• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com (Gratis SEO Scan)

Google Mijn Bedrijf GMB – Hoe kan je jouw content & SEO verbeteren?

Google Mijn Bedrijf GMB – Hoe kan je jouw content & SEO verbeteren?

Google Mijn Bedrijf GMB, Google Mijn Bedrijf, Google My Business
Google Mijn Bedrijf GMB, Google Mijn Bedrijf, Google My Business

Google Mijn Bedrijf – tips & trucs

Wist jij dat, Google Mijn Bedrijf GMB een belangrijke gratis tool van Google is, die veel impact heeft op lokale SEO? Maak daarom gebruik van Google Mijn Bedrijf GMB om uw content en SEO een boost te geven. In deze bijdrage leest u diverse tips, tools en informatie over het verifiëren en promoten van uw bedrijf met Google Mijn Bedrijf GMB. We helpen u ook te begrijpen hoe het plaatsen van content op uw Google Mijn Bedrijf-vermelding uw bedrijf op een aantal manieren kan ondersteunen.

De volgende Google Mijn Bedrijf onderwerpen worden behandeld:

  • Hoe past Google Mijn Bedrijf GMB in mijn Content Marketing Strategie?
  • Waarom moet ik mij zorgen maken over Google Mijn Bedrijf?
  • Helpt Google Mijn Bedrijf mij met SEO?
  • Hoe helpt een content marketing platform mij bij het beheren van Google Mijn Bedrijf?

Waarom moet ik Google Mijn Bedrijf opnemen in mijn strategie voor content distributie?

Als content marketeers erkennen we vaak niet, dat een belangrijk deel van onze verantwoordelijkheid ervoor zorgt, dat ons beoogde publiek/potentiële klanten onze content onder ogen komt. Een manier om dit te doen, is door uw Google Mijn Bedrijf vermelding wekelijks bij te werken als kanaal om uw huidige content te delen. Content, die bijzonder relevant is voor Google Mijn Bedrijf GMB is lokaal gerichte content bijvoorbeeld over evenementen, specials en andere lokale gebeurtenissen.

Waarom heb ik Google Mijn Bedrijf nodig?

Wist u dat bedrijven elke maand gemiddeld 943 zoekweergaven en 317 kaartenweergaven ontvangen? De bron van deze data is een BrightLocal – onderzoek uit 2019. Een ‘Google My Business Insights Study’ van ruim 45.000 anonieme lokale bedrijfsvermeldingen, laten zien, dat er een geweldige kans is op meer weergaven, klikken en acties als gevolg van uw lokale content.

Google My Business Insights

Als bewijs kunt u Google My Business Insights bekijken om gegevens te verzamelen over hoeveel mensen uw Google Mijn Bedrijf vermelding hebben bekeken. Het wordt beter inzichtelijk wie uw post hebben gezien, erop hebben geklikt en betrokken zijn. Google Mijn Bedrijf Insights is echter mogelijk niet altijd nauwkeurig. Overweeg om door Google bijgehouden links in uw berichten te gebruiken om nauwkeurigere klikken en engagement rechtstreeks in Google Analytics te melden.

Het posten van aanbiedingen en nieuwsfeiten

Google Mijn Bedrijf GMB helpt digitale marketeers om hun content te bekijken. Dit kan al zonder, dat Google hoeft te wachten tot Google het in de top tien van zoekresultaten van zoekmachines plaatst. De voordelen van posten op Google Mijn Bedrijf gaan verder, dan het verwerven van weergaven en klikken op uw nieuwste content. Regelmatig posten kan u een begeerde plek opleveren in het lokale 3-pack, dat de top 3 bedrijfsvermeldingen is voor relevante zoektermen. Deze plaatsing alleen al is een geldige reden om ten minste elke 7 dagen een nieuw bericht toe te voegen.

Google Mijn Bedrijf – gemiddeld 59 acties

Bovendien volgens hetzelfde BrightLocal onderzoek. ontvangt een gemiddeld bedrijf tot 59 acties per maand. Deze acties kunnen doorklikken naar uw website, verzoeken om een ​​routebeschrijving of telefoontjes zijn. De meeste acties hebben de vorm van klikken, maar tenzij uw Google Mijn Bedrijf GMB vermelding is geoptimaliseerd, loopt u mogelijk daadwerkelijke telefoontjes of winkelbezoeken mis.

