google pagespeed insights

Naast Search Console zijn er ook een aantal gratis testtools voor websitesnelheid op internet, waaronder Google’s Pagespeed Insights en Pingdom’s Website Speed ​​Test. Zorg ervoor, dat u uw pagina’s in het cachegeheugen plaatst en een CDN gebruikt. Hiermee kunt u opgeslagen versies van de statische elementen van uw website aanbieden. Door dit te doen, vermindert u het aantal verzoeken, dat de browser van de gebruiker terug moet sturen naar uw server, waardoor uiteindelijk de laadtijd van de pagina wordt versneld.

9. Uw website heeft technische problemen

Als uw website regelmatig technische problemen ondervindt, kan het voor uw website moeilijk zijn om op Google te verschijnen. Problemen zoals servercrashes, DNS-problemen en HTTP-fouten hebben niet alleen invloed op de gebruikerservaring, maar verhinderen ook dat Google uw site kan crawlen en indexeren. Een ander veel voorkomend technisch probleem is het intensieve gebruik van JavaScript op een site. JavaScript kan moeilijk te doorzoeken zijn voor zoekmachines. Dit kan leiden tot problemen met het vinden en indexeren van uw pagina’s door Google.

Javascript

Dit is een typisch probleem, als uw navigatie elementen in JavaScript zijn. Als uw website bijvoorbeeld een megamenu in JavaScript gebruikt, zal Google problemen hebben met het crawlen van de backlinks naar de diepere pagina’s in het menu. Dit kan leiden tot verminderde zichtbaarheid voor veel van uw webpagina’s. Voer een uitgebreide technische SEO audit uit voor uw website. Dit geeft u details over alle verschillende technische problemen, die uw website kan ondervinden. U kunt het aantal technische problemen, dat u ondervindt tot een minimum beperken door een hoogwaardige webhost te gebruiken. Als u dit doet, zorgt u ervoor, dat u geen serverproblemen tegenkomt. Probeer waar mogelijk de hoeveelheid JavaScript op uw site te minimaliseren. U gebruikt de fetch and render-tool op Google Search Console om te zien welke JavaScript elementen problemen veroorzaken.

10. Uw website is gehackt en verwijderd van Google

Als uw website wordt gehackt, kan dit uw weergave in de zoekresultaten van Google beïnvloeden. De site kan op de zwarte lijst worden gezet en volledig uit de index worden verwijderd, of Google kan ervoor kiezen om een ​​bericht toe te voegen aan de resultaten, die uw site rangschikt omdat ze zegt “Deze site is mogelijk gehackt”. Met het laatste kan uw site nog steeds op Google staan, maar de kans dat bezoekers doorklikken naar de pagina is klein.

SEO Google – Beveiligingsproblemen

U kunt via uw Search Console account controleren of een hack de positie van uw website in Google beïnvloedt. Ga naar het gedeelte “Beveiligingsproblemen” en kijk of er URL’s worden vermeld. Als één van uw pagina’s problemen heeft, geeft Google meer informatie over wat het probleem is. U kunt dan werken aan het oplossen van de problemen om uw site weer op orde te krijgen. Nadat u uw website heeft opgeschoond, kunt u een beoordeling van Google aanvragen in het gedeelte Beveiligings-problemen. Zodra ze hebben geverifieerd, dat uw site is hersteld, zullen ze de waarschuwing uit de lijst van uw website verwijderen. Zorg ervoor, dat uw site in de toekomst veilig blijft. Gebruikers krijgen slechts één beoordelingsverzoek per 30 dagen. Dus als uw site vaak wordt gehackt of geïnjecteerd met malware, beperkt u uw kansen om verkeer van Google te krijgen aanzienlijk.

Hoe u uw website op Google kunt krijgen

Als u moeite heeft om uw site überhaupt op Google te laten verschijnen, of als u problemen ondervindt bij het behalen van de gewenste ranglijst, zijn hier enkele maatregelen, die u kunt nemen om de zichtbaarheid van uw zoekmachine te verbeteren:

1. SEO Google Index – Google Search Console instellen

De eerste stap om uw site op Google te laten verschijnen, is door uw Google Search Console account in te stellen. Het platform zal dienen als een hub voor het volgen van uw prestaties in de zoekmachine en biedt u ook handige tools om actie te ondernemen, wanneer dat nodig is.

SEO Google, XML sitemap
SEO Google, XML sitemap

2. Meld uw XML sitemap aan in de index, voordat u met SEO begint

Nadat u uw Search Console account heeft ingesteld, wilt u de sitemap voor uw website indienen. Dit bestand laat Google weten, dat uw website bestaat en geeft een lijst met alle URL’s, die u wilt laten crawlen en indexeren. Nadat u uw sitemap heeft verzonden, voegt Google uw site toe aan een wachtrij met te crawlen sites. Als de sitemap XML is geregistreerd in de index, weet hij ook, waar hij heen moet voor toekomstige crawls. Het crawlen van Google gebeurt dan regelmatig op basis van hoe vaak u uw content op Google plaatst en bijwerkt.

