• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

SEO fitness voor sportscholen

SEO fitness voor sportscholen

SEO voor sportscholen, SEO Den Haag

SEO voor sportscholen

SEO voor sportscholen is een bittere noodzaak om de hevige concurrentie voor te blijven. In het digitale tijdperk van vandaag de dag wendt iedereen zich tot het internet om een ​​lokaal bedrijf te vinden. Met dit als uitgangspunt, worden fitness- en fitnessbedrijven geconfronteerd met uitdagingen bij het proberen nieuwe leden aan te trekken. SEO voor sportscholen is een van de belangrijkste zaken om op te pakken. Er zijn tientallen sportscholen in grote steden en zelfs in een gemiddeld dorp qua inwonersaantallen heb je vaak al meerdere sportscholen. Maar ze zijn niet allemaal online aanwezig. Dit betekent dat de concurrentie hoog is en dat de online aanwezigheid laag is. Dus wanneer een potentiële klant op Google zoekt naar een sportschool in de buurt, kunnen ze u niet vinden, terwijl u natuurlijk wel bestaat.

SEO voor sportscholen, SEO Den Haag

Met alleen het creëren van een website bent u er nog niet. Een site hebben die niet is geoptimaliseerd voor zoekmachines is erger dan helemaal geen site te hebben. Als eigenaar van een fitnessclub moet u een website maken, die is afgestemd op uw lokale zoekresultaten. Wanneer mensen in uw regio op zoek zijn naar uw bedrijf, moet uw site worden weergegeven op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines. Voordat ik u laat zien hoe sportschooleigenaren hun lokale SEO strategie kunnen verbeteren, moeten we eerst begrijpen waarom investeren in SEO voor sportscholen van cruciaal belang is.

Waarom is SEO voor sportscholen super belangrijk?

1. Google heeft de Gouden Gids en of Telefoonboek vervangen

Het is niet langer het tijdperk waarin mensen naar een lokaal telefoonboek kijken om kleine bedrijven in hun omgeving te vinden. De tijden zijn veranderd en wanneer mensen iets willen zien, zoeken ze online naar bedrijven. Met de explosie van smartphones halen mensen hun mobiele apparaten tevoorschijn en zoeken ze op Google en gebruiken ze Google Maps om elke locatie te bereiken. SEO kan u helpen een website te maken waar Google van zal houden. Als gevolg laat Google uw website aan uw potentiële klanten zien, wanneer zij op zoek zijn naar een fitnessclub in uw regio.

2. SEO geeft redelijk snel resultaten

Als je maar 1 concurrent hebt, betekent dat het maken van een marketingstrategie eenvoudiger wordt. Dit komt omdat u precies weet, wie uw concurrent is en wat uw publiek verwacht. Als u uw fitnessclubs op meerdere locaties hebt gevestigd, kunt u verschillende digitale marktstrategieën maken, die op locatie-gebaseerde zoekwoorden zijn gericht.

3. Organisch SEO verkeer is in de regel gratis

Natuurlijk kunt u geld uitgeven aan uw PPC-campagnes om klanten naar uw website te trekken, maar wat is er mis met het verkrijgen van gratis verkeer? SEO verkeer is gratis! Maak een website met behulp van lokale SEO strategieën en geef uw site een gestage stroom van gratis verkeer. NB: het inhuren van een SEO specialist is natuurlijk niet gratis en absoluut nodig om u de juiste richting op te wijzen met uw website.

4. Volg deze snelle tips over SEO voor sportscholen

Uw website is de online identiteit van uw fitnessclub of sportschool. Als mensen het niet online kunnen vinden, verliest u zeker potentiële klanten aan uw concurrenten. Optimaliseer uw website en vertel uw klanten over uw fitnessclub. Wanneer mensen naar uw site komen, verwachten zij dat deze alle details heeft over de trainingsstijlen die u aanbiedt. U kunt zelfs de details van uw trainingsactiviteiten opnemen waarvan u wilt dat uw klanten hiervan op de hoogte zijn. Gebruik uw website om de aanbiedingen te promoten die u bij uw fitnessclub uitvoert. Misschien willen ze een proef of een demosessie plannen met een van je personal trainers. Maak een website die volledig functioneel is en gebruiksvriendelijk. U kunt zelfs de reviews van uw tevreden klanten opnemen, net zoals mensen online beoordelingen vertrouwen als persoonlijke aanbevelingen. Vertel hen hoe uw klanten hebben geprofiteerd van uw trainingsfaciliteiten. Voeg klantfoto’s toe van voor en na een fitnessuitdaging. Het zal mensen aanmoedigen om je te overwegen als sportschool voor hun fitnessroutine.

5. Sociale media kunnen uw website meer verkeer opleveren

Social bookmarking is net zo belangrijk als elke andere internetmarketingstrategie. Hoewel sociale media misschien niet direct van invloed zijn op de SEO van uw website, zal dit u zeker helpen uw merkreputatie te verbeteren. Mensen op sociale media besteden niet te veel tijd aan het lezen van lange artikelen of blogs. Je hebt iets interessants nodig dat meteen hun aandacht trekt. Je kunt video’s of posters maken over fitnesstips of misschien hoe een bepaalde training moet worden gedaan. Plaats ze op uw Facebook-, Instagram- en YouTube-accounts om meer klanten naar uw website te trekken. Hiermee kunt u merkherkenning creëren in uw regio.

