• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

SEO fitness voor sportscholen

SEO fitness voor sportscholen

seo sportscholen, SEO Den Haag

Geschatte leestijd: 9 minuten

SEO voor sportscholen

SEO zoekmachineoptimalisatie is voor sportscholen een bittere noodzaak om de hevige concurrentie voor te blijven. In het digitale tijdperk van vandaag de dag wendt iedereen zich tot het internet om een ​​lokaal bedrijf te vinden. Sportscholen behoren zeker tot de lokale bedrijven, waarbij een goede lokale vindbaarheid van hun website nieuwe leden kan opleveren. Investeer daarom in SEO optimalisatie om meer nieuwe leden voor uw sportschool te krijgen.

SEO fitness

Met dit als uitgangspunt, worden sportscholen geconfronteerd met uitdagingen bij het proberen nieuwe leden aan te trekken. Er zijn vaak tientallen sportscholen in grote steden en zelfs in een gemiddeld dorp qua inwonersaantallen heeft u vaak al meerdere sportscholen. Daar zitten prijsvechters bij, die minimale service en begeleiding bieden, maar ook de betere sportscholen met personal trainers, die u bijvoorbeeld een training op maat kunnen aanbieden.

Concurrentie hoog – lokale vindbaarheid verbeteren

Dit betekent, dat de concurrentie hoog is en online zichtbaarheid daarom belangrijk is. Daarnaast is het ook belangrijk om u te onderscheiden van de concurrentie. Concurreert u op prijs of op extra begeleiding? Besteedt u hier onvoldoende aandacht aan? Dan kan het zomaar zijn, dat wanneer een potentiële klant op Google zoekt naar een sportschool in de buurt, ze u niet goed vinden, terwijl u natuurlijk wel bestaat. SEO voor sportscholen is daarom één van de belangrijkste zaken om op te pakken voor een sportschool.

Lokale vindbaarheid

Met alleen het creëren van een website, bent u er nog niet. Een site hebben die niet is geoptimaliseerd voor zoekmachines is erger dan helemaal geen site hebben. Als eigenaar van een fitnessclub moet u namelijk een website maken, die is afgestemd op uw lokale zoekresultaten. Wanneer mensen in uw regio op zoek zijn naar uw bedrijf, moet uw website worden weergegeven op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines. Voordat wij u laten zien, hoe sportschooleigenaren hun lokale SEO strategie kunnen verbeteren, moeten we eerst begrijpen, waarom investeren in SEO voor sportscholen van cruciaal belang is.

Waarom is SEO optimalisatie voor sportscholen belangrijk?

1. Google heeft de Gouden Gids en of Telefoonboek vervangen

Het is niet langer het tijdperk, waarin mensen naar een lokaal telefoonboek kijken om kleine bedrijven in hun omgeving te vinden. De tijden zijn namelijk veranderd. Wanneer mensen een bedrijf of sportschool willen opzoeken, zoeken ze online naar bedrijven. 

Google Mijn Bedrijf – Google Maps

Met de explosie van smartphones halen mensen hun mobiele apparaten tevoorschijn en zoeken ze op Google naar de juiste sportschool en gebruiken ze bijvoorbeeld ‘Google Maps’ om elke locatie te bereiken. SEO kan u daarom helpen een website te maken waar Google van zal houden. Heeft u daarnaast leuke content op uw website staan met bijvoorbeeld filmpjes waarin instructeurs oefeningen voordoen of een training schema om een bepaald aantal kilo’s af te vallen, dan vergroot u de kans, dat uw website voor u gaat werken en extra bezoekers naar uw website trekt. Met als gevolg, dat uw sportschool eerste keus wordt, wanneer zij op zoek zijn naar een fitnessclub of sportschool in uw regio, stad of dorp.

SEO voor sportscholen, Bovenaan in Google, SEO specialist inhuren

2. SEO optimalisatie geeft redelijk snel resultaten

Als u maar 1 concurrent heeft, betekent dat het maken van een online marketingstrategie eenvoudiger wordt. Dit komt omdat u precies weet, wie uw concurrent is en wat uw publiek verwacht. Als u uw fitnessclubs op meerdere locaties heeft gevestigd, kunt u verschillende digitale marktstrategieën maken. Denk dan bijvoorbeeld aan een online strategie gericht op locatie gebaseerde zoekwoorden.

