Last Updated on 13 juni 2024 by connectyourworld
In 2024 draait alles nog steeds om relevante en actuele goede Content in SEO. Als u uw Online Content Marketing wilt verbeteren en een echte ROI wilt zien, moet u voorbeelden uit de praktijk gebruiken, die hen echt ten goede komen. SEO Content, die hoog scoort, die verkeer en leads genereert. Goede content, die in de eerste plaats altijd op de gebruiker gericht is. Dit is de reden, waarom de tips voor SEO content van vandaag in 2024 allemaal verwijzen naar u de lezer. Omdat, wanneer u op de juiste manier voor de juiste mensen schrijft, uw content naar een hoger level gaat.
Geschatte leestijd: 15 minuten
Met andere woorden: wees relevant en persoonlijk. Geef antwoord op de vraag, `Welk probleem lost u op voor de lezer?’ Overweeg het volgende om aansluiting te vinden bij uw (potentiële) gebruikersgroep:
Demografische gegevens bepalen hoe iemand communiceert. Ze geven u ook aanwijzingen over de interesses en dagelijkse routine van uw publiek. Gebruik deze informatie om op persoonlijk niveau met hen in verband te staan. Als u bijvoorbeeld over financiën schrijft, kijk dan naar de functietitel van uw gebruiker. Een hogere functie is meer geneigd om vakjargon te gebruiken dan een instapfunctie.
Analyseer aan welk content format uw publiek de voorkeur geeft: sociale media, blogs schrijven, infographics laten maken enz. Bekijk uw gegevens en noteer uw meest populaire content.
Hoewel het nodig is om met uw lezers om te gaan, moet u ook zichzelf zijn. Pas uw eigen taal toe op de content strategie van uw website. Implementeer uw waarden in al uw web content en gebruik persoonlijke ervaringen en humor. Uw lezers willen u ook leren kennen.
Het Google algoritme ontwikkelt zich elk jaar een stukje verder. Google probeert steeds beter te begrijpen, waar iemand naar op zoek is bij het intikken van een bepaalde zoekopdracht in de zoekmachine. Ze slagen er steeds beter om de zoekintentie van de gebruiker te begrijpen. Een uitgebreide zoekwoorden analyse is daarom super belangrijk.
SEO – search intent, ook wel zoekintentie of gebruikersintentie genoemd in de context van zoekmachineoptimalisatie (SEO), verwijst naar het primaire doel of doel achter de online zoekopdracht van een gebruiker. Het begrijpen van de zoekintentie is cruciaal voor SEO-professionals en website-eigenaren, omdat het hen helpt content te creëren en hun websites te optimaliseren om gebruikers de meest relevante informatie of oplossingen te bieden op basis van wat ze zoeken.
NB: Do you prefer to read in English? Surf to a step by step content optimization guide.
Uw SEO content zal niet de juiste mensen bereiken, als u deze niet kunt optimaliseren met doelgerichte SEO zoekwoorden.
Dit zijn sleutelbegrippen en -zinnen waarvoor uw doelgroep niche actief zoekt. Om deze te vinden, moet u eerst begrijpen, wie uw doelgroep segmenten zijn. Welke informatie hebben ze nodig? Waarom hebben ze die informatie nodig? Welke Google zoekwoorden en longtail keywords ze gebruiken om de juiste content te vinden? Dit lijkt misschien veel, maar het is echt niet veel als u het opsplitst in een paar activiteiten:
Publieksonderzoek: identificeer het type publiek, dat volgens u wil / nodig heeft wat u aanbiedt. Zoek dan waar ze online samenkomen en spreek met hen. Bekijk ze en bereken hun persoonlijke gewoonten, voorkeuren, demografische gegevens en statistieken.
Zoekwoordonderzoek: vind relevante, winstgevende Google zoekwoorden die betrekking hebben op uw expertise, uw producten / diensten en de zoekintentie van uw publiek.
Thema onderzoek: bedenk content thema’s op basis van de doelgerichte zoekwoorden, die u heeft ontdekt en wat uw publiek wil leren of weten.
Het is altijd slim om een verscheidenheid aan content beschikbaar te hebben voor uw doelgroep. Door de diversiteit aan content kunt u een beroep doen op verschillende segmenten van uw doelgroep. Hier zijn enkele soorten SEO content, die u zou kunnen gebruiken op uw website:
Deze lijst is niet uitputtend, omdat er tal van andere soorten content zijn. U kunt ook veel van de bovenstaande content types combineren.
SEO content heeft een aantal dingen, die ervoor zorgen, dat deze content naar de top van de SERP’s schiet. Deze content is namelijk ongelooflijk leesbaar. Wanneer uw doelgroep op uw link klikt, zorgt elk afzonderlijk element op de pagina ervoor, dat ze blijven en het lezen. En wanneer ze blijven en lezen, gaat uw pagina er geweldig uitzien voor Google. Het geeft aan: “Hé, deze pagina is relevant voor de zoekopdracht!
