• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

SEO voor assurantietussenpersonen

SEO voor assurantietussenpersonen

SEO voor assurantietussenpersonen

SEO voor verzekeringen lastig, maarniet onmogelijk.

SEO voor assurantietussenpersonen heeft te maken met felle concurrentie. Met een SEO strategie voor verzekeringsagenten, wordt het namelijk steeds moeilijker om vooruitgang te boeken in de zoekresultaten.

Dit komt door drie belangrijke redenen:

  • De verzekeringsindustrie is een van, zo niet de meest concurrerende industrie, als het gaat om online marketing. Het heeft veruit de hoogste PPC kosten van elke andere industrie. (PPC staat voor pay per click). Er zijn vele concurrenten, die allemaal strijden om dezelfde klant. U concurreert niet alleen met andere lokale onafhankelijke bureaus, maar u concurreert ook met de grote merken, die vaak online veel meer kunnen besteden en slimmer kunnen manoeuvreren.
  • Op vrijwel alle ‘hoofd’-zoekwoorden voor verzekeringen in Google hebben de grote merken de belangrijkste posities in handen. Dit betekent, dat het voor kleinere onafhankelijke bureaus vrijwel onmogelijk is om te scoren.
  • De meeste assurantietussenpersonen en verzekeringsmaatschappijen worstelen met het creëren van unieke content. Veel bureaus willen simpelweg niet de tijd nemen om kwalitatief goede content voor hun website te maken. Dit is een groot probleem als u verwacht, dat leads organisch via uw website binnenkomen.

Met SEO voor assurantietussenpersonen verslaat u de concurrentie

Omdat veel van de kern zoekwoorden gesloten zijn, moeten assurantietussenpersonen & verzekeringsmaatschappijen een meer gerichte, hyperlokale benadering volgen met hun website en bij het maken van content. Kijk daarom doelgericht naar nichemarkten, die niet zo concurrerend zijn.

‘Je moet je eigen achtertuin bezitten voordat je iemand anders kunt bezitten’. Met dat in gedachten is het belangrijk om de 3 belangrijkste invloedsfactoren te begrijpen, en hoe ze u kunnen helpen bij het rangschikken in Google. Met als resultaat het genereren van echte ROI op de website van uw bedrijf

De 3 graden van invloed

Laten we nader ingaan op, hoe deze 3 dingen van toepassing zijn op u als assurantietussenpersoon.

Wat u over zichzelf zegt

Dit is waar bijna iedereen in de ruimte van het verzekeringskantoor rondhangt. Jarenlang was deze industrie een schreeuwende match tussen direct writers, captives en onafhankelijken. Alle partijen riepen, dat ze de beste verzekeringsaanbieders waren. Sommige kantoren kunnen gemakkelijk vertellen hoe goed ze zijn, en eerlijk gezegd is er niets mis met trots zijn op het bedrijf dat u hebt gebouwd en dat u vertrouwen heeft in uw eigen onderneming. Het probleem is echter, dat dit niet meer voor binding zorgt met de moderne consument.

Wat anderen over u zeggen: De klant centraal

Het gaat niet om u; het gaat om uw klanten. In plaats van over jezelf te praten, moet u praten over uw klanten en hoe u hun problemen kunt oplossen. Dit betekent dat uw waardepropositie en zakelijke berichten niet altijd (of misschien nooit) alleen over u moeten gaan. Praten over jezelf geeft namelijk de minste geloofwaardigheid, omdat er geen basis achter zit. U gaat zichzelf namelijk nooit in een negatief daglicht stellen.

Een Contentstrategie opzetten

Wilt u de problemen van uw potentiële klanten oplossen met relevante content met tips & adviezen? Dan is het belangrijk om een Contentstrategie te maken, waarin u kijkt naar de behoeftes van uw klanten. En niet geheel onbelangrijk onderzoekt u waar uw potentiële klanten zich bevinden. Alleen op deze wijze vindt u de juiste (social media) kanalen om deze mensen ook daadwerkelijk met uw content te laten kennismaken.

