• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

SEO plan: in 30 dagen bovenaan in Google

SEO plan: in 30 dagen bovenaan in Google

SEO plan

30 dagen SEO plan, is resultaat  mogelijk?

Een SEO plan, goed doordacht met realistische verwachtingen is de basis voor een goed vindbare website. Wat is de snelste manier voor mij om de SEO ranking van mijn website te verbeteren? Dit is een veel voorkomende vraag, die aan veel SEO managers, waaronder ikzelf, worden gevraagd, en het eerlijke antwoord is: Er is geen wondermiddel of snelle oplossing voor goede SEO. De algoritmen die zoekmachines gebruiken om sites en pagina’s te rangschikken zijn bijzonder uitdagend en veranderen voortdurend. Dit sluit super snel resultaat voor een groot deel uit. De echte sleutel tot goede SEO is een langetermijnstrategie, die gebruikmaakt van beproefde best practices, maar flexibel blijft naarmate de situatie verandert. Het is ook nog van belang of je een SEO ranking moet verbeteren of van de grond af aan moet opbouwen. Hoe dan ook ‘Everthing starts with a plan, A SEO plan‘.

Dag 1: On Page SEO

Wanneer u zoekt naar een zoekwoord, presenteert Google een lijst met relevante websites. Waar u naar kijkt, is wat Google ‘fragmenten’ noemt. Dit zijn onder andere de titel, de url en een metabeschrijving van elk van die pagina’s. Goede titels en beschrijvingen zijn erg belangrijk voor een goede SEO. Uw paginatitel heeft een directe invloed op hoe uw pagina scoort. Daarom is het belangrijk om het goed te doen. Het moet kort zijn, omdat Google slechts 70 tekens in een titel weergeeft. Het moet gemakkelijk te lezen zijn en ten minste één trefwoord bevatten. De metabeschrijving heeft geen directe invloed op uw positie, maar negeer deze niet: het is een uitstekende marketingtool en een belangrijke aanjager van klikken.

Dag 2: Optimaliseer afbeeldingen met Alt Attributen

Beeldherkenningstechnologieën vorderen snel, maar op dit moment kunnen zoekmachines nog steeds moeite hebben met het volledig interpreteren van afbeeldingen. Ze hebben tekstuele ondersteuning nodig om het goed te doen. Dit maakt het gebruik van alt-attributen erg belangrijk. Alt-kenmerken werken op drie manieren: Ze bieden zoekmachines informatie en context die relevant is voor de afbeelding. Ze bieden een beschrijving van de afbeelding aan lezers in het geval dat de foto niet correct wordt geladen Ze worden gebruikt door tekst-naar-spraak software voor slechtzienden Zorg ervoor dat uw alt-kenmerken kort en duidelijk zijn en dat ze sterke zoekwoorden bevatten. Niet goed geoptimaliseerde afbeeldingen zijn een van de meest voorkomende oorzaken van een trage website. En iedereen weet dat Google trage websites haat. Afbeeldingen optimaliseren hoort thuis in elk SEO plan.

Dag 3 – Zoek en repareer gebroken links

We hebben allemaal op een link geklikt om een ​​404 (bestand niet gevonden) fout te vinden. Het kan ongelooflijk frustrerend zijn, zowel voor menselijke gebruikers als voor zoekmachines. Deze 404-fouten worden meestal veroorzaakt door verbroken links. Dit zijn hyperlinks die een lezer naar een onjuiste of niet-bestaande URL leiden. Verbroken koppelingen zijn niet alleen een frustrerend probleem voor lezers; zoekmachines zullen ook alle 404-fouten op uw website vinden. Hoe meer fouten een engine vindt, hoe minder hij er van uitgaat dat u een goede website hebt. Dit heeft als gevolg, dat u een lagere ranking krijgt.

Dag 4: Besteed aandacht aan uw redirects in uw SEO plan

Omleidingen zijn eenvoudigweg onderdeel van het exploiteren van een website, ze zijn vrijwel onvermijdelijk. Maar als u slim bent, hoeven ze u rankings niet te schaden. Statuscode 302, een tijdelijke omleiding, is de meest gebruikelijke omleiding. Ze worden veel gebruikt tijdens serververplaatsingen en leiden URL’s om totdat de nieuwe server is ingesteld. Het probleem is, dat ze vaak permanent worden achtergelaten, ook al is er een unieke statuscode voor permanente omleidingen: 301. Controleer uw omleidingen en bewaar alleen de 302 omleidingen, die echt tijdelijk zijn en verander de rest naar 301s.

