• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Hoe kom ik hoger in Google?

Hoe kom ik hoger in Google, SEO checklist, SEO checklists

Hoe kom ik hoger in Google?

Last Updated on 21 september 2024 by connectyourworld

Hoe kom ik hoger in Google, SEO checklist, SEO checklists

Hoe kom ik hoger in Google?

Het is met stip de meest gestelde vraag aan een SEO specialist ‘Hoe kom ik hoger in Google?’. In deze ´how to´ geven we kort en bondig weer, hoe u de bovenste posities in Google kunt bereiken op de voor u relevante zoekwoorden.

Benodigde tijd: 10 minuten

Hoe kom ik hoger in Google – SEO checklist

  1. Zoekwoordenonderzoek uitvoeren

    Zoek uit op welke termen gezocht wordt, hoe hoog het zoekvolume en de concurrentie is en met welke intentie er gezocht wordt. Gebruik voor zoekwoordonderzoek Google zelf, Google Search Console, De Google keyword planner of een ander SEO monitoring tool.

  2. Concurrentie analyse uitvoeren

    Eigenlijk draait SEO om het online beter te doen dan de concurrentie. Die eerste pagina van Google is van groot belang. Immers op de 2e pagina en lager wordt het aantal mogelijke bezoekers voor uw website steeds een stuk kleiner. Daarom is het belangrijk om uw concurrenten te analyseren met een SEO concurrentieanalyse. Daarbij is het niet de bedoeling, dat u klakkeloos overneemt wat zij doen. U doel moet zijn om het beter te doen dan de concurrent.

  3. Originele, unieke en kwalitatieve webteksten schrijven

    Het belang van goede content is in de meest recente Google algoritme update nog belangrijker geworden. Neem daarom geen content over van andere websites. Maak informatieve content waarin u vragen beantwoordt of problemen oplost van uw potentiële doelgroep. Zorg voor tekst hiërarchie, update uw content regelmatig en maak zeker bij e-commerce websites gebruik van categorie pagina’s.

  4. Google Analytics instellen

    Alles is meetbaar in online marketing, maak daar dan ook gebruik van. Harde data zegt precies of u iets goed heeft aangepakt of niet. Google Analytics is het centrale brein van uw online activiteiten. Hierin ontdekt u, waar website bezoekers vandaan komen, waarin ze wel en niet
    geïnteresseerd zijn en welke campagnes tot een verkoop of telefoontje leiden.

  5. Google Search Console instellen en in gebruik nemen

    Met Google Search Console kunt u onder motorkap van uw website kijken. Als er dingen fout gaan op uw website, dan wordt dat in Search Console gemeld. Daarnaast kunt u de XML sitemap van uw website indienen. Een individuele pagina voor indexering aanbieden, is ook een optie.

  6. Titel tags verbeteren

    Titel tags zijn een belangrijke SEO factor. Daarnaast kunt u met een pakkende SEO paginatitel ook uw publiek verleiden om wat tijd door te brengen op uw website. Gebruik 1 titel tag per pagina. Gebruik ook niet 2 keer dezelfde titel op 1 website. Plaats tot slot belangrijke zoekwoorden in de titel.

  7. Maak verleidelijke meta omschrijvingen

    De meta beschrijving is een soort van korte samenvatting van je webpagina in 1 tot 2 zinnen. De meta description is zichtbaar onder de titel tag in de zoekmachine en kan slim gebruikt worden om uw bezoekers naar uw site te trekken. Een meta beschrijving is 70 tot en met 160 tekens lang. Elke webpagina heeft een meta beschrijving. Elke meta description moet ook verschillend zijn.

  8. URL structuur opzetten

    De URL structuur vormt de basis van een goede website. Gebruik keywords in uw URL en leg een broodkruimelspoor aan.

  9. Interne links

    De interne linkstructuur is een krachtig signaal, dat Google vertelt wat uw meest belangrijke webpagina’s zijn. Deze webpagina’s reflecteren corebusiness en zijn belangrijk om aan de buitenwereld te laten zien. Door middel van de interne linkstructuur verdeelt u de
    ‘autoriteit’ naar de juiste pagina’s. Hierbij is belangrijke content niet meer dan 3 stappen verwijderd van de homepage.

  10. Website afbeeldingen optimaliseren

    Inmiddels komt 22,6% van het verkeer op uw website door middel van foto’s. Plaats daarom een zoekwoord in de alt tekst van de Google afbeelding. Vergeet ook niet om gebruik te maken van de bestandsnaam en het bijschrift. Next level is om uw SEO afbeeldingen bij te werken met structured data en lazy loading.

  11. Google Sitemap indienen

    Dien u Google Sitemap in via Google Search Console. Door de XML sitemap kan Google in een klap zien welke content er op een bepaalde website staat. Google meldt zelf, dat dit door sitemap sneller gebeurt.