Klantenreviews

Wat andere mensen over u zeggen? Wanneer iemand naar de website van uw bureau komt, is het belangrijk, dat er een aantal of misschien wel veel sociaal bewijs op de startpagina staat. Wanneer er zichtbaar bewijs is, dat een vorige klant een positieve ervaring heeft gehad met uw bureau, neemt de kans dat u uw bezoeker omzet naar een lead of klant sterk toe. Een Klantenreview op uw website en een klantreview in Google zijn twee verschillende dingen. U moet beoordelingen op uw site plaatsen om de bezoeker gerust te stellen en een positieve indruk achter te laten. U heeft ze ook nodig in Google, zodat Google namelijk ziet, dat u een vertrouwd bedrijf bent met wie mensen een goede ervaring hebben gehad. Een van de belangrijkste dingen, die u kunt doen voor de SEO van uw kantoor, is door uw klanten te vragen om beoordelingen achter te laten op uw Google Bedrijfspagina. Beoordelingen op Facebook en Yelp zijn ook nuttig. Hoe dan ook er is geen belangrijker plaats om klantrecensies te krijgen dan in Google zelf.

Autoriteit opbouwen

Elke eigenaar van een assurantiekantoor moet één doel hebben: een lokale autoriteit op het gebied van verzekeren worden. Mensen kopen van en vertrouwen op autoriteit. Mensen vertrouwen andere mensen en merken niet omdat ze noodzakelijkerwijs betere kwaliteit hebben. Vaak komen relaties tot stand, puur omdat ze er wel eens van gehoord hebben. Het is soms belachelijk, maar begrijpelijk. Een autoriteit worden is niet mogelijk zonder merkbekendheid te creëren en uw kennis over verzekeren te laten zien. Dit betekent, dat u consequent content moet maken voor uw website. Dit laat bezoekers zien, dat u weet, waar u het over hebt als het gaat om verzekeringen. Dit is waar bloggen en content promotie cruciaal zijn voor uw SEO en assurantietussenpersonen website.

Bloggen  vergroot uw autoriteit

Bij SEO voor assurantietussenpersonen is bloggen een belangrijk onderdeel. Bedrijven die bloggen generen ongeveer 55% meer leads, dan bedrijven die dat niet doen. Het laat Google en bezoekers namelijk zien, dat u weet waar u het over hebt, wat de geloofwaardigheid van beide partijen vergroot.

Wat moet een assurantie-tussenpersoon aan SEO doen?

1. Content

Creëer consequent pagina’s en berichten, die ongeveer 2000-2500 woorden lang zijn. Zorg voor link waardige content op uw website, die u als een goed geïnformeerde autoriteit (bloggen, video, audio, enz.) componeert. Dit is een cruciale stap in het verbeteren van de zichtbaarheid van uw website in de zoekmachine. Maak daarom er tijd voor vrij om dit te doen.

2. Zoekwoordenonderzoek

Zoekwoordenonderzoek is belangrijk voor een succesvol marketingplan voor assurantietussenpersonen. Het is één van de eerste stappen in de vroege fase van de ontwikkeling van een SEO strategie en omvat het onderzoeken van de exacte woorden en zinsdelen, die uw klanten gebruiken bij het zoeken naar uw diensten. U zult waarschijnlijk leren dat mensen dingen zoeken die met de verzekeringssector te maken hebben, op manieren die u niet had verwacht.

Zoekwoorden strategie

Wist u bijvoorbeeld dat gemiddeld bijna twee keer zo veel mensen naar “autoverzekeringsmaatschappijen” zoeken versus “autoverzekeringsbedrijven” Dit lijken misschien onbelangrijke details, maar kunnen het verschil maken in hoe u uw strategie en de resultaten van de zoekmachine waarvoor u wilt concurreren, benadert. Dit soort informatie is nuttig bij het ontwikkelen van een SEO strategie voor uw verzekeringsmaatschappij en zou u moeten helpen verborgen kansen voor marketing te identificeren. Uiteindelijk is het uw doel, om ervoor te zorgen dat uw website alle informatie biedt, waar naar uw potentiële klanten op zoek zijn. Op zijn minst wilt u, dat mensen u vertrouwen en contact met u op nemen voor meer informatie.

3. Linkbuilding

Link Building Pro tip: Creëer niet alleen content voor uw verzekerden. U moet het ook mogelijk maken voor mensen om naar uw website te linken.  

4. Recensies

Vraag regelmatig om beoordelingen op uw Google Bedrijfspagina. Vraag de persoon niet alleen: “Kunt u een beoordeling achterlaten?”. Ze weten misschien niet, hoe het moet. Houd hun hand door het proces en geef ze een instructie.

5. Social Proof

Sociaal bewijs op uw website heeft veel toegevoegde waarde. Zet het bij voorkeur op de startpagina van de site. Mensen kijken vaak naar ervaringen van eerdere klanten. 

