• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Google Bedrijfsprofiel Beheren [Handleiding]

Google Bedrijfsprofiel Beheren [Handleiding]

Last Updated on 5 maart 2024 by connectyourworld

Google Bedrijfsprofiel

1. Google Bedrijfsprofiel – Inleiding

Uw Google Bedrijfsprofiel beheren, is een SEO klus, die u gemakkelijk met onderstaande Google Bedrijfsprofiel Handleiding kunt oppakken. Het Google Bedrijfsprofiel is ontzettend belangrijk om uw lokale SEO te verbeteren. Besteed daarom voldoende aandacht aan het beheren van uw Google Bedrijfsprofiel. Met Google Bedrijfsprofiel heeft u de mogelijkheid om gratis te adverteren op Google. U kunt bijvoorbeeld bij het maken van Google Posts gratis aanbiedingen, nieuwe berichten, evenementen en producten toevoegen. Door het Google Bedrijfsprofiel goed in te vullen en te beheren, kunt u uw lokale vindbaarheid en zichtbaarheid van uw website sterk verbeteren.

Geschatte leestijd: 51 minuten

Ga direct naar:

2. Google Bedrijfsprofiel inzetten en de concurrentie voorbij

Uit recent onderzoek blijkt dat 64% van de consumenten Google Bedrijfsprofiel gebruikt om contactgegevens van een lokaal bedrijf te vinden.
Op Google Maps ontvangen bedrijven met foto’s 42% meer verzoeken voor een routebeschrijving.
70% van de klanten gaat naar een winkel op basis van informatie die ze online hebben gevonden.

Dit heeft als gevolg, dat er genoeg kansen zijn, om de beste plekken bovenaan in Google in te nemen. Op die manier verslaat u online de concurrentie.

3. Wat is Google Bedrijfsprofiel?

Wat is Google Bedrijfsprofiel?

Google Bedrijfsprofiel is een gratis tool van Google. Met Google Bedrijfsprofiel kunt u de lokale vindbaarheid van uw website sterk verbeteren door onder andere een verbinding met Google Search en Google Maps. U kunt bijvoorbeeld ook posts met aanbiedingen en relevante foto’s van uw bedrijf toevoegen. Het belangrijkste is echter, dat mensen u weten te vinden, als ze een bedrijf zoeken zoals dat van u. Daarom is het eerste, wat u moet doen, als u inlogt op uw Google Bedrijfsprofiel account, uw adresgegevens, contactgegevens, website URL en openingstijden invullen of updaten.

Hoe kan ik met Google Bedrijfsprofiel meer klanten bereiken?

Door middel van Google Bedrijfsprofiel kunt u klanten aantrekken. U kunt contact met hen hebben, wanneer ze op Google naar uw organisatie of bedrijf op bezoek zijn. Uw bedrijfsprofiel staat op ‘Google Zoeken’ en ‘Google Maps’. Hierdoor kunt u reageren op Google reviews, foto’s van uw bedrijf, producten en medewerkers. Daarnaast kunt u ook speciale aanbiedingen posten en bedrijfsgegevens van uw organisatie of bedrijf toevoegen en bewerken. Door het Google Bedrijfsprofiel professioneel te beheren, maakt uw bedrijf online een professionele indruk. De reden is, dat foto’s en informatie over uw bedrijf op een mooie manier worden gepresenteerd. Dat is een van de manieren om meer klanten te bereiken.

4. Google Bedrijfsprofiel – wat is er nieuw?

Met deze Google Bedrijfsprofiel Handleiding kunt in korte tijd een Google Bedrijfsprofiel aanvragen, installeren, instellen en beheren. Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe functies? Google Bedrijfsprofiel biedt daarvoor verschillende manieren aan, waarop u updates over product nieuws en aankondigingen kunt ontvangen. Abonneer u bijvoorbeeld via RSS op updates in de Google Bedrijfsprofiel Community. Volg de Twitter feed voor Google My Business. Of maak gebruik van de Facebook pagina van Google Bedrijfsprofiel.

Google Mijn Bedrijf, Local online marketing, Lokale SEO

Lokale SEO

Deze Google Bedrijfsprofiel Handleiding is bedoeld om u te helpen met uw lokale SEO. Lokale SEO wordt namelijk steeds belangrijker. Het biedt u de kans om uw lokale concurrenten voor te blijven. Het Google Bedrijfsprofiel is belangrijk om met lokale SEO de lokale klanten binnen te halen.


Lokale websitebezoekers worden vaak loyale klanten.


Google Bedrijfsprofiel belangrijk voor mobiel websiteverkeer

Door uw bedrijfsinformatie te verifiëren en actueel te houden, zorgt u er op deze wijze voor, dat klanten u kunnen vinden. Daarnaast hebben zij snel alle benodigde informatie over uw bedrijf gemakkelijk bij elkaar. Dit is met name belangrijk, omdat bij veel websites meer dan 80% van het websiteverkeer via de mobiel binnen komt. U kunt met nieuwe en bestaande klanten communiceren. Vervolgens kunt u ze relevante informatie aanbieden over uw bedrijf. Is deze Handleiding Google Bedrijfsprofiel niet voldoende? Surf dan onze ‘Contactpagina’ en bel of mail ons.

Google Bedrijfsprofiel en Lokale SEO

Het Google Bedrijfsprofiel is de belangrijkste lokale SEO ranking factor voor lokale zoekopdrachten in Google. Bij een lokale SEO zoekopdracht wordt er een ´locatie gebonden´ zoekwoord zoals bijvoorbeeld een plaats, stad, dorp, provincie of regio achter het relevante zoekwoord gezet. Deze Handleiding Google Bedrijfsprofiel helpt u om optimaal gebruik te maken van de gratis mogelijkheden, die Google u biedt om uw local online marketing verder te verbeteren.

Google Mijn Bedrijf, Lokale SEO

5. Hoe werkt het Google Bedrijfsprofiel?


Wanneer u naar een bedrijf in de buurt zoekt, rangschikt Google, Google Bedrijfsprofiel-vermeldingen op basis van relevantie, afstand en bekendheid:


  1. Relevantie is of het bedrijf of organisatie overeenkomt met de zoekopdracht. Dit wordt meestal aangegeven door het gebruik van overeenkomende SEO zoekwoorden en de keuze van de bedrijfscategorie voor de vermelding.
  2. Afstand is hoe dicht het bedrijf bij degene is, die een zoekopdracht intikt in Google. Nabijheid is relatief aan de dichtheid van de bedrijven. Als u op zoek bent naar een café, dan is alles binnen een blok dichtbij. Maar als je een antiekwinkel nodig hebt, dan is de hele stad relevant, aangezien antiekwinkels niet zo dichtbevolkt zijn als cafés. 
  3. Prominentie gaat over hoe bekend uw bedrijf is. Dit wordt bepaald door het aantal gebruikersrecensies, nieuwe foto’s, ingevulde Google Bedrijfsprofiel-info, Google Bedrijfsprofiel berichten en vele andere dingen.

Google Bedrijfsprofiel, Google Bedrijfsprofiel beheren

6. Google Bedrijfsprofiel: de voordelen

1. Local 3 pack

Ten eerste is het Google bedrijfsprofiel een manier om in het lokale 3-pack te komen, dat bovenaan de SERP’s verschijnt. Dit is een directe weg naar betere zichtbaarheid en meer klikken.

2. Entiteiten

Ten tweede wordt de via Google Bedrijfsprofiel verstrekte informatie beter verwerkt door Google, waardoor Google deze aan uw entiteit kan toewijzen. De op entiteiten gebaseerde aanpak heeft zijn efficiëntie in lokale SEO vele malen bewezen. Bovendien krijgt u mogelijk een kennispaneel van Google als de informatie voldoende is.

3. Nul positie

Vervolgens heeft Google onlangs veel bedrijfsspecifieke services ontwikkeld, die de zogenaamde nul-zoekpositie innemen en de meeste aandacht van de gebruikers trekken (dwz klikken). Bijvoorbeeld Google Travel en evenementen.

Google Bedrijfsprofiel, evenementen Den Haag

4. Uw bedrijfsinformatie beheren

U kunt via het Google Bedrijfsprofiel de informatie beheren, die Google gebruikers zien, wanneer ze zoeken naar uw bedrijf of naar uw producten en dienstverlening, die u aanbiedt. Als u uw bedrijfsinformatie met Google Bedrijfsprofiel verifieert, is de kans twee keer zo groot, dat consumenten uw bedrijf als ‘betrouwbaar’ aanmerken. Wanneer mensen uw bedrijf vinden op bijvoorbeeld ‘Google Maps’ en ‘Google Zoeken’, zorg er dan voor, dat ze toegang hebben tot relevante praktische informatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan uw openingstijden, website URL en uw adres- en contactgegevens.

5. Via Google Bedrijfsprofiel met klanten communiceren

Klanten kunnen een Google review achterlaten. Ze kunnen daarmee aangeven, hoe ze uw dienstverlening hebben ervaren. Lees deze reviews en reageer hierop. Plaats bijvoorbeeld foto’s, die een goede indruk geven, van waar uw bedrijf zich mee bezighoudt. Bedrijven, die foto’s aan hun vermelding toevoegen, ontvangen op deze manier 42% meer verzoeken voor een routebeschrijving op Google Maps. Daarnaast krijgen ze 35% meer klikken naar hun website, dan bedrijven die dit niet doen. Omdat het mobiele website verkeer zo sterk is gestegen, is het handig, dat de basisgegevens van een onderneming zoals adres- en contactgegevens snel en gemakkelijk via het Google Bedrijfsprofiel te vinden zijn.