  12. Onderscheid u zelf met structured data

    Zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google, Bing, Yahoo en Yandex zijn het initiatief ‘schema.org’ gestart. Het doel hiervan is dat iedereen dezelfde ‘structured data taal’ spreekt. In de structured darta bibliotheek vindt u bij elk type content een classificatie methode om uw SEO content te te verbeteren door het te verrijken. Op die wijze begrijpen zoekmachines als Google en Bing uw data een stuk beter.

  13. Website snelheid verbeteren

    Uit vele onderzoeken blijkt dat een trage website omzet kost. Daarom is het zowel voor SEO optimalisatie als voor gebruikerservaring slecht. Meet daarom uw website gratis door op https://gtmetrix.com. Vaak ligt een trage website aan de afbeeldingen op een site. Kijk daarom altijd naar de Google afbeeldingen of daar winst te behalen valt qua snelheid. Uw website snelheid verbeteren in Google is belangrijk voor uw SEO optimalisatie.

  14. SEO Linkbuilding monitoren en verder uitbouwen

    Autoriteit is een van de belangrijkste bouwstenen, op het moment dat u met zoekmachinemarketing aan de slag gaat. Met het verkrijgen van backlinks, vergroot u uw autoriteit volgens Google. Dit wordt ook wel ‘SEO linkbuilding’ genoemd. Belangrijk om te checken, is of de anchor teksten goed zijn aangebracht. Daarnaast kunt u slechte backlinks ook weren door het gebruik van de disavow tool.

  15. Core web vitals verbeteren

    Sinds 2021 zijn de core web vitals toegevoegd aan het Google algoritme. Deze Core Web Vitals zijn ‘key performance indicatoren (KPI’S), die grotendeels de gebruiksvriendelijkheid van uw website duidelijk maakt voor de zoekmachine Google.

  16. E.E.A.T. verbeteren

    E.E.A.T draait om de kwaliteit van de content. Verhoogt u de kwaliteit van de content, dan zullen uw rankings significant verbeteren. Probeer het aantal reviews in Google te verhogen. Reageer zowel op goede als op slechte reviews (kans voor de klantenservice). Zorg voor een biografie van de auteur. Zijn contact en adresgegevens van het bedrijf gemakkelijk te vinden? Staan er algemene voorwaarden op de website? Heeft u kwalitatief sterke SEO backlinks in uw linkbuilding profiel?

Hoe kom ik bovenaan in Google, lead generatie, SEO specialist Den Haag

Hoger in Google komen – conclusie

Om hoger in Google te komen zijn er tal van knoppen waar de SEO expert aan zou kunnen draaien. Er zijn dan ook nog veel meer tips en adviezen te geven. Als de SEO optimalisatie niet de gewenste resultaten oplevert, dan zit de oplossing er vaak in om bijvoorbeeld het zoekwoordenonderzoek verder te verfijnen. Uit de nodige ervaring weet ik, dat goed ranken op ‘een huis kopen in Rotterdam’ een stuk gemakkelijker gaat dan bijvoorbeeld ‘makelaar Rotterdam’. Grote zoekvolumes zijn niet zaligmakend. Elk bedrijf heeft liever 10 klanten dan 100 website bezoekers. Daarom moet een SEO specialist ook altijd aandacht besteden aan conversie optimalisatie om de wens ‘hoe kom ik hoger in Google’ ook daadwerkelijk uit te laten komen.

Interessante blogs

SEO expert Den Haag

Herman Geertsema is een zeer ervaren freelance SEO specialist en content marketeer. Tevens is hij eigenaar van Online marketing bureau Connect your World gevestigd in Den Haag. Connect your World werkt aan projecten door heel Nederland zoals bijvoorbeeld als:

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl
connectyourworld

Herman Geertsema is een zeer ervaren freelance SEO specialist met meer dan 10 jaar ervaring. Daarnaast is hij al meer dan 20 jaar werkzaam als content marketeer. Om zich verder te specialiseren heeft hij een HBO opleiding Internetmanagement en Webdesign succesvol afgerond. In online projecten kan Herman ook de rol van projectmanager/scrummaster op zich nemen, aangezien hij Scrum gecertificeerd is. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Inmiddels bestaat Connect your World ruim 5 jaar waarin hij (MKB) bedrijven helpt met het verbeteren van hun online zichtbaarheid om zo een hogere omzet en meer winst te behalen. Naast zijn uitgebreide kennis van On en Off Page SEO, Technische SEO, lokale SEO en het schrijven van webteksten is Herman ook een strategisch sparringpartner. Bij Connect your World houden wij van ambitieuze doelstellingen. Bent u na 6 maanden niet tevreden dan krijgt u 300 Euro retour. Connect your World houdt niet van het ‘uurtje factuurtje’ principe. Klanten noemen ons betrouwbaar en goed bereikbaar. We zijn inmiddels groot geworden door klein te blijven. Kijk voor meer informatie op https://connectyourworld.nl of neem contact op via info@connectyourworld.nl of tel 06-41226543 Met vriendelijke groet, Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.