De gebruiker heeft de informatie gevonden waar ze naar op zoek was! Dat signaal wordt ‘dwell-tijd’ of ‘time on site’ genoemd of, de hoeveelheid tijd, die verstrijkt tussen het moment waarop u op een zoekresultaat klikt en het punt waarop u terugkeert naar de resultatenpagina.
Leesbaarheid draagt bij aan langere verblijftijden. Met de volgende aandachtspunten krijgt u leesbare SEO content:
U moet op een begrijpelijke manier alle soorten informatie overbrengen aan uw doelgroep. En als uw content begrijpelijk is voor meer mensen, zullen meer mensen langer blijven. Dit is namelijk zeer gunstig voor uw SEO rankings en voor dat u het weet, staat u bovenaan in Google. Content en SEO zijn dus sterk met elkaar verbonden. Zonder goede engaging content komt u nergens met SEO.
Een grote SEO optimalisatie trend voor 2024 is het creëren van content, die dieper en verder in een onderwerp gaat. Dit werkt voor hogere SEO rankings omdat, volgens de digitale marketeer Eric Enge, Google “haar focus” op de kwaliteit van de content intensiveert. Dus, hoe gaat u aan de slag om diepgaandere content te maken?
Een eenvoudige manier om uw SEO content te verbeteren in 2024 is het verbeteren van de website snelheid. Help uw pagina’s en SEO content volledig te laden en sneller weer te geven. Hoe langzamer uw website snelheid, hoe ongeduldiger uw gebruikers. Volgens een BBC News-rapport wacht de helft van de kopers niet langer dan 3 seconden om een winkelpagina te laden.
Volgens onderzoek van Skyword genieten artikelen met relevante afbeeldingen 94 procent meer weergaven, dan artikelen zonder website afbeeldingen. Dat komt omdat we letterlijk geprogrammeerd zijn om beelden op te merken en erop te reageren. De impact van het invoegen van goed ontworpen, hoogwaardige afbeeldingen in uw content is echter veel groter dan, dat u een paar willekeurige, overmatig gebruikte stockfoto’s invoert. Uw content zal er meer samenhangend, professioneel en gezaghebbend uitzien met de juiste afbeeldingen, dus het is een goed idee om hier in te investeren voor betere SEO optimalisatie.
Tegenwoordig maakt internet het voor bijna elke “expert” gemakkelijk om bizarre claims te maken zonder ondersteunende gegevens. Dat betekent, dat degenen die wel ondersteunende feiten, bronnen en gegevens in hun content leveren, zich gemakkelijk ten goede zullen onderscheiden.
De sleutel voor betrouwbare SEO content is: onderzoek!
Uitgelichte fragmenten krijgen de laatste tijd veel aandacht in de SERP’s. Deze kleine informatieblokken worden mogelijk weergegeven op een resultatenpagina, wanneer een gebruiker een vraag stelt, volgens Google. Zoals u ziet, krijgen aanbevolen fragmenten de eerste plaats bovenaan de pagina. Bovenaan Google is een zeer gewilde plek om te zijn. Dat komt omdat de aanbevolen fragmenten feitelijk het verkeer van de nummer 1-plek stelen, volgens een studie van Ahrefs. Om de kans te vergroten, dat uw content wordt ‘afgeknipt’ voor een aanbevolen fragment, zijn er een paar tactieken die u kunt proberen:
Wees de SEO expert of specialist in welke branche dan ook. Tegenwoordig hecht Google meer dan ooit waarde aan autoriteit. Het auteurschap van de content kan cruciaal zijn. Reputatie is belangrijk. Volgens de recent bijgewerkte richtlijnen voor de evaluatie van zoekkwaliteit van Google dragen de maker van de content en de geschiedenis van die persoon bij aan de kwaliteit van een pagina.
Hiertoe zijn het toevoegen van een ‘Over mij of Over ons pagina‘ op uw website en de biografie pagina’s van uw auteur essentieel voor reputatie opbouw. Vergeet niet bio´s te maken voor al uw mogelijkheden voor bloggen bij uw gasten.
Origineel onderzoek fungeert als een enorme magneet voor SEO-content. Wanneer u nieuwe statistieken, studies, informatie of onderzoeksresultaten integreert in uw stukken, creëert u talloze mogelijkheden voor anderen om ernaar te linken en uw bevindingen te citeren. Het spreekt bijna voor zich dat onderzoek een krachtige manier is om de SEO-prestaties van uw content te versterken. Denk bijvoorbeeld aan het uitvoeren van een casestudy die gebaseerd is op het succes of de mislukkingen van uw merk, want beide bieden waardevolle leermomenten. Verdiep u in uw branche en deel de resultaten van uw onderzoek. Analyseer uw eigen gegevens en statistieken en deel de inzichten die u daaruit heeft verkregen.
