• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Tips content marketing voor 2024

Tips content marketing voor 2024

Last Updated on 23 maart 2024 by connectyourworld

Content Strategie, engaging content

Engaging content in SEO: wat is het?

Of u nu een content marketeer bent of zelf de content voor uw website schrijft, met de content marketing tips uit deze bijdrage heeft u alle kennis in huis om goede content te schrijven en uw website naar een hoger niveau te brengen. Met de volgende tips for Content Marketing kunt u planmatig en gestructureerd werken aan de content en webteksten van uw site. Een Content Marketing plan is namelijk een belangrijk bestandsdeel van zoekmachinemarketing. Een website zonder uitmuntende engaging content is namelijk geen website. Deze tips for Content Marketing helpen u inhoudelijke zeer goede content voort te brengen. Het ontwikkelen van rake content en het boeien en binden van uw mogelijke (klant) doelgroep kan namelijk zorgen voor meer online verkopen. U mag niet uit het oog verliezen, dat u in eerste instantie content aan het creëren bent voor de gebruiker op uw website.

Geschatte leestijd: 24 minuten

‘Dwell time’

Engaging content zorgt ervoor, dat de ‘dwell time’ op uw website hoger wordt. Dit betekent, dat mensen langer op uw website verblijven. Een langere ‘dwell time’ betekent immers, dat de bezoeker zeer waarschijnlijk op uw site vindt, waar hij of zij naar op zoek is. Dat kan bijvoorbeeld zomaar komen door kwalitatief goede content. Veel marketeers vermoeden daarom ook, dat de ‘dwell time‘ een SEO ranking factor is. Wat betekent, dat een hogere ‘dwell time’ voor een hogere SEO ranking zorgt.

Wat is content?

Wat is content engagement?

Content engagement zijn alle meetbare resultaten zoals bijvoorbeeld likes, comments en reacties van de individuele interactie van een potentiële klant met een (merk) bericht.

Wat is content management?

Content management is het proces van creëren, beheren en publiceren van content. Content betreft de inhoud van een communicatiekanaal. Dit beperkt zich echter niet tot de content van websites. Maar het betreft ook alle content, waarmee aan klanten waarde wordt geleverd over verschillende kanalen (multi/channel strategie) door middel van informatie en interactiviteit (audiovisuele content).

Wat is content marketing?

Content marketing betreft alle typen marketing waarbij ‘content’ of informatie voor de consument wordt gemaakt en verspreid. Dit soort content kan zowel tekstueel als audiovisueel zijn. Content marketing voorbeelden zijn: nieuws- en blog posts over casestudy’s en handleidingen tot video’s en infographics. 

Wat is duplicated content?

Duplicated content is een begrip, dat gebruikt wordt in SEO. Het wordt gebruikt om content te beschrijven welke op meer dan 1 webpagina staat. Google houdt immers van unieke content. Als u dus content gebruikt van een ander, dan rekent Google u dat zwaar aan. Met duplicated content zal u nooit goed scoren in zoekmachines zoals Google.

Tips for Content marketing

1. AI Technologie

In 2024 gaan we nog meer horen en zien over de impact van AI op Content marketing. Let daarom op voor nieuwe AI-technologie, met name voor SEO en content creëren. Deze opkomende AI tools zullen marketeers op bijvoorbeeld drie manieren helpen:

  • Content focussen door de onderwerpen en termen te gebruiken waarnaar potentiële klanten daadwerkelijk zoeken;
  • Sneller content ontwikkelen;
  • Toon en stijl stroomlijnen in grote organisaties.

2. Web 3.0

Ook zullen we in 2024 bijvoorbeeld meer gaan horen over Web 3.0. Web 3.0 is een geüpgradede versie van Web 2.0 en kenmerkt zich door het creëren van een virtuele wereld op internet via websites zoals online virtuele winkelcentra. Hiermee kunnen gebruikers met elkaar communiceren en producten kopen. Web 3.0 biedt niet alleen personalisatie, maar ook het Semantic Web, dat een raamwerk biedt voor informatie, die gemakkelijker kan worden hergebruikt en gedeeld tussen programma’s, gemeenschappen en bedrijven.