6. SEO voor assurantie-tussenpersonen draait om Lokale SEO

U kansen om een ​​lokale inwoner om te zetten in een klant in de stad waar uw kantoor is gevestigd, is veel hoger dan bij iemand die niet in uw woonplaats of vestigingsplaats woont. Voor bedrijven in de grote steden is dit fijn, maar wat moet u doen als u assurantietussenpersoon bent in een kleine plaats? Het is dan belangrijk, dat u ook gevonden wordt in de grotere plaats of stad bij u in de buurt. Neem contact op met mij voor meer informatie. Dit is waar u tijd, geld en energie het best kunt besteden. Over alle eerder genoemde aandachtspunten moet u dus een lokaal sausje gieten.

3 redenen waarom assurantietussenpersonen moeten investeren in lokale SEO

De gouden gids is dood en Google is oppermachtig: Nog niet zo lang geleden konden assurantietussenpersonen nieuwe klanten binnenhalen door simpelweg een advertentie in de Gouden Gids te plaatsen en te wachten tot potentiële klanten zouden bellen. In de moderne tijd is echter maar liefst 97% van de mensen online op zoek naar lokale bedrijven en Google is de marktleider voor zoeken.

Gratis verkeer door SEO

Reclame verandert snel, maar het is nog steeds een van de grootste uitgaven voor bedrijven van elke omvang. Door uw Google ranking te verbeteren, krijgt u een constant veranderende stroom van gratis verkeer. Dit verkeer zijn uw toekomstige klanten.

Terwijl nationale en internationale bedrijven gemiddeld zes maanden tot een jaar wachten om verbeteringen in hun Google ranking te zien, hebben kleine assurantietussenpersonen een enorm voordeel. U concurreert in de eerste plaats tegen andere kleine, gepersonaliseerde bedrijven op uw lokale markt in plaats van die in het hele land. Aangezien veel van uw concurrenten nog geen lokale SEO gebruiken, kunt u de eerste pagina van de Google ranglijsten binnen slechts 30 dagen bereiken!

Lokale context Zoekwoorden- onderzoek

De 1e stap van uw lokale SEO project is eenvoudigweg om een ​​lijst met zoekwoorden te maken, die uw services beschrijven. Zorg ervoor, dat u de soorten verzekeringen die u verkoopt, zoals ‘levensverzekering’, ‘ziekteverzekering’ of ‘zakelijke verzekering’ vermeldt. Heeft u een voorkeursspecialiteit, zoals ‘levensverzekeringen met een hoog risico’ of ‘kleine zakelijke verzekeringen’? Dan moet u deze als afzonderlijk zoekwoord opnemen. Als u een goede werklijst hebt, maakt u een gratis Google AdWords account.

Optimaliseer de zoekwoorden lokaal

De 2e stap in deze strategie SEO voor assurantietussenpersonen is het optimaliseren van uw zoekwoorden Met een finale lijst met zoekwoorden in de hand, bent u klaar om verder te gaan met het optimaliseren. U moet dit op twee plaatsen doen: uw Google Mijn Bedrijf pagina en uw website. U kunt als volgt optimaliseren: Uw Google Mijn Bedrijf pagina is een soort minisite, die wordt weergegeven in het gedeelte ‘Kaart’ van Google zoekresultaten. Het biedt een korte blik op uw diensten en verbetert uw algehele online aanwezigheid. Bovendien kan het u een snelle positie boost geven, omdat Google Mijn Bedrijf pagina’s veel gemakkelijker zijn dan websites om hoog te scoren. Voor de beste resultaten moet u ervoor zorgen, dat uw pagina volledig en nauwkeurig is.

Verificeer uw Google Mijn Bedrijf pagina

Begin door uw pagina te claimen en in te dienen voor de Google verificatieprocedure. Wanneer een vinkje en het woord “Geverifieerd” naast uw bedrijfsnaam verschijnen, kunt u doorgaan naar de volgende stap. Uw bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer (NAW) moeten zowel nauwkeurig als volledig identiek zijn op internet. Zorg ervoor, dat Google weet, dat uw bedrijf lokaal is door een lokaal telefoonnummer op te geven in plaats van een 800 nummer.

Vul uw Google mijn Bedrijf pagina  nauwkeurig in

Categorieën moeten zich richten op services in plaats van op resultaten. Naast assurantietussenpersoon, somt u alle soorten verzekeringen op die u verkoopt, zoals bijvoorbeeld een autoverzekering, inboedelverzekering of een levensverzekering. Probeer 3 tot 5 categorieën te bedenken. De beschrijving is een samenvatting van uw services van 100 tot 200 woorden die eindigt met een call-to-action.

