• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

Het gebruik van trending topics in Content Marketing

Het gebruik van trending topics in Content Marketing

Content Marketing, Content Marketing expert
Content Marketing, Content Marketing expert

Of je nu een Content Marketing specialist of SEO specialist bent, of een website – eigenaar die jouw aanwezigheid online wilt vergroten, je weet dat boeiende en bindende en  SEO – vriendelijke content de sleutel is om kwalitatief goede links en organisch verkeer aan te trekken. Je kan echter het gevoel hebben, dat je bezig bent of je bevindt in een “saaie” niche. Dat maakt het namelijk moeilijk om te schrijven over interessante inhoudelijke thema’s. Gelukkig kun je gemakkelijk en creatief content ontwikkelen, dat klikbaar en deelbaar is. Jouw Content Marketing Strategie begint met het opdoen van een idee.

Wat is Content Marketing?

Content Marketing zijn alle marketing activiteiten, waarbij content, inhoud of informatie wordt gemaakt en verspreid voor de bestaande consument en de toekomstige consument. Dit kan zowel tekstueel als audiovisueel zijn met als doel om meer conversies te bereiken.Content Marketing Strategie, Content Marketing, Content Marketing expert

Content Marketing: van idee naar verhaal

De eerste stap in het creëren van succes is makkelijk. Lees bijvoorbeeld de krant, kijk naar het nieuws en volg de actualiteit zowel in het algemeen als in je eigen branche. Tegen de tijd, dat je in de stemming bent voor een onderwerp, kan het te laat zijn om mee te rijden op de golf van de actualiteit. Daarmee zou je meer informatie, nieuwsverhalen en nieuwe ontwikkelingen en trends kunnen opsporen. Op die manier kan je namelijk jouw eigen artikel, recensie, video of opiniestuk beginnen.

1. Blijf op de hoogte

Zoekwoordenonderzoek en verder

Google Trends

Google Trends is een geweldige trending topics tool, omdat het je de beste zoekopdrachten toont die gerelateerd zijn aan jouw zoekwoord. Je kan zoeken op regio en datum. Daarnaast kan je filteren op Google News, Google Afbeeldingen, Google Shopping & zoeken op Youtube. Zelfs zoeken op plaats of stad is mogelijk in deze Google tool. Gebruik Google Trends om te zien welke onderwerpen trending zijn in jouw niche en om eventuele stijgingen in het verkeer bij te houden. De top 100 trending topics op Twitter in Nederland zorgt ervoor, dat je helemaal bovenop het nieuws zit.

Facebook

Facebook gebruiken we onderweg en speelt in op de menselijke behoefte van het delen en gezien worden. Mensen zijn blij om met je te delen, jouw gedachten te delen en zelfs hun favoriete merken te volgen.

Je kan jouw hashtags bekijken, die betrekking hebben op jouw niche. Ook vind je uit hoe je met jouw publiek kunt praten, of gewoon op de hoogte blijft, van wat er op jouw tijdlijn gebeurt. Je kunt zelfs je volgers enquêteren om erachter te komen, waar ze op dit moment in geïnteresseerd zijn.

Twitter

Net als Facebook is Twitter een hub voor alles wat online gebeurt. Bekijk de trending – sectie om te zien wat er nu populair is, of bezoek populaire hashtags in jouw branche. Misschien wil je ook openbare figuren en jouw favoriete merken volgen. Het kan je waardevolle inzichten geven voor je Content Marketing Strategie.

Reddit

Reddit is ondergewaardeerd, maar het kan een zeer waardevolle tool zijn, zowel voor het vinden van content als het promoten van je eigen content. Je kan “Subreddits” bekijken, die verband houden met actuele gebeurtenissen, technologie, politiek en bijna elke niche, die je maar kan bedenken. Je kan er ook voor gaan om je “karma” een boost te geven, zodat je meer kansen hebt voor je volgende baan. Reddit kan een geweldige plek zijn om uit te vinden wat er gebeurt in de wereld van SEO, het bedrijfsleven en meer.