Gebruikerservaring en advertentiemogelijkheden

Een Web 3.0-omgeving verbetert namelijk de gebruikerservaring door rijke en interactieve advertentiemogelijkheden te bieden. Dit is een zegen voor marketeers omdat ze nu meer gerichte advertenties aan consumenten kunnen leveren. Met Web 3 kunnen marketeers een efficiëntere strategie bieden en reclame maken voor hun producten.

content marketing tips, content creëren

Unieke content creëren

3. Onderscheidende content = waardevolle content

Teveel website eigenaren kopiëren nog webteksten van andere websites. Dit lijkt gemakkelijk, maar het is bijzonder schadelijk voor een website. Met gekopieerde content ook wel duplicated content genoemd, zal u qua SEO nooit goed gaan scoren in Google. Terwijl een positie bovenaan in Google op de voor u relevante SEO zoekwoorden een must is voor meer omzet en winst.

4. Begin met publieksonderzoek

Een van de grootste tips voor content marketing, die een impact zal hebben op uw bedrijf, is om te beginnen met doelgroeponderzoek. Natuurlijk wil iedereen, dat zijn content wordt gerangschikt voor de hoogste termen, maar als u uw onderzoek begint door zoekwoordonderzoek uit te voeren in plaats van doelgroeponderzoek, loopt u het risico zich te richten op termen, die moeilijk te rangschikken zijn en relatief lage conversieratio’s hebben.

De ideale klant

Door te beginnen met doelgroeponderzoek, kunt u uw ideale klant op een dieper niveau leren kennen, de zoekwoorden vinden, die ze daadwerkelijk gebruiken en zelfs kopers persona’s maken, waaraan u elk stuk content kunt toewijzen. Om goed doelgroeponderzoek uit te voeren, kunt u tools zoals SparkToro of Brandwatch gebruiken om erachter te komen waar uw publiek rondhangt, welke hashtags en uitdrukkingen ze het vaakst gebruiken en welke media ze gebruiken om ervoor te zorgen dat uw content overeenkomt met hun favoriete stijl. Concentreer u op waar uw doelgroep daadwerkelijk naar zou zoeken in elke fase van de reis van de koper, als u echt waardevolle en goed converterende content wilt creëren .

Uw publiek wil zichzelf vertegenwoordigd zien in uw content en weglopen met het gevoel, dat het met hen in gedachten is gemaakt. Gebruik best practices op het gebied van diversiteit, rechtvaardigheid en inclusie (DEI) om dit te bereiken.

5. Content onderzoek doen

Er is inmiddels zoveel content, blogs etc.. geschreven. Dat unieke content schrijven een hele opgave is. Toch is het belangrijk om een unieke invalshoek voor uw content te bedenken. U wilt tenslotte, dat uw content veel gelezen gaat worden. Content wordt bijvoorbeeld pas veel gelezen als het stuk content namelijk goed te vinden is op Google en Bing. En dat gebeurt weer als u unieke content maakt. Unieke SEO content is dus echt een eerste levensbehoefte voor een website. Vat daarom onderzoek doen niet te licht op. Het vergroot uw kans om unieke content te maken en bovenaan in Google te komen met uw website.

Het is belangrijk om content te maken die problemen oplost

6. Maak content die problemen oplost

Een belangrijke vraag, die u uzelf moet stellen bij het maken van content is: “Welk probleem lost deze content op voor mijn doelgroep?” Als u het niet zeker weet, is het misschien tijd om nog eens te kijken naar wat u aan het maken bent. 

