Last Updated on 1 juli 2024 by connectyourworld
De kans is groter dan ooit, dat u WordPress SEO moet gaan toepassen. WordPress is namelijk een van de meest flexibele open source Content Management Systemen (CMS) ter wereld. De rijke functionaliteit, de lage toegangsdrempel en relatief weinig kosten, hebben allemaal geleid tot zijn snelle opkomst als het populairste CMS op internet. Het is dus geen verrassing dat WordPress meer dan 32,6 miljoen keer is gedownload of dat het 40% van alle websites aandrijft. WordPress is een geweldig, SEO vriendelijk CMS voor kleine lokale bedrijven. Hier zijn 7 SEO verbeteringen van uw WordPress SEO specialist, die u kunt aanbrengen om de zoekresultaten te verbeteren.
Geschatte leestijd: 10 minuten
WordPress is het meest gebruikte Content Management Systeem (CMS) ter wereld, waarmee u redelijk eenvoudig een goede website kan bouwen.
SEO betekent Search engine optimization. In het Nederlands spreken we van zoekmachinemarketing. Dit is belangrijk om twee redenen. Ten eerste wil Google de beste website bovenaan tonen bij een zoekopdracht. Ten tweede als u bovenaan in Google staat, levert u, dat extra websitebezoekers op en daarmee vergroot u de kans op meer omzet en winst.
WordPress is ook SEO vriendelijk. Zelfs niet techneuten kunnen gemakkelijk enkele eenvoudige SEO optimalisatie technieken. De Yoast plug-in is daarvoor zeer gemakkelijk in gebruik. Dit is geweldig nieuws voor kleine lokale bedrijven, die misschien niet het budget hebben voor ingrijpende SEO verbeteringen, maar toch beter willen scoren in lokaal zoeken. In deze blog laten we u zeven eenvoudige SEO zoekmachineoptimalisatie verbeteringen zien, die u kunt aanbrengen om de (lokale) vindbaarheid van je WordPress site te verbeteren.
Uw content aanbod is de belangrijkste troef op uw website. Het hebben van een geweldige sitestructuur, razendsnelle laadtijden en tal van beveiligingsmaatregelen zullen u niet helpen als uw content niet in orde of uniek is. Dus voordat u kunt nadenken over het optimaliseren van uw content, moet u beginnen met iets, dat uw publiek waardevol vindt. Om dit te doen, moet u de pijnpunten van uw publiek begrijpen en weten hoe uw producten hun problemen oplossen. Als u dit eenmaal begrijpt, kunt u uw oplossingen omzetten in allerlei engaging content, van video’s tot blog posts tot infographics, waardoor ze blijven terugkomen voor meer.
Als u eenmaal geweldige content hebt, kan de volgende stap een beetje ontmoedigend lijken: optimalisatie op de pagina. Gelukkig kunnen we de hulp inroepen van enkele SEO basis tools, zoals de Yoast SEO plug-in. Hoewel u normaal gesproken tot 20 verschillende SEO factoren voor elke landingspagina moet overwegen, vereenvoudigt Yoast SEO uw werk door elke pagina een kleur gecodeerde score te geven waarmee u uw on page SEO optimalisatie kunt volgen en verbeterpunten kunt aangeven. Yoast SEO wijst ook op enkele belangrijke factoren op de pagina, zoals het aantal woorden en het aantal trefwoorden.
We weten uit recente onderzoeken, dat backlinks nog steeds een van de belangrijkste rangschikkingssignalen zijn als het gaat om gelokaliseerde organische ranglijsten. Het aantal domeinen dat naar uw site linkt, de kwaliteit van uw SEO backlinks en de optimalisatie van uw link – anker tekst zijn allemaal sterk gecorreleerd met uw lokale ranking. Goede organische linkbuilding kost tijd om te cultiveren, maar hier zijn een paar eenvoudige stappen waarmee je als WordPress SEO specialist kunt beginnen:
Het aantal domeinen, IP’s en C-blokken dat naar uw site linkt, is belangrijk, maar één hoogwaardige backlink van een marktleider in uw niche is veel meer waard dan tientallen irrelevante links van lage kwaliteit. Gebruik backlink trackingsoftware om links van lage kwaliteit te vinden en te verwijderen.
