• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Bedrijfsprofiel Google – SEO en Content

Bedrijfsprofiel Google – SEO en Content

Last Updated on 28 februari 2024 by connectyourworld

Bedrijfsprofiel Google

Google Bedrijfsprofiel optimaliseren

De volgende Google Bedrijfsprofiel onderwerpen worden behandeld:

  • Hoe past het Google Bedrijfsprofiel in mijn Content marketing strategie?
  • Waarom moet ik mij zorgen maken over mijn bedrijfsprofiel in Google?
  • Helpt het Google Bedrijfsprofiel mij met SEO optimalisatie?
  • Hoe helpt een content marketing platform mij bij het beheren van het Google Bedrijfsprofiel?

Geschatte leestijd: 21 minuten

Inhoudsopgave

Wat is het Google Bedrijfsprofiel?

Google Bedrijfsprofiel vroeger Google Mijn Bedrijf is een gebruiksvriendelijke, gratis tool en belangrijke bedrijfsvermelding, waarmee lokale bedrijven en organisaties hun online aanwezigheid kunnen beheren en verbeteren in Google services, waaronder bijvoorbeeld Google Zoeken en Google Maps.

Bedrijfsprofiel Google – de voordelen

  1. Uw (mogelijke) klanten vinden uw informatie zoals bijvoorbeeld adres, openingstijden en Google recensies gemakkelijker.
  2. Het is een gratis manier om uw online zichtbaarheid te vergroten.
  3. Het helpt bij het opbouwen van een relatie met uw klanten.
  4. Uw SEO verbetert door het inzetten van het Google Bedrijfsprofiel

Heeft mijn Google Bedrijfsprofiel vermelding invloed op mijn positie in Google?

Jazeker. Er is een positieve correlatie tussen de informatie in uw Google Bedrijfsprofiel en de positie van uw website in Google.

Google bedrijfsprofiel – inleiding

Zeker sinds de laatste update van Google, de Google medic update uit 2018 is de bedrijfsvermelding in belang toegenomen. In deze update staat E(expertise), A(autoriteit) en T(rust) centraal. Zaken die u met uw Google Bedrijfsprofiel uitstekend kunt onderschrijven door gebruik te maken van Google Reviews en Google Posts.

Het Bedrijfsprofiel van Google is gratis

Wist u dat, het Google Bedrijfsprofiel een belangrijke gratis tool van Google is, die veel impact heeft op lokale SEO? Maak daarom gebruik van uw Google Bedrijfprofiel om uw SEO content en SEO optimalisatie een boost te geven. In deze bijdrage leest u diverse tips, tools en informatie over het verifiëren en promoten van uw bedrijf met uw Google Bedrijfsprofiel. We helpen u ook te begrijpen, hoe het plaatsen van content op uw Google Bedrijfsprofiel vermelding uw bedrijf op een aantal manieren kan ondersteunen.

Waarom moet ik mijn Google bedrijfsprofiel opnemen in mijn strategie voor content distributie?

Als content marketeers erkennen we vaak niet, dat een belangrijk deel van onze verantwoordelijkheid ervoor zorgt, dat ons beoogde publiek/potentiële klanten onze content onder ogen komt. Een manier om dit te doen, is door uw Google Bedrijfsprofiel vermelding wekelijks bij te werken als kanaal om uw huidige content te delen. Content, die bijzonder relevant is voor uw Google Bedrijfsprofiel is lokaal gerichte content bijvoorbeeld over evenementen, specials en andere lokale gebeurtenissen.

Google Bedrijfsprofiel Insights

Als bewijs kunt u ‘Google Bedrijfsprofiel Insights’ bekijken om gegevens te verzamelen over hoeveel mensen uw Google Bedrijfsprofiel vermelding hebben bekeken. Het wordt beter inzichtelijk, wie uw post hebben gezien, erop hebben geklikt en betrokken zijn. ‘Google Bedrijfsprofiel Insights’ is echter mogelijk niet altijd nauwkeurig. Overweeg om door Google bijgehouden links in uw berichten te gebruiken om nauwkeurigere klikken en engagement rechtstreeks in Google Analytics te melden.