3. SEO Google index – Gebruik de URL inspectietool

Met de URL inspectietool in Search Console kunt u de status van elke individuele URL evalueren in de index. Wanneer u een URL in het veld typt, wordt u naar een pagina geleid met alle indexgegevens van Google voor die URL. U zult zien of het momenteel op Google staat of de pagina mobielvriendelijk is en wanneer de laatste crawl was. Als de pagina niet op Google staat, of als u de pagina heeft bijgewerkt, kunt u op de knop “Indexering aanvragen” klikken om Google uw site opnieuw te laten crawlen. Het scant snel de pagina, om te zien of deze in aanmerking komt. Als dit het geval is, voegt Google het toe aan een wachtrij om te crawlen en te indexeren voor de SEO index.

4. Technische SEO audit uitvoeren

Het uitvoeren van een grondige SEO Audit is de meest effectieve manier om een ​​diagnose te stellen van technische problemen, die een negatieve invloed kunnen hebben op de positie van uw website in de zoekmachines. Enkele van de belangrijkste SEO factoren, die moeten worden onderzocht tijdens een technische SEO audit zijn:

  • HTTPS-statuscodes
  • Laadtijden van de site
  • Sitemapstatus
  • Duplicated content
  • Problemen met metadata
  • Gebroken links
  • Crawling fouten

5. Unieke content creëren

Zonder hoogwaardige en unieke engaging content is er voor SEO Google niet veel reden om uw website goed te rangschikken. Goede content is ook essentieel om waarde te bieden aan uw publiek en om de autoriteit van uw merk te vestigen. Maak originele stukken, die zijn gericht op uw kern zoekwoorden. Kijk naar pagina’s, die momenteel hoog scoren voor die zinnen en kijk naar uw eigen unieke kijk op het onderwerp. U moet ook controleren of uw website geen fouten bevat met duplicated content, wat kan leiden tot een boete van Google. Dit is meestal een onderdeel van een SEO Google Audit.

Backlinks zijn cruciaal voor hoge posities, vooral voor concurrerende zoekwoorden. Als u uw site begint te vullen met content van hoge kwaliteit, kunt u een linkbuilding campagne starten, waarbij u contact opneemt met andere website eigenaren om hen te vragen terug te linken naar uw website. Blijf bij websites met een hoge domein autoriteit, aangezien backlinks van deze websites het meest effectief zijn bij het verbeteren van de positie van uw website in Google.

SEO Google – Lessons learned

Er zijn een aantal redenen, waarom uw website mogelijk niet wordt weergegeven op Google. Om te beginnen kan het zijn, dat uw website nieuw is en Google deze nog niet heeft kunnen vinden. Het kan ook zijn, dat u Google op de een of andere manier blokkeert, door de crawlers te blokkeren of door uw pagina’s te taggen als “no index”. Als geen van deze verantwoordelijk is, heeft u waarschijnlijk een aspect van uw website, dat moet worden verbeterd. Het kan een technische fout zijn, zoals trage laadtijden of servercrashes. Of het kan een gebrek zijn aan originele content en hoogwaardige backlinks. In zeldzame gevallen kunt u zelfs door Google worden bestraft. De beste manier om ervoor te zorgen, dat uw site op Google wordt weergegeven, is door de volgende zaken uit te voeren:

  • Maak een Google Search Console account aan
  • Dien uw sitemap in
  • Creëer unieke content
  • Verkrijg backlinks van hoge kwaliteit
  • Voer regelmatig een technische SEO audit uit

SEO Google

Door deze stappen te volgen, kunt u proactief beheren en volgen hoe uw website qua SEO presteert op Google. Zo nodig, bent u in staat om snel de nodige wijzigingen aan te brengen.

SEO en Content Marketing Blogs van Connect your World

SEO specialist Den Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van Connect your World, een SEO en Content Marketing bureau in Den Haag. Hij is een ervaren freelance SEO specialist en Content Marketeer.

Online marketeer inhuren

Bij Connect your World kunt u ook een online marketeer inhuren in de volgende regio’s:

Heeft u een vraag over SEO en Google? Of wilt u ons als SEO specialist inhuren en bovenaan in Google komen? Neem dan contact op via onderstaande button.

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl

SEO Tools

Op deze website staat ook een lijst met veelal free SEO tools. Hiermee kunt u alvast een start maken met de SEO optimalisatie van uw website in Google.

connectyourworld

Herman Geertsema is een zeer ervaren freelance SEO specialist met meer dan 10 jaar ervaring. Daarnaast is hij al meer dan 20 jaar werkzaam als content marketeer. Om zich verder te specialiseren heeft hij een HBO opleiding Internetmanagement en Webdesign succesvol afgerond. In online projecten kan Herman ook de rol van projectmanager/scrummaster op zich nemen, aangezien hij Scrum gecertificeerd is. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Inmiddels bestaat Connect your World ruim 5 jaar waarin hij (MKB) bedrijven helpt met het verbeteren van hun online zichtbaarheid om zo een hogere omzet en meer winst te behalen. Naast zijn uitgebreide kennis van On en Off Page SEO, Technische SEO, lokale SEO en het schrijven van webteksten is Herman ook een strategisch sparringpartner. Bij Connect your World houden wij van ambitieuze doelstellingen. Bent u na 6 maanden niet tevreden dan krijgt u 300 Euro retour. Connect your World houdt niet van het ‘uurtje factuurtje’ principe. Klanten noemen ons betrouwbaar en goed bereikbaar. We zijn inmiddels groot geworden door klein te blijven. Kijk voor meer informatie op https://connectyourworld.nl of neem contact op via info@connectyourworld.nl of tel 06-41226543 Met vriendelijke groet, Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.