• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

8 tips voor het SEO schrijven van een auteursbio

8 tips voor het SEO schrijven van een auteursbio

SEO schrijven, SEO expert, SEO specialist Den Haag
De auteursbio van Herman Geertsema, SEO specialist en Content Marketeer

Google EAT

Heeft u aandacht besteed aan het schrijven van een SEO vriendelijke auteursbio? Ontdek, waarom dit belangrijk is voor SEO en UX design. In deze blog krijgt u de nodige bio-schrijftips.

Wat is E-A-T?

E-A-T is een afkorting, die staat voor Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid. Dit  E-A-T is sinds een tijdje een relevante factor voor Google om webpagina’s en websites te ranken in Google op basis van autoriteit en kwaliteit.

Volgens John Mueller van Google – “With regards to author pages and expertise, authority and trustworthiness, that’s something where I’d recommend checking that out with your users and doing maybe a short user study, specifically for your set up, for the different set ups that you have, trying to figure out how you can best show that the people who are creating content for your website, they’re really great people, they’re people who know what they’re talking about, they have credentials or whatever is relevant within your field.”

Is de auteursbio een SEO ranking factor?

Google heeft officieel aangegeven, dat biografieën van auteurs niet een SEO ranking factor zijn. Het heeft echter wel voordelen om duidelijke informatie in de biografie te tonen, die de expertise aantoont van een auteur. Het helpt het algoritme van Google bij het begrijpen van de E-A-T van de auteur. Dit kan op zijn beurt vervolgens de positie van die artikelen in de zoekresultaten helpen.

1. Schrijf de bio in de derde persoon

Schrijven in de derde persoon verhoogt de waargenomen autoriteit en leest gewoon beter dan een biografie die men heeft geschreven over wie ze zijn. Het voelt misschien een beetje zelfgenoegzaam, maar het voegt meer geloofwaardigheid toe.

2. Houd de bio kort en beknopt

Een goede auteursbiografie moet relatief kort zijn. Kijk rond op andere websites en u zult zien dat tussen de 50 en 100 woorden de algemene norm is, die op de meeste online biografieën van auteurs te vinden is. Er kan ook een vaste hoeveelheid ruimte voor de bio zijn, die vooraf is bepaald door het CMS.

3. Voeg informatie toe over de functietitel en functie

Het opnemen van informatie over uw werk en functie voegt geloofwaardigheid toe aan uw schrijven. Als u bijvoorbeeld over SEO zou schrijven of bloggen, zou het geloofwaardiger zijn om een ​​SEO specialist te zijn, dan wanneer u een social media-specialist zou zijn. Hoewel SEO professionals meerdere hoeden moeten dragen, voegt het begrijpen of iemand een generalist of specialist is, meer actuele expertise toe bij het lezen van een auteursbiografie.

4. Voeg uw ervaring toe

Hier kunt u informatie opnemen over:

  • Jarenlange ervaring in relevante gebieden
  • Gepubliceerde werken
  • citaten
  • Graden en/of titels
  • Conferentie-optredens en andere spreekbeurten
  • Berichtgeving in de media
  • Vorige banen

5. Markeer expertise en betrouwbaarheid

Vat uw expertise samen over het onderwerp, waarover u schrijft. Als het onderwerp waar u over schrijft bijvoorbeeld gezondheid is, is het veel geloofwaardiger om uw publiek op de hoogte te stellen van uw referenties in dat onderwerp dan een soortgelijk artikel geschreven door een blogger of copywriter. Vooral op het gebied van gezondheid en financiën is het van groot belang om kennis en expertise op hun vakgebied te demonstreren. Deze worden Your Money, Your Life genoemd, omdat verkeerde informatie iemand ernstig kan schaden. Het vermelden van expertise over de biografie van de auteur is niet alleen belangrijk voor SEO, maar ook voor gebruikers om hen te helpen u te identificeren als een geloofwaardige bron over een specifiek onderwerp.

SEO schrijven, SEO specialist Den Haag

6. Voeg profielen voor sociale media toe

Het opnemen van links naar sociale media op auteurspagina’s is ook een geweldige manier voor gebruikers om toegang te krijgen tot meer content van u, aangezien u uw persoonlijke of zakelijke website en zelfs uw sociale-mediaprofielen kunt koppelen. Het kan mensen ook helpen om uw sociale media-handvatten te vinden om u en/of uw bedrijf in hun berichten te taggen. 

7. Voeg een goede foto toe

Het toevoegen van een foto van uzelf als onderdeel van uw biografie kan een geweldige visuele manier zijn om de lezer te laten zien, dat er een echt mens schuilgaat achter de woorden, die ze hebben gelezen. Het gebruik van dezelfde foto, idealiter professioneel genomen, kan een geweldige manier zijn om een ​​persoon te associëren met een profielafbeelding.

8. Injecteer uw persoonlijkheid

Hoewel dit niet per se vereist is voor SEO, kan het delen van persoonlijke interesse en humor een auteursbio aantrekkelijker en interessanter maken. Het is echter mogelijk, dat lezers slechts marginaal geïnteresseerd zijn in uw persoonlijke leven. Dus uw biografie is waarschijnlijk niet de beste plek om te veel persoonlijke informatie te delen.

Bonus tip voor het SEO schrijven van uw auteursbio

Gebruik afzonderlijke URL’s voor bio-pagina’s van auteurs

Voor SEO is het hebben van een auteursbiopagina op een aparte URL een stuk gemakkelijker te optimaliseren voor auteursnamen dan alle auteurs op een enkele over ons-pagina op te nemen.

Andere SEO en Content Marketing Blogs

SEO specialist Den Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO en Content Marketing bureau Connect your World gevestigd in Den Haag. Herman is een ervaren freelance SEO specialist en Content Marketeer. SEO bureau Connect your World voert SEO en Contentmarketing projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Breda. Wij hebben bijvoorbeeld diverse projecten succesvol afgerond in Leiden, Delft, Rijswijk en Zoetermeer. Heeft u verdere vragen over het SEO vriendelijk schrijven van een auteursbio? Neem dan contact met ons op.

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl
connectyourworld

Met meer dan 10 jaar ervaring met SEO en meer dan 15 jaar ervaring als content marketeer huurt u als opdrachtgever een zeer ervaren kracht in. Daarnaast is Herman Scrum en Lean Sigma gecertificeerd. Bent u op zoek naar een projectmanager voor online marketing projecten met veel inhoudelijke kennis, dan bent u bij Herman aan het goede adres. In 2018 kwam Herman zijn droom uit en startte hij zijn eigen SEO en Content Marketing bureau Connect your World in Den Haag. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Dit doet hij door het toepassen van on page SEO en off page SEO technieken, waarin goede content en linkbuilding centraal staan. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG), een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Er is daardoor ontzettend veel kennis beschikbaar om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.