6. Inzicht in uw online aanwezigheid en hoe u deze uitbreidt

Bij ‘Insights’ krijgt u meer overzicht over de manier, waarop klanten naar uw bedrijf hebben gezocht en waar ze vandaan komen. Daarnaast kunt u bijvoorbeeld ook zien hoeveel mensen uw bedrijf rechtstreeks hebben gebeld via het telefoonnummer. Dit wordt namelijk weergegeven in de lokale zoekresultaten in bijvoorbeeld ‘Google Zoeken’ en ‘Google Maps’. Wanneer u er klaar voor bent, kunt u bovendien moeiteloos Google Ads campagnes maken en de prestaties ervan bijhouden. Op deze manier trekt u namelijk nog meer klanten.

7. Google Bedrijfsprofiel: de mobiele versie

Gebruikt u liever uw mobiele apparaat? Download dan de gratis mobiele app voor het Google Bedrijfsprofiel. Op deze wijze heeft u altijd toegang tot uw account. U kunt uw bedrijfsinformatie, waar u ook bent, up-to-date houden.

8. Het beheren van uw gegevens en het presenteren van uw bedrijf

Er zijn verschillende manieren, waarop u kunt beheren, hoe uw bedrijf online wordt weergegeven:

SEO Zoekmachineoptimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie of SEO verwijst naar de manier, waarop resultaten worden weergegeven, wanneer iemand een zoekmachine zoals bijvoorbeeld Google of Bing gebruikt. We noemen dit organische zoekresultaten. U kunt niet betalen om te wijzigen, hoe en waar organische zoekresultaten worden weergegeven. Ze worden namelijk bepaald door een aantal factoren, zoals hoe relevant ze zijn voor de oorspronkelijke zoekopdracht.

Zoekmachinemarketing

Zoekmachinemarketing, of SEM  de afkorting van Search Engine Marketing, verwijst naar advertenties die u koopt om te worden weergegeven bij zoekresultaten. Dit is wat u kunt doen met het online advertentieprogramma Google Ads.

Google My Business, Google Mijn Bedrijf

Google Bedrijfsprofiel

Met het Google Bedrijfsprofiel kunt u namelijk worden opgenomen in lokale resultaten. Deze worden op verschillende manieren in ‘Google Maps’ en ‘Google zoeken’ weergegeven. Deze resultaten zijn afgestemd op specifieke geografische gebieden zodat bijvoorbeeld gebruikers bedrijven in de buurt kunnen vinden..


Online zichtbaarheid en lokale vindbaarheid verbeteren


Kortom: SEO optimalisatie, SEM en beheer van lokale resultaten zijn allemaal manieren waarop u uw online aanwezigheid en lokale vindbaarheid kunt verbeteren.

7. Waarom is het Google Bedrijfsprofiel belangrijk voor Lokale SEO?

Lokale SEO is een belangrijk onderdeel van SEO, omdat veel MKB bedrijven lokaal gebonden zijn aan een bepaalde stad, dorp of regio. Iemand uit Den Haag kiest geen loodgieter uit Tilburg uit. En iemand uit Tilburg gaat normaal gesproken niet naar de kapper in Rotterdam.

Lokale 3 pack

Google Bedrijfsprofiel (GBP) is een gratis tool voor bedrijfseigenaren, waarmee u eenvoudig een bedrijfsvermelding kunt maken en uw bedrijfsgegevens rechtstreeks in Google kunt ophalen. Het belang ervan in lokale SEO groeit elk jaar, omdat het ondernemers helpt bij het zoeken en het winnen van betere posities. Hoe precies? Ten eerste is het Google bedrijfsprofiel een manier om in het lokale 3-pack te komen, dat bovenaan de SERP’s verschijnt. Dit is een directe weg naar betere zichtbaarheid en meer klikken.


Lokale vindbaarheid is super belangrijk, omdat lokale klanten gebruik maken van lokale bedrijven.


Ten tweede wordt de via GBP verstrekte informatie beter verwerkt door Google, waardoor Google deze aan uw entiteit kan toewijzen. De op entiteiten gebaseerde aanpak heeft zijn efficiëntie in lokale SEO vele malen bewezen. Bovendien krijgt u mogelijk een kennispaneel van Google als de informatie voldoende is. Vervolgens heeft Google onlangs veel bedrijfsspecifieke services ontwikkeld, die de zogenaamde nul-zoekpositie innemen en de meeste aandacht van de gebruikers trekken.

De online informatie over uw bedrijf correct en actueel houden

Informeer Google bijvoorbeeld over uw:

  1. Openingstijden
  2. Website URL
  3. Telefoonnummer
  4. Locatie of Service gebieden (een adres, servicegebied of plaats markering, afhankelijk van uw bedrijf). Gebruik de mobiele app zodat u uw online aanwezigheid overal up-to-date kunt houden.

Communiceren met klanten

Plaats bijvoorbeeld foto’s van uw bedrijf en uw producten en services. Verzamel en reageer op reviews van klanten.

Het is belangrijk om uw website en het Google Bedrijfsprofiel sterk met elkaar te verbinden. Gebruik bijvoorbeeld Google Bedrijfsprofiel Posts om aanbiedingen of nieuwtjes over uw bedrijf met uw potentiële klanten te delen. Daarbij is het belangrijk om in de betreffende post de URL van de relevante pagina op uw website toe te voegen.

Het Google Bedrijfsprofiel gebruiken voor het werven van nieuwe klanten

Verbeter de manier waarop uw bedrijf online wordt weergegeven. U wilt toch ook, dat nieuwe klanten u kunnen vinden. Verwijs klanten naar uw website. Als u zover bent, kunt u overwegen locatie gebaseerde advertenties in Google Ads campagnes te gebruiken om een nog grotere doelgroep te bereiken.

8. Google Bedrijfsprofiel: aanmelden

Ga als volgt te werk om uw bedrijfsprofiel toe te voegen of te claimen:

Benodigde tijd: 15 minuten

Google Bedrijfsprofiel aanmeldproces

  1. Starten met het Google Bedrijfsprofiel

    Open Google Bedrijfsprofiel via https://business.google.com.

  2. Starten

    Klik vervolgens rechtsboven op ‘Nu starten.

  3. Inloggen op Google account

    Login op uw Google account of maak een account als u nog geen services van Google gebruikt.

  4. Naam bedrijf invoeren

    Voer de naam van uw bedrijf in en klik op ‘Volgende’.

  5. Google Maps

    Kies de locatie van uw bedrijf, die u wilt weergeven op Google Maps.

  6. Bedrijfsadres

    Als u services aan klanten verleent op uw bedrijfsadres: Geef uw bedrijfsadres op en klik op Volgende. Opmerking: Indien u ook services aan klanten verleent buiten uw bedrijfsadres, kunt u ook uw servicegebieden vermelden. Kies Ja en klik vervolgens op Volgende. Als u geen services aan klanten verleent op uw bedrijfsadres: Kies Nee en klik op Volgende. Vermeld uw servicegebieden en klik op Volgende.

  7. Bedrijfscategorie

    Gebruik het zoekveld om een bedrijfscategorie te selecteren en klik op ‘Volgende’.

  8. Telefoonnummer en website URL

    Geef een telefoonnummer of website URL voor uw bedrijf op en klik op ‘Volgende’. Opmerking: U heeft ook de mogelijkheid om een gratis website te maken op basis van uw informatie.

  9. Aanmelding voltooien

    Klik vervolgens op ‘Doorgaan’ om de aanmelding te voltooien en uw connectie met dit bedrijf te verifiëren.

  10. Verificatie

    Selecteer een verificatieoptie. Klik onder ‘Later verifiëren’ op ‘Later’ om de verificatieprocedure op een ander moment te voltooien. Als u niet geautoriseerd bent om het bedrijf te beheren, zoekt u de persoon in uw organisatie, die dat wel is. Vervolgens gaat u door met de procedure.

Google Bedrijfsprofiel aandachtspunten

  • Overweeg voor uw bedrijfsnaam uw belangrijkste zoekwoord op te nemen. Bijvoorbeeld SEO bureau Connect your World.
  • Besteed veel tijd aan een ​​goede beschrijving voor uw bedrijfsvermelding. Google heeft ooit gezegd, dat u moet nadenken over de woorden die klanten zouden typen om uw bedrijf te vinden. Vervolgens moet u ervoor zorgen, dat uw vermelding die zoekwoorden ook daadwerkelijk bevat. Gebruik een USP + hoofd zoekwoord + producten of diensten 

9. Bedrijfsinformatie controleren

Ongeacht wat u te zien krijgt, moet u bevestigen dat uw bedrijfsinformatie correct is. Het is namelijk belangrijk, dat wanneer u uw bedrijfsinformatie verifieert, alles klaar is om live te worden weergegeven voor klanten op Google.

Onjuiste informatie bewerken:

  1. Klik op Later.
  • Als u meerdere locaties beheert, opent u het Menu en klikt u op Locaties beheren. Selecteer vervolgens de locatie, die u wilt bewerken.
  • Klik in het menu aan de linkerkant van het scherm op Info.
  • Tip Bewerken aan naast elk gedeelte, dat u wilt wijzigen en geef uw bedrijfsinformatie op.

Nu u uw vermelding heeft geclaimd of gemaakt, is het tijd om uw bedrijf te verifiëren. Nadat u uw bedrijf heeft geverifieerd, kan bijvoorbeeld de bedrijfsinformatie worden weergegeven op Google.