Onderscheidend vermogen

Geef wat informatie over uw achtergrond en waarom klanten van u houden. Bel vandaag nog voor een gratis offerte! Uw openingstijden moeten up-to-date zijn en consistent. Als u afspraken na sluitingstijd aanbiedt, geef dan details op in een afzonderlijke paragraaf. Afbeeldingen vergroten de betrokkenheid van klanten aanzienlijk. Probeer een paar afbeeldingen van uw kantoor, uw personeel en zelfs uw klanten te uploaden met hun toestemming. U afbeeldingen moeten scherp zijn en tussen 10 KB en 400 KB zijn en een minimale resolutie van 720px x 720px hebben. We raden u ook aan de generieke Google Mijn Bedrijf achtergrondafbeelding te vervangen door een afbeelding met een merknaam.

Citaten & Linkbuilding op lokaal niveau

Met de basis op zijn plaats, is de 3e stap om citaten en links te vinden met een lokale insteek. Deze vergroten uw bereik en helpen u uw Google ranking te verbeteren. Citaten zijn lijsten van uw bedrijf met NAW gegevens zoals naam, adres en telefoonnummer in online directories. Uw opties omvatten algemene nationale telefoonboeken, zoals Facebook en algemene lokale telefoongidsen, zoals uw lokale website van de Kamer van Koophandel en gespecialiseerde verzekeringsgidsen. Zorg ervoor dat, uw NAW precies hetzelfde is in elke vermelding. Hoewel er talloze gratis telefoongidsen zijn, vragen sommige een vergoeding voor vermeldingen. Kijk voordat u betaalt, naar Google Analytics. Besteed alleen geld aan sites die verkeer genereren en conversies genereren.

Linkbuilding als onderdeel van Lokale SEO

Google ranglijsten worden sterk beïnvloed door inkomende links van websites van topkwaliteit. Bouw online en face-to-face relaties met bedrijven, die aanvullende diensten aanbieden en vraag vervolgens om links te ruilen. Gebruik een tool zoals de tool Moz Open Site Explorer om te achterhalen waar de links van uw concurrenten vandaan komen.

Klantrecensies als onderdeel van Lokale SEO

De 4e stap is het verzamelen van klantrecensies. Deze hebben 2 rollen. Ten eerste, ze overtuigen prospects om een ​​verzekering bij u te kopen. Ze stellen Google ook gerust, dat u een legitieme onderneming hebt. Hoewel alle recensies waardevol zijn, hebben Google Mijn Bedrijf recensies de snelste invloed op uw Google ranglijst. Stuur een e-mail naar uw tevreden klanten met een link naar uw Google Mijn Bedrijf profiel en vraag hen direct om een ​​recensie te schrijven. Als u dit tot een gewoonte maakt, heeft u binnenkort een doorlopende stroom recensies.

SEO is data-driven: meet en pas aan

De 5e stap is het volgen van uw resultaten. De enige manier om te weten of uw harde werk vruchten afwerpt en om die gebieden te vinden die moeten worden aangepast, is het bijhouden van uw resultaten. Hoewel er veel beschikbare informatie is, richt u uw aandacht op deze 3 kernstatistieken:

Rankings:

Google toont aangepaste zoekresultaten op basis van de eerdere browse-activiteiten van de gebruiker. Daarom is de enige manier om te weten hoe een pagina echt scoort, het gebruik van een tool. Vraag uw webmaster om de gratis Google Search Console te installeren en controleer uw resultaten ten minste eenmaal per maand.

Verkeer:

Google Analytics is ongetwijfeld de beste manier om uw verkeer of bezoekers van uw website bij te houden. U kunt uw totale verkeer, het verkeer voor elke pagina en zelfs het percentage bezoekers bekijken, dat via Google Zoeken komt. Controleer uw rapport maandelijks met het oog op langetermijntrends.

Conversies:

Een conversie is iets specifieks, dat u wilt dat uw websitebezoekers doen. Voor een assurantietussenpersoon kan dit een gratis offerte aanvragen zijn. Google Analytics kan telefoonconversies bijhouden als die online plaatsvinden. U kunt ook zien, welke van uw services de meeste conversies genereert en welke pagina’s de hoogste en laagste succespercentages hebben.