Goede Content creëren en SEO optimalisatie inspanningen moeten u helpen deze mijlpalen te bereiken. Neem de tijd om bruikbare doelen te stellen en maak een strategie voor hoe uw content u kan helpen deze te bereiken. Als u bijvoorbeeld uw Webinars wilt pushen om het belangrijkste aantrekkingspunt voor uw publiek te worden, moet u de woordenschat en de headline, die eraan is gekoppeld optimaliseren om klanten aan te trekken en te behouden. U kunt vervolgens bijhouden hoe succesvol uw content inspanningen zijn met behulp van site search analytics, die gerelateerd is aan uw Webinar. Dus een conversie bereiken doet u op twee manieren
Wat ziet er beter uit?
“Meld u nu aan” of “Download uw gratis gids”?
De eerste optie is generiek. Lezers vragen zich misschien af waarvoor ze zich aanmelden. Maar de tweede optie vertelt hen wat ze downloaden, en ze weten dat het gratis is. Vraag uzelf af wat uw publiek ten goede komt van uw Call To Action CTA en gebruik deze in uw exemplaar.
Algemene call-to-actions, zoals delen op sociale media en opmerkingen, kunnen voor alle SEO content worden gebruikt. Een specifieke call to action moeten echter betrekking hebben op uw artikel. Een voorbeeld van een specifieke call to action CTA is het aanmelden voor uw online cursus. Wat de volgende stap ook is, maak het persoonlijk en herkenbaar voor uw lezers. U moet ook uw Call to action’s analyseren om ze te optimaliseren. U kunt dit doen met analyses en A/B testen.
Grootte maakt uit. Veel onderzoeken en enquêtes tonen aan, dat langere berichten beter presteren in zoeken, sociaal (ze zijn meer deelbaar, sympathiek) maar ook in verschillende publicatieplatforms, zoals LinkedIn posts of buzzfeed. Veel mensen vragen, hoe langer hoe beter, maar hoe lang moet een blog zijn? Het eenvoudigste antwoord is om op Google naar vergelijkbare artikelen te zoeken en het aantal woorden te tellen van elk blogbericht, dat op de eerste pagina van Google wordt weergegeven. Dit is misschien geen wetenschappelijke manier om de ideale woordlengte voor uw onderwerp te vinden, maar het is een gemakkelijke manier om erachter te komen wat Google wil. Bereken het gemiddelde aantal woorden en maak uw artikel langer en inzichtelijker. Doe dit wel op voorwaarde, dat dit logisch is en dat u iets meer te vertellen heeft dat echt waarde toevoegt aan de content, die er al is.
Het maken van content voor SEO kan arbeidsintensief zijn. Daarom is het essentieel om een SEO en Content Marketing Strategie te hebben voor wanneer en hoe u de content gaat maken. Met een redactiekalender kunt u een tijdlijn voor het maken van content ontwikkelen en een locatie hebben voor het opslaan en organiseren van uw content. U kunt van tevoren SEO content plannen en zelfs voorafgaand onderzoek doen naar relevante trefwoorden en zinsneden, die u in uw schrijven kunt opnemen. Hier zijn een paar tips om aan de slag te gaan:
Het is mogelijk dat uw schrijfvaardigheden niet optimaal zijn. Zoals Socrates ooit stelde: “Ware wijsheid is beseffen dat je niet alles weet.” Het schrijven van teksten voor websites is een specialistisch vakgebied met zijn eigen regels en conventies. Bovendien heeft de auteur een levenslange toewijding aan boeken, communicatie en schrijven. Het is algemeen bekend dat oefening de kunst verfijnt en uw taalvaardigheid verbetert. Daarom is het verstandig om een SEO-tekstschrijver in te huren die voor u SEO-webteksten kan creëren.
Herman Geertsema is een freelance SEO specialist en SEO tekstschrijver uit Den Haag. Verder is hij de eigenaar van Connect your World, een SEO bureau in Den Haag. Herman is een ervaren SEO tekstschrijver en SEO consultant.
Online Marketing Bureau Connect your World voert opdrachten uit in de hele Randstad, namelijk in de volgende regio’s:
Wilt u een SEO tekstschrijver of SEO expert inhuren om lokale SEO fouten te voorkomen? Of heeft u gewoon een vraag? Bel of e-mail ons. We starten met een gratis SEO scan.
Met deze Content Marketing checklist maakt u een goede website met hoge SEO rankings en kunt u uitstekende SEO content schrijven.