Content in SEO is één van de belangrijkste pijlers voor een goede ranking in Google. Heeft uw bedrijf al een Content strategie? Waardevolle content is belangrijker dan ooit voor uw website. Google wil meer dan ooit, dat een website bovenaan in Google er ook voor zorgt, dat de Google gebruiker een antwoord op uw website vindt, waarover hij of zij tevreden is. Een content strategie opstellen, is dus belangrijk voor het succes van uw website.
Voldoen aan de Zoekintentie is het motto, waarbij het bij Google tegenwoordig allemaal om draait. Actuele en waardevolle content, die vragen van de Google gebruiker beantwoordt, vind Google namelijk zeer belangrijk. Hoe speelt u hier als organisatie op in? Hoe komt u bovenaan Google? Alles begint met het opzetten van een Content Marketing Strategie. Connect your World kan u hier bij helpen. Wij hebben ook een Content marketing checklist voor u beschikbaar of een van de vele andere checklists, zoals de SEO checklist. Ook zijn er diverse gratis SEO tools, waarmee u uw content strategie verder kunt opstellen.
Geschatte leestijd: 8 minuten
Een Contentstrategie is het plannen, schrijven en of ontwikkelen en beheren en delen van content – geschreven in en voor websites en allerlei andere media.
Content marketing bevat alle typen marketing waarbij content, kennis of informatie ten behoeve van de consument wordt geproduceerd en gedistribueerd. Deze SEO content kan tekstueel of audiovisueel zijn. Het kunnen nieuws- of blogs over een casestudy, handleidingen, video’s of infographics zijn.
Als er als onderdeel van een SEO Audit ook een Content Audit is gedaan, kan dat veel waardevolle inzichten hebben opgeleverd om uw Content Marketing Strategie verder vorm te geven.
Het opzetten en uitrollen van een content strategie is niet makkelijk. Ten eerste moeten we het DNA van uw organisatie doorgronden. Ten tweede moet het belang ervan, door de organisatie worden ingezien. Dit kost tijd en energie, maar als u die er voldoende in stopt, zijn de resultaten vaak verbluffend. Door met elkaar te sparren, maken we veel keuzes voor de latere uitvoering. Dit kan ook betekenen, dat we iets niet doen. En niet geheel onbelangrijk we starten met schrijven. Connect your World kan door middel van onderzoek u hiermee helpen.
Bij het opstellen van een content strategie zijn de volgende punten van belang:
Niets is gemakkelijker dan snel beginnen met schrijven. In veel gevallen schiet u uw doel waarschijnlijk mijlenver voorbij. Bereid de zaken goed voor. Start met een 0 meting. Wat is er op dit moment al aanwezig aan content en wat niet? Hoe heeft u gescoord met de al aanwezige relevante content? Zijn er in het bedrijf experts aanwezig met een bekende naam in hun vakgebied?
In overleg met het management dient u van te voren Key Performance Indicators (KPI’s) in te stellen. Dit is een belangrijke stap in het proces. Het kan uw kans op succes met Content Marketing doen slagen of breken. Wanneer u geen rekening houdt met content marketing KPI’s, kunt u fouten maken. Dit zal een negatieve impact hebben op het verwachtingsmanagement binnen de onderneming.
Het merendeel van het internetverkeer op uw website, zal tegenwoordig via de mobiele telefoon verlopen. Het is daarom verstandig om in uw content marketing strategie tijd in te ruimen om te kijken en te onderzoeken of uw SEO content aangenaam leest op de mobiele telefoon. Een mobiel scherm is natuurlijk een stuk kleiner en u bent afhankelijk van goede WIFI. Check daarom altijd als u veel aan uw website heeft gewerkt, of de wijzingen of aanvullingen goed te lezen zijn op de mobiele telefoon. Neem bijvoorbeeld ook geen afbeeldingen op met een veel te grote bestandsgrootte.