Google Posts

Gebruikt u uw website voor de promotie van acties, evenementen of aanbiedingen? Gebruik dan Google Posts om deze extra onder de aandacht te brengen. In Google Posts kunt u namelijk een bericht maken, dat bij het kennisvenster van uw bedrijf verschijnt. Als bezoekers dit kennisvenster zien, dan zien ze via een Google Post ook uw actie, evenement of aanbieding.

Zijn Google Posts voor mij als bedrijf zinvol?

Google Posts worden zichtbaar als iemand op uw bedrijf zoekt in Google of Google Maps. Vooral voor restaurants of winkels is dit een uitgekiende mogelijkheid om potentiële klanten te stimuleren uw bedrijf of website te bezoeken. Google Posts zijn geen sociale media posts. Hashtags hebben dus ook geen zin. Bedenk heel goed welke informatie u kwijt wilt in de 300 tekens, die u heeft voor een Google Post. Immers, hoe eerder een boodschap of belangrijke informatie duidelijk is, hoe beter! Draai dus nergens omheen, maar wees kort en bondig. U kunt verschillende posts plaatsen in Google Bedrijfsprofiel met elk hun eigen formaat. Denk aan:

  • Bedrijfsnieuws
  • Evenementen
  • Aanbiedingen
  • Productinformatie
  • Nieuwe producten of dienstverlening
  • Aanpassingen in de openingstijden

Google Posts staan 7 dagen live. U kunt berichten ook automatisch laten ‘verlopen’ op een bepaalde datum, bijvoorbeeld aan het eind van een actie of evenement. Kies tot slot voor een pakkende afbeelding.

Het posten van aanbiedingen en nieuwsfeiten

Google Bedrijfsprofiel helpt digitale marketeers om hun content te bekijken. Dit kan al zonder, dat Google hoeft te wachten tot Google het in de top tien van zoekresultaten van zoekmachines plaatst. De voordelen van posten op Google Bedrijfsprofiel gaan verder, dan het verwerven van weergaven en klikken op uw nieuwste content. Regelmatig posten kan u een begeerde plek opleveren in het lokale 3-pack, dat de top 3 bedrijfsvermeldingen is voor relevante zoektermen. Deze plaatsing alleen al is een geldige reden om ten minste elke 7 dagen een nieuw bericht toe te voegen.

Google Bedrijfsprofiel – gemiddeld 59 acties

Bovendien volgens hetzelfde BrightLocal onderzoek. ontvangt een gemiddeld bedrijf tot 59 acties per maand. Deze acties kunnen doorklikken naar uw website, verzoeken om een ​​routebeschrijving of telefoontjes zijn. De meeste acties hebben de vorm van klikken, maar tenzij uw Google Bedrijfsprofiel vermelding is geoptimaliseerd, loopt u mogelijk daadwerkelijke telefoontjes of winkelbezoeken mis.

Helpen Google Bedrijfsprofiel posts de SEO van uw website?

Ja en nee! Google Bedrijfsprofiel Posts hebben niet direct impact op SEO. Indirect is dat zeker verdedigbaar. Google posts kunnen meer bezoekers naar uw website leiden door het verstrekken van relevante informatie over uw bedrijf. Een toenemend aantal klikken naar uw website en een hogere click through rate op uw profiel helpt SEO optimalisatie.

