• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

Engaging content: 42 tips & trics

Engaging content: 42 tips & trics

Engaging content: wat is het?

Het creëren van engaging content is het boeien en binden van jouw publiek. Daardoor zorg je, dat de ‘dwell time’ op je website hoger wordt. Dat betekent, dat mensen langer op jouw website verblijven. Een langere ‘dwell time’ betekent namelijk, dat de bezoeker op jouw site vindt waar hij of zij naar op zoek is. Dit kan bijvoorbeeld zomaar komen als gevolg van een goed stuk ‘engaging content’. Veel marketeers vermoeden daarom ook dat de ‘dwell time’ een ranking factor is. Wat betekent, dat een hogere ‘dwell time’ voor een hogere ranking zorgt.

Content Marketing tips 1-10

  • Maak al jouw engaging content eenvoudig deelbaar. Zorg daarom voor deelbuttons en maak een whitepaper gemakkelijk deelbaar via bijvoorbeeld LinkedIn, Twitter of E-mail.
  • Weet welke content jouw audience regelmatig wil terugzien.
  • Wees doelgericht in elk kanaal en in elke methode die je gebruikt.
  • Voldoe aan de verwachtingen en geef jouw publiek de content die het verwacht. Op deze manier boei je de juiste doelgroep.
  • Gebruik dezelfde content in verschillende vormen. Denk bijvoorbeeld ook eens aan Youtube, Instagram & Pinterest. Wees creatief in het uit elkaar halen van je content en maak het geschikt voor verschillende kanalen.
  • Laat jouw discussies ergens toe leiden en geef een eindoordeel, samenvatting of overall feedback.
  • Gebruik bijvoorbeeld social ‘call to actions’ zoals bijvoorbeeld download deze, retweet, like of reageer.
  • vertel niet alleen, maar toon oprecht interesse in jouw volgers en klanten. Alleen dan kan je de beoogde doelgroep namelijk boeien en binden.
  • Maak unieke en originele engaging content waar jouw doelgroep door middel van curatie mee aan de slag kan.
  • Wees altijd positief en antwoord actief.
Content Strategie, engaging content
Content Marketing literatuur

Content Marketing tips 11-20

  • Ga pro – actief op zoek naar mensen die bijvoorbeeld iets over jou, jouw product of jouw organisatie zeggen en reageer indien nodig.
  • Participeer op de juiste momenten. Hou bijvoorbeeld relevante tv programma’s in de gaten.
  • Vermijd content, die op spam lijkt, door te vaak commercieel lijkende boodschappen te delen.
  • Laat zien waar jij voor staat, zonder mensen te beledigen.
  • Praat ook eens positief over concurrenten of andere ondernemers.
  • Maak jouw content scanbaar en deel jouw verhaal eventueel op in stukken.
  • Wees er van bewust dat veel engaging content via de mobiele telefoon wordt bekeken en gedeeld. Dit heeft als gevolg, dat je moet zorgen voor structuur, zodat het scannen makkelijker gaat.
  • Val niet uit je rol. Doe niet een Twitter customer care en sales account tegelijkertijd.
  • Video’s en afbeeldingen engagen bijvoorbeeld beter dan tekst.
  • Wees sociaal en geef wat kennis gratis weg.

Content Marketing tips 21-30

  • Beloon je audience dat engaged en jou voorziet van ideeën. Geef bijvoorbeeld ook eens wat terug.
  • Maak een planning in de vorm van een content kalender.
  • Betrek jouw organisatie bij het maken van content.
  • Verzamel belevingen ofwel ervaringsverhalen en deel zelf belevingen in verschillende contentvormen.
  • Bedank mensen die jou retweeten of jouw content hebben gedeeld.
  • Ontwikkel een message structuur waarin je beschrijft wat de belofte is aan de klant, wat de key message is en de kernwaarden zijn.
  • Motiveer formele leiders en managers om social media te gebruiken en hun belevingen te delen. Op deze wijze krijgt je content nog meer waarde en lading.
  • Kom met nieuwe tips, bijvoorbeeld een kijkje in de keuken en unieke content.
  • Choose your battles. Omdat je namelijk niet goed in alles kan zijn.
  • Kom met thema’s en of terugkeer acties zoals bijvoorbeeld een stelling van de dag.

Content Marketing tips 31-42

  • Geef het publiek het gevoel dat ze met een mens in dialoog zijn.
  • Let op je toon en ‘brand’s voice’.
  • Toon empathie en wees niet impulsief.
  • Spreek anderen persoonlijk aan.
  • Update je content regelmatig en houdt het fris.
  • Kijk wanneer jouw publiek daadwerkelijk actief is en in dialoog wil gaan.
  • Gebruik hashtags om het de gebruiker en of lezers het gemakkelijk te maken. Humor, facts, tips werken bijvoorbeeld engagement op.
  • Een social video bedoeld voor het web is namelijk wat anders dan een commercial.
  • Haak bijvoorbeeld aan bij populaire topics, trends en lopende discussies.
  • Maak gebruik van Storytelling en vertel waarom een organisatie of een bedrijf doet, wat het doet.
  • Houd je vakliteratuur bij en speel in op nieuwe ontwikkelingen.
  • Heb je wat te vieren? Doe het!

Hier kom je meer te weten over hoe je een contentstrategie maakt. Hier leer je hoe je doelen stelt in een Contentstrategie.

SEO blogs over Content Marketing

SEO specialist Den Haag inhuren

Wilt u meer informatie over Content Marketing & engaging content maken? Of wilt u mij inhuren als SEO specialist of Content Marketing expert? Surf dan naar Mijn Contactpagina en neem contact met mij op. De auteur is een ervaren SEO specialist en Content Marketing expert uit Den Haag. Hij is eigenaar van SEO bureau Connect your World, een specialist in SEO & Content Marketing. Wij nemen opdrachten aan in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Breda. Wilt u lokaal scoren met SEO? Lees dan: Lokaal bovenaan in Google, hoe kom je daar?

Hier komt u meer te weten over de auteur Herman Geertsema

Please follow and like us:
connectyourworld

Laat je bericht achter