• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com (Gratis SEO Scan)

Hoe ontwerp je Infographics voor Content Marketing

Hoe ontwerp je Infographics voor Content Marketing

Infographics voor Contentmarketing

Infographics zijn goud waard voor SEO

Infographics voor Contentmarketing zijn geweldig voor het creëren van nuttige , doelgroepgerichte content. Deze visuele content-stukken maken gelabelde content verleidelijk en gemakkelijk voor online gebruikers die op zoek zijn naar snelle antwoorden op hun vragen. Infographics behoren tot de top-vijf contentformats die worden gebruikt door B2B-marketeers in een contentmarketingstrategie. Studies tonen namelijk aan dat het menselijk brein beelden 60.000 keer sneller verwerkt. 

Wat is een infographic?

Bij infographics voor Contentmarketing zijn tekst en beeld één geïntegreerd geheel. Veel mensen zijn visueel ingesteld. Met infographics breng je de boodschap duidelijk en snel over. Vaak wordt er gebruik gemaakt van statistieken, instructies, grafieken en schema’s.Infographics voor Content Marketing

Waarom zijn infographics belangrijk?

Infographics zijn belangrijk voor het zo goed mogelijk overbrengen van informatie. Als u statistieken wilt delen, die een bepaalde campagne of product promoten, kan de impact verloren gaan als ze niet op de juiste manier worden gepubliceerd. Opvallende en esthetische infographics zijn een geweldige manier om de aandacht van potentiële klanten te trekken. Perfect voor degenen, die niet veel tijd hebben, een infographic kan complexe gegevens of informatie opsplitsen in licht verteerbare hapklare brokken. Infographics zijn een onmisbaar onderdeel van uw contentmarketingstrategie.

Infographics zijn een zeer goede manier om verhalen te ontvangen

Neem veel gegevens op in uw infographics zoals bijvoorbeeld grafieken of andere visuals. Goed onderbouwde feiten en cijfers verlenen autoriteit en geven uw lezer een tastbaar referentiepunt. Infographics zijn ook scanbaar, dus wanneer bezoekers snel informatie nodig hebben, is een infographic een perfecte oplossing. Infographics in uw Contentmarketingstrategie spreken ook Google aan. Zo erg zelfs, dat zoekopdrachten vaak infographics opleveren tussen de beste zoekresultaten.

Infographics ideaal voor visueel ingestelde mensen

De meeste mensen zijn behoorlijk visueel. Veel van de informatie, die naar de hersenen wordt gestuurd, is visueel en wordt sneller door de hersenen verwerkt dan tekst. Daarom kijken de meeste mensen liever naar een infographic om iets te leren dan een lang stuk tekst over hetzelfde onderwerp te lezen.

Bezoekers zien op een website niet alle tekst op een webpagina en niet alles wordt gelezen door bezoekers. In feite scannen de meeste bezoekers de webpagina op zoek naar specifieke informatie om aan hun vraag te voldoen en lezen ze niet de volledige berichten. Een infographic stelt bezoekers in staat om sneller door de content te bladeren, zoals eerder vermeld, en het gebruik van een infographic aan het einde van een bericht (wat logisch is omdat de lengte van infographics betekent dat bezoekers vaak niets anders lezen dan de afbeelding) moedigt bezoekers aan om scan tenminste langs het eerste scherm met tekst. Zorg ervoor, dat uw infographics uw logo en websitelink bevatten, zodat mensen die de infographic vinden die is gedeeld vanaf een andere website, de kwaliteit van uw werk kennen en uw expertise over het onderwerp herkennen.

Het is een betere manier om de dekking te maximaliseren

Uw bericht is slechts zo effectief als uw vermogen om te delen. En mensen delen graag infographics buiten hun gebruik door andere website-eigenaren. Bezoekers pinnen infographics op Pinterest, tweeten en retweeten ze op Twitter, en ze worden vaak gedeeld en / of geliked op Facebook. Door Infographics toe te voegen aan de Contentmarketingstrategie, krijgt u meer mogelijkheden om berichten viraal te laten gaan, waardoor uw merkbekendheid toeneemt en de reputatie verbetert.

Een handige infographic leidt verkeer naar uw website, omdat de shares en links meer gebruikers bereiken op basis van het deelgedrag. Investeren in infographics zorgt voor een organische boost van uw zoekmachine SEO rankings met al die backlinks en meer bezoeken aan uw website. Maak je geen zorgen, dat je geen zoekwoorden kunt gebruiken of links kunt insluiten in Infographics of andere SEO optimalisatie technieken kunt gebruiken omdat het afbeeldingen zijn. U vermijdt de meeste van deze problemen door een HTML-indeling voor infographics te gebruiken en insluitcodes te markeren om hun prestaties bij te houden wanneer ze worden gedeeld op andere websites of sociale media.