Google Mijn Bedrijf, Google Ads, SEO, SEA
Google de nr 1 zoekmachine gigant

Google reviews

Uw berichten op Google Mijn Bedrijf geven aan Google door, dat uw bedrijf de juiste is om lokaal voor gerelateerde zoekopdrachten weer te geven. Recensies of Google reviews op Google Mijn Bedrijf zijn van cruciaal belang. Ze vertegenwoordigen in feite de bevestiging van uw klanten, dat uw bedrijf een goede naam heeft. Vooral wanneer u de tijd neemt om op elke review te reageren; positief of negatief. Een snelle, empathische en behulpzame reactie op een negatieve recensie kan zelfs waardevoller zijn dan een positieve recensie. We maken allemaal fouten. Consumenten waarderen bedrijven, die bereid zijn deze tijdig te accepteren en te verhelpen.

Wat is er nieuw?

Een belangrijk punt, en misschien wel het allerbelangrijkste, uw berichten laten potentiële klanten zien, wat er nieuw is in uw bedrijf op precies het juiste moment – wanneer ze ernaar op zoek zijn. Een onderzoek uit 2019 over Google posts meldde, dat slechts 17% van de beoordeelde bedrijven de afgelopen 7 dagen een post had. Meer dan 80% van de bedrijven had dus niets nieuws te delen met het publiek of hun potentiële klanten, die actief op zoek zijn naar hun bedrijf.

Google Mijn Bedrijf GMB – content mogelijkheden

1. Houd uw vermelding compleet en nauwkeurig

Voordat u content maakt, moet u ervoor zorgen, dat uw Google Mijn Bedrijf GMB profiel compleet is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan adres, telefoonnummer, openingstijden, bedrijfsoverzicht & producten / diensten, enz. Extra nauwkeurig is om ook links naar uw website, social media accounts en andere relevante informatiebronnen toe te voegen. Dit lijkt misschien eenvoudig, maar veel te veel kleine bedrijven negeren de details en bij Google draait alles om details.

2. Aanbiedingen en speciale aanbiedingen delen

U kunt experimenteren met het maken van content speciaal voor uw Google Mijn Bedrijf vermelding. Het is belangrijk om te onthouden, dat de intentie van de persoon die uw vermelding bekijkt, waarschijnlijk transactief is. Dit betekent, dat u een meer directe verkoopbenadering kunt kiezen. Gebruik en plaats bijvoorbeeld aanbiedingen, specials of wat uw bedrijf onderscheidt van uw concurrenten.

3. Plaats aanmoedigende content

Als uw bedrijf klanten op zijn locatie ziet, kunt u de ervaring beschrijven, die uw klanten bij binnenkomst hebben. Video’s, foto’s en zelfs introducties van de teamleden die ze zullen ontmoeten, zijn allemaal geweldige manieren om klanten aan te moedigen u te bezoeken. Maak uw Google Mijn Bedrijf GMB pagina aantrekkelijk voor uw klanten. Denk aan ‘dagelijkse specials’, ‘seizoensaanbiedingen’ of zelfs aan het weer: ‘Onze patio of terras is open!’

4. Maak een media-rijke vermelding

Investeer in het werken met een door Google gecertificeerde 360 ​​virtuele tourprofessional om video’s toe  te voegen aan uw geverifieerde vermelding of maak uw eigen video om uzelf en uw bedrijf voor te stellen. Zorg ervoor, dat je dit ook uploadt naar YouTube en je kanaal optimaliseert voor de beste resultaten.

5. Introduceer foto’s

Gebruik uw winkel-, kantoor- of bedrijfsfoto’s als omslagafbeelding. Probeer foto’s van uw werk of uw producten toe te voegen. Deel projecten, waar u trots op bent of die een speciale recensie hebben gekregen. Veel van uw bijdragen aan Google Mijn Bedrijf GMB zouden zelfs in de vorm van foto’s moeten komen. Er is overtuigend bewijs, dat bedrijven met meer dan 100 foto’s in hun Google Mijn Bedrijf vermelding meer klikken krijgen.

6. Beantwoord vragen

Controleer welke vragen potentiële klanten over uw bedrijf stellen en beantwoord ze in een blogbericht, dat op uw vermelding wordt gedeeld.

Draagt ​​Google Mijn Bedrijf echt bij aan SEO?