10. Google Bedrijfsprofiel – Verificatie starten

Voor de eerste keer verifiëren

  1. Uw Bedrijfsprofiel op Google toevoegen of claimen. Meer informatie over hoe u uw profiel kunt claimen
  2. Als u uw profiel toevoegt of claimt, kunt u het laten verifiëren via telefoon, sms, e-mail of video.
    • U moet uw profiel misschien via meer dan één methode bevestigen.
    • Welke methoden beschikbaar zijn, is afhankelijk van bijvoorbeeld de bedrijfscategorie, openbare informatie, de regio, supporttijden en de volumes.
  3. Kies een type verificatie. Meer informatie over hoe u uw bedrijf bevestigt via de door u geselecteerde methode
  4. Vaak moeten we verificaties beoordelen. Deze beoordelingen zorgen ervoor dat de integriteit van alle profielen behouden blijft. Ze kunnen tot 7 werkdagen duren.
    • Als u bent geverifieerd, krijgt u een melding.
    • Als we uw bedrijf niet kunnen verifiëren met de 1e methode, ziet u opnieuw de knop Geverifieerd worden. Probeer een andere verificatiemethode als dat gebeurt.
  5. Nadat u uw bedrijf heeft bevestigd:
    • Het kan enkele weken duren voordat uw geüpdatete bedrijfsinformatie op Google staat.
    • U kunt uw gegevens op elk moment updaten of uitbreiden. 
    • U kunt via uw profiel in contact komen met uw klanten.

11. Uw profiel zoeken

  • Zoek in Google Zoeken naar mijn bedrijf.
  • Zoek in Google Zoeken of Maps naar de naam en plaats van uw bedrijf.
  • Tik in de Google Maps-app rechtsboven op uw profielfoto of initiaal en dan Uw Bedrijfsprofiel.

11.1 Opnieuw verifiëren nadat informatie is gewijzigd

Google kan een geverifieerd bedrijf vragen het verificatieproces opnieuw te doorlopen om de kwaliteit van bedrijfsinformatie op peil te houden. Als u bepaalde informatie over uw bedrijf wijzigt, moet u uw bedrijf mogelijk opnieuw verifiëren. We kunnen u ook vragen uw bedrijfsinformatie te updaten of meer informatie over uw bedrijf te geven. Als u uw bedrijf opnieuw wilt bevestigen, gaat u naar uw geverifieerde bedrijfsprofiel en voert u de stappen uit.

11.2 Standaard verificatiemethoden

  • Telefoon of sms
  • E-mail
  • Video-opnamen
  • Live videogesprek
  • Briefkaart

11.3 Methoden voor onmiddellijke verificatie

In zeldzame gevallen kunnen we onmiddellijk bevestigen, dat een specifiek Google-account eigenaar is van een specifiek bedrijfsprofiel.

Voorbeeld:

  • Als u uw website bevestigt met Google Search Console, kan uw profiel mogelijk meteen worden geverifieerd. 
    • Bestaande Search Console-gebruiker: Als u uw overeenkomende website bevestigt voordat u uw profiel toevoegt of claimt, krijgt u geen melding met ‘Geverifieerd worden’ te zien. U kunt uw profiel meteen bewerken en contact leggen met klanten.
    • Nieuw bij Search Console: Als u uw overeenkomende website bevestigt nadat u uw profiel heeft toegevoegd of geclaimd, klikt u op Geverifieerd worden. Dan kunt u meteen uw profiel bewerken en contact leggen met klanten.
  • Als een geschikt bedrijf 10 of meer profielen beheert voor locaties van hetzelfde bedrijf, kan dat bedrijf bulkverificatie gebruiken. 

11.4 Verificatiestatus controleren

Als u uw bedrijfsinformatie op Google Zoeken en Maps wilt beheren, moet uw vermelding zijn geverifieerd. Met deze tool kunt u nagaan of uw bedrijf is geverifieerd.

11.5 Hoe Google gegevens uit bedrijfsvermeldingen verzamelt en gebruikt

Google geeft profielen weer op Google zoeken en Google Maps. Informatie in profielen wordt samengesteld uit verschillende bronnen:

  • Openbaar beschikbare gegevens
  • Gelicentieerde gegevens van derden
  • Gebruikers die feitelijke informatie (zoals adressen en telefoonnummers) en content (zoals foto’s en reviews) leveren, waaronder eigenaren die profielen claimen via Google Bedrijfsprofiel

12. Google Bedrijfsprofiel verificatie afronden

Als u uw verificatiebriefkaart heeft ontvangen, gaat u terug naar google.com/business. Log in en klik op Locatie verifiëren in het menu of klik op de knop Nu verifiëren. Volg de instructies om de verificatiecode van uw briefkaart in te voeren. U heeft uw bedrijf nu geverifieerd. U kunt bijvoorbeeld uw bedrijfsinformatie bewerken, reageren op reviews en foto’s toevoegen. Het kan enkele weken duren, voordat uw bedrijfsinformatie wordt weergegeven op Google. Zodra uw informatie live wordt weergegeven, kunt u uw vermelding bekijken. Zoek gewoon naar de naam en plaats van uw bedrijf in Google Zoeken of Maps. Bekijk vervolgens wat er wordt weergegeven.

Google Mijn Bedrijf, Google My Business

12.1 Verificatieproblemen met Google bedrijfsprofiel

Bij het maken van uw Google bedrijfsvermelding kan Google verschillende bedrijven laten zien, die al bestaan ​​op het adres, dat u heeft opgegeven. Als geen van hen van u is, is het allemaal goed. Maar het kan zijn dat uw bedrijf door iemand anders is geclaimd . Het kan een bureau zijn, dat u heeft ingehuurd, een ex-werknemer van u, u zelf maar u bent de e-mail kwijtgeraakt, of wie dan ook. In dit geval laat Google Bedrijfsprofiel u een melding zien, waarin staat dat het bedrijf al is geclaimd, en een deel van het e-mailadres dat is gebruikt om het account te claimen. Als u de e-mail herkent, kunt u gewoon uw Google account herstellen.

12.1.1 Onbekend

Als de e-mail u niet bekend voorkomt, klikt u op Toegang aanvragen > vul het formulier in > klik op Verzenden . De huidige eigenaar van het GBP-profiel ontvangt een e-mail met een toegangsverzoek. Google geeft de huidige eigenaar drie dagen de tijd om te reageren. Tegelijkertijd ontvangt u een e-mail met betrekking tot dit verzoek. Bewaar die e-mail – het is belangrijk, omdat u hiermee de status van uw verzoek kunt controleren en de toegang kunt herstellen als het eigendomsverzoek genegeerd blijft. Als de huidige profieleigenaar niet binnen 3 dagen antwoordt, kunt u de Google Bedrijfsprofiel vermelding zelf claimen. Als de vorige eigenaar van de vermelding het verzoek afwijst, heeft u de mogelijkheid om uw band met het bedrijf dat u claimt te verifiëren.

Houd er rekening mee dat Google soms om her-verificatie kan vragen. Dit kan gebeuren als gevolg van de wijzigingen die u aanbrengt in uw bedrijfsvermelding, of omdat de verstrekte informatie in strijd is met de richtlijnen voor bedrijfsprofielen (onjuist gespecificeerde categorieën, adresfouten, te veel zoekwoorden in bedrijfsnamen, enz. Om dit te voorkomen, moet u ervoor zorgen, dat u de Google Bedrijfsprofiel richtlijnen volgt. bij het invullen van uw profiel.

13. Bedrijfsinformatie updaten voor een betere lokale vindbaarheid

Wanneer informatie over uw bedrijf verandert, past u deze aan met Google Bedrijfsprofiel. Als u uw account up-to-date houdt, weet u namelijk zeker, dat Google beschikt over de meest nauwkeurige informatie om te delen met potentiële klanten. In sommige gevallen is het mogelijk, dat Google wijzigingen niet accepteert, als we denken dat ze onjuist zijn.

De soorten bedrijfsinformatie, die u kunt updaten met Google Bedrijfsprofiel zijn bijvoorbeeld:

  • Openingstijden
  • Fysiek adres (Als u uw adres wijzigt, moet u het verificatieproces opnieuw voltooien om het nieuwe adres te bevestigen.)
  • Telefoonnummer
  • Categorie (Wat voor soort bedrijf heeft u?)
  • Website

U kunt ook nieuwe bedrijven toevoegen aan Google Bedrijfsprofiel. Wilt u tussendoor wijzigingen aanbrengen? Gebruik de mobiele Google Bedrijfsprofiel app voor Android of IOS.

14. Eigenaren en beheerders toevoegen aan Google Bedrijfsprofiel om de verantwoordelijkheid te delen

Het runnen van een bedrijf is hard werken. U heeft wellicht niet voldoende tijd om uw online aanwezigheid zo actueel te houden als u zou willen. Eigenaren en beheerders kunnen u hierbij helpen. Als u eigenaren en beheerders toevoegt aan uw Google Bedrijfsprofiel vermelding, kunt u verantwoordelijkheid delegeren aan andere personeelsleden. U blijft natuurlijk wel eigenaar van de pagina.

Drie soorten gebruikers:

  • Eigenaren: Eigenaren van een Google Bedrijfsprofiel vermelding hebben de meest uitgebreide rechten en toegang. Ze kunnen administratieve beslissingen op hoog niveau nemen. Een voorbeeld hiervan is het toevoegen van andere eigenaren en beheerders of de vermelding uit hun account verwijderen. 

    Beheerder: Een beheerder kan het meeste doen, dat ook een eigenaar kan doen. De beheerder kan bijvoorbeeld bedrijfsinformatie bewerken of ‘Hang outs’ beheren, waarmee u videogesprekken met klanten kunt voeren. Daarnaast heeft een beheerder de mogelijkheid om ‘insights’ te bekijken over hoeveel mensen uw vermelding bekijken en gebruiken. U kunt een personeelslid toevoegen als beheerder van uw vermelding. Hiermee zorgt u ervoor, dat uw bedrijfsinformatie en online aanwezigheid up-to-date blijven.
  • Locatie beheerder: Een locatie beheerder kan namens uw vermelding interactie hebben met klanten door bijvoorbeeld foto’s te plaatsen en te reageren op Google reviews. Vriendelijke personeelsleden met technische kennis kunnen goede locatie beheerders zijn. U kunt beheerders en locatie beheerders op elk gewenst moment verwijderen. 