2. Engaging content, kijk uit naar de kansen

Zodra je je bewust bent van wat er in je omgeving gaande is, kun je op zoek gaan naar mogelijkheden om echt geweldige content te maken. Dit gaat veel verder dan alleen het schrijven van een spin – off van een bestaand artikel of zelfs een opiniestuk over een actueel evenement. Dit is het moment om out of the box te denken en ideeën verder uit te werken voor je Content Marketing.

In plaats van op zoek te gaan naar ideeën, is de beste aanpak om te beginnen met wat je al weet over jouw merk en waar je publiek naar op zoek is. Het herkennen van goede content mogelijkheden zou dan veel gemakkelijker moeten zijn dan helemaal opnieuw beginnen.

Content Strategie, engaging content, Content Marketing
Content Marketing literatuur

3. Content Marketing: vind de unieke invalshoek

  • Is er een “gat” in wat er momenteel wordt gedekt? Is er een invalshoek die andere nieuwsbronnen en websites missen? Kun je een nieuw beeld geven van een actueel probleem?
  • Waar is mijn publiek op dit moment in geïnteresseerd? Is er een dringend probleem, dat moet worden aangepakt? Soms is het net zo eenvoudig als hen vragen waar ze in geïnteresseerd zijn, en daar content rond creëren. Durf en wees creatief in je Content Marketing inspanningen.
  • Waar hebben jouw concurrenten het over? Als je concurrentie een onderwerp behandelt, is dat een goede indicatie, dat je dat ook zou moeten oppakken. Zorg er wel voor dat het in feite relevant is voor jouw doelgroep en dat je inhoud origineel is.
  • Wat heeft in het verleden gewerkt? Ongeacht wat nu trending is, is er een stijl of een indeling die in het verleden goed heeft gewerkt? Kun jij je bestaande inhoud aanpassen met een moderne twist?
  • Wat voor soort content levert het meeste links op in jouw niche? Dit is een beetje graven, maar je zou het moeten kunnen vinden. Als een concurrent een groot aantal kwalitatief goede  links heeft, kijk dan of je hun strategie en indeling kunt ontleden.
  • Ik raad niet aan zomaar  te beginnen zonder eerst onderzoek te doen. Als je je publiek echt begrijpt, krijg je een idee van wat hun interesse is

4. Content Marketing: Boeien en binden

De schoonheid van het creëren van jouw wereld is een zeer laag risico met hoge beloningen. Terwijl je het onder de knie krijgt, gaat het om vrij minimale investeringen. Dat gezegd hebbende, zijn er een aantal trucs voor het maken van content die links zal aantrekken en het verkeer zal vermeerderen.

Lees ook: Data-driven SEO content, Wat is het?

Kies het beste format voor de distributie van je content

Hoewel de go-to voor content meestal blog posts zijn, is het soms het beste om je creativiteit aan het werk te zetten. Denk lang en diep na over welk formaat het meest aantrekkelijk is voor de content, die je hoopt te verspreiden. Zou een korte video / vlog of handleiding lukken? Een lijstje? Een grappige cartoon? De mogelijkheden zijn bijna eindeloos.

Als het gaat om populaire onderwerpen, zijn de meeste mensen snel op zoek naar informatie. Je wilt bijvoorbeeld weten wie ze zijn en welke acties ze ondernemen. Hoe sneller ze het kunnen consumeren, hoe groter de kans dat ze het zullen delen.

Streef naar een grotere doelgroep voor je content

Meestal wanneer je een Content Marketing stuk maakt, vooral voor links, wil je het aanpassen aan een uniek publiek. Het belangrijkste is echter dat jouw inhoud wordt opgepikt. Door te streven naar een breder publiek, is er meer potentieel om het op internet te delen.

Het is misschien niet het meest conversievriendelijke stuk dat je hebt samengesteld, maar het punt is dat het veel verkeer genereert en links aantrekt. Met meer aandelen, zijn de kansen in je voordeel. Ook door het schrijven van relevante content met overtuigingskracht kan je het juiste publiek aantrekken voor je website en dienstverlening.