Goede content moet een gebruikersprobleem informeren of oplossen, en geweldige content moet beide doen.
Marketingtrechter

Als U stap één goed hebt gedaan, heeft u waarschijnlijk al een idee van de belangrijkste vragen, die u publiek in elke fase van de kopers trechter heeft. Gebruik deze informatie om gerichte berichten te maken, die het vertrouwen van lezers helpen opbouwen en hen veel dichter bij de koopfase brengen. Als u geen publieksonderzoek hebt gedaan, neem dan even de tijd om de belangrijkste pijnpunten van uw publiek te leren kennen voordat u meer content produceert om echte resultaten te zien. U kunt dit bereiken door u te verdiepen in Reddit – threads, YouTube – opmerkingen en Facebook – groepen in uw branche. Of u kunt gewoon een feedbackformulier voor klanten versturen als u informatie rechtstreeks uit de mond van het paard wilt.

7. Doel bepalen

Als u goed onderzoek doet, weet u vaak ook al wat het doel is. De volgende doelen zouden bijvoorbeeld van toepassing kunnen zijn:

  1. kennis delen
  2. thought leadership versterken
  3. domein autoriteit vergroten
  4. informeren
  5. potentiële klanten over de streep trekken.

Het is daarom belangrijk om voor elk deel van de marketingtrechter een stuk content paraat te hebben.

Prioriteer onderwerpen op zakelijk potentieel

Veel zoekverkeer is leuk, maar zaligmakend. Als het uw bedrijf niet verbetert, dat wil zeggen meer leads of meer inkomsten, heeft het geen zin om meer zoekverkeer te genereren. Door ‘zakelijk potentieel’ te koppelen aan ‘potentieel voor zoekverkeer’, blijven we gefocust op het creëren van goede content die daadwerkelijk groei stimuleert.

8. Richt u op het opbouwen van vertrouwen en autoriteit met uw content

Tegenwoordig zijn consumenten op zoek naar merken, die ze kunnen vertrouwen en die een autoriteit kunnen zijn rond de problemen, kwesties of interesses die ze ervaren. Om dit te bereiken, moet u zich concentreren op hoe u hen kunt informeren of opleiden over het oplossen van dat probleem of probleem of die interesse voeden. Neem een ​​empathische benadering om te laten zien, dat u begrijpt waar ze vandaan komen en hoe u kunt helpen. Met andere woorden, verzet u tegen de harde verkoopaanpak. Houd de verkoopmentaliteit op afstand. Word eerst een betrouwbare bron. Dan kunt u rekening houden met meer overtuigende content, die hen in de richting van conversie beweegt.

Goede content, content marketing tips

9. Schrijf lange, waarde houdende content

Meer is niet vaak beter, vooral als het gaat om de content, die u online met lezers deelt. Neem voor optimale resultaten meer lange waardevolle content op en beperk korte en populaire content. Langere content presteert niet alleen beter voor de algoritmen van zoekmachines en verbetert uw SEO inspanningen, maar trekt ook een toegewijd publiek aan en houdt het vast. Het creëren van content die langdurig waardevol is, is de meest waardevolle besteding van uw tijd en marketingbudget. De reden hiervoor is dat, dat soort content in de loop van de tijd relevant blijft en op korte termijn niet ophoudt waardevol te zijn. Evergreen content zal ook nieuwe kijkers blijven aantrekken en boeien.

10. Doelgroep bepalen – Hoe maak je een persona?

Bepaal aan wie u uw boodschap wilt gaan richten. Want het is belangrijk om uw doelgroep goed te omschrijven. Op die wijze spreekt u uw klant of medewerker op de perfecte manier aan. Een doelgroep kunt u namelijk met een aparte persona beschrijven inclusief een specifieke ‘tone of voice’. Pak er eens wat ‘post its’ bij en beschrijf hoe de perfecte lezer van uw content er uit ziet.

11. Content mix bepalen

Het juiste medium om uw content te verspreiden, hoeft niet moeilijk te zijn. Het is echter wel zaak om daar enige aandacht aan te besteden. De laatste jaren wordt er steeds vaker een video gemaakt. Een video kan heel handig zijn, als u wat wilt uitleggen. Daarnaast zijn er tegenwoordig meer mensen die liever naar beeld kijken dan een instructie lezen.