15. Uw online aanwezigheid en lokale vindbaarheid verbeteren

Of u nu al een website heeft of net begonnen bent met het opbouwen van uw online aanwezigheid, u kunt een bedrijfsvermelding maken die indruk maakt op uw klanten. Het is belangrijk om een bedrijfsvermelding te hebben, waarmee u zich onderscheidt van de concurrentie. Op die manier verbetert de lokale vindbaarheid van uw website met grote stappen.

Maak gebruik van de optie om uw Google Bedrijfsprofiel te delen via Facebook, Whatsapp of Twitter.

Google Bedrijfsprofiel beheren – Wat kunt u ermee?

Blijf in contact met uw klanten met bijvoorbeeld deze gebruiksvriendelijke functies:

Google Bedrijfsprofiel beheren, Google afbeeldingen

15.1 Foto’s delen en beheren in Google Bedrijfsprofiel

Visuele content is een must voor elk bedrijf. Verrijk uw Google Bedrijfsvermelding met hoogwaardige foto’s van uw goederen en voorzieningen, voeg videorondleidingen door uw faciliteiten toe, laat enkele processen achter de schermen zien – dit alles laat Google zien dat uw vermelding leeft. Uw vermelding is bij uitstek geschikt om foto’s te laten zien. Foto’s geven vaak een goed beeld van uw bedrijf. Bedrijven met foto’s ontvangen namelijk 42% meer verzoeken voor een routebeschrijving naar hun locatie van gebruikers op Google. Ze krijgen ook 35% meer klikken naar hun website dan bedrijven, die geen foto’s hebben.

Wat voor soort foto´s zijn interessant?

Naast uw logo en de foto, die u als eerste wilt weergeven in resultaten van Google Maps, kunt u bijvoorbeeld foto’s van producten en evenementen posten. Zo blijven uw klanten op de hoogte en laat u zien, wat u het beste doet. Als u een website heeft, kunt u de foto’s van uw website ook in uw vermelding posten via het Google Bedrijfsprofiel.

Verschillende soorten afbeeldingen

Er zijn verschillende typen foto’s die u aan uw bedrijfsvermelding kunt toevoegen:

  • Logo: Zorg, dat klanten uw bedrijf kunnen herkennen op Google.
  • Omslagfoto: Geef uw pagina een eigen tintje. Als u een omslagfoto toevoegt, wordt deze automatisch ingesteld als de voorkeursfoto van uw vermelding. Deze actie garandeert niet, dat deze omslagfoto wordt gebruikt als de eerste afbeelding voor uw bedrijf. U laat Google hiermee wel weten, dat u een voorkeur heeft voor deze foto.
  • Aanvullende foto’s: Voeg extra foto’s toe om bepaalde kenmerken van uw bedrijf te benadrukken, die een rol spelen in de aankoopbeslissingen van klanten. Meer informatie over bedrijfsfoto’s.

16. Google Bedrijfsprofiel richtlijnen voor foto’s en video’s:

16.1 Foto’s

  • Formaat: JPG of PNG.
  • Grootte: tussen 10 KB en 5 MB.
  • Aanbevolen resolutie: 720 px hoog, 720 px breed.
  • Minimale resolutie: 250 px hoog, 250 px breed.
  • Kwaliteit: de foto moet scherp en goed belicht zijn en mag geen significante wijzigingen of overmatig gebruik van filters bevatten. Met andere woorden, het beeld moet de werkelijkheid weergeven.

16.2 Video’s

  • Duur: Tot 30 seconden lang
  • Bestandsgrootte: tot 75 MB
  • Resolutie: 720p of hoger

SEO Tip

Geef de foto’s een titel waarin een zoekwoord verwerkt is.

90% of people read reviews before purchasing

Google bedrijfsprofiel beheren, Google reviews, Google recensies

17. Google reviews

Google recensies en hun beheer zijn van belang voor SEO. Recensies werken als opmerkingen en vind-ik-leuks op sociale media: hoe meer positieve recensies u krijgt, hoe hoger uw vermelding. Het is belangrijk om feedback te geven op alle beoordelingen. Bedank uw gebruikers voor goede beoordelingen en uit uw oprechte bezorgdheid als de beoordeling negatief is. Raadpleeg dit artikel met tal van voorbeelden en praktische tips voor meer informatie over hoe u kunt reageren op positieve en negatieve beoordelingen. In maart 2021 introduceerde Google een tool voor het beheer van recensies waarmee bedrijfseigenaren negatieve en ongepaste recensies die hun reputatie kunnen schaden, kunnen markeren en rapporteren. Het beoordelingsbeheerproces is nu dus eenvoudiger dan ooit. U kunt uw klanten ook aanmoedigen om beoordelingen te plaatsen en feedback te geven over uw bedrijf ( pictogram Vraag om beoordelingen ) door een link te genereren en deze te delen via sociale media of e-mail.

17.1 Reageren op reviews van klanten voor een verbetering van uw lokale SEO

Klanten kunnen bij uw bedrijfsvermelding een Google review over uw bedrijf plaatsen. Online Google recensies zijn namelijk een goede manier om waardevolle mond-tot-mond-marketing naar internet te verplaatsen. Aan de hand hiervan kunnen nieuwe klanten u online vinden. Wanneer u reageert op een Google recensie, laat u bestaande en potentiële klanten zien, dat u hen waardeert. Houd er rekening mee, dat uw reactie openbaar als afkomstig van uw bedrijf wordt geplaatst, wanneer u reageert op reviews. Reacties op een Google review worden mogelijk niet direct weergegeven bij uw bedrijfsvermelding op Google.

Een Google Review of Recensie is een signaal voor Google, dat u communiceert met uw klanten. Reviews van huidige klanten zijn voor mogelijke toekomstige klanten een teken, dat u goed werk levert. U kunt meer recensies ontvangen door het review formulier te delen via bijvoorbeeld Facebook, Twitter of Whatsapp.

18. Google Bedrijfsprofiel beheren – een aantal functionaliteiten op een rij

Google introduceert nieuwe manieren voor bedrijven om hun Google Bedrijfsprofiel vermeldingen te verkopen, inclusief het geven van kortingen aan nieuwe volgers.


Bedrijven kunnen nu mensen naar hun aanbiedingen trekken met welkomstaanbiedingen, omslagfoto’s, logo’s en fotodisplays.


18.1 Welkomst aanbiedingen

Bedrijven kunnen klanten belonen, die hun bedrijf op Google volgen met welkomstaanbiedingen. Hierdoor kunnen tevreden eerste keer klanten worden omgezet in loyale, terugkerende klanten.

18.2 Omslagfoto’s en logo’s

Bedrijven kunnen nu hun favoriete omslagfoto instellen. Eerder konden bedrijven, dit niet handmatig instellen. In een andere update van bedrijfsprofielen worden nu bijvoorbeeld logo’s geplaatst in de rechterbovenhoek van de pagina. Profielen krijgen nog een visuele update in de vorm van een nieuwe fotomodule. Foto’s die door een bedrijf zijn geüpload, verschijnen bijvoorbeeld meteen in deze nieuwe dynamische module.

18.3 Lokale favorieten

Google gaat de top vijf procent van bedrijven in een bepaalde categorie onder de aandacht brengen met de aanduiding ‘Lokale favoriet’. Daarbij erkent Google deze bedrijven ook met ‘badge of honour’.

18.4 Google Bedrijfsprofiel Insights

Wilt u ontdekken hoe effectief uw vermelding is? Met Insights kunt u bijvoorbeeld gemakkelijk bijhouden hoe goed uw vermelding presteert in Google Maps en of Google Zoeken. Ook kunt u zien, hoe vaak mensen een routebeschrijving naar uw locatie opvragen. Daarnaast kunt u ook zien hoe mensen uw bedrijfsvermelding hebben gevonden. Dat kan namelijk op twee manieren: door een rechtstreekse zoekopdracht naar uw bedrijfsnaam of adres of door een verkennende zoekopdracht naar uw product of dienst of categorie.

18.5 Berichtenfunctie voor uw klanten

Zorg ervoor, dat u uw telefoonnummer opgeeft en schakel de functie Berichten in via uw Google Bedrijfsprofiel-app . Zodra u dat doet, kunnen uw gebruikers met behulp van deze knop rechtstreeks vanaf de Google – resultatenpagina contact met u opnemen. Waarom is dit handig? Ten eerste houden mensen niet van bellen en geven ze de voorkeur aan messengers. Ten tweede plaatst het uw contactgegevens rechtstreeks in SERP, wat een groot gemak is voor uw gebruikers. Ze hoeven nu niet uw website te bezoeken en naar een contactpagina zoeken.

18.6 Sociale media icoontjes

Sinds kort kunt u de urls van uw social media accounts kwijt in uw Google Bedrijfsprofiel. Aan de onderkant van de `Knowledge Panel` kunt u Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, You Tube, My Space, Pinterest, SoundCloud en Tumblr plaatsen.

Google Posts, Google Mijn Bedrijf

19. Google Posts (evenementen, aanbiedingen, aankondigingen)

Met Google Posts kunt u uw klanten informeren over speciale aanbiedingen en nieuws. De berichten verlopen zeven dagen nadat ze voor het eerst zijn gepubliceerd. Ze zijn dus bedoeld om de meest actuele ontwikkelingen in uw bedrijf te benadrukken.