9 tips voor Google posts

  1. Post regelmatig
  2. Gebruik afbeeldingen en video’s van hoge kwaliteit
  3. Houd de tekst kort. U heeft ruimte voor 1500 tekens, maar zorg voor een bericht van tussen de 150 en 300 tekens
  4. Voeg zoekwoorden toe aan uw posts
  5. Maak gebruik van de call to action button
  6. Optimaliseer uw landingspagina
  7. Houd het professioneel
  8. Zorg voor nauwkeurigheid
  9. Wees bekend met de regels van Google over posts. Geen vervelende en bedreigende teksten of een locatie vermelden. Geen telefoonnummer, want die staat al op een andere plek in het Google Bedrijfsprofiel.

Google reviews

Uw berichten op Google Bedrijfsprofiel geven aan Google door, dat uw bedrijf de juiste is om lokaal voor gerelateerde zoekopdrachten weer te geven. Een Google recensie of Google reviews op Google Bedrijfsprofiel zijn van cruciaal belang. Ze vertegenwoordigen in feite de bevestiging van uw klanten, dat uw bedrijf een goede naam heeft.

Waarom is reageren op een Google review voor uw website belangrijk?

Klanten stellen een reactie op prijs. Daarnaast verbetert het uw online reputatie. Vooral wanneer u de tijd neemt om op elke review te reageren; positief of negatief. Een snelle, empathische en behulpzame reactie op een negatieve Google recensie kan zelfs waardevoller zijn dan een positieve recensie. We maken allemaal fouten. Consumenten waarderen bedrijven, die bereid zijn deze tijdig te accepteren en te verhelpen.

Waarom is het belangrijk om steeds nieuwe Google recensies te krijgen?

Een gestage stroom van nieuwe Google reviews kan uw prestaties in de zoekmachines gigantisch verbeteren. Het is essentieel voor meer verkeer naar uw website en het aantrekken van nieuwe klanten.

Is het goed om online Google recensies te delen op de website?

Dat is goed en we bevelen het van harte aan. Het wordt ook wel social proof genoemd. Reviews zorgen vaak voor het laatste duwtje om bezoekers te veranderen in klanten.

Kan ik een Google review aanpassen of verwijderen?

Bedrijven kunnen Google reviews op hun Google Bedrijfsprofiel niet verwijderen of aanpassen. Het handigste is om het gesprek aan te gaan met de gever van de review. Vaak kunnen reviews ook verwijderd worden door overtreding van de Google Bedrijfsprofiel regels.

Kan ik Google reviews kopen?

Het kan verleidelijk zijn om Google reviews te kopen bij het opbouwen van uw online reputatie. Wij adviseren u, om dat niet te doen. Het is een overtreding van de Google Bedrijfsprofiel regels en dit kan leiden tot het verwijderen van uw profiel.

Wat is er nieuw?

Een belangrijk punt, en misschien wel het allerbelangrijkste, uw berichten laten potentiële klanten zien, wat er nieuw is in uw bedrijf op precies het juiste moment – wanneer ze ernaar op zoek zijn. Een onderzoek uit 2019 over Google posts meldde, dat slechts 17% van de beoordeelde bedrijven de afgelopen 7 dagen een post had. Meer dan 80% van de bedrijven had dus niets nieuws te delen met het publiek of hun potentiële klanten, die actief op zoek zijn naar hun bedrijf.

Voordelen van Google Bedrijfsprofiel Posts

Als het gaat om de waarde van Google Bedrijfsprofiel Posts, hebben we het over gebruikersbetrokkenheid en niet over een ranking boost. Google Posts zijn waardevol voor bedrijven. Wanneer ze effectief worden gebruikt, zijn het goedkope leadgeneratoren in uw lead generatie. Daarnaast kan u de Google Bedrijfsprofiel posts ook gebruiken op uw sociale media kanalen. 

Google Bedrijfsprofiel Posts = gratis advertentieruimte op Google 

Bedrijven moeten stoppen met denken aan Google Posts als posts op sociale media. Het is in principe gratis advertentieruimte op Google! Met Google Posts kunt u uw producten of dienst onder de aandacht brengen, meerdere afbeeldingen toevoegen, inclusief afbeeldingen met tekstinhoud en zelfs korte video’s om reclame voor uw bedrijf te maken. 