Infographics om je merkbekendheid te vergroten

U kunt Infographics gemakkelijk omzetten in presentaties, posters, brochures, folders en ander materiaal om uw merk te ondersteunen. Anderen zullen uw infographics ook offline delen. Het herhalen van de Infographic in Contentmarketing op verschillende platforms verbetert zelfs uw merk door herhaling. Omdat Infographics uw logo bevatten en voldoen aan uw visuele identiteit, ondersteunen ze altijd en overal uw marketingcampagnes en communiceren ze uw merkidentiteit. Infographics zijn een geweldige manier om de merkbekendheid te vergroten, omdat ze er zoveel op zoveel verschillende manieren bereiken.

Met infographics presenteer je content op een aantrekkelijke manier

Infographics werken inderdaad goed om content op een aantrekkelijke manier te presenteren. Maar hoe creëer je een infographic waar je doelgroep van houdt? In deze bijdrage ga ik in op een aantal manieren om mooie, resultaatgerichte infographics te maken.

1. Kies een onderwerp

Een Infographic verschilt van een blogpost en dat moet u onthouden bij het bepalen van een relevant onderwerp. Het visuele content format is een weergave van feiten en statistieken. Daarvoor heeft u een onderwerp nodig dat gemakkelijk in kleine delen kan worden opgesplitst. Een opiniestuk kan je bijvoorbeeld niet omzetten in een infographic. Denk aan een eenvoudige grondregel: analyseer of het onderwerp kan worden verklaard met behulp van korte, makkelijk verteerbare stukjes content. Zo ja, dan bent u op de goede weg.

Hier zijn enkele tips om een ​​aantal interessante onderwerpen te vinden:

  1. Blader door de infographic ontwerpen van concurrerende bedrijven. Op Pinterest staan bijvoorbeeld duizenden infographics. Let wel op daar zitten vele goede exemplaren tussen maar ook slechte.
  2. Brainstorm binnen het team en maak daar een mindmap van.
  3. Zorg dat je onderwerp een hoog share gehalte heeft.
  4. Gebruik tools als Google Trends & Buzzsumo om populaire onderzoeksitems en nieuwsitems te achterhalen.
  5. Kies een infographic type:
    • Een tijdlijn
    • Een handleiding
    • Een vergelijking
    • Een assortiment van grafieken
    • Een processtroomschema

Zorg ervoor, dat uw infographic een probleem oplost. Doe een snel zoekwoordonderzoek om inzicht te krijgen in de veel voorkomende uitdagingen waarmee uw doelgroep wordt geconfronteerd.

2. Gegevens verzamelen

U moet onderzoek doen naar het onderwerp om originele en betrouwbare gegevens te verzamelen.

  • Start door alle relevante links in een document te noteren.
  • Vervolgens moet u beginnen met het ophalen van aanwijzingen en trends van elk van deze links.
  • De infographic kan een combinatie zijn van feiten, statistieken en stappen. u kunt de grootte van elk element bepalen, afhankelijk van het onderwerp.
  • Bepaal bij het afronden welke feiten en statistieken er allemaal in de infographic passen.

Recycle uw bestaande content

Audit uw huidige content zoals bijvoorbeeld blogs, whitepapers, video’s en kijk welke de best presterende items zijn. Als er informatie is, die al relevant en interessant is voor het publiek, is een goede strategie om sommige van die content opnieuw te maken in een infographic indeling. Dit is een gemakkelijke en snelle manier om nuttige infographic content te maken, die waarschijnlijk aandacht en betrokkenheid krijgt.

3. Schrijf een creatieve Brief

Het is essentieel om de toon van het ontwerp in te stellen: kleuren, lettertypen, de verhaallijn (indien van toepassing) en de grafische weergave.Wat is de sfeer in de infographic? Wordt het goed, grappig of iets anders?

Een creatieve korte brief helpt de ontwerper om te beginnen met het visualiseren van het ontwerp. Dit gebeurt meestal door het maken van een wireframe.

  • Vergeet niet om het publiek te beschrijven in bijvoorbeeld persona’s
  • Voeg een paar referentie-infographics toe
  • Elke infographic moet een afhaalmenu bevatten – zeg het maar.
  • Neem uw merkrichtlijnen op voor het gebruik van de relevante lettertypen, kleuren en logo’s .

De opdracht geeft duidelijkheid over de doelen en doelstellingen van infographics voor Contentmarketing.

4. Ontwikkel een wireframe

Een wireframe helpt je om het ontwerp op papier te zetten en het te visualiseren. Het helpt het ontwerp in verschillende secties te verdelen . Zorg ervoor dat uw infographic wordt geleverd met een paar basiselementen:

  • Een kop en een introductie
  • Het hoofdgedeelte – inclusief subkopjes en de subsecties
  • De conclusie of een call-to-action
  • De citaten

Het wireframe helpt u de basis te leggen voordat u aan de slag gaat.

5. Werk aan het ontwerp

U kunt kiezen om te werken met een vooraf ontworpen infographic sjabloon of een aangepaste sjabloon te maken. Als de verhaallijn uniek is en ingewikkeld ontwerp vereist, dan is het beter om voor een aangepast ontwerp te gaan.

Het doel van een infographics voor Contentmarketing is om informatie te vereenvoudigen. Een overzichtelijke lay-out maakt het voor het publiek gemakkelijk om elk element te doorlopen – grafieken, diagrammen, tekst en afbeeldingen.