Wat betreft technische kenmerken, Google-berichten kunnen een titel, datums en tijden van het evenement, maximaal 300 woorden, call to action -knoppen en een afbeelding bevatten (4:3 beeldverhouding, maximaal 5 MB). Controleer ook of uw bericht voldoet aan de Google-richtlijnen en het content beleid van Google Posts. Spoiler: relevante backlinks zijn toegestaan. Maak nieuwe posts, wanneer u iets aan te kondigen heeft, voeg oogstrelende foto’s toe en schrijf aantrekkelijke, verkopende koppen en beschrijvingen.

21. Google Bedrijfsprofiel beheren extra

Als u geen nieuwe ideeën voor berichten kunt bedenken, bekijk dan het gedeelte ‘Bedrijven zoals u, die aan het posten zijn. Deze sectie in Google Bedrijfsprofiel toont de berichten van andere vergelijkbare bedrijven in uw regio.

21.1 Google Bedrijfsprofiel beheren – Google Posts

Waarschijnlijk is de zoektocht naar een bedrijf al miljarden keer gestart met een zoekopdracht in Google Zoeken. Het is daarom belangrijk, dat wanneer personen in Google naar uw bedrijf zoeken om up-to-date informatie te tonen, waardoor uw bedrijf opvalt. Denk bijvoorbeeld aan welke diensten u aanbiedt en wat uw openingstijden zijn. Vorig jaar heeft Google manieren toegevoegd, waarop u basis bedrijfsinformatie kunt aanpassen en uw klanten berichten kunt sturen. U kunt nu direct vanuit ‘Google Search details zoals bijvoorbeeld contactgegevens en openingstijden. U kunt ook berichten maken en via updates delen met uw doelgroep en mogelijke klanten. Het is nu ook mogelijk om berichten te schrijven en te verspreiden over aankomende evenementen met waar en wanneer deze evenementen gaan plaats vinden.

21.2 Laat klanten zien welke diensten u aanbiedt

Veel bedrijven bieden tegenwoordig lokale diensten aan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kappers, loodgieters en elektriciens. U kunt nu in Google Search het menu ‘Profiel bewerken’ gebruiken om simpel de diensten, die u aanbiedt een update te geven en de lokale servicegebieden die u bedient, bij te werken. Een restaurant, hotel of service bedrijf kan nu online boekingen inzetten via het bedrijfsprofiel rechtstreeks in ‘Google Search’.

21.3 Afhaalbestellingen en bezorg bestellingen

Sinds vorig jaar is het bestellen van eten op Google met meer dan 230 procent omhoog gegaan. Restaurants of andere voedingsbedrijven kunnen aan de toenemende vraag voldoen door te gaan werken met ‘Bestellen met Google bestellingen’. Het is nu mogelijk om afhaalbestellingen direct te accepteren via het bedrijfsprofiel op ‘Google Serch’ en ‘Google Maps’. Dit maakt het voor u gemakkelijker om nieuwe klanten te bereiken en zoekopdrachten op Google om te zetten in bestellingen.

21.4 Eten bestellen

De komende tijd kan u ook online opties om te bestellen direct vanuit ‘Google Search’ toevoegen en bewerken. Als deze optie is ingeschakeld, dan kunt u klanten op de hoogte stellen, wat het beste voor u werkt. Om uw eetgelegenheid goed te laten opvallen in Google zijn er simpelere manieren toegevoegd om het menu van uw restaurant onder de aandacht te brengen. Op dit moment kunt u ook al menu items toevoegen aan uw bedrijfsprofiel via ‘Google Search’ en ‘Google Maps.

21.5 Help uw klanten de juiste producten te vinden

Google-zoekopdrachten voor “wie heeft” + “op voorraad” groeien jaar op jaar met meer dan 8.000%. Als u online heel veel producten verkoopt, dan is een lastige grote klus om relevante productinformatie toe te voegen aan Google zoeken en Google Maps. In de VS kunnen retailers al in aanmerking komen om hun product voorraad in de winkel automatisch toe te voegen aan hun bedrijfsprofiel. Dit kan vrij gemakkelijk door u aan te melden voor Pointy van Google.

Hotels have the highest number of views on both Search and Maps each month

22. Hoe uw prestaties bijhouden?

Met Google Bedrijfsprofiel kunt u uw optimalisatie-inspanningen nu rechtstreeks vanuit de SERP volgen. Het allereerste waar u naar moet kijken, is Profielsterkte , die de algemene score van uw vermelding laat zien. Raadpleeg dan het gedeelte Prestaties . Het lijkt veel op Google Analytics, maar de functies zijn meer bedrijfsspecifiek. Hier kunt u het algemene aantal interacties tijdens de gekozen periode bekijken, zien hoeveel oproepen en berichten u heeft ontvangen, topproducten ontdekken, enz. Deze inzichten helpen u de verbeterpunten te identificeren, uw sterke kanten te zien en uw lokale SEO-strategie daarop af te stemmen.

23. Hoe kan je zoekwoorden toevoegen aan het Google Bedrijfsprofiel?

23.1 Zoekwoorden toevoegen aan uw Google Bedrijfsprofiel bedrijfsbeschrijving

De eerste stap is het toevoegen van zoekwoorden aan uw Google Bedrijfsprofiel bedrijfsbeschrijving. Dit is de makkelijkste manier om de relevantie van je Google Bedrijfsprofiel te verbeteren. Dit is een belangrijke top ranking factor in het Google algoritme van de Google Bedrijfsprofiel vermelding.

23.2 Zoekwoorden toevoegen in Google Bedrijfsprofiel Posts

De volgende stap in het toevoegen van zoekwoorden aan het Google Bedrijfsprofiel is om ze toe te voegen aan de business posts in Google Bedrijfsprofiel.

Google legt uit:

You can connect with existing and potential customers through your Bedrijfsprofiel on Google Search and maps through posts. Post can include text, photos or videos voor promotie van je bedrijfsprofiel.

U heeft de keuze uit drie verschillende posts en dat zijn:

  • Offers
  • What’s New
  • Events

Voeg u zoekwoorden iedere keer toe aan de content bij het maken van een nieuwe post. Op die manier kunt u uw Google Bedrijfsprofiel optimaliseren voor de belangrijkste zoektermen voor uw potentiële klanten. Dit is ook een manier om meer organisch verkeer naar uw website te leiden zonder extra kosten te maken met Google Ads.

23.3 Laat klanten relevante zoekwoorden in hun Google reviews plaatsen

Een sterke maar niet veel gebruikte methode om zoekwoorden toe te voegen aan uw Google Bedrijfsprofiel is om klanten te vragen bepaalde zoekwoorden in hun review of testimonial te plaatsen. Dit is een geweldige manier om uw zoekwoord dichtheid op een natuurlijke manier te vergroten. U kan ook zoekwoorden gebruiken in uw reactie op een Google Bedrijfsprofiel review. Let wel op over optimalisatie.

23.4 Voeg zoekwoorden toe aan de Q&A sectie

Een andere techniek voor het toevoegen van zoekwoorden aan uw Google Bedrijfsprofiel is om ze toe te voegen aan de Q&A sectie. Wanneer een klant een vraag stelt, kunt u zoekwoorden verwerken in het antwoord wat u geeft.

23.5 Gebruik geen extra zoekwoorden in uw Google Bedrijfsprofiel naam

De laatste stap ter overweging bij het optimaliseren van uw Google Bedrijfsprofiel is dat u geen extra zoekwoorden toevoegt aan uw bedrijfsnaam in het Google Bedrijfsprofiel. Door het over optimaliseren kan uw Google Bedrijfsprofiel vermelding geschorst worden.

23.6 Hoe kunt u zoekwoorden veranderen in Google Bedrijfsprofiel?

Bij elke zoekmachine strategie wilt u ook bij Google Bedrijfsprofiel weten welke resultaten u behaalt op de voor u relevante zoekwoorden. Wat kunt u doen om te verbeteren, als uw zoekwoorden geen resultaten behalen?

  • Herschrijf de beschrijving van uw bedrijf en gebruik nieuwe zoekwoorden
  • Gebruik nieuwe zoekwoorden in recente posts. Overweeg oude posts te deleten
  • Edit de antwoorden in de Q&A sectie, voeg nieuwe zoekwoorden toe in de antwoorden
  • Verzoek tevreden klanten om relevante zoekwoorden te gebruiken in hun review voor u
Google Mijn Bedrijf, Google My Business, Hotels

24. Google Bedrijfsprofiel beheren voor hotels [Handleiding]

De tool Google Bedrijfsprofiel helpt hoteleigenaars hun bedrijfsinformatie te beheren in Google producten zoals bijvoorbeeld Google Zoeken en Google Maps. Vanuit een geverifieerd Google Bedrijfsprofiel account kunnen hoteleigenaren bijvoorbeeld de verkeersgegevens bekijken, inzichten over uw klanten verzamelen, recensies bekijken en reageren op een Google review en ervoor zorgen, dat gebruikers de meest actuele informatie over uw hotel krijgen. Met een Google Bedrijfsprofiel vermelding beheert u en kunt u de informatie, die potentiële klanten over uw bedrijf te zien krijgen aanpassen. We bespreken de details die anders zijn dan bij de reguliere Google Bedrijfsprofiel.

U kunt bijvoorbeeld de onderstaande bedrijfsinformatie beheren:

  • Locatie informatie zoals telefoonnummer, voorzieningen en website 
  • Reageren op reviews van klanten
  • Foto’s van hoge kwaliteit posten
  • Advertenties maken om de online aanwezigheid van uw bedrijf een impuls te geven.
    • Zoekadvertenties van Google worden weergegeven naast de zoekresultaten van Google, wanneer mensen zoeken naar producten en diensten, die u aanbiedt. U kunt deze maken vanuit uw Google Bedrijfsprofiel vermelding.
    • Google Hotel advertenties geven mensen, die op reis gaan een manier om een hotelkamer te boeken. Google toont reizigers via hoteladvertenties bijvoorbeeld informatie op maat over prijzen, beschikbaarheid, boekingsopties en meer.