Google Bedrijfsprofiel berichten zijn goedkope leadgeneratoren 

Wat is een lead waard voor uw bedrijf? Met dat cijfer in gedachten, kunt u overwegen om wekelijkse Google Posts te testen, die uw beste service of product promoten met UTM-tracking, zodat u eventuele leads aan Posts kunt toeschrijven. U kunt zelfs via Google Posts een speciale aanbieding aanbieden om offline conversies bij te houden. Met een paar weken aan Posts onder uw riem, kunt u de kosten van het publiceren van de Posts afzetten tegen de waarde van één lead om te bepalen of Google Posts zaken voor u stimuleert en deals voor u sluit. 

Onthoud, dat slechts 4% van alle onderzochte bedrijven actief posten, dus de mogelijkheid is niet alleen voor deze bedrijven, Google Posts biedt echt een concurrentieverschil voor elk bedrijf. 

Hoe wint u met Google Bedrijfsprofiel Posts 

  • Plan één bericht per week voor consistentie (het berichttype Wat is er nieuw vervalt na 7 dagen).
  • Test alles om te zien wat voor u werkt! Onze ervaring is dat Aanbieding Posts veel betrokkenheid krijgen (u kunt de duur van de post instellen) en in sommige branches hebben we een grotere betrokkenheid gezien bij Posts die GIF’s of video’s gebruiken (in plaats van foto’s). 
  • Concentreer u op uw bestseller. 1 lead per maand zou al geweldig zijn.

Google Bedrijfsprofiel – content mogelijkheden

1. Google Bedrijfsprofiel contact

Google Bedrijfsprofiel is erg handig voor mensen, die uw bedrijfsgegevens zoeken. Ook voor een klant, die graag langs wilt komen, of iemand die u wilt bellen is Google Bedrijfsprofiel van toegevoegde waarde. Wilt u uw bedrijf goed in Google tonen voor mensen die u al kennen, maar ook voor potentiële nieuwe klanten? Lees dan snel verder.

Google Bedrijfsprofiel voor restaurants

Voor verschillende soorten bedrijven, zoals restaurants, kunt u op uw bedrijfspagina een link toevoegen om een afspraak te maken of een reservering te plaatsen. Ook kunt u een link op uw Google Bedrijfsprofiel pagina plaatsen, waarmee klanten direct een bestelling kunnen plaatsen. Ook kunnen restaurants een link plaatsen naar het menu, zodat potentiële klanten direct het menu kunnen bekijken.

2. Houd uw vermelding compleet en nauwkeurig

Voordat u content maakt, moet u ervoor zorgen, dat uw Google bedrijfsprofiel compleet is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan adres, telefoonnummer, openingstijden, bedrijfsoverzicht en producten / diensten, enz. Extra nauwkeurig is om ook links naar uw website, sociale media accounts en andere relevante informatiebronnen toe te voegen. Dit lijkt misschien eenvoudig, maar veel te veel kleine bedrijven negeren de details en bij Google draait alles om details.

3. Google Bedrijfsprofiel – omschrijving van uw bedrijf

Een belangrijke optie bij het beheren van uw Google Bedrijfsprofiel account is het maken van een korte bedrijfsomschrijving van 750 tekens. Gebruik deze omschrijving goed om in het kort te zeggen, wat uw bedrijf doet. Omschrijf hierin bijvoorbeeld, wat uw organisatie uniek maakt.

4. Aanbiedingen en speciale aanbiedingen delen

U kunt experimenteren met het maken van content speciaal voor uw Google Bedrijfsprofiel vermelding. Het is belangrijk om te onthouden, dat de intentie van de persoon, die uw vermelding bekijkt, waarschijnlijk transactief is. Dit betekent, dat u een meer directe verkoopbenadering kunt kiezen. Gebruik en plaats bijvoorbeeld aanbiedingen, specials of wat uw bedrijf onderscheidt van uw concurrenten.