3. Organisch SEO verkeer is in de regel gratis

Natuurlijk kunt u geld uitgeven aan uw PPC campagnes (Google advertenties) om klanten naar uw website te trekken. Maar wat is er mis, met het verkrijgen van gratis verkeer? SEO verkeer is immers gratis! Maak een website met behulp van lokale SEO strategieën. Geef uw website een gestage stroom van gratis verkeer. NB: het inhuren van een SEO specialist is natuurlijk niet gratis. De SEO specialist is absoluut nodig om u de juiste richting op te wijzen met uw website.

4. Volg deze snelle tips over SEO voor sportscholen

Uw website is de online identiteit van uw fitnessclub of sportschool. Als mensen u online niet kunnen vinden, verliest u zeker potentiële klanten aan uw concurrenten. Optimaliseer uw website voor SEO. Vertel uw klanten over uw fitnessclub. Wanneer mensen naar uw website komen, verwachten zij, dat deze alle details heeft over de trainingsstijlen, die u aanbiedt zoals bijvoorbeeld fitness, spinning of Zumba lessen. U kunt zelfs de details van uw trainingsactiviteiten opnemen, waarvan u wilt dat uw klanten hiervan op de hoogte zijn. Gebruik uw website om de aanbiedingen te promoten, die u bij uw fitnessclub uitvoert. Misschien willen ze een proefles plannen met één van uw personal trainers. 

SEO & UX Design

Maak een website, die volledig functioneel is en gebruiksvriendelijk. U kunt zelfs een Google review van een tevreden klant opnemen. Veel mensen zien online beoordelingen of een Google recensie als een persoonlijke aanbeveling. Reviews op Google spelen een belangrijke rol in de besluit fase van een mogelijke klant om uw product of dienst aan te schaffen. 

  • Vertel daarom, hoe uw klanten hebben geprofiteerd van uw trainingsfaciliteiten. 
  • Voeg klantfoto’s toe van voor en na een fitnessuitdaging. 

Het zal mensen aanmoedigen om u te overwegen als sportschool voor hun fitnessroutine.

5. Sociale media marketing kunnen uw website meer verkeer opleveren

Social bookmarking is net zo belangrijk als elke andere internetmarketingstrategie. Hoewel sociale media misschien niet direct van invloed zijn op de SEO van uw website, zal dit u zeker helpen uw merkreputatie te verbeteren. Mensen op sociale media besteden immers niet te veel tijd aan het lezen van lange artikelen of blogs. U heeft iets interessants nodig, dat meteen hun aandacht trekt. U kunt video’s of posters maken over fitnesstips. Misschien kunt u op video laten zien, hoe een bepaalde training moet worden gedaan. Plaats ze op uw Facebook-, Instagram– en YouTube- accounts om meer klanten naar uw website te trekken. Hiermee kunt u meer merkherkenning creëren in uw regio.

6. Maak SEO content, die uw publiek graag zou willen lezen

Mensen komen meestal naar uw fitnesswebsite om zich in te schrijven voor een programma of training die u aanbiedt. Zorg daarom dat het inschrijfformulier perfect op orde is. Het kan ook zijn, dat ze enkele gezondheidstips of training tips lezen. Als uw website nuttige content bevat, komen mensen vaker terug. Schrijf artikelen over het handhaven van een gezonde levensstijl, tips over gezond eten en meer. Gebruik zoekwoorden (longtail keywords) in uw content. Longtail keywords zijn over het algemeen meer beschrijvend dan gewone zoekwoorden. Met dit soort zoekwoorden kunt u gericht verkeer aantrekken. 

7. Zorg ervoor dat de zoekmachines op de hoogte zijn van uw website

Zoekmachines zullen uw website niet kennen, tenzij u erover vertelt. Zodra u uw site hebt gemaakt, maakt u een sitemap en verzendt u deze naar de zoekmachines. U kunt gratis een Google- en Bing-webmasteraccount maken. Hiermee kunt u regelmatig uw sitemap in dienen als u nieuwe webpagina’s toevoegt. Er zijn zelfs een paar betaalde webmasterhulpprogramma’s. Deze kunt u integreren met uw website en de indieningstaak kunt automatiseren.

8. Betrek uw leads – het is waarom u een website hebt gemaakt

Uw website is ook uw hulpmiddel bij het genereren van leads. Dit heet conversie optimalisatie. Wanneer mensen naar uw website komen, doen ze dat om wat content te lezen of meer te weten te komen over uw bedrijf. Geef hen dan wat opties zoals bijvoorbeeld het abonneren op uw nieuwsbrieven, boek, een demo en meer. Het moedigt mensen aan om u hun contactgegevens te geven. Die kunt u gebruiken om uw lead te koesteren en deze vervolgens in een klant om te zetten.