Hoe gebruikers uw informatie bekijken

Wanneer klanten op Google naar een bedrijf zoeken, wordt de bedrijfsinformatie in het kennisvenster bij de zoekresultaten weergegeven. Via het kennisvenster kunnen klanten namelijk uw hotel ontdekken en er meer informatie over vinden.

Het kennisvenster geeft bijvoorbeeld informatie weer over uw hotel, zoals:

  • Website
  • Routebeschrijving
  • Telefoonnummer
  • Reviews van klanten
  • Foto’s

Het merk van uw hotel wijzigen

Als u het merk van uw hotel wilt wijzigen, moet u in aanmerking komen om het merk van uw bedrijf te wijzigen volgens de richtlijnen van het Google Bedrijfsprofiel. Uw bedrijf komt mogelijk in aanmerking voor merkwijziging als:

  • De bedrijfsnaam is gewijzigd nadat het een ander bedrijf heeft overgenomen of is gefuseerd met een ander bedrijf.
  • U meerdere locaties voor hetzelfde bedrijf heeft en u de namen van al deze bedrijven heeft gewijzigd.

Als er een aanzienlijke wijziging van een bekende, unieke merknaam heeft plaatsgevonden, komt uw bedrijf mogelijk niet in aanmerking voor merkwijziging. Als de identiteit van uw bedrijf ingrijpend is gewijzigd, markeert u de bestaande locaties als gesloten. Vervolgens maakt u nieuwe locaties aan.

In contact komen met klanten

Betrek uw klanten bij uw bedrijf om klantloyaliteit en merkherkenning te genereren. Probeer bijvoorbeeld het volgende om een hechte relatie met uw klanten op te bouwen:

  • Reageer op reviews van klanten.
  • Voeg foto’s en video’s toe om uw services onder de aandacht van uw klanten te brengen.
  • Beantwoord vragen over uw hotel via een Q&A
  • Chat rechtstreeks met uw klanten.

Richtlijnen voor het contact met klanten

Het is namelijk ook belangrijk om een relatie met uw klanten op te bouwen. Houdt daarom de volgende richtlijnen in het achterhoofd om het u en uw klanten zo aangenaam mogelijk te maken.

Google review verwijderen

Bekijk de beleidsrichtlijnen voor verboden en beperkte content. Als de betreffende Google review in strijd is met de beleidsrichtlijnen, volgt u deze stappen om de Google recensie te verwijderen.

Verouderde foto’s verwijderen

Als u oude, ongepaste of irrelevante foto’s van uw hotel ziet, die door andere gebruikers zijn gepost, markeert u ze voor verwijdering.

Een communicatie-beheerder toevoegen

Voeg een communicatiebeheerder toe aan de vermeldingen van uw hotel Deze kan de dagelijkse contact met uw klanten afhandelen. Een communicatiebeheerder kan bijvoorbeeld reageren op reviews, vragen beantwoorden en reageren op berichten. Houd er rekening mee, dat er verschillende beheerdersrollen zijn. Kies daarom de rol, die het beste is voor uw hotel.

De gegevens van uw hotel beheren

Houd de gegevens van uw hotel actueel om ervoor te zorgen dat klanten actuele informatie over uw hotel te zien krijgen.

Hotel voorzieningen

Google biedt een overzicht van de voorzieningen van uw hotel, dat klanten kunnen bekijken via ‘Zoeken’ en ‘Maps’. Op deze wijze kunt u deze informatie namelijk in uw dashboard bewerken als u informatie vindt dat feitelijk onjuist is..

Uw kenmerken bewerken

De bedrijfseigenaar kan feitelijke kenmerken (bijvoorbeeld. zitplaatsen buiten, beschikbaarheid van wifi, etc.) in uw vermelding bewerken.

Hoogtepunten van het hotel

Hoogtepunten van het hotel geven potentiële klanten een beknopt overzicht van enkele voorzieningen van uw hotel. Deze belangrijke kenmerken van het hotel hebben de vorm van heldere en kleurrijke pictogrammen die naast uw voorzieningen op het infoblad worden weergegeven. Deze pictogrammen kunnen informatie verschaffen, zoals bijvoorbeeld ‘Diervriendelijk’, ‘Gratis wifi’ en ‘Gratis parkeren’.

Klasse beoordeling

Hotels die door Google zijn beoordeeld, hebben een klasse beoordeling. Als u denkt dat uw hotel een onjuiste klasse beoordeling heeft of als uw hotel geen beoordeling heeft op Google, volgt u namelijk de stappen in ons Helpcentrum om contact op te nemen met het support team.

Openingstijden

Hotels kunnen hun openingstijden niet wijzigen, omdat ze namelijk 24 uur per dag open zijn voor hun gasten..

Boekingslinks, die in de vermelding van uw hotel worden weergegeven, worden gegenereerd door Google Hoteladvertenties. .

Bedrijven in uw hotel

U kunt vermeldingen hebben voor alle bedrijven in uw hotel als deze onafhankelijk van het hoofdgebouw van het hotel kunnen worden betreden. Als er bijvoorbeeld restaurants, lounges, winkels of spa’s zijn die klanten kunnen bezoeken zonder dat ze een gast van het hotel hoeven te zijn, komen deze bedrijven namelijk in aanmerking voor een eigen vermelding.

Relaties instellen met bedrijven die zijn gevestigd in uw hotel

Neem contact op met support als u een relatie wilt opzetten die klanten informeert of een bedrijf zoals bijvoorbeeld een spa of een onafhankelijke winkel zich in uw hotel bevindt.

Google Bedrijfsprofiel beheren – Problemen oplossen

Als u alle voorzieningen rechtstreeks vanuit uw dashboard wilt bewerken, moet uw hotelvermelding zijn geclaimd en geverifieerd.

Uw positie in lokale zoekresultaten op Google verbeteren

Lokale resultaten worden weergegeven voor mensen, die zoeken naar bedrijven en plaatsen in de buurt van hun locatie. Ze worden weergegeven op een aantal plaatsen in bijvoorbeeld Maps en Zoeken. U ziet bijvoorbeeld ook lokale resultaten als u op uw mobiele apparaat naar ‘Italiaans restaurant’ zoekt. Google probeert op deze wijze het soort restaurant in de buurt weer te geven dat u graag bezoekt. In lokale SEO is het Google Bedrijfsprofiel bijzonder belangrijk. Er zijn echter nog tal van andere mogelijkheden om beter in de lokale zoekresultaten naar boven te komen.

Lokale SEO, Local online marketing, Google Mijn Bedrijf

Uw openingstijden up-to-date houden

Als u uw openingstijden, inclusief afwijkende openingstijden voor bijvoorbeeld feestdagen en speciale gebeurtenissen, opgeeft en bijwerkt, weten potentiële klanten vervolgens, wanneer u beschikbaar bent en kunnen ze erop vertrouwen, dat u geopend bent, wanneer ze naar uw locatie reizen.

Foto’s toevoegen van uw hotel of kamers

Als u foto’s toevoegt aan uw vermeldingen, kunt u mensen bijvoorbeeld uw goederen en diensten en andere relevante informatie over uw bedrijf laten zien. Met bijvoorbeeld aantrekkelijke, waarheidsgetrouwe foto’s kunt u potentiële klanten laten zien dat uw bedrijf aanbiedt waar ze naar zoeken. 


Google Maps, Google Mijn Bedrijf, SEO

Citations en Google Reviews

Prominentie wordt ook gebaseerd op informatie die Google via internet zoals bijvoorbeeld links, artikelen en adres- en telefoonboeken over een bedrijf heeft verzameld. Het aantal Google recensies en de score worden meegenomen bij de rangschikking van lokale zoekresultaten. Hoe meer recensies en positieve beoordelingen, hoe beter namelijk de positie van een bedrijf waarschijnlijk is in de lokale zoekresultaten. Uw positie in de web resultaten is ook een SEO factor.

Onjuiste bedrijfsinformatie op Google corrigeren

De gegevens die u aan Google verstrekt, zijn essentieel om ervoor te zorgen dat uw bijvoorbeeld bedrijfsinformatie (adres, openingstijden, telefoonnummer, enzovoort) op Google correct en actueel is. Bepaalde onderdelen van uw bedrijfsvermelding kunt u mogelijk niet bewerken. Hierbij kan het gaan om bijvoorbeeld hotelvoorzieningen, bedrijfsbeschrijvingen en links naar sociale profielen. Neem contact op met support als dit het geval is.. 

Google Bedrijfsprofiel beheren – Een locatie verwijderen

Als u een locatie niet meer wilt beheren, kunt u deze uit uw account verwijderen. Nadat u een locatie heeft verwijderd, beheert u de locatie niet langer maar wordt deze nog wel op Google weergegeven. 

Opmerking: Nadat u een locatie uit uw account heeft verwijderd, kunt u deze actie namelijk niet meer ongedaan maken. Als u de locatie opnieuw wilt beheren, moet u het verificatieproces voor de locatie opnieuw doorlopen.

Een locatie verwijderen uit Maps

Als een locatie nooit heeft bestaan, niet in aanmerking komt voor weergave in Google of een onjuist adres weergeeft, kunt u een verzoek indienen om deze locatie uit Maps te verwijderen. 

U kunt ook een verzoek indienen om een locatie te verwijderen als u deze niet beheert.

  1. Navigeer naar Google Maps. 
  2. Ga naar de locatie.
  3. Klik op Een bewerking voorstellen.
  4. Markeer de locatie als ‘Plaats is permanent gesloten of heeft nooit bestaan’ en kies de juiste reden.
  5. Drukvervolgens op Verzenden.

