Last Updated on 14 februari 2024 by connectyourworld
Online marketing draait om aandacht trekken en de time on page verhogen. Dat is de manier om mensen uw webteksten en andere content ook daadwerkelijk te laten lezen en uw conversies te verhogen. Online de aandacht van mensen trekken is echter bijzonder lastig. Om online die aandacht vast te houden is nog vele malen ingewikkelder. De meeste website bezoekers hebben immers minder dan 1 sec nodig om uw webpagina te beoordelen. Is die beoordeling negatief? Dan zijn ze direct vertrokken!
Leestip Click through rate verbeteren – 20 tips.
Geschatte leestijd: 5 minuten
Om de time on page te verhogen, is het daarom van belang een glasheldere boodschap te hebben en te verkondigen, die veel mensen makkelijk begrijpen. Laat daarom duidelijk zien aan de mensen waar u boodschap over gaat en waarom ze langer moeten blijven dan 1 seconde. Door de verwachtingen van de lezers goed en direct te managen, kan je hen overtuigen van het nut van jouw bericht. Dat is de enige manier om de time on page te verhogen en het bounce rate percentage verder te verlagen!
Time on page verhogen om bovenaan in Google te komen
Het klinkt vrij logisch, maar is het niet altijd. Omschrijf eerlijk wat mensen kunnen verwachten als ze doorklikken naar uw website. Zijn ze eenmaal op uw website beland, schrijf dan een zeer korte en duidelijke inleiding. Dit is de enige manier om de time on page te verhogen en het bounce percentage te verlagen.
Net zoals bij een boek is ook bij online teksten een inhoudsopgave een prettige toevoeging om de time on page te verhogen. Lezers kunnen namelijk zo gemakkelijk zien, welke onderwerpen u gaat behandelen. De Yoast plug-in maakt het helemaal simpel. U kunt namelijk zeer eenvoudig een inhoudsopgave blok toevoegen aan uw pagina.
Lezers van uw SEO content vinden het prettig om te weten, waar ze aan toe zijn en wat ze kunnen verwachten. Tijd is voor iedereen kostbaar en weten hoe lang iets duurt, geeft de lezer ook meer duidelijkheid om andere zaken ook in te plannen. Ook hier maakt de Yoast plug-in het u gemakkelijk. U kunt namelijk het geschatte leestijd blok automatisch toevoegen.
Online lezen weinig mensen uw content in zijn geheel. Ze scannen de teksten om snel te achterhalen of een bepaalde tekst een probleem voor hen oplost. Schrijf daarom altijd in alinea’s met H1 tm H6 beschrijvende koppen er boven. Deze koppen moeten de alinea verduidelijken.
Zorgt voor een pakkende en beschrijvende paginatitel. Dit is het belangrijkste element om de aandacht te trekken en de aandacht te behouden (time on page) als de rest van uw artikel staat als een huis.
De inleiding is de plek om de aandacht verder te behouden. Toets daarom dat het belangrijkste keyword + synoniemen terugkomt in deze introductie. Alleen zo haakt de lezer niet af en gaat op den duur de time on page omhoog.
De meta omschrijving is een duidelijk element, die je ziet op de resultatenpagina bij een Google zoekopdracht. Geef duidelijk weer wat de lezer kan verwachten en maak de beschrijving prikkelend en uitdagend. Leg de mensen uit wat ze kunnen verwachten. Eerlijkheid daarbij duurt het langst.
Herman Geertsema is een SEO freelancer en content marketeer met meer dan 10 jaar ervaring. Hij is tevens eigenaar van Connect your World, een online marketing bureau in Den Haag. Hij heeft ondertussen al vaak een e-commerce webshop naar een hoger niveau getild.
Heeft u een vraag over SEO optimalisatie en over het begrip ‘Time on page’? Of wilt u ons als SEO specialist inhuren? Surf dan naar onze contactpagina en neem contact op.
Om alvast een start te maken met de SEO optimalisatie van uw website kunt u gebruik maken van dit overzicht met veelal gratis SEO tools. Uw SEO laten doen, blijft natuurlijk ook altijd een optie.
Herman Geertsema is een zeer ervaren freelance SEO specialist met meer dan 10 jaar ervaring. Daarnaast is hij al meer dan 20 jaar werkzaam als content marketeer. Om zich verder te specialiseren heeft hij een HBO opleiding Internetmanagement en Webdesign succesvol afgerond. In online projecten kan Herman ook de rol van projectmanager/scrummaster op zich nemen, aangezien hij Scrum gecertificeerd is. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Inmiddels bestaat Connect your World ruim 5 jaar waarin hij (MKB) bedrijven helpt met het verbeteren van hun online zichtbaarheid om zo een hogere omzet en meer winst te behalen. Naast zijn uitgebreide kennis van On en Off Page SEO, Technische SEO, lokale SEO en het schrijven van webteksten is Herman ook een strategisch sparringpartner. Bij Connect your World houden wij van ambitieuze doelstellingen. Bent u na 6 maanden niet tevreden dan krijgt u 300 Euro retour. Connect your World houdt niet van het ‘uurtje factuurtje’ principe. Klanten noemen ons betrouwbaar en goed bereikbaar. We zijn inmiddels groot geworden door klein te blijven. Kijk voor meer informatie op https://connectyourworld.nl of neem contact op via info@connectyourworld.nl of tel 06-41226543 Met vriendelijke groet, Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag
Bij SEO bureau Connect your World uit Den Haag is een SEO scan van uw website gratis. Grijp die kans!
Connect your World
Dr. J. Pressserstraat 313
2552 LW Den Haag
E-mail en Telefoon
herman.geertsema@connectyourworld.nl
Tel: 06-41226543
Juridisch
KVK-nummer: 73081892
BTW-nummer:
1803.10.392.B.01
SEO en Content Marketing Bureau Connect your World, Den Haag (2024)
WordPress in meerdere talen met WPML