Sociale media

Sociale media wordt al snel genoemd en kan zeker van nut zijn. Hoewel het daadwerkelijke bereik vaak tegenvalt. Als u een webpagina maakt met een goede tekst, zorg dan dat deze goed geoptimaliseerd is voor SEO, zodat uw doelgroep de tekst goed kan vinden. Dit zou bijvoorbeeld ook kunnen door op verschillende plekken een gastblog te posten voor extra aandacht. Ook infographics zijn ideaal om content overzichtelijk te delen met uw mogelijke doelgroep. De content mix zou verder nog kunnen bestaan uit: Blog posts, E-books, Podcasts, Sociale media content, Foto shoots en Webinars.

12. Maak van de leesbaarheid van uw content een prioriteit

Tegenwoordig zijn er tal van voordelen om de leesbaarheid van uw content tot een prioriteit te maken. Leesbaarheid is het gemak waarmee consumenten uw content kunnen begrijpen. U bereikt een optimale leesbaarheid door ingewikkelde woorden, lange zinnen en lange alinea’s te vermijden. Schrijf duidelijk en let op uw opmaak. De leesbaarheid van uw content kan een directe invloed hebben op uw SEO , simpelweg door lezers langer op uw pagina te houden. Daarnaast wilt u, met de opkomst van voice search , dat uw tekst zo duidelijk mogelijk is, zodat u goed vindbaar bent. Google zal dit meenemen in uw rankings.

13. SEO content visueel maken

Instagram en Pinterest zijn bijvoorbeeld twee sociale media kanalen, die al jaren sterk groeien. De kracht van beeld is immers zoveel sterker dan die van tekst. Combineer tekst daarom altijd met beeld. Vertrouw niet maar slechts op een van beiden. Daardoor krijgt uw stuk content niet de aandacht, die het verdient en dat is zonde.

14. Maak altijd een follow-up

Content voor u laten werken, lukt niet met 1 blog. Een lezersgroep opbouwen of een doelgroep bereiken kost namelijk veel tijd. Als u serieus met content aan de slag wilt, zit er niets anders op dan het opzetten van een content strategie. Met meer relevante content blijven mensen vervolgens terugkeren en is de kans groter, dat ze content van u blijven lezen.

Content marketing tips, SEO content

Content Marketing Strategie vorm geven

15. Content marketing mission statement

Maak een ‘Mission Statement’ voor Content Marketing. Waar staat u voor als bedrijf of organisatie? Uw content moet aansluiten bij deze missie in elke vorm, elk format of elk distributiekanaal. Zie het grotere geheel. Verlies het overzicht niet uit het oog. We kunnen verdwalen in Content Marketing en wat we denken, dat het zou moeten zijn of wat het zou moeten doen. Verlies uw algemene bedrijfsdoelen en doelstellingen nooit uit het oog en zorg ervoor, dat alle marketingtactieken, die u gebruikt op de juiste manier op elkaar zijn afgestemd. Maak daarom een content marketing plan.

16. Weet welke content uw potentiële doelgroep regelmatig wil terugzien

Mensen zoeken vaak een antwoord op een vraag of zoeken informatie om een probleem op te lossen. Door daar op in te spelen, wint u hun vertrouwen. U laat zien, dat u veel weet over uw expertise en dat klanten gerust een product of dienst van u kunnen afnemen.

17. Wees doelgericht in elk kanaal en in elke methode, die u gebruikt.

Voldoe aan de verwachtingen en geef uw publiek de content of de webteksten die het verwacht. Op deze manier boeit u namelijk de juiste doelgroep. Mijn eigen visie hierin is trouwens, doe liever 2 a 3 kanalen heel goed, dan dat u half werk levert op 6 kanalen.

Content marketing Tips, FAQ

18. FAQ

Content Marketing gaat niet direct over harde verkoop. In plaats daarvan moet uw content gericht zijn op het oplossen van een probleem, waarmee uw publiek wordt geconfronteerd. Of u verstrekt hen informatie, die anderszins waardevol of vermakelijk is. Denk daarbij ook eens aan een FAQ. De ´wat is….´ vragen zijn waardevast. Dit betekent, dat er altijd wel websiteverkeer naar toe gaat. Dit in tegenstelling tot content geschreven voor een trending topic.