Nadat u de aanvraag heeft ingediend, beoordelen we uw suggestie. Mogelijk ontvangt u een e-mail over de status van uw verzoek en eventuele vragen van ons beoordelingsteam. Als uw aanvraag namelijk wordt goedgekeurd, wordt de voorgestelde locatie uit Maps verwijderd.

Dubbele locaties verwijderen of melden

Als u een locatie toevoegt die al is geverifieerd in het Google Bedrijfsprofiel, wordt deze niet weergegeven op Google Maps en wordt deze gemarkeerd als ‘Dubbele locatie’ in uw account. Als de status ‘Toestemming voor toegang nodig’ wordt weergegeven voor een locatie, betekent dit dat een andere gebruiker deze locatie al heeft geverifieerd. U kunt deze instructies volgen als u om toegang wilt vragen.

Voordat u een duplicaat verwijdert:

  • Zorg ervoor dat u de locatie die al is geverifieerd, niet verwijdert, anders moet u deze opnieuw verifiëren.
  • Update de locatie die u wilt behouden met alle belangrijke informatie uit de locatie die u wilt verwijderen. Als een locatie is verwijderd, kan deze niet worden hersteld.

Een dubbele locatie verwijderen in uw account:

  1. Log in bij Google Bedrijfsprofiel. 
  2. Klik in uw ‘Accountoverzicht’ op Dubbele locaties. 
  3. Vink de locatie aan, die u wilt verwijderen.
  4. Klik vervolgens op ‘Deze vermelding verwijderen’.

Meerdere dubbele locaties verwijderen:

  1. Log in bij het Google Bedrijfsprofiel. 
  2. Klik in uw ‘Accountoverzicht’ op Dubbele locaties. 
  3. Vink het vakje aan voor elke locatie die u wilt verwijderen.
  4. Klik op het menu met drie stippen en kies Verwijderen.

Dubbele locaties op Google Maps melden

Een dubbele locatie op Google Maps melden:

  1. Open Google Maps.
  2. Zoek de locatie die u wilt melden.
  3. Klik op Een bewerking voorstellen.
  4. Markeer de locatie als ‘Plaats is permanent gesloten of heeft nooit bestaan’.
  5. Selecteer ‘Dubbele vermelding’ als de reden.
  6. Klik op Verzenden.

Google Bedrijfsprofiel Beheren – Bonus Tips

  • Gebruik de Google Bedrijfsprofiel App om gemakkelijk wijzigingen door te voeren aan uw Google Bedrijfprofiel
  • Plaats het belangrijkste zoekwoord in uw bedrijfsnaam
  • Reageer altijd op gestelde vragen binnen uw profiel
  • Geef altijd een reactie op een Google review, ook bij negatieve reviews.
  • Gebruik het juiste formaat voor afbeeldingen en of foto’s. De foto’s voor het Google Bedrijfsprofiel kunt u uploaden in JPG of PNG formaat.

Google Mijn bedrijf, Hoe kom ik bovenaan in Google

25. Google Bedrijfsprofiel beheren autodealers [Handleiding]

Voor autodealers of autobedrijven is het belangrijk om goed online goed zichtbaar te zijn. Google heeft een gratis tool Google Bedrijfsprofiel genoemd, waarmee u uw autobedrijf op een gemakkelijke manier onder de aandacht kunt brengen. Met Google Posts heeft u bijvoorbeeld de unieke gelegenheid om te verkopen auto’s met foto’s extra onder de aandacht te brengen. Benut deze gratis mogelijkheid van Google tot adverteren en verdiep u in de nu volgende blog over het Google Bedrijfsprofiel voor autodealers.

Wat heeft een autodealer aan Google Bedrijfsprofiel?

Google Bedrijfsprofiel voor autodealers heeft diverse functionaliteiten beschikbaar. Met Google Bedrijfsprofiel kan een autodealer lokale dealerinformatie bekijken en beheren in Google services zoals bijvoorbeeld Google Zoeken en Google Maps. Een dealer kan vanuit een geverifieerd Google Bedrijfsprofiel account de volgende hulpmiddelen inzetten:

  • Verkeersstatistieken bekijken
  • Insights over klanten verzamelen
  • Actuele informatie over het bedrijf aanleveren

Google Bedrijfsprofiel is de belangrijkste SEO factor om de lokale vindbaarheid van uw website een boost te geven.

De voordelen van het Google Bedrijfsprofiel voor autodealers

Het is belangrijk, dat klanten uw dealership en services kunnen vinden op Google. Gebruik de aangeboden tools om inzicht te verkrijgen in hoe uw klanten over uw bedrijf denken en welke acties ze ondernemen. Het Google Bedrijfsprofiel vormt ook de basis voor het gebruik van Google Ads voor locatie gebaseerde dealer advertenties.

Voordelen Google Bedrijfsprofiel voor autodealers

Er zijn verschillende manieren waarop Google Bedrijfsprofiel voordelen kan opleveren voor autodealers, waaronder de volgende:

  • Het beheren van uw dealergegevens: Houd informatie up-to-date voor kopers, zoals openingstijden en telefoonnummers.
  • Uw klanten betrokken houden: Door middel van Google reviews is feedback van klanten direct beschikbaar voor directe communicatie.
  • Inzichten van klanten bestuderen: Gebruik de Google Bedrijfprofiel tools om uit te vinden welke interacties kopers met uw vermelding op internet hebben.
  • Het meten van interacties met advertenties: Rapporten over winkelbezoeken bieden statistieken over hoeveel winkelbezoekers uw advertenties opleveren.
  • Deals en promoties/acties/aanbiedingen aankondigen: Elke keer dat kopers naar uw dealership zoeken, bieden uw aankondigingen rechtstreekse communicatie mogelijkheden voor en met uw klanten.

Hoe kopers uw informatie bekijken

Wanneer klanten op Google naar een bedrijf zoeken, kan informatie over het bedrijf worden weergegeven in het kennisvenster in de buurt van de zoekresultaten. Via het kennisvenster kunnen klanten uw bedrijf ontdekken en er meer informatie over vinden. Factoren zoals zoekrelevantie, winkelafstand en de algemene bekendheid van uw dealership bepalen of de informatie van uw dealership in het kennisvenster wordt weergegeven.

Lees hier ook onze blog over hoe u Lokale SEO problemen kunt voorkomen.

Google Bedrijfsprofiel informatie in het kennisvenster

  • Website
  • Routebeschrijving
  • Telefoonnummer
  • Openingstijden
  • Google Reviews van klanten
  • Foto’s

Google Bedrijfsprofiel aanmelden

Als u eigenaar wilt zijn van de vermelding van uw dealerbedrijf op Google Zoeken en Maps, heeft u een Google Bedrijfsprofiel account nodig om de vermelding te claimen. We raden u aan uw verificatieopties te checken voordat u uw vermelding maakt.

Extra vermeldingen in Google Bedrijfsprofiel

Dealers in nieuwe auto’s

Dealers die nieuwe auto’s verkopen, komen in aanmerking voor meerdere vermeldingen. U kunt één vermelding voor uw dealerbedrijf hebben en één vermelding voor elk merk waarvan u nieuwe auto’s verkoopt. Als u aanvullende vermeldingen wilt voor de afdelingen binnen uw dealerbedrijf, zoals verkoop, onderdelen of services, herhaalt u het bovenstaande proces met de naam van uw dealerbedrijf met de afdelingsnaam. Als uw vermeldingen zijn geverifieerd, neemt u contact op met support, zodat uw serviceafdeling zo kan worden gelabeld, dat deze deel uitmaakt van uw bedrijf.

Claimen vermeldingen

Er zijn meerdere manieren waarop uw vermeldingen kunnen worden geclaimd:

Dealers in tweedehands auto’s

Dealers in tweedehands auto’s komen slechts in aanmerking voor één vermelding, omdat de automerken die worden verkocht regelmatig veranderen.

Beheer uw dealerbedrijf op Google Bedrijfsprofiel

Accounttoegang beheren

Wanneer u leden aan uw vermelding toevoegt, helpt dit de aanwezigheid van uw dealerbedrijf op Google te beheren. Elk van deze rollen heeft verschillende mogelijkheden. Als u leden wilt toevoegen aan of verwijderen uit de vermelding van uw dealerbedrijf, moet u hun namen of e-mailadressen kennen. Er zijn drie typen gebruikers voor vermeldingen:

1. eigenaren

2. beheerders

3. locatie beheerders.

Wanneer eigenaren gebruikers toevoegen, delen ze het beheer van een vermelding met meerdere mensen zonder hun wachtwoord te hoeven delen. Google Groepen kunnen niet worden toegevoegd als beheerders of eigenaren van Google Bedrijfsprofiel vermeldingen.

Eigenaren:

Er kan slechts één primaire eigenaar voor elke vermelding zijn. Eigenaren en primaire eigenaren hebben dezelfde mogelijkheden, maar primaire eigenaren kunnen zichzelf niet uit een vermelding verwijderen zonder eerst hun primaire eigendom over te dragen aan een andere gebruiker. Alle eigenaren kunnen wel andere gebruikers toevoegen om het beheer van een vermelding te delen zonder hun wachtwoord te hoeven delen.

Beheerder: 

Beheerders hebben vrijwel dezelfde mogelijkheden als een eigenaar. Ze hebben echter geen toegang tot de meer gevoelige mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan het recht om de vermelding te verwijderen of gebruikers te beheren.