Gebruik een plug-in zoals Broken Link Checker om verbroken links te identificeren en te corrigeren. Deze plug-in controleert berichten, pagina’s en zelfs opmerkingen op verbroken links.
Optimaliseer een deel van uw anker tekst voor lokaal zoeken door de naam van uw stad op te nemen. Pas op, dat u niet te veel optimaliseert, door bijvoorbeeld al uw ankertekst te wijzigen, te veel exacte overeenkomsten, enz. Er is geen ideaal percentage voor locatie geoptimaliseerde ankers, dus voer wat concurrentie analyses uit om erachter te komen wat algemeen wordt geaccepteerd in uw niche.
Gebruik een concurrentie analysetool om potentiële mogelijkheden voor het opbouwen van backlinks te vinden, zoals relevante sites in uw branche die linken naar uw concurrenten maar niet naar u.
Heeft u een Linkbuilding bureau nodig? Neem dan contact met ons op en bel 06-41226543.
De schildpad slaat misschien de haas in kinderverhalen, maar dat kun je niet zeggen in de SEO wereld. Website snelheid blijft een van de belangrijkste “technische” rangschikkingsfactoren van Google. Als u uw concurrenten wilt verslaan in lokaal zoeken, moet u ervoor zorgen, dat uw website zo snel mogelijk is. Uw WordPress SEO specialist kan u de volgende mogelijke technieken aanbieden:
Grote afbeeldingsbestanden zijn de grootste boosdoener als het gaat om trage websites. Gebruik een plug-in zoals WP Smush om uw afbeeldingen te comprimeren en te optimaliseren.
Verwijder verouderde pagina-elementen zoals bijvoorbeeld onnodige database aanroepen, functies, JavaScript, enz.). Zorg ervoor, dat u oude thema’s verwijdert. Hackers kunnen deze immers gebruiken om uw site te infiltreren.
Caching-plug-ins maken HTML-statusversies van dynamische pagina’s, die de laadtijd van de server aanzienlijk verkorten. Er zijn een aantal opties die u kunt overwegen, waaronder gratis opties zoals WP Super Cache en W3 Total Cache, en betaalde opties zoals WP Rocket.
U kunt voor vrijwel elke functie een plug-in vinden. Probeer echter vast te houden aan essentiële plug-ins, die echt waarde toevoegen aan uw site. Te veel plug-ins zullen uw website vertragen. Als alternatief kunt u uw leven gemakkelijker maken door te investeren in software voor website audits. Kwaliteitsproducten analyseren uw snelheidsfactoren op de pagina en stellen manieren voor om uw website te versnellen.
Veel van uw potentiële klanten zoeken via mobiel naar lokale bedrijven. Dit, in combinatie met het feit, dat Google mobiele sites bij voorkeur indexeert op hun desktop-tegenhangers, betekent dat mobiele SEO optimalisatie belangrijker is dan ooit. Het beste wat u kunt doen om uw mobiele site te verbeteren, is door u te concentreren op paginasnelheid en beeldcompressie. Hier zijn desalniettemin een paar andere tips en trucs:
U moet er op zijn minst voor zorgen dat uw WordPress-thema responsief is en uw content op alle mobiele apparaten past.
Gebruik de ingebouwde functie wp_is_mobile () om verschillende apparaten op serverniveau te detecteren en aangepaste ervaringen te creëren voor uw mobiele bezoekers.
Volgens een onderzoek van eMarketer wordt 88% van de tijd voor mobiele media besteed aan apps. Mobiele gebruikers houden van apps, die hen een uitgebreide manier bieden om met hun favoriete merken in contact te komen.
Accelerated Mobile Pages (AMP) zijn ongelooflijk snelle pagina’s die speciaal voor mobiel zijn ontworpen. WordPress wordt geleverd met een standaard AMP-plug-in die u kunt gebruiken om AMP-pagina’s te maken, die bovenaan SERP’s worden vermeld wanneer gebruikers zoeken vanaf mobiele apparaten.