Voeg afbeeldingen, infographics en video’s toe

Een beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden. Het helpt ook mensen, die verschillende soorten informatie prefereren (video,geschreven, etc.). Als je andere functies aan je content toevoegt, kan je jouw inhoud eenvoudig hergebruiken voor andere platforms. Je kunt bijvoorbeeld jouw afbeeldingen delen op Instagram, je video op YouTube, een infographic promoten via e – mail en meer. Dit opent nog meer verkeerskanalen.

5. Search Engine Optimization (SEO)

Vanzelfsprekend optimaliseer je jouw content voor zoekmachines als bijvoorbeeld Google, Bing & Yahoo. Als je nog niet goed thuis bent in SEO, kan je samenwerken met een SEO – marketeer of een SEO – copywriter om ervoor te zorgen dat jouw content de richtlijnen van SEO volgt. Wilt u een SEO specialist inhuren of in contact komen met een SEO bureau? Surf naar Mijn Contact Pagina en bel of mail mij.

SEO: belangrijk voor het delen van content

Dit zou een voor de hand liggend punt moeten zijn, maar het wordt vaak over het hoofd gezien. Het zou geweldig voor je moeten zijn om je content te delen. Dit betekent, dat de deelknoppen voor Social Media beschikbaar zijn op uw website. 

6. Gebruik verschillende platformen

Zodra het tijd is om uw content te delen, is het de moeite waard strategisch na te denken over op welke platforms je jouw inhoud wilt  verspreiden. Bijvoorbeeld eenvoudig een blogbericht delen op Facebook. Als social-mediabeheer niet jouw sterke punt is, kan het de moeite waard zijn om samen met een gelukkige marketingdeskundige een strategie voor je inhoud te ontwikkelen. 

7. Content Marketing: tips & trics

Als dit niet helemaal in het budget past, hier is een lijst met ideeën om u op weg te helpen:

  • Zet het schrijven van content op een video met voice – over om te delen op YouTube. 
  • Behandel het onderwerp via Facebook Live op uw bedrijfspagina.
  • Voeg foto’s toe van je artikel op jouw Instagram-verhaal.
  • Voer een campagne uit naar jouw e-maillijst met een link naar jouw content.
  • Circuleer jouw content in niche gerelateerde Facebook – groepen.
  • Maak contact met influencers in je branche om jouw content voor jouw te promoten.
  • Voer een Facebook- of Instagram – advertentiecampagne uit.
  • Gebruik e – mail bereik voor jouw video, artikel of infographic.
  • Voer een competitie uit met jouw publiek voor een prijs in ruil voor sociale aandelen.
  • Neem contact op met vrienden en contactpersonen in jouw netwerk om content te delen. 
  • Houd rekening met op welke platforms je al actief bent.
  • Denk creatief na over de beste manier om content opnieuw te gebruiken in verschillende indelingen voor optimaal delen.

Nogmaals, dit kan wat vallen en opstaan ​​kosten, maar uiteindelijk zul je kunnen zien welke platforms de meeste trafieken en links met zich meebrengen.

Conclusie

Het gebruik van jouw content kan een geweldige manier zijn om viraal te gaan en het verkeer naar uw website te vergroten.

Je moet in staat zijn om op de hoogte te blijven van de trends, open je ogen open voor kansen en maak vervolgens content die gemaakt is om deel te nemen.

Deel het dan als een gek ‘and see how the magic happens!’

Meer blogs over Content Marketing

SEO specialist Den Haag inhuren

Wilt u meer informatie over mij? Surf naar mijn contactpagina en neem contact met mij op. De auteur is een ervaren SEO specialist en Content Marketing Expert uit Den Haag. Hij is de eigenaar van SEO bureau Connect your World: de specialist in SEO & Content Marketing uit Den Haag. Hier komt u meer te weten over de auteur Herman Geertsema. Connect your World neemt opdrachten aan in de regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Breda. Ook op ons Twitter & Facebook account kunt u meer informatie vinden over Content Marketing & SEO.

connectyourworld

Laat je bericht achter