Last Updated on 21 september 2024 by connectyourworld
Blog posts maken voor de juiste doelgroep, die converteren naar echte klanten is nog niet zo makkelijk. Er is al gruwelijk veel content; dus opvallen in de grote massa is bijzonder lastig. Daarom is het belangrijker dan ooit om een goede content strategie te hebben. In deze contentstrategie zal ongetwijfeld een hoofdstuk of alinea over blogs (laten) schrijven (SEO blogging) gaan. Maak een plan de campagne en houd je daaraan. Dit is nog belangrijker, als er meerdere mensen blogs schrijven voor jouw website. In de volgende blog post vind je aantal SEO blog tips, die je kunnen helpen om blog posts te maken die converteren.
Estimated reading time: 5 minuten
Blog posts schrijven die converteren
Doe een goed zoekwoordenonderzoek en gebruik keyword mapping om overzicht te scheppen in je zoekwoordenlijst. Goed zoekwoordenonderzoek betekent, dat je niet alleen kijkt naar zoekvolumes, maar ook kijken naar waar je de meeste kansen heb om goed te scoren. Tik ook het zoekwoord in Google om te kijken wie de concurrenten zijn. Bol.com verslaan wordt wat lastig. Hoe specifieker het zoekwoord, hoe beter de kansen. Gebruik daarom longtail zoekwoorden.
Elke dag komen er 7 miljoen blogs bij. Opvallen is dus belangrijker dan ooit. Maak het de lezer zo gemakkelijk mogelijk. Als je dat namelijk niet doet, is hij of zij zo weer vertrokken. Tegenwoordig zijn de beeld denkers in de meerderheid. Gebruik daarom altijd een mooie foto, die ook daadwerkelijk wat toevoegt. Voldoende witruimte is bijvoorbeeld ook belangrijk om het lezen te bevorderen. Zet de belangrijkste uitkomsten bovenaan de pagina. Zorg voor een goede interne linkstructuur.
Als je een zoekwoord intikt op Google, kom je bij de SERP (1e pagina). Kijk naar de resultaten. Dan zie je welke onderdelen zichtbaar zijn in de beschrijvingen van je blog posts. Besteed extra aandacht aan de onderdelen, die zichtbaar zijn zoals bijvoorbeeld de URL, het kruimelpad, de titel en de meta omschrijving.
Schrijf een tekst altijd in alinea’s en plaats kopjes boven elke alinea. Probeer niet te moeilijk te schrijven en het liefst in de actieve vorm. Dat leest namelijk prettiger dan tekst in de lijdende vorm. Maak je een groot artikel, voeg dan een inhoudsopgave toe.
Wist u dat veel blogs geen enkele backlink hebben? SEO draait om het beter doen dan je concurrentie. Plaats een of meerdere backlinks naar je blog en je hebt vrij eenvoudig een concurrentievoordeel te pakken.
Na aap gedrag is van alle tijden! Het is tegenwoordig super makkelijk om teksten van een andere website af te halen en te gebruiken op een andere website. Dat is absoluut geen ´best practice´ voor Google. De zoekmachine houdt namelijk van unieke goede engaging content en nieuwe invalshoeken. Met nieuwe content scoor je veel beter dan met dubbele content.
Herman is de eigenaar van Connect your World, een online marketing bureau in Den Haag. Hij is een zeer ervaren SEO freelancer en een SEO blogging specialist. Connect your World heeft inmiddels diverse SEO projecten afgerond in Delft, Rijswijk, Zoetermeer, Almere, Tilburg, Amsterdam en Breda.
Heeft u nog een vraag over blog posts of SEO blogging? Of wilt u een SEO expert inhuren voor SEO blogging? Neem dan contact met ons op via onderstaande button.
Een blogpost is een kort, informatief artikel, dat online wordt gepubliceerd op een website of blogplatform. Het dient vaak om lezers te informeren, te vermaken of te betrekken bij een specifiek onderwerp.
Bloggen is een krachtige tool om je online aanwezigheid te versterken, de betrokkenheid te vergroten, je merk op te bouwen en de SEO van je website te verbeteren. Het is een investering die zich vertaalt in zichtbaarheid, autoriteit en succes op lange termijn.
Er zijn verschillende soorten blogs, die bijvoorbeeld variëren op basis van hun inhoud, doelstellingen en doelgroep. Enkele veelvoorkomende blogtypen zijn: Persoonlijke Blogs: Geschreven door individuen over hun persoonlijke ervaringen, gedachten en interesses. Zakelijke Blogs: Gericht op het delen van bedrijfsnieuws, updates, en sector gerelateerde informatie om de merkbekendheid te vergroten. Niche Blogs: Concentreren zich op een specifieke niche of onderwerp, zoals mode, technologie, gezondheid, enz. Instructieve/Tutorial Blogs: Bieden bijvoorbeeld stapsgewijze instructies en handleidingen om lezers te informeren en te helpen bij specifieke taken.
Recensieblogs: Beoordelen en bespreken producten, boeken, films, en andere items. Gastblogs: Geschreven door verschillende auteurs dan de blogeigenaar, vaak om verschillende perspectieven te bieden. Nieuwsblogs: Richten zich op het delen van recent nieuws en gebeurtenissen in een specifieke branche of algemeen. Affiliate Blogs: Promoten producten of diensten via affiliate links om commissies te verdienen. Podcast Blogs: Complementeren vaak een podcastserie met transcripties, extra informatie en discussies. Videoblogs (Vlogs): Delen content in videovorm, vaak gericht op persoonlijke ervaringen, reizen, of tutorials. De diversiteit in blogtypen weerspiegelt de verschillende manieren waarop mensen informatie willen delen en consumeren op het internet.