Dag 5: Standaardiseer URL structuren

URL’s zijn als straatnaamborden, hoe duidelijker ze zijn, des te gemakkelijker kunnen die straten worden genavigeerd. Automatisch gegenereerde URL’s zijn meestal lange tekenreeksen en niet lettertekens die moeilijk te volgen zijn voor zowel mensen als zoekmachines. Het implementeren van een eenvoudig, georganiseerd en beschrijvend url-naamsysteem verbetert de gebruikerservaring, verlaagt bounce percentages en helpt meer pagina’s geïndexeerd te krijgen.

Dagen 6 tot 30: Voor goede SEO heeft u een lange adem nodig

Afhankelijk van de grootte van een website kan een SEO plan er anders uit zien. In de eerste dagen is een SEO specialist bezig met het optimaliseren van de bestaande content. Met het optimaliseren van de bestaande content kan een ranking op pagina 5 of 6 al een stukje verbeterd worden. Logischerwijs kan u niet verwachten, dat als u nog helemaal niet zichtbaar bent op bepaalde zoekwoorden combinaties, u al binnen een week de 1e pagina bereikt. Op de bovenste plaatsen in Google staan vaak concurrenten die al jaren bezig zijn met hun website en deze hoogst waarschijnlijk ook geoptimaliseerd hebben. Ze hebben daardoor een bepaalde autoriteit bij Google opgebouwd. Google vindt, dat ze een betrouwbare website hebben.

Concurrentie onderzoek is nodig in een SEO  plan

Het is daarom belangrijk om te bekijken, wat uw concurrenten goed en wat ze minder goed doen. Analyseer hun backlink profiel en doe daar u voordeel mee. Waar kunt u zich onderscheiden van de concurrentie? Wat is uw niche, waar u online op gaat rocken?

Content Marketing & Thought  Leadership

Met Content Marketing en een ‘thought leadership strategie’ kan u met nieuwe relevante content meer verkeer naar uw website leiden. Dit kost echter tijd. U heeft een contentstrategie nodig om te achterhalen wat relevante content is en hoe u dat kan verspreiden via de juiste kanalen, waar uw doelgroep op te vinden is. Nieuwe content maken vanuit een strategie kost tijd en duurt natuurlijk meer dan 30 dagen.

Een backlink profiel opbouwen

In elk SEO plan is het opzetten van een backlink profiel een belangrijk aandachtspunt. Google vindt u website belangrijk als een heleboel andere websites naar uw website linken. Om dit voor elkaar te krijgen, heeft u een linkbuilding strategie nodig. Daar zijn diverse technieken voor, maar allemaal met de randvoorwaarde, dat het tijd kost om een goed backlinkprofiel op te bouwen.

Content distribueren via Social Media

Met goede waardevolle content kan u meer mensen trekken naar uw website, die daar langere tijd verblijven om uw content te bekijken en te lezen. U wilt daarmee bereiken, dat ze een bepaalde actie gaan ondernemen. U wilt bijvoorbeeld graag, dat ze u bellen of een product van u aanschaffen. Een goed geoptimaliseerde website heeft namelijk als doel, dat het uw bedrijf of organisatie ondersteunt in het behalen van uw bedrijfsdoelen. Om de juiste content bij de juiste mensen te krijgen, heeft u social media nodig. Er zijn vele social media platformen. Het is aan u de taak om die platformen te gebruiken, waar uw doelgroep gebruik van maakt. Dit is door onderzoek goed te achterhalen. Het kost echter meer tijd om een schare volgers te verkrijgen. U heeft namelijk wel een bepaald volume aan volgers nodig, wil u inspanningen op het gebied van Content Marketing rendabel zijn. Om snel een grote groep volgers te krijgen, zou u ook kunnen gast bloggen op platforms met een veel groter bereik dan u

Conclusie SEO plan in 30 dagen

In 30 dagen kunt u met een goed SEO plan een stevige basis leggen om hoger in Google te komen. SEO is helaas geen exacte wetenschap. De concurrentie zit niet stil en de algoritmes van Google veranderen ook zo nu en dan. Het duurzaam verbeteren van uw SEO is daarom een langdurig proces van implementatie, monitoring, tweaken en verfijnen van best practices. Als de basis solide is, is een maandelijks onderhoud van een paar uur per maand aan te raden.

SEO Blogs over Linkbuilding, Lokale SEO & Reviews

SEO Specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Breda. Heeft u een vraag? Of wilt u mij inhuren als SEO specialist? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij.

Please follow and like us:
connectyourworld

Laat je bericht achter