• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

E-commerce website – De weg naar rijkdom

e-commerce website, webshop

E-commerce website – De weg naar rijkdom

Last Updated on 8 september 2024 by connectyourworld

e-commerce website, webshop, ecommerce

E-commerce website – inleiding

Veel mensen dromen er van om een eigen e-commerce website of webshop op te zetten. En als ze dan eenmaal begonnen zijn, lijkt een e-commerce bedrijf toch niet zo makkelijk als gedacht. Om een webshop goed te laten draaien hebt u ten eerste tijd en kennis nodig. Vervolgens is het verstandig om eens met een e-commerce specialist te praten. Zo vergroot u de kans om de verkoop in uw online winkel een stevige boost te geven en echt rijk te worden! -:) Daarvoor gaan we 9 mogelijkheden af, zodat u de klantreis van begin tot eind soepeler kunt maken. Wanneer uw e-commerce verkoop namelijk een boost nodig heeft, kan het moeilijk zijn om te weten, waar u zich bij uw e-commerce website op moet concentreren. Daarnaast is het van belang om te weten, wat u moet veranderen en hoe een geoptimaliseerde site moet functioneren.

Estimated reading time: 10 minuten

1. Slim gebruik maken van een “pop-up” op uw e-commerce website

Veel e-commerce websites zullen u een pop-up laten zien, op het moment dat u aankomt. Sommige zijn noodzakelijk, zoals privacy-compliance – terwijl andere strikt promotioneel zijn. Pop-ups kunnen best goed werken op een e-commerce website, zolang u zich aan enkele basisrichtlijnen houdt:

  • Het feit, dat u misschien een native mobiele app heeft om te winkelen, betekent niet dat u uw bezoeker moet vragen deze te downloaden, zodra ze op de website komen.
  • Vraag iemand niet om een ​​enquête in te vullen zodra hij of zij op de website komt. Wacht tot ze een aankoop voltooien of vertrekken zonder dit te doen.
  • Als je een opt-in e-mail wilt verzamelen, maak het dan de moeite waard voor de bezoeker. Geef ze een stimulans, die bijna onmiddellijke voldoening zal brengen bij een onmiddellijke aankoop.
  • Zorg ervoor, dat u geen pop-ups gebruikt, die problemen kunnen veroorzaken. 

2. Waakzaamheid bij zoeken op de e-commerce website

Uw bezoekers vertellen u precies, wat ze willen bij het uitvoeren van een zoekopdracht op de site. Zorg ervoor, dat u oplet en ernaar handelt.

Hier zijn een paar basisprincipes om ervoor te zorgen, dat de zoekervaring op de site nuttig is voor uw klanten.

  • Bekijk de zoekopdrachten regelmatig, zodat u weet wat de populairste zoekopdrachten zijn.
  • Test de zoeksuggesties en de daaropvolgende resultatenpagina voor uzelf op de meest voorkomende zoekopdrachten. Doe dit vooral, wanneer een nieuw product aan de winkel wordt toegevoegd.
  • Gebruik de zoekopdrachtgegevens om uw merchandising-, promotie- en product beslissingen te begeleiden. Onthoud, dat uw bezoekers u precies vertellen wat ze willen. Dus reageer dienovereenkomstig en profiteer.

3. Een goed e-commerce bedrijf doet aan cross-sell-relevantie

Dit is een grote mogelijkheid, die vaak over het hoofd wordt gezien. Er is echter geen eenvoudigere manier om uw AOV (gemiddelde bestelwaarde) te verhogen op uw e-commerce website, dan door een relevante suggestie te doen, die een impulsieve toevoeging aan een geplande aankoop veroorzaakt. Deze worden tijdens het aankoopproces op een aantal van de volgende manieren weergegeven:

  • Mensen keken ook naar
  • Klanten kochten ook
  • Dit vind je misschien ook leuk
  • Gerelateerde items.
  • Items die hier goed bij passen
  • Aanbevolen voor jou

Als uw website is gebouwd voor cross-selling van items, zorg er dan voor, dat u consequent naar de ervaring kijkt om ervoor te zorgen, dat deze optimaal is voor uw klant. Kijk daarnaast naar de gegevens om het aantal bijlagen te controleren.