Google Bedrijfsprofiel bundelt een aantal sleutelfactoren, die verband houden met lokale ranglijsten. Signalen zoals fysieke nabijheid, gebruikersrecensies en bedrijfsbeschrijvingen en categorieën zullen allemaal van invloed zijn op uw positie in de SERP’s. Nadat u uw Google Bedrijfsprofiel pagina heeft geclaimd, moet u uw WordPress website aan uw profiel toevoegen, plus andere belangrijke informatie, zoals openingstijden en een beschrijving van uw bedrijf. Zoek vervolgens naar plug-ins en widgets, waarmee u belangrijke rangschikkingssignalen, zoals foto’s, een bedrijfskaart en klantrecensies, van uw Google Bedrijfsprofiel pagina naar uw website kunt overbrengen.
U moet ook een plug-in installeren waarmee u uw Google Bedrijfsprofiel recensie aan uw WordPress website kunt toevoegen, zoals de plug-in ‘Google Places Reviews’. Deze zullen het vertrouwen van de consument in uw bedrijf helpen vergroten! U kunt ook overwegen om een hardnekkige businessmap op uw website te plaatsen via een plug-in of widget. Google Maps Builder is een voorbeeld waarmee uw klanten u kunnen vinden.
Heb je je ooit afgevraagd waarom sommige lokale bedrijfsvermeldingen zo rijk lijken – inclusief recensies, sterbeoordelingen en robuuste beschrijvingen – terwijl andere plat vallen? Het verschil is structured data. Met behulp van plug-ins zoals Schema kan een WordPress SEO specialist Google aanvullende informatie over uw bedrijf geven. Dit geeft uw klanten meer details wanneer ze u in SERP’s vinden, inclusief nuttige weetjes zoals openingstijden, prijsklasse en fysieke locatie. Merk op dat hoewel beschrijvingen niet inherent uw web positie verbeteren, het opnemen van meer informatie wel hogere klikfrequenties stimuleert. De CTR kan vervolgens weer van invloed zijn op de positie op Google en andere zoekmachines.
Over het algemeen speelt de URL-structuur een ondergeschikte rol bij het rangschikken van uw pagina. Als het echter om lokaal zoeken (Lokale SEO) gaat, kan het opnemen van locatie zoekwoorden in uw URL de gebruikerservaring helpen verbeteren. Dit geldt met name als u meerdere landingspagina’s heeft die op verschillende locaties zijn gericht en u uw klanten wilt verzekeren, dat ze op de juiste plek zijn. Eerdere versies van WordPress gaven u niet veel flexibiliteit als het ging om uw URL’s. De nieuwste versies van WordPress zijn echter standaard ingesteld op “mooie permalinks”, waaronder de datum en naam van uw berichten. U kunt uw URL instellingen aanpassen in uw WordPress Admin-paneel door naar Instellingen> Permalinks te gaan . Van daaruit kunt u op Aangepaste structuur klikken om een locatie toe te voegen aan uw bestemmingspagina URL’s.
In veel branches is de concurrentie om bovenaan in Google te komen groot. Het is dus zaak om het beter te doen dan uw concurrenten. Een goede SEO specialist begint daarom met een 0 meting en maakt een plan van aanpak. U kunt als ondernemer een hoop zelf doen aan uw WordPress website. Om het echter beter te doen dan uw concurrent vereist een gedegen vakkundige aanpak. U kunt bijvoorbeeld nog meer verbeteringen aanbrengen aan uw WordPress site door handmatig sitemap robots txt bestanden te maken, XML-sitemaps te genereren, uw sitestructuur te optimaliseren en meer.
Herman Geertsema is de eigenaar van Connect your World een SEO bureau in Den Haag. Hij is een professionele freelance WordPress SEO specialist en ervaren Content marketeer.
Kies ook een SEO specialist in de volgende regio’s:
Heeft u verdere vragen over het toepassen van WordPress SEO? Of wilt u ons als SEO specialist inhuren om bovenaan in Google te komen? Neem dan contact met ons op via onderstaande button.