Ja, dat doet het zeker en dan met name op lokaal niveau. Het kan op een paar manieren helpen. Niet alleen heeft een geverifieerd en geoptimaliseerd Google Mijn Bedrijf GMB profiel een betere kans om in het lokale 3-pack te staan, waardoor uw aanwezigheid bovenaan de zoekresultaten komt te staan, het kan ook indirect uw website helpen rangschikken. Het doet dit door sociale signalen aan Google te geven, door verkeer naar uw website te leiden en door sociaal bewijs te leveren in de vorm van recensies of Google reviews.

Lokale SEO

Google zegt dat lokale zoekresultaten zijn gebaseerd op ‘relevantie, afstand en bekendheid’.

  • Relevantie:  hoe goed een vermelding overeenkomt met de intentie van de zoeker.
  • Afstand:  Google koppelt zoekers aan geverifieerde bedrijven in de buurt.
  • Bekendheid: hoe bekend uw bedrijf is.

Kan een Content Marketing Platform mij helpen mijn GMB vermelding beter te beheren?

Een content marketing platform kan u helpen al uw content beter te beheren. Het brengt planning en duidelijkheid in uw content kalender. Daarnaast zorgt het ervoor, dat u op de hoogte blijft van het maken van regelmatige berichten binnen Google Mijn Bedrijf, wat een gemakkelijk te vergeten taak is. Het hebben van een content marketing platform brengt structuur en focus in uw content marketing plan en helpt u om gebruik te maken van de expertise van meerdere teamleden met functies om samenwerking eenvoudig te maken.

Een content marketing platform geeft u een werkproces en analyses om u te helpen beter te begrijpen hoe uw activiteiten werken. Als u activiteiten kunt identificeren die een positieve impact hebben, kunt u deze ideeën gebruiken voor toekomstige content items.

Is het op maat maken van content voor uw Google Mijn Bedrijf account verstandig?

Google Mijn Bedrijf GMB is een gratis SEO tool, die een directe impact heeft op lokale bedrijven. Zoals met alles, moet je het voeren om het te laten groeien. De bedoeling van Google Mijn Bedrijf is om zoekers onmiddellijke en nauwkeurige informatie te geven. Het bereiken van goede SEO rankings kost tijd en dit is niet handig voor het doorgeven van informatie, die snel verouderd zal zijn. En voor zover het een tool is, die door Google wordt aangeboden, moet men geloven dat Google veel waarde hecht aan de content die daar wordt onderhouden.

Denk aan uw eigen ‘Google Mijn Bedrijf’-ervaring

Google biedt digitale marketingmanagers en eigenaren van kleine bedrijven een gratis en zeer nuttige tool om te gebruiken in hun marketingactiviteiten. Met Google Mijn Bedrijf vergroot en verbetert u uw online aanwezigheid. Zodra uw vermelding met succes is geverifieerd, is uw tijdinvestering waarschijnlijk slechts een uur of twee per maand. Wij vermoeden, dat er nog veel meer mogelijkheden zijn en gaan komen om met deze zakelijke tool goed voor de dag te komen.

Google Mijn Bedrijf checklist

  1. Plaats relevante content over uw bedrijf in de posts
  2. Upload foto’s of afbeeldingen met een hoge resolutie
  3. Monitor & gebruik de Google Mijn Bedrijf Q&A
  4. Verzamel Google Reviews
  5. Reageer op elke Google review, positief en negatief
  6. Plaats de url van je Google Mijn Bedrijf profiel op jouw homepage en gebruik deze ook bij Linkbuilding.

Google Mijn bedrijf en lokale SEO blogs

Freelance SEO specialist inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO & Content Marketing bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren freelance SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Wij hebben bijvoorbeeld meerdere SEO projecten met succes afgerond in Leiden, Rijswijk, Zoetermeer & Delft. Heeft u een vraag over Google Mijn Bedrijf? Of wilt u mij inhuren als SEO specialist? Bel of e-mail mij dan. Wilt u zelf al een begin maken met de SEO optimalisatie van uw website? Gebruik dan de diverse SEO checklists op deze website.

connectyourworld

One thought on “Google Mijn Bedrijf GMB – Hoe kan je jouw content & SEO verbeteren?

Simone BodenhagenGeplaatst op  2:53 pm - jun 19, 2020

This web site is really a walk-through for all of the info you wanted about this and didn’t know who to ask. Glimpse here, and you’ll definitely discover it.

http://www.froleprotrem.com/

Laat je bericht achter

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.