5. Plaats aanmoedigende content

Als uw bedrijf klanten op zijn locatie ziet, kunt u de ervaring beschrijven, die uw klanten bij binnenkomst hebben. Video’s, foto’s en zelfs introducties van de teamleden die ze zullen ontmoeten, zijn allemaal geweldige manieren om klanten aan te moedigen u te bezoeken. Maak uw Google Bedrijfsprofiel pagina aantrekkelijk voor uw klanten. Denk aan ‘dagelijkse specials’, ‘seizoens-aanbiedingen’ of zelfs aan het weer: ‘Onze patio of terras is open!’

6. Maak een media-rijke vermelding

Investeer in het werken met een door Google gecertificeerde 360 ​​virtuele tourprofessional om video’s toe  te voegen aan uw geverifieerde vermelding of maak uw eigen video om uzelf en uw bedrijf voor te stellen. Zorg ervoor, dat je dit ook uploadt naar YouTube en je kanaal optimaliseert voor de beste resultaten.

7. Introduceer foto’s

Gebruik uw winkel-, kantoor- of bedrijfsfoto’s als omslagafbeelding. Probeer foto’s van uw werk of uw producten toe te voegen. Deel projecten, waar u trots op bent of die een speciale recensie hebben gekregen. Veel van uw bijdragen aan uw Google Bedrijfsprofiel zouden zelfs in de vorm van foto’s moeten komen. Er is overtuigend bewijs, dat bedrijven met meer dan 100 foto’s in hun Google Bedrijfsprofiel vermelding meer klikken krijgen.

8. Beantwoord vragen

Controleer welke vragen potentiële klanten over uw bedrijf stellen en beantwoord ze in een blog post, dat op uw vermelding wordt gedeeld.

9. Voeg extra categorieën toe aan uw Google Bedrijfsprofiel

Voeg daarnaast een aantal extra categorieën toe. Hierdoor wordt u breder vindbaar. Zorg ervoor, dat het adres klopt. Google Bedrijfsprofiel gebruikt dit adres namelijk ook in Google Maps. Het telefoonnummer wordt gebruikt om direct te kunnen bellen naar het bedrijf. Vergeet niet om de juiste landcode in te voeren. Klik daarvoor op de vlag.

10. URL’s toevoegen

Eerder was het mogelijk om slechts één URL toe te voegen aan uw Google Bedrijfsprofiel vermelding. Sinds kort is het ook mogelijk om een tweede URL in te vullen voor het maken van een afspraak. Zo kunnen zoekers direct klikken op de URL om op de pagina binnen uw website te komen voor het maken van een afspraak. Of op de URL van een reserveringsformulier om een reservering vast te leggen.

11. Labels

Labels maken uw bedrijf beter vindbaar. Het toevoegen van labels aan uw Google Bedrijfsprofiel account is dan ook erg belangrijk om nieuwe klanten te werven. Wanneer er namelijk regionale zoekopdrachten worden uitgevoerd, zijn het vaak de Google Business Profile vermeldingen, die bovenaan in Google staan. Ook wanneer men in Google Maps zoekt, zijn deze labels van belang. Ga dus na waar een potentiële klant op zoekt, wanneer ze uw bedrijf nodig hebben en voeg deze zoekwoorden toe als label.

Google recensies, Google review 5 sterren, Google Bedrijfsprofiel

12. Google Reviews

Naast Google Posts zijn Google Reviews of Google recensies super belangrijk. Bij deze een aantal tips om zoveel mogelijk waardevolle Google Reviews te verkrijgen.

  • Start gewoon met het claimen van uw vermelding en het bewaken van uw reputatie.
  • Reageer op elke recensie (zowel positief als negatief). 
  • Vraag elke klant altijd om een ​​recensie – hoe meer u vraagt, hoe meer u krijgt. 