19. Interesse en wederkerigheid

Vertel niet alleen, maar toon oprecht interesse in uw volgers en klanten. Alleen dan kunt u de beoogde doelgroep namelijk boeien en binden. Maak unieke en originele content, waar uw doelgroep door middel van curatie mee aan de slag kan. Laat zien waar u voor staat, zonder mensen te beledigen en schrijf engaging content SEO teksten.

20. Weggever

Beloon uw audience, dat engaged en u voorziet van ideeën. Geef bijvoorbeeld ook eens wat terug. Op deze website kunt u bijvoorbeeld een gratis SEO WordPress Gids inzien.

Content Kalender een van de verstandige content marketing tips

21. Content Kalender

Maak een content marketing planning in de vorm van een content kalender.

22. Betrek uw organisatie bij het maken van SEO content

Heeft u bekend staande experts in huis? Maak dan gebruik van hen expertise. Alles draait vaak om vertrouwen. Een expert aan het woord wekt vaak vertrouwen. Zo simpel is het! Dit wordt ook wel een thought leadership strategie genoemd.

23. Tips for Content marketing – Berichten structuur

Ontwikkel een berichten structuur waarin u beschrijft, wat de belofte is aan de klant, wat de key message is en wat de kernwaarden zijn.

24. Verouderde content updaten

Update al uw bestaande content, inclusief blog posts en uw SEO webteksten regelmatig en houdt het fris.

25. Ga de dialoog aan met uw doelgroep

Geef het publiek het gevoel, dat ze met een mens in dialoog zijn.

26. Let op uw toon en ‘brand’s voice’

Wees consequent, maar pas waar nodig aan.

Storytelling, What is your story, content marketing tips

27. Maak gebruik van Storytelling

Vertel waarom een organisatie of een bedrijf doet, wat het doet. Met storytelling creëer je betrokkenheid bij al je doelgroepen. Het brein onthoudt namelijk veel gemakkelijker een verhaal dan feiten en getallen. Verhalen wekken emoties op en met emoties ontwikkel je verbinding en dat is alles wat je wilt bereiken met je potentiële klanten.

27.1 Storytelling met een twist:

Vertel verhalen die resoneren met uw doelgroep, maar voeg een onverwacht element toe. Dit kan een verrassende wending in het verhaal zijn of een ongebruikelijk vertelperspectief.

28. Gebruik de PPB-formule

We weten allemaal hoe belangrijk introducties zijn om een ​​lezer aan te trekken. Er zijn echter dingen, die u kunt doen buiten de eerste regel tekst om de geloofwaardigheid en tijd op de pagina te vergroten. Dit staat bekend als de PPB-formule, of Preview, Proof and Benefit. Ten eerste wilt u uw lezers een voorproefje geven van waar uw content over gaat. U kunt dit op verschillende manieren doen, bijvoorbeeld in een subkop onder de titel of in uw eerste regel tekst.

E.E.A.T.

Het is ook belangrijk om uw publiek te laten zien, waarom ze u zouden moeten vertrouwen. Dit kan worden gedaan door middel van auteursbiografieën met hoge autoriteit of andere best practices van E.E.A.T.

Leg ten slotte het voordeel duidelijk uit aan uw lezers. U moet uitleggen wat ze zullen halen uit het lezen van uw content en waarom het ze zou moeten schelen. Van het leren van de ´ins en outs´ van een ingewikkeld onderwerp tot hoe uw tips anderen hebben geholpen succesvol te zijn, er zijn tal van manieren om voordeel te tonen aan uw publiek.

29. Creëer content voor de drie stadia van de ‘buyers journey’

Bewustzijnsfase

Als u uw doelgroep eenmaal begrijpt, richt u dan niet op slechts één deel van de ‘buyers journey’. Maak in plaats daarvan content specifiek voor elke fase. Zorg voor educatieve content voor eerste interacties zoals bijvoorbeeld blog posts, video’s, posts op sociale media, podcasts enzovoort.

