Last Updated on 8 september 2024 by connectyourworld
Goede content schrijven is niet eenvoudig. Er is namelijk al zoveel content over elk onderwerp. Er zijn bijvoorbeeld miljarden websites met miljarden misschien zelfs wel biljarden blogs en artikelen. De concurrentie in elke branche is vaak moordend, waardoor het moeilijk opvallen is. Daarom is de noodzaak groot om echt goede content te maken. Het liefst moet content iets toe voegen aan de al bestaande content. Helemaal ideaal zou zijn, als u het probleem van de lezer kunt oplossen. Maar hoe doet u dat? In het nu volgende lijstje geven we u de meest cruciale content marketing tips voor het schrijven van super goede content.
Relevante content maken, doet u zo.
Het begin is eigenlijk simpel! Kijk in Google, wat er al over een bepaald onderwerp is geschreven. Zijn er deelonderwerpen nog niet aan bod gekomen? Mist u een bepaalde invalshoek? Als het onderwerp ja is, heeft u het volgende onderwerp om een stuk content over te schrijven.
Bezoek de websites Answer the public of Quora. Op deze websites kunt u onderzoek doen naar, wat voor vragen mensen aan Google vragen. Ook hebben diverse sociale media kanalen een functionaliteit zoals trending topic. Vergeet ook niet om Google Trends te bezoeken voor de meest recente trends van dit moment.
Met een zoekwoordenonderzoek achterhaalt u welke woorden mensen intikken als ze een zoekopdracht doen in Google. Daar komen vaak verrassende mogelijkheden uit naar voren. Dit kan u weer op nieuwe mogelijkheden brengen om goede content te schrijven.
De longtail zoekwoorden kunnen u ook weer op nieuwe ideeën brengen. Deze trefwoorden hebben misschien wat minder zoekvolume, maar passen vaak beter bij de zoekintentie van de gebruikers. Tik maar eens SEO in Google en daarnaast Hoe kom ik bovenaan in Google?
Vaak is ‘wat iets is’ niet zo relevant! U mogelijke klanten willen een oplossing voor een probleem, dat zij ervaren. Als ze zien, dat u de oplossing heeft, dan wekt dat vertrouwen. De kans is dan groot, dat ze uw product of dienst aanschaffen.
Dit verschil wordt nog wel eens vergeten. Online zijn mensen veel sneller afgeleid en onthouden ze ook minder goed waar een tekst over gaat. Zorg er daarom altijd voor, dat een webtekst er goed uit ziet en scanbaar is. Maak daarvoor gebruik van alinea’s met goede kopjes.
Super uitstekende content is aantrekkelijk om te lezen. Met tekst alleen redt u het daarom niet! Zorg daarom voor afbeeldingen van goede kwaliteit, die de inhoud versterken. Maak eens een infographic en voeg deze toe.
Door regelmatig goede content te publiceren bouwt u een goede band op met uw doelgroep en mogelijke klanten. Maak daarom mensen nieuwsgierig naar wat u te bieden heeft. Heel simpel, als ze steeds een stuk content van u voorbij zien komen, gaan ze u op een gegeven moment als expert zien.
Zorg ervoor, dat uw geschreven stuk goede content uitstekend vindbaar en zichtbaar is. Alleen dan kunt u een connectie maken met uw doelgroep. Zet daarom in op zoekmachinemarketing. Als u een grote lezersgroep voor uw content hebt ontwikkeld, is de kans groot, dat mensen gaan reageren op wat u geschreven heeft. Dit kan weer leiden tot nieuwe inzichten voor het volgende stuk goede content.
Herman Geertsema is eigenaar van Connect your World, een Contentmarketing Bureau in Den Haag en is het adres voor bedrijven in Den Haag, die nieuwe engaging content nodig hebben voor hun website. Hij heeft de afgelopen jaren succesvol projecten afgerond in de volgende regio’s:
Heeft u een content marketeer of een SEO specialist nodig? Of wilt u meer weten over On page SEO? Neem dan contact op via onderstaande button.
Goede content is waardevol en relevant voor uw doelgroep, afgestemd op hun behoeften en interesses. Het biedt nuttige informatie, oplost problemen of beantwoordt vragen op een manier die engageert en informeert. De inhoud moet goed gestructureerd en gemakkelijk leesbaar zijn, met een heldere boodschap en aantrekkelijk design. Het is ook geoptimaliseerd voor zoekmachines met relevante zoekwoorden zonder keyword stuffing. Tot slot, goede content wordt regelmatig bijgewerkt om relevant en actueel te blijven, en moedigt interactie of conversie aan.
Goede content trekt en behoudt bezoekers door waardevolle en relevante informatie te bieden, wat kan leiden tot hogere betrokkenheid en conversies. Het helpt ook bij het verbeteren van de zoekmachineoptimalisatie (SEO), waardoor uw website beter vindbaar wordt. Daarnaast bouwt het vertrouwen en autoriteit op bij uw doelgroep, wat de loyaliteit en merkwaarde vergroot.