4. Website snelheid

Deze zou duidelijk moeten zijn: snelle sites = goed. Trage sites = slecht. Als u een gehost platform gebruikt (bijvoorbeeld Shopify en BigCommerce ) voor uw e-commerce bedrijf, zorg er dan voor dat de apps, die u gebruikt de site niet vertragen, Zorg er altijd voor, dat uw afbeeldingsformaten de laadtijden niet verlammen. Als u een niet-gehost platform gebruikt zoals bijvoorbeeld Magento en Woo-Commerce, zal uw hostingplan een grote rol spelen in de algehele sitesnelheid. Zorg er daarom voor, dat u over het juiste abonnement, de juiste gegevens en de juiste middelen beschikt. Op die manier zorgt u ervoor, dat de website snelheid optimaal is.

e-commerce website, webshop, ecommerce, SEO Den Haag

5. Product-vermeldingspagina

De ervaring, die u uw klanten biedt bij het bekijken van de pagina met product vermeldingen, kan heel goed het verschil zijn tussen het toevoegen van een artikel aan een winkelwagentje en het helemaal verlaten van de site. Enkele zeer kritische punten om te overwegen zijn bijvoorbeeld:

  • Standaard sortering en beschikbare opties
  • Is de lijstpagina gesorteerd op nieuwste eerst?
  • Beste verkopers? Laagste prijs?
  • Meest relevant? Uitgelichte artikelen? Trending?

Vraag uzelf af, wat voor de gebruiker het meest logisch is als standaardinstelling en op welke andere manieren bezoekers uw product selectie willen sorteren.

Sorteerfilters

Dit draait allemaal om ervoor te zorgen, dat u op uw e-commerce website over de juiste product kenmerken beschikt waaruit klanten kunnen filteren. Voorbeelden hiervan zijn:

  • grootte
  • kleur
  • stijl
  • prijs
  • beoordeling
  • releasedatum
  • compatibiliteit

De kenmerken, die u nodig hebt, zijn afhankelijk van wat u verkoopt. Maar let goed op hoe klanten naar het product kijken. Zoekwoordonderzoek en zoekgegevens op de site kunnen hier nuttige inzichten opleveren voor uw e-commerce bedrijf.

Beschikbaarheid en leveringstermijnen

Dit is belangrijk – zeker nu. In het tijdperk van supply chain-problemen en product schaarste speelt beschikbaarheid vaak een grotere rol dan prijs. Als u het op voorraad heeft voor onmiddellijke verzending, heeft u alleen maar uw kansen vergroot om de verkoop te krijgen. Zorg ervoor, dat uw e-commerce website is ingesteld om de voorraadbeschikbaarheid en leveringsschattingen aan klanten te tonen voordat ze tot aankoop overgaan.

Prijzen en promoties

Deze is eenvoudig: maak uw kortingen duidelijk voor uw klanten. Niet alleen een kortingspercentage vermelden, maar bijvoorbeeld ook de precieze nieuwe prijs.

6. Product-detailpagina

Welke informatie is nuttig voor uw klant om te bepalen of een product de juiste optie is of niet? Start een lijst en begin met uitvoeren. Hier zijn een paar suggesties, om ervoor te zorgen, dat uw product detailpagina is geoptimaliseerd .

  • Gebruik case-scenario’s
  • Beelden vanuit elke hoek van het product
  • Mogelijkheid om in te zoomen op een afbeelding
  • Video-overzicht
  • A / R-ervaring
  • Voorraad, voorraadstatus of levertijd
  • Vraag en antwoord
  • Gemodereerde beoordelingen
  • Gedetailleerde specificaties

De grootste afhaalmaaltijd hier is om te begrijpen, wat belangrijk is voor uw klanten en ervoor te zorgen dat u dit opneemt.

7. De winkelwagen

Beschouw het winkelwagentje als een cruciaal punt in het aankooptraject, waar uw klant de beslissing bevestigt en doorzet, of zelf gaat twijfelen om met uw e-commerce bedrijf in zee te gaan. Hier zijn een paar tactieken, die u kunt gebruiken om de angst van de klant te verminderen:

  • Zorg ervoor, dat u een gemakkelijke weg terug hebt naar de product detailpagina op uw e-commerce website, zodat de klant alle benodigde details kan onderzoeken.
  • Glashelder en klantvriendelijk retourbeleid .
  • Duidelijkheid over prijzen/besparingen. 
  • Duidelijke en flexibele uitvoeringsopties (bijvoorbeeld: verzenden naar huis, verzenden naar winkel, ophalen in de winkel).
  • Relevante cross-sells 
  • Stel een verlaten winkelwagenprogramma in waarbij een ingelogde klant een e-mail krijgt als een product gedurende een X-periode in een winkelwagentje is achtergelaten.