  • Zorg ervoor dat u het ontwerp in evenwicht houdt met kleuren, plaatsing van tekst en afbeeldingen.
  • Het is beter om de tekst minimaal te houden en het verhaal via visuals te vertellen.
  • Zorg ervoor dat de lettergrootte van de tekst groot genoeg is om comfortabel te kunnen lezen.
  • Je kunt tekens gebruiken om het ontwerp leven in te blazen en het aantrekkelijker te maken.
  • Vergeet niet om royale hoeveelheden witte ruimte weg te laten.
  • De ideale breedte van een infographic ligt tussen 600 en 800 pixels, terwijl de hoogte tussen 2000 en 5000 pixels ligt. De uiteindelijke grootte hangt af van de hoeveelheid content en grafische elementen.
  • Volg de nieuwste trends in grafisch ontwerp om uw ontwerp er eigentijds te laten uitzien.
  • Schrijf een krachtige kop om te beginnen.
  • Laat ruimte vrij voor citaten, aan het einde van de infographic.
  • Hou het simpel. Iedereen is visueel ingesteld. Als uw vrouw of kinderen de infographic niet begrijpen, dan begrijpt niemand hem.

Een goed uitziend, gebalanceerd en publiekgericht ontwerp gaat een lange weg in het ophalen van nieuwe volgers en evangelisten voor merk content.

6. Reik uit en promoot

De eerste stap naar het verspreiden van bewustzijn is het publiceren van de infographic op uw zakelijke blog. Voeg een alinea toe met tekst die het onderwerp introduceert en laat het publiek weten wat erin staat voor hen.

  • Optimaliseer de infographic post voor zoeken door de relevante metatags toe te voegen.
  • Geef een insluitcode aan het einde van de infographic zodat bezoekers deze gemakkelijk kunnen delen.
  • Deel de infographic post op uw sociale media-pagina’s en in uw nieuwsbrief.
  • Maak een outreach sjabloon om de infographic te delen met niche influencers en autoriteitswebsites.

Promotie speelt een cruciale rol in het genereren van verkeer en de engagement van de infographic.

7. Infographics voor Contentmarketing: goede en slechte voorbeelden

Vrijwel iedereen kan een infographic maken. Niet iedereen kan echter een kwalitatief goede en nuttige infographic maken. Voor een goede infographic zijn dit de voorwaarden:

  • De infographic heeft een simpel ontwerp. Het zorgt voor een duidelijk gevoel van orde en balans. Op deze wijze leest het gemakkelijk voor de ogen.
  • Het heeft een logische flow die gemakkelijk te volgen is. Het heeft een leesbare lettergrootte voor de tekst.
  • Het richt zich op de behoeften van de doelgroep. Het bombardeert of overweldigt lezers niet met onnodige of gegevens of informatie zonder waarde. Het moet juist waarde toevoegen.

    Een slechte infographic:
  • Een slechte infographic is niet gericht op een specifieke doelgroep.
  • Het ontbreekt aan voldoende en betrouwbare gegevens.
  • Het ontwerp is niet origineel en u vertrouwt op sjablonen en afbeeldingen die gratis online beschikbaar zijn.
  • Het ontbreekt aan een duidelijk marketingplan of strategie.
  • Het voegt willekeurige elementen samen, in één gebied van de infographic.
  • Het gebruikt een kleine letter, die te moeilijk te lezen is.
  • Het maakt gebruik van slechte grafische elementen, die afleiden en geen visuele flow of hiërarchie tot stand brengen.
infographic, Zoekwoordenonderzoek, Longtail keywords

8. Conclusie

Het doel van Infographics voor Contentmarketing is om het publiek te informeren en te entertainen – het visuele content-formaat helpt je beide. Infographics voor Contentmarketing brengen merk gerelateerde content tot leven en maken deze meer deelbaar. Het format verbetert de tijd op de site, haalt backlinks op en helpt bij het verbeteren van de zoekresultaten. Dus, bent u klaar om een ​​ontzagwekkende infographic voor uw bedrijf te maken?

Infographic voor Content Marketing tools

SEO & Content Marketing Blogs

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO optimalisatie specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Wij hebben bijvoorbeeld meerdere projecten op het gebied van SEO & Content marketing met succes afgerond in Leiden, Delft, Rijswijk & Zoetermeer. Voor meer informatie over SEO & Content Marketing kunt u ook een kijkje nemen op mijn Facebook account of mij volgen op Twitter. Heeft u een vraag over Infographics voor Content Marketing? Of wilt u mij inhuren als SEO specialist of Content Marketing expert? Bel of mail mij.

Content Marketing checklist

Lees deze Content Marketing checklist eens door en verbeter de vindbaarheid en zichtbaarheid van je website.

connectyourworld

Mijn naam is Herman Geertsema. Ik ben de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Wij voeren projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Hoe kom ik bovenaan in Google is een vraag die ik kan beantwoorden. Gespecialiseerd in lokale SEO, linkbuilding, content marketing & Google Ads.

Laat je bericht achter

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.