Engagement fase

Produceer informatieve, meer gepersonaliseerde content en begin met het presenteren van uw producten of diensten en hoe deze een oplossing kunnen bieden. Dit kan u bijvoorbeeld doen met: webinars, e-books of e-mailmarketingcampagnes.

Conversie fase

Gebruik uw content om te laten zien hoe uw merk boven de concurrentie uitstijgt en hun probleem beter oplost. Voeg ook een call-to-action toe, zodat ze gemakkelijk meteen klant kunnen worden. Dit kan bijvoorbeeld door casestudy’s en demo’s.

30. Houdt uw vakliteratuur bij

Speel in op nieuwe ontwikkelingen. Nieuwe onderwerpen zijn meestal nog niet super competitief. Als u als een van de eerste een bericht over iets nieuws publiceert, heeft u een enorm ‘first mover’ voordeel.

31. Markeer uw resultaten

Dat wil zeggen, dat het belangrijk is om te laten zien waarom uw product werkt. Wat is er uniek aan u en waarom moet de klant vervolgens uw product kopen of uw dienst afnemen?

32. Maak gebruik van experts om goede content schrijven.

Zoekmachines rangschikken gezaghebbende content op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines. Daarom zoeken ze naar expertise in een blogpost op basis van een content analyse en op items zoals longtail keywords, interne links en zoekwoordzinnen, die aansluiten bij de zoekintentie van een primair zoekwoord.  

Content marketing tips, SEO content
Content is de motor van je website. Zonder goede content kan je niet scoren met zoekmachinemarketing.

Content for Marketing – praktische tips

33. Discussie

Laat uw discussies ergens toe leiden en geef een eindoordeel, samenvatting of overall feedback.

34. Proactief feedback vragen

Ga proactief op zoek naar mensen, die bijvoorbeeld iets over u, uw product of over uw organisatie zeggen en reageer indien nodig.

35. Participatie

Participeer op de juiste momenten. Houd bijvoorbeeld relevante tv programma’s in de gaten.

36. Verspreid verschillende boodschappen

Vermijd content, dat op spam lijkt, door te vaak commercieel lijkende boodschappen te delen.

37. Positieve benadering

Praat ook eens positief over concurrenten of andere ondernemers.

38. Wees eens sociaal

Wees sociaal en geef wat van uw kennis gratis weg. Op deze website vindt u bijvoorbeeld een gratis SEO checklist.

39. Kijkje in de keuken

Kom met unieke content en nieuwe Content Marketing tips, bijvoorbeeld een kijkje in de keuken.

40. Doe alleen iets waarin je goed bent

Choose your battles. Omdat u namelijk niet goed in alles kunt zijn.

41. Terugkerende acties en tips

  • Kom met thema’s en of terugkeer acties zoals bijvoorbeeld een stelling van de dag.
  • Geef het publiek het gevoel, dat ze met een mens in dialoog zijn.
  • Kijk wanneer uw publiek daadwerkelijk actief is en in dialoog wil gaan.
  • Haak bijvoorbeeld aan bij populaire topics, trends en lopende discussies.
  • Heeft u wat te vieren? Doe het!
  • Houd rekening met seizoensgebonden trends.
social media marketing, Content marketing tips, SEO content
Sociale media zijn indirect van belang voor de SEO optimalisatie van je website. Meer verkeer op je website is altijd goed voor zoekmachinemarketing.

Social Media Marketing Tips

42. Maak content deelbaar voor sociale media

Maak al uw engaging content eenvoudig deelbaar voor Sociale Media. Zorg daarom voor deelbuttons en maak een whitepaper gemakkelijk deelbaar via bijvoorbeeld LinkedIn, Twitter of E-mail.