6. Maak content die uw publiek graag zou willen lezen

Mensen komen meestal naar uw fitnesswebsite om zich in te schrijven voor een programma of training dat u aanbiedt of om enkele gezondheidstips te lezen. Als uw site nuttige content bevat, komen mensen vaker terug. Schrijf artikelen over het handhaven van een gezonde levensstijl, tips over wat te eten en meer. Gebruik zoekwoorden (longtail) in uw content. Longtail zoekwoorden zijn over het algemeen meer beschrijvend dan gewone zoekwoorden, waardoor u gericht verkeer kunt aantrekken. 

7. Zorg ervoor dat de zoekmachines op de hoogte zijn van uw website

Zoekmachines zullen uw website niet kennen, tenzij u erover vertelt. Zodra u uw site hebt gemaakt, maakt u een sitemap en verzendt u deze naar de zoekmachines. U kunt gratis een Google- en Bing-webmasteraccount maken om uw sitemap regelmatig in te dienen als wanneer u nieuwe webpagina’s toevoegt. Er zijn zelfs een paar betaalde webmasterhulpprogramma’s die u kunt integreren met uw website en de indieningstaak kunt automatiseren.

8. Betrek uw leads – het is waarom u een website hebt gemaakt

Uw website is ook uw hulpmiddel bij het genereren van leads. Wanneer mensen naar uw site komen om wat content te lezen of meer te weten te komen over uw bedrijf, geef hen dan de opties zoals abonneren op uw nieuwsbrieven, boek, een demo en meer. Het zal mensen aanmoedigen om u hun contactgegevens te geven die u kunt gebruiken om uw lead te koesteren en deze vervolgens in een klant om te zetten.

9. Maak gebruik van omni-channel-communicatie

Mensen die zich hebben ingeschreven voor uw nieuwsbrieven of zich hebben aangemeld voor een demo, zijn de mensen die geïnteresseerd zijn in uw merk. U kunt uw klanten aanspreken door hen een e-mail, Whatsapp-bericht (WhatsApp voor Bedrijven) of een sms te sturen. Gebruik Omni-channel communicatie om uw conversieratio te verbeteren.

10. Google Mijn Bedrijf/Google My Business

Jazeker, uw Google Mijn Bedrijf profiel is de miniatuurversie van uw website, die u kunt zien in het kaartgedeelte van de lokale Google-vermeldingen. Claim en optimaliseer uw sportschool op “Google Mijn Bedrijf”. Vul nauwkeurig uw naam, adres, telefoonnummer en website in die identiek zijn in alle webvermeldingen. Zoekmachines zullen uw sportschool voor die locatie herkennen. Wanneer mensen op zoek zijn naar een fitnessclub in uw omgeving, krijgt u een betere kans om goed te scoren in de zoekresultaten.

11. Plan uw zoekwoorden die relevant zijn voor uw locatie

Wanneer u begint aan de SEO strategie voor uw sportschool website, zijn zoekwoorden cruciaal. Voer een zoekwoordenonderzoek uit voor wat de zoektermen zijn die mensen gebruiken om naar fitnessstudio’s in uw regio te zoeken. Optimaliseer uw content met behulp van die zoekwoorden. Neem uw zoekwoorden op in de title-tags zodat de mensen de relevantie begrijpen wanneer ze op elke pagina terechtkomen. 

Visual Search SEO

Instagram, Youtube & Pinterest zijn de social media platforms die het meest groeien op dit moment. Afbeeldingen en video’s zijn hot op dit moment. Steeds meer bedrijven gebruiken deze platformen als een soort van digitale etalage voor hun (web) winkel of bedrijf. Voor SEO voor sportscholen zou je bv korte video’s kunnen maken hoe bepaalde oefeningen precies moeten worden uitgevoerd of hoe een bepaald fitness toestel precies werkt. Er zijn ontzettend veel mensen die liever naar beeld kijken, dan dat ze een instructie moeten lezen.

13. Blijf op de hoogte van uw web analyses

Weten waar uw SEO-inspanningen naartoe gaan, is noodzakelijk. Installeer gratis tools zoals Google Analytics en Google Search Console op uw website. Met deze hulpmiddelen kunt u details kennen zoals unieke bezoekers, een bepaalde paginarang, verkeer, pagina’s die ze bezoeken en meer. Deze rapporten helpen u te begrijpen wat trending is en de betrokkenheid van gebruikers op uw website.


Meer lezen over SEO & Content Marketing

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau & Content Marketing Bureau Connect your World. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Ook op het Facebook account of Instagram account van Connect your World vindt u meer informatie over SEO & Content Marketing. Heeft u een vraag of wilt u mij inhuren als SEO specialist? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij.

connectyourworld

Laat je bericht achter