Probeer onze favoriete strategie voor Google reviews – het werkt!

  1. Vraag persoonlijk / telefonisch om een review of recensie na het sluiten van de verkoop.
  2. Geef de klant een hand-out voor een beoordelingsverzoek met een eenvoudige link en duidelijke instructies.
  3. Stuur een vervolgmail en bedank hen voor hun bedrijf, nogmaals met de eenvoudige link om te beoordelen

Als het gaat om winnen bij beoordelingen, kunt u het simpel houden en succesvol zijn. We raden u aan om, nadat u klanten persoonlijk heeft gevraagd om een ​​recensie voor u achter te laten, een kaart met een beoordelingsverzoek met een link en QR-code voor uw Google-beoordelingspagina te delen. Stel vast hoe uw klant alleen maar zijn smartphonecamera op de QR-code hoeft te richten om de pagina te openen om uw bedrijf te beoordelen. Maak het klanten zo gemakkelijk mogelijk – met minder belemmeringen is de kans groter, dat ze doorgaan met een review. Voor onze review-links gebruiken we graag de korte GMB-naam (uit de GMB-info-sectie van het dashboard), voeg gewoon / review toe aan uw g.page/shortname-link.

13. Google Bedrijfsprofiel voor restaurants: De menukaart

Restaurants kunnen niet alleen een link naar het menu op hun Google Bedrijfsprofiel pagina plaatsen, ze kunnen ook individuele gerechten toevoegen. Als restauranteigenaar kunt u bezoekers informeren en verleiden door mooie gerechten op uw Google Bedrijfsprofiel pagina te plaatsen. De nieuwe functie is te vinden onder de tab ‘Services’ of ‘Menu’, afhankelijk van het typebedrijf.

Zo voegt u menu of diensten toe aan uw Google Bedrijfsprofiel

Volg onderstaande stappen om een menu of diensten aan uw Google Bedrijfsprofiel vermelding toe te voegen:

  1. Log in op uw Google Bedrijfsprofiel account.
  2. Klik op het account waar u een menu of diensten wilt toevoegen
  3. Klik op ‘Informatie’ in het linker zij-menu 
  4. De mogelijkheid om een menu of diensten toe te voegen, vindt u onder Website en boven ‘Aanbod’ of ‘Kenmerken’, afhankelijk van het type bedrijf
  5. Als u op ‘Menu’ of ‘Services’ klikt, komt u in een nieuw overzicht waar u een sectie (bijvoorbeeld Lunch) kunt aanmaken en vervolgens alle gerechten heel eenvoudig toevoegt. De sitenaam is hierbij verplicht, prijs en de item beschrijving zijn optioneel.
Google Mijn Bedrijf, Google My Business

Draagt ​​Google Bedrijfsprofiel echt bij aan SEO?

Ja, dat doet het zeker en dan met name op lokaal niveau. Het kan op een paar manieren helpen. Niet alleen heeft een geverifieerd en geoptimaliseerd Google Bedrijfsprofiel profiel een betere kans om in het lokale 3-pack te staan, waardoor uw aanwezigheid bovenaan de zoekresultaten komt te staan, het kan ook indirect uw website helpen rangschikken. Het doet dit door sociale signalen aan Google te geven, door verkeer naar uw website te leiden en door sociaal bewijs te leveren in de vorm van recensies of Google reviews.

Lokale SEO

Google zegt dat lokale zoekresultaten zijn gebaseerd op ‘relevantie, afstand en bekendheid’.

  • Relevantie:  hoe goed een vermelding overeenkomt met de intentie van de zoeker.
  • Afstand:  Google koppelt zoekers aan geverifieerde bedrijven in de buurt.
  • Bekendheid: hoe bekend uw bedrijf is.

