Google Ads, voorheen bekend als Google AdWords, is een online advertentieplatform van Google. Het werkt als een veiling waarbij adverteerders bieden op zoekwoorden, die relevant zijn voor hun advertenties. Wanneer een gebruiker een zoekopdracht invoert, die overeenkomt met een van de zoekwoorden waarvoor adverteerders bieden, worden de advertenties weergegeven op de zoekresultatenpagina van Google of op websites, die zijn aangesloten bij het Google Display Netwerk. In deze blog post geven we antwoord op de vraag ‘Wat is Google Ads’? en ‘Hoe werkt Google Ads?’
Geschatte leestijd: 8 minuten
Google Ads is een online advertentieplatform ontwikkeld door Google, waar adverteerders betalen om korte advertenties, serviceaanbiedingen, productvermeldingen of video’s aan internetgebruikers weer te geven. Het werkt volgens een pay-per-click (PPC)-model, wat betekent dat adverteerders alleen betalen wanneer een gebruiker op hun advertentie klikt.
Google Ads maakt gebruik van verschillende targeting opties om uw advertenties te tonen aan de juiste mensen, zoals bijvoorbeeld:
Het platform biedt ook verschillende rapportage- en optimalisatietools om uw campagnes te monitoren en te verbeteren.
Het aanmaken van een Google Ads account is vrij eenvoudig. Hieronder vindt u een stapsgewijze handleiding om u te helpen bij het maken van een Google Ads account:
Zodra je Google Ads-account is ingesteld, kunt u uw campagnes beheren en optimaliseren om ervoor te zorgen, dat u de gewenste resultaten behaalt.
Het schrijven van een advertentie in Google Ads vereist een paar stappen. Hier zijn enkele algemene tips voor het schrijven van een effectieve advertentie:
Als u deze tips volgt en uw Google Ads advertentie schrijft met de behoeften en interesses van uw doelgroep in gedachten, heeft u een goede kans om uw doelstellingen te bereiken en meer klanten aan te trekken.
Er zijn verschillende valkuilen, waar u op moet letten bij het opzetten en uitvoeren van een Google Ads-campagne.
Herman Geertsema is een Google Ads specialist en freelance SEO specialist uit Den Haag. Tevens is hij eigenaar van Connect your World, een online marketing bureau uit Den Haag. Wilt u meer weten hoe Google Ads werkt of over wat SEO is? Of wilt mij inhuren als SEO specialist, content marketeer of Google Ads specialist? Neem dan contact op via onderstaande button. Of lees deze blog: Click through rate with Google Ads.
Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag
Bij SEO bureau Connect your World uit Den Haag is een SEO scan van uw website gratis. Grijp die kans!
Connect your World
Dr. J. Pressserstraat 313
2552 LW Den Haag
E-mail en Telefoon
herman.geertsema@connectyourworld.nl
Tel: 06-41226543
Juridisch
KVK-nummer: 73081892
BTW-nummer:
1803.10.392.B.01
SEO bureau Connect your World, Den Haag (2023)
WordPress in meerdere talen met WPML