7. Longtail Keywords

Dit betekent, dat u met uw website en content niet moet proberen te concurreren op uiterst competitieve kern zoekwoorden. In plaats van te proberen alles voor iedereen te zijn, gebruikt u gemiddelde en ‘long tail’-zoekwoorden die uw gebied targeten. Dit geeft u een betere kans om in de zoekresultaten te worden gevonden. In termen van de leek zijn de ‘longtail’ zoekwoorden veel gerichter en gedetailleerder. Dus als u content voor de website van uw bureau maakt, laten we zeggen, dat u probeert een ranking te krijgen voor autoverzekeringen. Dan maakt u de pagina of het bericht niet gebaseerd op het zoekwoord ‘autoverzekering’. U kijkt gedetailleerder en gericht op uw geografische locatie. Dus ‘autoverzekering Den Haag’ is een voorbeeld van een lang zoekwoord, terwijl ‘autoverzekering’ een voorbeeld is van een ‘zoekwoord’ waarbij de concurrentie te groot is.

8. Promoot uw content

Nadat u content heeft gemaakt, is het promoten hiervan de volgende stap. U hoeft niet elke week een blogartikel te schrijven. Het is zelfs beter om één artikel per maand te maken, dat van hoge kwaliteit is en de rest van de maand door te brengen om het te promoten op sociale media, uw e-maillijst en andere invloedscentra (makelaars, geldschieters, enz.) Als het aankomt op het maken van content, waardeert Google kwaliteit boven kwantiteit. SEO kan zo eenvoudig of ingewikkeld zijn als u het toelaat. Aan het eind van de dag spelen we allemaal de game van Google. Dus het is belangrijk om te doen wat nu werkt en niet wat 3 jaar geleden werkte. Net als in het leven is verandering een van de weinige dingen die gegarandeerd zijn. Als u vragen heeft over SEO, kunt u contact met mij opnemen.

9. Heb realistische verwachtingen bij SEO

Als u nog geen ervaring en kennis heeft met SEO, is het belangrijk om realistische verwachtingen te hebben over wat SEO inhoudt. Eerst en vooral is het essentieel om te begrijpen, dat SEO geen kant en klaar staande taak is, die van uw lijst kan worden afgevinkt en vergeten. Hoewel u in theorie een site zou kunnen doorlopen en alle titel- en header-tags zou kunnen optimaliseren. Dat betekent nog niet, dat het werk klaar is.

10. Maak geregeld een SEO Scan

Ga niet de fout in om te denken, dat u uw site één keer kunt optimaliseren en dat de leads en het verkeer de hele tijd binnen blijven komen. Dit is een veel voorkomende fout bij de eerste keer, dat u met SEO-campagnes aan de slag gaat.

11. Uw lokale concurrentie blijft ook actief

De andere reden waarom u continu moet werken aan het optimaliseren van uw website is, dat uw grootste concurrenten niet stilzitten. Als u met u eerste SEO geweldige resultaten behaalde en meer verkeer en leads kreeg, merkten uw concurrenten dit waarschijnlijk. Wanneer dit gebeurt, reageren ze waarschijnlijk door nieuwe wijzigingen aan te brengen en updates aan te brengen voor hun eigen strategie en site. Ze zullen dit blijven doen totdat uw kantoor en andere assurantietussenpersonen stoppen met het geven van een run voor hun geld. Als u uw aanvankelijke ranglijst en succes wilt behouden, is voortdurend met SEO bezig zijn absoluut noodzakelijk.

12. SEO voor assurantietussenpersonen: de toekomst

Het is belangrijk om te weten, dat de meeste moderne SEO strategieën zich richten op het bieden van hoogwaardige content aan klanten. Dit kan van alles zijn, van een gedetailleerde blogpost over hoe om te gaan met een bepaald soort verzekeringsclaim, tot een downloadbare PDF die de belangrijkste informatie over een bepaald beleid benadrukt. Zoekmachines doen hun best om zoekresultaten te rangschikken op basis van de waarde die ze bieden aan internetgebruikers.

Wees super kritisch in uw zoekwoordenonderzoek

Dit betekent dat u niet meer echt weg meer komt met alleen trefwoordonderzoek. Het is nog steeds belangrijk om te weten welke zoekwoorden u target. Belangrijker nog is om ervoor te zorgen, dat uw content van een constant hoge kwaliteit is. Mensen zijn veel kieskeuriger geworden bij het selecteren van een assurantietussenpersoon, omdat het zo gemakkelijk is om potentiële tussenpersonen via internet te onderzoeken. Het uitdragen van hoogwaardige content naar potentiële klanten is een slimme, effectieve manier om uzelf te onderscheiden als een betrouwbaar, toonaangevend bureau.

Meer Lezen over SEO & Linkbuilding

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Heeft u een vraag of wilt mij inhuren als SEO specialist? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij. Connect your World heeft gunstige tarieven voor elke bedrijf en voor elke wens.

connectyourworld

Laat je bericht achter