43. Sociale media

Er zijn meer social media marketing platformen dan Facebook en Instagram. Denk bijvoorbeeld ook eens aan Pinterest, Reddit, Flickr of Tumblr.

call to action, content marketing tips

44. Call to action

Gebruik bijvoorbeeld social ‘call to actions’ zoals bijvoorbeeld download deze, retweet, like of reageer.

45. Doe actief mee op sociale media

Wees altijd positief op Sociale Media en antwoord daarbij actief.

46. X

Val niet uit uw rol. Doe niet een X customer care en sales account tegelijkertijd.

47. Bedank mensen

Bedank mensen, die een boodschap van u re tweeten of uw content hebben gedeeld.

48. Stimuleer het management om sociale media te gebruiken

Motiveer formele leiders en managers om Sociale Media te gebruiken en hun belevingen te delen. Op deze wijze krijgt uw content nog meer waarde en lading.

49. Hashtags

Gebruik hashtags om het de gebruiker en of lezers het gemakkelijk te maken. Humor, feiten, tips werken bijvoorbeeld engagement op.

50. Hulpmiddelen

Maak gebruik van Hootsuite of Coosto om uw sociale media inspanningen te coördineren.

51. Content marketing voorbeelden – formats en distributie

Gebruik dezelfde content in verschillende vormen. Denk bijvoorbeeld ook eens aan YouTube, Instagram en Pinterest.

52. SEO optimalisatie

Wees creatief in het uit elkaar halen van uw content en maak het geschikt voor verschillende kanalen door middel van SEO Optimalisatie. Maak uw content vervolgens scan baar en deel uw verhaal eventueel op in stukken.

53. Focus op lange zoekwoorden

Wees de concurrentie te slim af, door u te richten op longtail zoekwoorden in uw branche, die vaak gemakkelijker te rangschikken zijn, terwijl u toch relevant verkeer binnenhaalt. Dit is vooral een goed idee als u onroerende objecten in de SERP ziet voor uw hoofdtermen (zoals .org- of .gov-websites, lokale of afbeeldingspakketten en winkelcarrousels). Omdat u ze vaker wel dan niet kunt overtreffen. Door een brede benadering te volgen en u te concentreren op de lange zoekwoorden, die een bepaald onderwerp omringen, kunt u bovenaan de SERP staan ​​en datzelfde publiek bereiken, dat u anders zou hebben gemist.

54. Mobiele telefoon

Wees er van bewust, dat veel engaging content via de mobiele telefoon wordt bekeken en gedeeld. Dit heeft als gevolg, dat u moet zorgen voor structuur, zodat het scannen makkelijker gaat.

55. Video´s en afbeeldingen

Video’s en SEO afbeeldingen engagen bijvoorbeeld beter dan tekst.

56. Ervaringsverhalen

Verzamel belevingen ofwel ervaringsverhalen en deel vervolgens zelf belevingen in verschillende content vormen zoals blog posts of een infographic.

57. Drone

Wilt u totaal iets nieuws proberen en echt uniek zijn, laat dan een video door een drone maken. Door middel van dronebeelden pakt u de aandacht van je doelgroep. Met een dronevideo brengt u namelijk uw bedrijf op een unieke manier in kaart. Videobeelden gemaakt met een drone maken veel indruk en zijn daarmee een verrijking voor uw online content.

58. Geef uw content een tweede kans

Geef in uw content marketing planning content een tweede kans. Soms is het een kwestie van een slechte timing. Een andere keer is er gewoon slecht nagedacht. Reclame voor erwtensoep is bijvoorbeeld niet verstandig als de zon nog volop schijnt. Een andere manier om goede SEO content een tweede kans te geven, is door de titel aantrekkelijker te maken of de afbeelding te verwisselen.

Content marketing tips, SEO content
Zorg voor kwalitatief hoge SEO content. Voeg afbeeldingen, video of een infographic toe. Dat verhoogt de gebruikerservaring en dat is positief voor SEO optimalisatie.

59. Gebruik van micro-influencers

In plaats van te werken met grote beroemdheden, werk samen met micro-influencers binnen uw niche. Ze hebben vaak een sterkere betrokkenheid bij hun volgers en kunnen uw product of dienst op een authentieke manier promoten.