Soms hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn. Google waardeert het ook als u met enige regelmaat uw oude content aanpast en actueel maakt. Maak bij het uitvoeren van een content marketing strategie daarom altijd tijd vrij om oude content aan te passen en up te daten in plaats van oude content te verwijderen. Met genoeg aandacht voor dit actiepunt gaat uw Content marketing strategie voor u werken in plaats van andersom.
Het opzetten van een goede Content Strategie is in de eerste plaats hard werken. Er is namelijk zoveel content, dat het tegenwoordig lastig is om uw te onderscheiden. ‘Engaging Content‘ is daarom zeer belangrijk voor uw website. Op deze manier blijven de mensen namelijk langer op uw website en is de kans groter, dat u ze binnenhaalt als klant. Een grotere ‘dwell time’ heeft bijvoorbeeld ook een gunstige invloed op uw SEO rankings in zoekmachines zoals Google. Met het gebruik van een content marketing strategie model kunt u het gehele content proces op gestructureerde wijze aanpakken.
Communicatie is de brug tussen een organisatie en de wereld. Zonder brug is er namelijk geen verbinding tussen een organisatie en haar klant. Dit rechtvaardigt het opzetten van een Content strategie. In deze contentstrategie worden doelen vastgesteld, die na uw schrijversactiviteiten ook worden doorgemeten. Heeft u daarnaast uw doelgroep helder? Zijn het specialisten of niet? Zoeken ze verdieping of willen ze meer praktische informatie. Ga voor de ideale context mix.
Bij Online Content Marketing denken de meeste mensen meteen aan blog posts en artikelen. In werkelijkheid is Online Content Marketing veel meer dan alleen artikelen of blogs schrijven. Geschreven content is vaak minder duur om te produceren en kan zeer effectief zijn. Als u echter andere content formats zoals video’s, podcasts en infographics over het hoofd ziet, haalt u niet het maximale uit uw Content marketing strategie.
Data driven content in SEO zoekmachineoptimalisatie is of moet de volgende stap zijn in de ontdekkingsreis van de content manager. Omdat consumenten meer gepersonaliseerde interactie tussen het merk en het bedrijf willen, is content de trend in veel marketingcampagnes. Waardevolle goede SEO content boeit en bindt uw publiek. Zoekmachines zoals Google moeten echter ook kunnen lezen, waar een stuk content over gaat. Op die manier is Google in staat om een website of een pagina juist te ranken ten opzichte van zijn of haar concurrenten. Uiteindelijk leidt dit tot meer verkopen en daarmee meer omzet. Wilt u meer weten over SEO optimalisatie lees dan eens onze FAQ.
Storytelling is een methode om de content strategie van uw bedrijf verder vorm te geven. Als u het echte oprechte verhaal kunt vertellen over uw onderneming, heeft u goud in handen! Wat is het verhaal van uw onderneming?
Het is dus belangrijk om een content strategie op te stellen voor uw website. U komt door het inzetten van goede content hoger in Google met uw website op de voor u relevante SEO zoekwoorden. Daarnaast bouwt u een band op met uw doelgroep door de vragen, die leven bij uw mogelijke klanten op uw website te beantwoorden.
Herman Geertsema is een content marketeer en SEO specialist freelancer uit Den Haag, die u hiermee zou kunnen helpen. Daarnaast is Herman de eigenaar van Connect your World, een SEO bureau in Den Haag. Herman is een ervaren freelance SEO specialist en Content Marketing expert.
Connect your World is de specialist in Linkbuilding en SEO. Het uitbesteden van zowel SEO optimalisatie als SEO Linkbuilding is bij Connect your World in goede handen.
Bij SEO bureau Connect your World uit Den Haag is een SEO scan van uw website gratis. Grijp die kans!
Connect your World
Dr. J. Pressserstraat 313
2552 LW Den Haag
E-mail en Telefoon
herman.geertsema@connectyourworld.nl
Tel: 06-41226543
Juridisch
KVK-nummer: 73081892
BTW-nummer:
1803.10.392.B.01
SEO bureau Connect your World, Den Haag (2023)
WordPress in meerdere talen met WPML