Last Updated on 29 september 2024 by connectyourworld
Wanneer mensen op zoek zijn naar hulp, hebben ze in de eerste plaats begrip en empathie nodig. Maar meestal is dat niet wat ze krijgen. Zelfs met de beste bedoelingen wordt het probleem in de marketingboodschap vaak eerst uitvergroot voor er sprake is van een oplossing. In deze blog post gaan we verder in op 5 invalshoeken van waaruit u oprecht empathisch vermogen kan tonen op de behoeften in uw niche.
Estimated reading time: 5 minuten
Uiteindelijk willen we allemaal gezien, gehoord en begrepen worden. Door te tonen, dat u volledig begrijpt in welke situatie uw audience zich bevindt, welke dat ook is, creëert u vertrouwen. En dat lukt alleen wanneer u zich ten volle inleeft en u dat gevoel op een authentieke manier overbrengt.
Veel mensen lopen bijvoorbeeld rond met het idee dat hun gevoelens, onzekerheden of andere issues abnormaal zijn, of iets waar enkel zij last van hebben. Dan is het namelijk heel fijn om gerustgesteld te worden en te horen dat die gedachten helemaal niet zo raar zijn en misschien zelf gewoon menselijk.
Dat hangt verder sterk samen met de vorige invalshoek. Ondanks de schijnbare en virtuele verbondenheid op social media voelen veel mensen zich fundamenteel eenzaam en geïsoleerd. Als contentmarketeer trekt u automatisch een audience aan die zich aangesproken voelt door uw boodschap. Vanuit dat gegeven kunt u verder makkelijk aantonen, dat er veel meer mensen zijn met diezelfde dromen, verlangens of zorgen.
Hoop is een van de mooiste dingen die u iemand kan geven. Meestal is het er wel, maar ziet de persoon in kwestie het zelf niet. Dankzij uw expertise en neutrale blik kunt u wel perspectief schetsen. Dat is namelijk een krachtig signaal, dat erg gewaardeerd wordt.
Er is altijd een groter plaatje. Iets wat vandaag lastig of oncomfortabel voelt, vormt misschien wel de overgang naar iets wat groter en beter is. Vanuit uw ervaring en standpunt is dat zichtbaar, maar uw potentiële klant ziet misschien enkel datgene wat dichtbij is. Wanneer u dat besef kan overbrengen, geeft u mensen opnieuw kracht en moed. En dat is immers onbetaalbaar
Empathisch vermogen tonen op uw website is essentieel om een positieve gebruikerservaring te creëren en het vertrouwen van uw bezoekers te winnen. Hier zijn enkele manieren, waarop u empathie kunt tonen in de content op uw website:
Door empathie te integreren in uw websitecontent, bouwt u een connectie op met uw bezoekers. Daardoor toont u, dat u hun behoeften begrijpt en waardeert. Lees tot slot ook de blog: Engaging content – de motor voor storytelling
Herman Geertsema is een zeer ervaren contentmarketeer en SEO specialist uit Den Haag. Hij is tevens eigenaar van Connect your World, een Content marketing en SEO bureau in Den Haag. Connect your World voert projecten uit door heel Nederland. Heeft u vragen over het tonen van empathisch vermogen in uw content? Neem dan contact op!