• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

Content strategie opstellen

Content in SEO

Content strategie, Contentmarketingstrategie, Content marketing expert Den Haag
Content strategie, Contentmarketingstrategie, Content marketing expert Den Haag

Heeft uw bedrijf al een Content Strategie?

Content in SEO is één van de belangrijkste pijlers voor een goede ranking in Google. Heeft uw bedrijf al een Content strategie? Waardevolle content is belangrijker dan ooit voor uw website. Google wil meer dan ooit, dat een website bovenaan in Google er ook voor zorgt, dat de Google gebruiker een antwoord op uw website vindt, waarover hij of zij tevreden is. Met een mooi woord heet dit ook wel Zoekintentie. Actuele & waardevolle content, die vragen van de Google gebruiker beantwoordt, vind Google zeer belangrijk. Hoe speelt u hier als organisatie op in? Alles begint met het opzetten van een Content Marketing Strategie. SEO & Content Marketing Connect your World kan u hier bij helpen.

Wat is een Content strategie?

Een Contentstrategie is het plannen, schrijven en of ontwikkelen en beheren & delen van content – geschreven in en voor websites en allerlei andere media.

Wat is content marketing?

Content marketing bevat alle typen marketing waarbij content, inhoud of informatie ten behoeve van de consument wordt geproduceerd en gedistribueerd. Deze SEO content kan tekstueel of audiovisueel zijn. Het kunnen nieuws- of blog berichten over een casestudy, handleidingen, video’s of infographics zijn. 

Content audit

Als er als onderdeel van een SEO Audit ook een Content Audit is gedaan, kan dat veel waardevolle inzichten hebben opgeleverd om uw Content Marketing Strategie verder vorm te geven.

Content strategie, Contentmarketingstrategie, Contentmarketing expert Den Haag
Content strategie, Contentmarketingstrategie, Contentmarketing expert Den Haag

Het uitrollen van een content strategie

Het opzetten en uitrollen van een content strategie is niet makkelijk. Ten eerste moeten we het DNA van uw organisatie doorgronden. Ten tweede moet het belang ervan, door de organisatie worden ingezien. Dit kost tijd en energie, maar als u die er voldoende in stopt, zijn de resultaten vaak verbluffend. Door met elkaar te sparren, maken we veel keuzes voor de latere uitvoering. Dit kan ook betekenen, dat we iets niet doen. En niet geheel onbelangrijk we starten met schrijven. Connect your World kan door middel van onderzoek u hiermee helpen.

SEO Den Haag
Heimwee naar die oude tijd!

SEO optimalisatie & Content Marketing Blogs

1. Content Marketing KPI’s – meten is weten

Contentmarketing Key Performance Indicators (KPI’s) zullen uw inspanningen voor Content Marketing doen slagen of breken. Waarom? Omdat wanneer u geen rekening houdt met de content KPI’s, u fouten kunt maken. Deze fouten kunnen uw inspanningen op het gebied van Content Marketing en SEO uiteindelijk ondermijnen. Wanneer u namelijk onjuiste KPI’s overweegt of communiceert, kunt u ook beslissingen nemen op basis van een niet correct resultaat. Als u deze resultaten rapporteert, kunnen er onzekerheden in uw content strategie sluipen en uiteindelijk uw succes in de weg staan. In deze blog bekijken we de meest gangbare ‘Content Marketing Key Performance Indicators’.

2. Is uw Contentmarketingstrategie mobiel vriendelijk?

Wilt u een goede website, dan dient u in uw contentmarketingstrategie rekening te houden, dat u geschikte content voor op de mobiel aanbiedt. Een mobiel scherm is een stuk kleiner en u bent afhankelijk van goede WIFI. Check daarom altijd als u veel aan uw website heeft gewerkt, of de wijzingen of aanvullingen goed te lezen zijn op de mobiele telefoon.

3. Oude content updaten – belangrijk onderdeel contentstrategie

Oude content aanpassen en updaten zou een belangrijk onderdeel van uw Contentstrategie moeten zijn. Wij geven u vier belangrijke redenen waarom u in uw contentstrategie het bijwerken en updaten van oude content moet opnemen. Vervolgens geven wij een stapsgewijze handleiding voor het kiezen van welke content u wilt bijwerken om het grootste rendement te behalen. Met genoeg aandacht gaat uw Contentmarketingstrategie voor u werken in plaats van andersom.

4. Een goede content strategie bouwen met het 6C model

Het opzetten van een goede Content Strategie is in de eerste plaats hard werken. Er is namelijk zoveel content, dat het tegenwoordig lastig is om uw te onderscheiden. ‘Engaging Content‘ is daarom zeer belangrijk voor uw website. Op deze manier blijven de mensen namelijk langer op uw website en is de kans groter, dat u ze binnenhaalt als klant. Een grotere ‘dwell time’ heeft bijvoorbeeld ook een gunstige invloed op uw SEO rankings in zoekmachines zoals Google.

5. Content strategie – het bepalen van doelen

Communicatie is de brug tussen een organisatie en de wereld. Zonder brug is er namelijk geen verbinding tussen een organisatie en haar klant. Dit rechtvaardigt het opzetten van een Content strategie. In deze contentstrategie worden doelen vastgesteld, die na uw schrijversactiviteiten ook worden doorgemeten.

6. Online Content Marketing – Welke formats gebruik je

Bij Online Content Marketing denken de meeste mensen meteen aan blogposts en artikelen. In werkelijkheid is Online Content Marketing veel meer dan alleen artikelen of blogs schrijven. Geschreven content is vaak minder duur om te produceren en kan zeer effectief zijn. Als u echter andere content formats zoals video’s, podcasts en infographics over het hoofd ziet, haalt u niet het maximale uit uw Contentmarketingstrategie.

7. Data driven SEO content – wat is het

Data-driven Content in SEO is of moet de volgende stap zijn in de ontdekkingsreis van de content manager. Omdat consumenten meer gepersonaliseerde interactie tussen het merk en het bedrijf willen, is content de trend in veel marketingcampagnes. Waardevolle SEO content boeit en bindt uw publiek. Zoekmachines zoals Google moeten echter ook kunnen lezen, waar een stuk content over gaat. Op die manier is Google in staat om een website of een pagina juist te ranken ten opzichte van zijn of haar concurrenten. Uiteindelijk leidt dit tot meer verkopen en daarmee meer omzet.

Content Marketing expert Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO & Content Marketing bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Wij hebben ook diverse opdrachten uitgevoerd in Leiden, Rijswijk, Zoetermeer en in Delft.

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.