Last Updated on 1 mei 2024 by connectyourworld
Veel mensen dromen er van om een eigen e-commerce website of webshop op te zetten. En als ze dan eenmaal begonnen zijn, lijkt een e-commerce bedrijf toch niet zo makkelijk als gedacht. Om een webshop goed te laten draaien hebt u ten eerste tijd en kennis nodig. Vervolgens is het verstandig om eens met een e-commerce specialist te praten. Zo vergroot u de kans om de verkoop in uw online winkel een stevige boost te geven en echt rijk te worden! -:) We gaan 9 mogelijkheden af, zodat u de klantreis van begin tot eind soepeler kunt maken. Wanneer uw e-commerceverkoop een boost nodig heeft, kan het moeilijk zijn om te weten waar u zich bij uw e-commerce website op moet concentreren, wat u moet veranderen en hoe een geoptimaliseerde site moet functioneren.
Geschatte leestijd: 8 minuten
Veel e-commerce websites zullen u een pop-up laten zien, op het moment dat u aankomt. Sommige zijn noodzakelijk, zoals privacy-compliance – terwijl andere strikt promotioneel zijn. Pop-ups kunnen best goed werken op een e-commerce website, zolang u zich aan enkele basisrichtlijnen houdt:
Uw bezoekers vertellen u precies, wat ze willen bij het uitvoeren van een zoekopdracht op de site. Zorg ervoor, dat u oplet en ernaar handelt.
Hier zijn een paar basisprincipes om ervoor te zorgen, dat de zoekervaring op de site nuttig is voor uw klanten.
Dit is een grote mogelijkheid, die vaak over het hoofd wordt gezien. Er is geen eenvoudigere manier om uw AOV (gemiddelde bestelwaarde) te verhogen, dan door een relevante suggestie te doen die een impulsieve toevoeging aan een geplande aankoop veroorzaakt. Deze worden tijdens het aankoopproces op een aantal van de volgende manieren weergegeven:
Als uw website is gebouwd voor cross-selling van items, zorg er dan voor, dat u consequent naar de ervaring kijkt om ervoor te zorgen, dat deze optimaal is voor uw klant en dat u naar de gegevens kijkt om het aantal bijlagen te controleren.
Deze zou duidelijk moeten zijn: snelle sites = goed. Trage sites = slecht. Als u een gehost platform gebruikt (bijvoorbeeld Shopify en BigCommerce ) voor uw e-commerce bedrijf, zorg er dan voor dat de apps, die u gebruikt de site niet vertragen, Zorg er altijd voor, dat uw afbeeldingsformaten de laadtijden niet verlammen. Als u een niet-gehost platform gebruikt zoals bijvoorbeeld Magento en Woo-Commerce, zal uw hostingplan een grote rol spelen in de algehele sitesnelheid. Zorg ervoor dat u over het juiste abonnement, de juiste gegevens en de juiste middelen beschikt om ervoor te zorgen dat de website snelheid optimaal is.
De ervaring, die u uw klanten biedt bij het bekijken van de pagina met product vermeldingen, kan heel goed het verschil zijn tussen het toevoegen van een artikel aan een winkelwagentje en het helemaal verlaten van de site. Enkele zeer kritische punten om te overwegen zijn:
Vraag uzelf af, wat voor de gebruiker het meest logisch is als standaardinstelling en op welke andere manieren bezoekers uw product selectie willen sorteren.
Dit draait allemaal om ervoor te zorgen, dat u over de juiste product kenmerken beschikt waaruit klanten kunnen filteren. Voorbeelden hiervan zijn:
De kenmerken, die u nodig hebt, zijn afhankelijk van wat u verkoopt. Maar let goed op hoe klanten naar het product kijken. Zoekwoordonderzoek en zoekgegevens op de site kunnen hier nuttige inzichten opleveren voor uw e-commerce bedrijf.