8. Afrekenproces

Hier zijn enkele dingen, die u zeker wilt weten, om ervoor te zorgen, dat de klant het afrekenproces voltooit nadat hij of zij zo ver is gekomen:

  • Mogelijkheid om eenvoudig een “gast checkout” uit te voeren.
  • Duidelijke afrekeninstructies zodat de klant niet verdwaalt of overweldigd raakt.
  • Voeg een gratis/goedkope verzendoptie toe (zelfs als het een “slow boat”-optie is, wil je de klant een gratis optie geven).
  • Zorg ervoor dat een klant kan profiteren van de mogelijkheden voor automatisch aanvullen van zijn browser om wrijving te verminderen.
  • Koop Nu Betaal Later (BNPL) opties . U denkt misschien, dat de prijs van uw product niet hoog genoeg is om u bezig te houden met BNPL-opties, maar het zou u verbazen hoe populair deze optie is.

9. Must-haves voor mobiele webervaring

Alles wat in de punten één tot en met acht is vermeld, is evenzeer van toepassing op de mobiele ervaring. Het actiepunt is duidelijk: Test alles op mobiel om een ​​prettige ervaring voor uw klant te garanderen.

Conclusie

Door te focussen op de bovengenoemde aandachtspunten, is de kans groter, dat uw e-commerce webshop inkomsten sterker gaan groeien. Als u net begint, gun uzelf dan voldoende tijd. Met deze checklist in de hand en misschien het inschakelen van een expert neemt de kans op een goed belegde boterham flink toe.

SEO bureau Den Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO en Content marketing bureau Connect your World gevestigd in Den Haag. Hij is een zeer ervaren SEO specialist en content marketeer. Daarnaast kan hij u ook adviseren over hoe uw e-commerce website te verbeteren.

Andere blogs over e-commerce

Veel gestelde vragen

Wat is het beste website bouwer platform voor e-commerce?

Het beste websitebouwerplatform voor e-commerce hangt af van je behoeften, maar Shopify is vaak een topkeuze vanwege zijn gebruiksvriendelijke interface, uitgebreide app-integraties, en krachtige e-commerce functies zoals voorraadbeheer en betalingsverwerking. WooCommerce is ook populair voor degenen, die WordPress gebruiken, omdat het flexibiliteit biedt en gemakkelijk aan te passen is met plug-ins. BigCommerce is een ander sterk platform dat schaalbaarheid en veel ingebouwde functies biedt, ideaal voor grotere bedrijven. Wix eCommerce is geschikt voor kleine winkels en beginners dankzij zijn eenvoud en drag-and-drop editor. Squarespace is een goede optie voor wie strakke, designgerichte webshops wil maken met eenvoudige e-commerce functies. Het juiste platform hangt af van factoren zoals schaalbaarheid, budget, en technische vaardigheden.

Wat is er nodig om een e-commerce website te starten?

Om een e-commerce website te starten, heeft u eerst een duidelijk productaanbod en een goed gedefinieerde doelgroep nodig. Vervolgens moet u een geschikt e-commerce platform kiezen, zoals Shopify, WooCommerce, of BigCommerce, dat past bij uw behoeften. U heeft ook een domeinnaam en betrouwbare webhosting nodig om uw website online te zetten. Daarnaast is het essentieel om een veilige betaalgateway te integreren, zodat klanten gemakkelijk en veilig kunnen afrekenen. Zorg ervoor, dat u de website optimaliseert met een aantrekkelijk ontwerp, goede product foto’s, en SEO-strategieën om zichtbaar te zijn in zoekmachines. Tot slot moet u logistiek voor uw e-commerce bedrijf, zoals verzending en retourbeleid, goed inrichten om een soepele klantenervaring te bieden.

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl
connectyourworld

Herman Geertsema is een zeer ervaren freelance SEO specialist met meer dan 10 jaar ervaring. Daarnaast is hij al meer dan 20 jaar werkzaam als content marketeer. Om zich verder te specialiseren heeft hij een HBO opleiding Internetmanagement en Webdesign succesvol afgerond. In online projecten kan Herman ook de rol van projectmanager/scrummaster op zich nemen, aangezien hij Scrum gecertificeerd is. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Inmiddels bestaat Connect your World ruim 5 jaar waarin hij (MKB) bedrijven helpt met het verbeteren van hun online zichtbaarheid om zo een hogere omzet en meer winst te behalen. Naast zijn uitgebreide kennis van On en Off Page SEO, Technische SEO, lokale SEO en het schrijven van webteksten is Herman ook een strategisch sparringpartner. Bij Connect your World houden wij van ambitieuze doelstellingen. Bent u na 6 maanden niet tevreden dan krijgt u 300 Euro retour. Connect your World houdt niet van het ‘uurtje factuurtje’ principe. Klanten noemen ons betrouwbaar en goed bereikbaar. We zijn inmiddels groot geworden door klein te blijven. Kijk voor meer informatie op https://connectyourworld.nl of neem contact op via info@connectyourworld.nl of tel 06-41226543 Met vriendelijke groet, Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.