60. Interactive content

Maak interactieve content zoals quizzen, polls, en enquêtes om de betrokkenheid van uw doelgroep te vergroten. Mensen houden ervan om deel te nemen. Dit kan ook waardevolle gegevens opleveren.

61. Live video’s en evenementen

Organiseer live streaming evenementen, Q&A-sessies of Webinars om direct contact te maken met uw publiek. Dit geeft een gevoel van urgentie en exclusiviteit.

62. Infographics en visuele verhalen

Visualiseer gegevens en informatie in aantrekkelijke infographics of creëer visuele verhalen met behulp van afbeeldingen, video’s en animaties.

63. Podcasts

Start een podcast rond onderwerpen, die relevant zijn voor uw branche en doelgroep. Dit biedt u de mogelijkheid om diepgaande gesprekken te voeren en expertise te tonen.

65. Collaboraties en co-creatie

Werk samen met andere bedrijven, contentmakers of kunstenaars om unieke stukken content te creëren. Dit kan nieuwe perspectieven en ideeën opleveren.

66. Content marketing tips – Betaalde sociale advertenties

Combineer originele content met betaalde sociale media-advertenties om uw bereik te vergroten en specifieke doelgroepen te targeten.

67. Optimaliseer uw 404 pagina

Zorg voor een nuttige en gebruikersvriendelijke 404 pagina.

68. Retargeting gebruiken

Retargeting kan oude bezoekers opnieuw bij uw website betrekken.

69. Content marketing Tips – A-B testen

Zet A-B testen in uw content marketing inspanningen om te bepalen welke factoren het beste werken.

Content strategie

Hier komt u meer te weten over hoe u een content strategie inclusief maakt en nog veel meer Content marketing tips. Hier leert u hoe u doelen stelt in een Content strategie.

SEO optimalisatie en Content Marketing Blogs

Content Marketeer Den Haag

Wilt u meer tips for Content Marketing over bijvoorbeeld het maken van Engaging Content? Of wilt u meer Content marketing voorbeelden en ons inhuren als freelance SEO specialist of Content Marketeer? Surf dan naar onze ´Contact pagina´ en neem contact met ons op. De auteur is een ervaren SEO consultant en Content Marketeer uit Den Haag. Hij is tevens eigenaar van Connect your World, een SEO bureau in Den Haag.

SEO checklists

Met deze SEO checklist met vele SEO -, Content marketing tips en engaging content verbetert u de SEO rankings van uw website in sterke mate. En we hebben ook nog deze Content marketing checklist voor u om uw Content in SEO naar een hoger plan te tillen.

SEO tarieven

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl
connectyourworld

Herman Geertsema is een zeer ervaren freelance SEO specialist met meer dan 10 jaar ervaring. Daarnaast is hij al meer dan 20 jaar werkzaam als content marketeer. Om zich verder te specialiseren heeft hij een HBO opleiding Internetmanagement en Webdesign succesvol afgerond. In online projecten kan Herman ook de rol van projectmanager/scrummaster op zich nemen, aangezien hij Scrum gecertificeerd is. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Inmiddels bestaat Connect your World ruim 5 jaar waarin hij (MKB) bedrijven helpt met het verbeteren van hun online zichtbaarheid om zo een hogere omzet en meer winst te behalen. Naast zijn uitgebreide kennis van On en Off Page SEO, Technische SEO, lokale SEO en het schrijven van webteksten is Herman ook een strategisch sparringpartner. Bij Connect your World houden wij van ambitieuze doelstellingen. Bent u na 6 maanden niet tevreden dan krijgt u 300 Euro retour. Connect your World houdt niet van het ‘uurtje factuurtje’ principe. Klanten noemen ons betrouwbaar en goed bereikbaar. We zijn inmiddels groot geworden door klein te blijven. Kijk voor meer informatie op https://connectyourworld.nl of neem contact op via info@connectyourworld.nl of tel 06-41226543 Met vriendelijke groet, Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.