Locatiebeheerders: 

Locatie beheerders hebben vrijwel alle mogelijkheden van een beheerder, maar kunnen niet alle bedrijfsinformatie bewerken. Als locatie beheerders zijn ingelogd bij het Google Bedrijfsprofiel, kunnen ze een verzoek indienen om beheerder of eigenaar te worden van een geverifieerde vermelding. De eigenaar van de vermelding kan dit verzoek goedkeuren of afwijzen.

Het eigendom van een vermelding overdragen

Als u niet langer de eigenaar van het dealerbedrijf bent, maar wel de primaire eigenaar op Google bent, moet u het eigendom aan de nieuwe eigenaar van het dealerbedrijf overdragen. 

Nieuwe, nuttige informatie toevoegen aan uw Google Bedrijfsprofiel voor autodealers profiel

Het is belangrijk dat u actuele informatie in uw vermelding verstrekt om uw dealerbedrijf zo goed mogelijk te presenteren aan potentiële klanten. Zo zorgt u ervoor dat klanten alle benodigde informatie hebben om uw dealerbedrijf te bezoeken en een auto bij u te kopen of te huren.

Google Bedrijfsprofiel Autodealer beheren

Houd contactgegevens up-to-date 

Houd de contactgegevens voor uw dealerbedrijf up-to-date. Als u informatie over afzonderlijke afdelingen heeft, zorgt u ervoor dat deze informatie up-to-date is in de betreffende Google Bedrijfsprofiel vermeldingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan openingstijden of contactnummers voor uw sales- en serviceafdelingen.

Plaats regelmatig nieuwe foto’s

Met foto’s en video’s kunnen klanten uw dealerbedrijf vinden op Google. Foto’s in de vermeldingen van uw dealerbedrijf worden geüpload door u en uw klanten. Voeg regelmatig media toe aan uw vermelding om de betrokkenheid van uw klanten te vergroten en uw positie in de zoekresultaten te verbeteren. Er zijn verschillende typen foto’s die u aan uw bedrijfsvermelding kunt toevoegen:

Logo 

Zorg dat klanten uw bedrijf kunnen herkennen op Google. Voor bedrijven die hun basisgegevens hebben toegevoegd zoals bijvoorbeeld het telefoonnummer, openingstijden, enzovoort), wordt in het bedrijfsprofiel het logo uitgelicht.

Omslagfoto 

Geef bovenaan het profiel een omslagfoto weer, die goed bij uw bedrijf past. In sommige gevallen garandeert deze actie niet dat de omslagfoto wordt weergegeven als de eerste afbeelding voor uw bedrijf.

Aanvullende foto’s

Voeg extra foto’s toe om bepaalde kenmerken of diensten van uw bedrijf te benadrukken, die een rol spelen in de aankoopbeslissingen van klanten. 

Geef uw beschrijving een persoonlijk tintje

Wanneer u een beschrijving van uw dealerbedrijf opstelt, zorg dan dat deze echt, persoonlijk en interessant is. Uw dealerbedrijf is niet alleen een bedrijf. Het is uw verhaal voor potentiële kopers. Bij het opstellen van uw beschrijving moet u onze richtlijnen voor de beschrijving van het bedrijf volgen.

Verbeter de relevantie op Google met kenmerken

Aan de hand van kenmerken komen uw klanten meer te weten over uw dealerbedrijf en wat u aanbiedt. Wanneer u relevante, nauwkeurige kenmerken toevoegt, kunnen klanten u vinden op Google.

Google Bedrijfsprofiel Beheren – kenmerken

Kenmerken zijn bijvoorbeeld ‘Heeft wifi’. Feitelijke kenmerken, zoals geaccepteerde betalingstypen, kunnen rechtstreeks door u worden bewerkt. Subjectieve kenmerken, zoals ‘Vriendelijk personeel’, worden toegevoegd op basis van de mening van uw klanten.

Betrek klanten bij uw bedrijf en bouw loyaliteit op

Actuele relevante content zorgt ervoor, dat uw potentiële klanten betrokken blijven. Daarnaast bevordert het de loyaliteit aan uw bedrijf. Bovendien zorgt engaging content voor een positieve herkenning van uw bedrijf als merkdealer.

Gebruik posts om promoties en aanbiedingen onder de aandacht te brengen

Informeer uw kopers door posts te publiceren over de verkoopevenementen die u als dealer organiseert, over nieuwe of populaire auto’s en over services. Door posts te maken, kunt u uw tekst-, video- of foto content aan kopers laten zien, wanneer ze de vermelding van uw dealerbedrijf vinden op Google. 

Klantbetrokkenheid en merkherkenning

Positieve klantbetrokkenheid vergroot het vertrouwen van uw huidige en toekomstige kopers in uw dealerbedrijf. Dit kan leiden tot waardevolle feedback in Google Reviews van klanten, waarmee u bezoeken aan uw bedrijf kunt stimuleren. Door op Google reviews te reageren, kunt u een voor iedereen zichtbare relatie opbouwen met uw klanten. We raden u aan hoffelijk, kort en vriendelijk te zijn. Als u van mening bent dat een Google review van uw dealerbedrijf de plaatsingsrichtlijnen schendt, kunt u de review aan ons melden.

Google Bedrijfsprofiel beheren – berichten functie

Als u vanuit uw vermelding rechtstreeks met klanten wilt chatten, kunt u de berichtenfunctie inschakelen. De berichtenfunctie werkt met sms-berichten zodat de koper over een responsieve manier beschikt om contact op te nemen met uw dealerbedrijf. We raden u aan tijdens kantooruren tijdig te reageren en in alle gevallen gevoelige inhoud (bijv. creditcardnummer, burgerservice nummer en accountinformatie) te vermijden.

Klantbetrokkenheid

Om u te helpen bij het dagelijks beheer van uw op klantbetrokkenheid gerichte activiteiten, kunt u voor uw vermelding een locatie beheerder aanstellen. Een locatie beheerder communiceert met klanten, publiceert posts en foto’s en reageert namens uw vermelding op reviews. Er zijn drie typen gebruikers voor vermeldingen: eigenaren, beheerders en locatie beheerders. Wanneer eigenaren gebruikers toevoegen, delen ze het beheer van een vermelding met meerdere mensen zonder hun wachtwoord te hoeven delen. (Google Groepen kunnen niet worden toegevoegd als beheerders of eigenaren van vermeldingen.)

Eigenaren:

Er kan slechts één primaire eigenaar voor elke vermelding zijn. Eigenaren en primaire eigenaren hebben dezelfde mogelijkheden, maar primaire eigenaren kunnen zichzelf niet uit een vermelding verwijderen zonder eerst hun primaire eigendom over te dragen aan een andere gebruiker. Alle eigenaren kunnen echter wel andere gebruikers toevoegen om het beheer van een vermelding te delen zonder hun wachtwoord te hoeven delen.

Beheerder: 

Beheerders hebben vrijwel dezelfde mogelijkheden als een eigenaar, maar hebben geen toegang tot de meer gevoelige mogelijkheden (bijvoorbeeld het recht om de vermelding te verwijderen of gebruikers te beheren).

Locatie beheerders: 

Locatie beheerders hebben vrijwel alle mogelijkheden van een beheerder, maar kunnen niet alle bedrijfsinformatie bewerken. Als locatie beheerders zijn ingelogd bij Google Bedrijfsprofiel, kunnen ze een verzoek indienen om beheerder of eigenaar te worden van een geverifieerde vermelding. De eigenaar van de vermelding kan dit verzoek goedkeuren of afwijzen.

SEO optimalisatie en Content Marketing Blogs

SEO specialist Den Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van Connect your World, een Content Marketing en SEO bureau in Den Haag. Hij is een ervaren freelance SEO specialist en Content Marketeer.

SEO specialist inhuren

Bij Connect your World kunt u ook een SEO expert inhuren in de volgende regio´s:

SEO advies

Heeft u een vraag over het beheren van het Google Bedrijfsprofiel? Neem dan contact met ons op. Wij hebben ook diverse SEO checklists op onze website staan om de SEO optimalisatie van uw website een vliegende start te geven. Daar staan de nodige tips en tricks in om uw website bovenaan in Google te krijgen.

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl
URL: https://connectyourworld.nl/

SEO checklist

Met deze lokale SEO checklist helpt u uw lokale rankings van uw website te verbeteren.

SEO Tools

Op deze website vindt u ook een lijst met veelal gratis SEO tools, die u nodig kan hebben om uw website bovenaan in Google te krijgen. Er zijn namelijk ook wat activiteiten die u zelfstandig kunt oppakken zonder het inhuren van een SEO freelancer.

connectyourworld

Herman Geertsema is een zeer ervaren freelance SEO specialist met meer dan 10 jaar ervaring. Daarnaast is hij al meer dan 20 jaar werkzaam als content marketeer. Om zich verder te specialiseren heeft hij een HBO opleiding Internetmanagement en Webdesign succesvol afgerond. In online projecten kan Herman ook de rol van projectmanager/scrummaster op zich nemen, aangezien hij Scrum gecertificeerd is. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Inmiddels bestaat Connect your World ruim 5 jaar waarin hij (MKB) bedrijven helpt met het verbeteren van hun online zichtbaarheid om zo een hogere omzet en meer winst te behalen. Naast zijn uitgebreide kennis van On en Off Page SEO, Technische SEO, lokale SEO en het schrijven van webteksten is Herman ook een strategisch sparringpartner. Bij Connect your World houden wij van ambitieuze doelstellingen. Bent u na 6 maanden niet tevreden dan krijgt u 300 Euro retour. Connect your World houdt niet van het ‘uurtje factuurtje’ principe. Klanten noemen ons betrouwbaar en goed bereikbaar. We zijn inmiddels groot geworden door klein te blijven. Kijk voor meer informatie op https://connectyourworld.nl of neem contact op via info@connectyourworld.nl of tel 06-41226543 Met vriendelijke groet, Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.