9. Maak gebruik van omni-channel-communicatie

Mensen die zich hebben ingeschreven voor uw nieuwsbrieven of zich hebben aangemeld voor een demo, zijn de mensen die geïnteresseerd zijn in uw merk. U kunt uw klanten aanspreken door hen een e-mail, Whatsapp-bericht (WhatsApp voor Bedrijven) of een sms te sturen. Gebruik Omni-channel communicatie om uw conversieratio te verbeteren.

10. Google Mijn Bedrijf / Google My Business

Jazeker, uw Google Mijn Bedrijf profiel is de miniatuurversie van uw website. U kunt Google Mijn Bedrijf zien in het kaartgedeelte van de lokale Google vermeldingen. Claim en optimaliseer uw sportschool op “Google Mijn Bedrijf”. Vul nauwkeurig uw naam, adres, telefoonnummer en website in, die identiek zijn in alle web vermeldingen. Zoekmachines zullen uw sportschool voor die locatie herkennen. Wanneer mensen op zoek zijn naar een fitnessclub in uw omgeving, krijgt u een betere kans om goed te scoren in de zoekresultaten.

11. Plan uw zoekwoorden, die relevant zijn voor uw locatie

Wanneer u begint aan de SEO strategie voor uw sportschool website, zijn zoekwoorden cruciaal. Voer een zoekwoordenonderzoek uit voor wat de zoektermen, zijn die mensen gebruiken om naar fitnessstudio’s in uw regio te zoeken. Optimaliseer uw content met behulp van die zoekwoorden. Neem uw zoekwoorden op in de titel-tags. Uw websitebezoekers begrijpen op die manier de relevantie, wanneer ze op elke pagina terechtkomen. 

12. Visual Search SEO

Instagram, Youtube & Pinterest zijn de sociale media platforms, die het meest groeien op dit moment. Afbeeldingen en video’s zijn hot. Steeds meer bedrijven gebruiken deze platformen als een soort van digitale etalage voor hun (web) winkel of bedrijf. Om de SEO voor sportscholen te verbeteren, zou u bijvoorbeeld korte video’s kunnen maken hoe bepaalde oefeningen op fitness toestellen precies moeten worden uitgevoerd. Er zijn ontzettend veel mensen, die liever naar beeld kijken, dan dat ze een instructie moeten lezen.

13. Blijf op de hoogte van uw web analyses

Weten waar uw SEO inspanningen naartoe gaan, is noodzakelijk. Installeer gratis tools zoals Google Analytics en Google Search Console op uw website. Met deze hulpmiddelen kunt u details kennen zoals unieke bezoekers, een bepaalde paginarang, verkeer, pagina’s die ze bezoeken en meer. Deze rapporten helpen u te begrijpen wat trending is en de betrokkenheid van gebruikers op uw website.

SEO optimalisatie & Content Marketing Blogs

SEO expert Den Haag

Herman Geertsema is een freelance SEO specialist en Content marketing expert uit Den Haag. Daarnaast is hij de eigenaar van SEO bureau Connect your World gevestigd in Den Haag. Hij is een zeer ervaren SEO consultant & Content Marketing expert. Online marketing Bureau Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Wij hebben bijvoorbeeld meerdere keren gewerkt voor opdrachtgevers uit Leiden, Rijswijk, Zoetermeer & Delft. Ook op het Facebook account of Instagram account van SEO bureau Connect your World vindt u meer informatie over SEO & Content Marketing. Heeft u een vraag over SEO fitness of wilt u ons als SEO specialist inhuren om bovenaan in Google te komen? Bel of mail ons.

SEO bureau Den Haag – Openingstijden

Maandag8:30 AM - 5:30 PM
Dinsdag8:30 AM - 5:30 PM
Woensdag8:30 AM - 5:30 PM
Donderdag8:30 AM - 5:00 PM
Vrijdag8:30 AM - 5:00 PM
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl

SEO checklist

Lees deze SEO checklist door en verbeter je website.

connectyourworld

SEO en Content Marketing bureau Connect your World uit Den Haag is in 2018 door Herman Geertsema opgericht. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG). SMG is een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Wij hebben allerlei online marketing disciplines in huis om onze klanten professioneel te bedienen. Daarnaast hebben de leden van SMG ontzettend veel kennis in huis om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.