Toelichting relevantie, afstand en prominentie

Relevantie

Relevantie bepaalt hoe goed uw bedrijf past bij de zoekintentie van de klant. Is jouw focus identiek aan wat de klant nodig heeft, of ben je een beetje ondoorzichtig over wat jouw bedrijf doet? Vaagheid rangschikt of verkoopt niet. Wees zo duidelijk als je kunt zijn en houd je focus. Zo weet Google wat mensen van je kunnen verwachten en zal je bedrijf eerder in de zoekresultaten verschijnen.

Nabijheid

Nabijheid is een relevante factor voor het rangschikken van lokale bedrijven in Google. U kunt niet rangschikken in een lokale zoekopdracht voor (tandarts Rotterdam) wanneer u uw bedrijf in Amsterdam heeft gevestigd. De precieze manier, waarop Google bepaalt, welke bedrijven moeten worden weergegeven in een lokale zoekopdracht, is helaas niet bekend. Het kan behoorlijk lastig zijn om in een bepaald gebied te rangschikken en hoog in Google te komen. Ook andere SEO factoren spelen een belangrijke rol. Het helpt om te zeggen, dat u zich in een bepaald gebied bevindt en dit laat zien door lokaal gerichte content rond uw bedrijf op uw website te zetten. Google gebruikt, wat bekend is over de locatie van de zoeker om de meest relevante lokale bedrijven te presenteren.

Prominentheid

Prominentie heeft alles te maken met de activiteit rond uw vermelding; dit kan het aantal beoordelingen, evenementen, lokale content, enzovoort zijn. Het helpt ook om veel kwalitatief goede links naar uw site te hebben. Het is wat moeilijk om te bepalen, wat prominentie precies betekent. Eén ding is echter zeker: niemand houdt van een niet actief profiel. Je moet het up-to-date houden met nieuwe afbeeldingen en je beoordelingen beheren. Dit gaat dus hand in hand met uw website, zorg ervoor dat beide vermeldingen op elkaar aansluiten. Publiceer content met een focus op uw lokale gebied(en).

Kan een content marketing platform mij helpen mijn GBP vermelding beter te beheren?

Een content marketing platform kan u helpen al uw content beter te beheren. Het brengt planning en duidelijkheid in uw content kalender. Daarnaast zorgt het ervoor, dat u op de hoogte blijft van het maken van regelmatige berichten binnen uw Google Bedrijfsprofiel, wat een gemakkelijk te vergeten taak is.

Het hebben van een content marketing platform brengt structuur en focus in uw content marketing plan en helpt u om gebruik te maken van de expertise van meerdere teamleden met functies om samenwerking eenvoudig te maken. Een content marketing platform geeft u een werkproces en analyses om u te helpen beter te begrijpen hoe uw activiteiten werken. Als u activiteiten kunt identificeren die een positieve impact hebben, kunt u deze ideeën gebruiken voor toekomstige content items.

Google Mijn bedrijf, Hoe kom ik bovenaan in Google

Is het op maat maken van content voor uw Google Bedrijfsprofiel account verstandig?

Google Bedrijfsprofiel is een gratis SEO tool, die een directe impact heeft op lokale bedrijven. Zoals met alles, moet je het voeren om het te laten groeien. De bedoeling van het Google Bedrijfsprofiel is om zoekers onmiddellijke en nauwkeurige informatie te geven. Het bereiken van goede SEO rankings kost tijd en dit is niet handig voor het doorgeven van informatie, die snel verouderd zal zijn. En voor zover het een tool is, die door Google wordt aangeboden, moet men geloven, dat Google veel waarde hecht aan de content die daar wordt onderhouden.

Denk aan uw eigen ‘Google Bedrijfsprofiel’ ervaring

Google biedt digitale marketingmanagers en eigenaren van kleine bedrijven een gratis en zeer nuttige tool om te gebruiken in hun marketingactiviteiten. Met uw Google Bedrijfsprofiel vergroot en verbetert u uw online aanwezigheid. Zodra uw vermelding met succes is geverifieerd, is uw tijdinvestering waarschijnlijk slechts een uur of twee per maand. Wij vermoeden, dat er nog veel meer mogelijkheden zijn en gaan komen om met deze zakelijke tool goed voor de dag te komen.