Dit is belangrijk – zeker nu. In het tijdperk van supply chain-problemen en product schaarste speelt beschikbaarheid vaak een grotere rol dan prijs. Als u het op voorraad heeft voor onmiddellijke verzending, heeft u alleen maar uw kansen vergroot om de verkoop te krijgen. Zorg ervoor, dat uw e-commerce bedrijf is ingesteld om de voorraadbeschikbaarheid en leveringsschattingen aan klanten te tonen voordat ze tot aankoop overgaan.
Deze is eenvoudig: maak uw kortingen duidelijk voor uw klanten. Niet alleen een kortingspercentage vermelden, maar ook de precieze nieuwe prijs.
Welke informatie is nuttig voor uw klant om te bepalen of een product de juiste optie is of niet? Start een lijst en begin met uitvoeren. Hier zijn een paar suggesties, om ervoor te zorgen, dat uw product detailpagina is geoptimaliseerd .
De grootste afhaalmaaltijd hier is om te begrijpen, wat belangrijk is voor uw klanten en ervoor te zorgen dat u dit opneemt.
Beschouw het winkelwagentje als een cruciaal punt in het aankooptraject, waar uw klant de beslissing bevestigt en doorzet, of zelf gaat twijfelen om met uw e-commerce bedrijf in zee te gaan. Hier zijn een paar tactieken, die u kunt gebruiken om de angst van de klant te verminderen:
Hier zijn enkele dingen, die u zeker wilt weten, om ervoor te zorgen, dat de klant het afrekenproces voltooit nadat hij of zij zo ver is gekomen:
Alles wat in de punten één tot en met acht is vermeld, is evenzeer van toepassing op de mobiele ervaring. Het actiepunt is duidelijk: Test alles op mobiel om een prettige ervaring voor uw klant te garanderen.
Door te focussen op de bovengenoemde aandachtspunten, is de kans groter, dat uw e-commerce webshop inkomsten sterker gaan groeien. Als u net begint, gun uzelf dan voldoende tijd. Met deze checklist in de hand en misschien het inschakelen van een expert neemt de kans op een goed belegde boterham flink toe.
Herman Geertsema is de eigenaar van SEO en Content marketing bureau Connect your World gevestigd in Den Haag. Hij is een zeer ervaren SEO specialist en content marketeer. Daarnaast kan hij u ook adviseren over hoe uw e-commerce website te verbeteren.
Herman Geertsema is een zeer ervaren freelance SEO specialist met meer dan 10 jaar ervaring. Daarnaast is hij al meer dan 20 jaar werkzaam als content marketeer. Om zich verder te specialiseren heeft hij een HBO opleiding Internetmanagement en Webdesign succesvol afgerond. In online projecten kan Herman ook de rol van projectmanager/scrummaster op zich nemen, aangezien hij Scrum gecertificeerd is. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Inmiddels bestaat Connect your World ruim 5 jaar waarin hij (MKB) bedrijven helpt met het verbeteren van hun online zichtbaarheid om zo een hogere omzet en meer winst te behalen. Naast zijn uitgebreide kennis van On en Off Page SEO, Technische SEO, lokale SEO en het schrijven van webteksten is Herman ook een strategisch sparringpartner. Bij Connect your World houden wij van ambitieuze doelstellingen. Bent u na 6 maanden niet tevreden dan krijgt u 300 Euro retour. Connect your World houdt niet van het ‘uurtje factuurtje’ principe. Klanten noemen ons betrouwbaar en goed bereikbaar. We zijn inmiddels groot geworden door klein te blijven. Kijk voor meer informatie op https://connectyourworld.nl of neem contact op via info@connectyourworld.nl of tel 06-41226543 Met vriendelijke groet, Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag
Bij SEO bureau Connect your World uit Den Haag is een SEO scan van uw website gratis. Grijp die kans!
Connect your World
Dr. J. Pressserstraat 313
2552 LW Den Haag
E-mail en Telefoon
herman.geertsema@connectyourworld.nl
Tel: 06-41226543
Juridisch
KVK-nummer: 73081892
BTW-nummer:
1803.10.392.B.01
SEO en Content Marketing Bureau Connect your World, Den Haag (2024)
WordPress in meerdere talen met WPML