Structured data en lokale SEO

Google is steeds meer afhankelijk van gestructureerde gegevens om te bepalen, waar uw website over gaat en welke elementen wat vertegenwoordigen. Dit geldt zeker voor uw bedrijfsinformatie, inclusief de informatie die Google Bedrijfsprofiel gebruikt. Zorg ervoor, dat u de juiste gestructureerde gegevens aan uw site toevoegt. Verbeter uw NAP-gegevens , openingstijden, beoordelingen, productinformatie , et cetera, met Schema.org-gegevens. Dit maakt het voor Google veel gemakkelijker om de geldigheid van uw vermelding te bepalen. 

Google Bedrijfsprofiel Checklist

  1. Plaats relevante content over uw bedrijf in de posts
  2. Upload foto’s of SEO afbeeldingen met een hoge resolutie
  3. Monitor en gebruik de Google Bedrijfsprofiel Q&A
  4. Verzamel Google Reviews
  5. Reageer op elke Google review, positief en negatief

Google Ads Den Haag

Gaat het u allemaal niet snel genoeg, dan kunt u ook gebruik maken van Google Ads Campagnes door een advertentie te maken. U start met een gratis tegoed van 80 EUR.

SEO specialist Den Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van Connect your World, een SEO bureau uit Den Haag. Hij is een ervaren freelance SEO specialist en Content Marketeer.

SEO consultant inhuren

Bij Connect your World, een SEO bureau in Den Haag kunt u ook een content marketeer en SEO specialist inhuren in de volgende regio’s:

Heeft u een vraag over het Google Bedrijfsprofiel? Of wilt u ons als SEO specialist inhuren? Bel of e-mail ons dan. Wilt u zelf al een begin maken met de SEO optimalisatie van uw website? Gebruik dan de diverse SEO checklists op deze website. Uw SEO laten doen blijft natuurlijk ook altijd een optie. Connect your World heeft ook een zakelijk profiel op LinkedIn. Wij stellen het zeer op prijs, als u ons daar wilt volgen.

SEO specialist MKB

Wist u trouwens, dat Connect your World de SEO specialist voor het MKB is?

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl

Gratis SEO tools

Op deze website vindt u ook een overzicht met veelal gratis SEO tools, die u kunt gebruiken voor de zoekmachinemarketing van uw website.

Lokale SEO Blogs

connectyourworld

Herman Geertsema is een zeer ervaren freelance SEO specialist met meer dan 10 jaar ervaring. Daarnaast is hij al meer dan 20 jaar werkzaam als content marketeer. Om zich verder te specialiseren heeft hij een HBO opleiding Internetmanagement en Webdesign succesvol afgerond. In online projecten kan Herman ook de rol van projectmanager/scrummaster op zich nemen, aangezien hij Scrum gecertificeerd is. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Inmiddels bestaat Connect your World ruim 5 jaar waarin hij (MKB) bedrijven helpt met het verbeteren van hun online zichtbaarheid om zo een hogere omzet en meer winst te behalen. Naast zijn uitgebreide kennis van On en Off Page SEO, Technische SEO, lokale SEO en het schrijven van webteksten is Herman ook een strategisch sparringpartner. Bij Connect your World houden wij van ambitieuze doelstellingen. Bent u na 6 maanden niet tevreden dan krijgt u 300 Euro retour. Connect your World houdt niet van het ‘uurtje factuurtje’ principe. Klanten noemen ons betrouwbaar en goed bereikbaar. We zijn inmiddels groot geworden door klein te blijven. Kijk voor meer informatie op https://connectyourworld.nl of neem contact op via info@connectyourworld.nl of tel 06-41226543 Met vriendelijke groet, Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.