• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

SEO external linking voegt waarde toe

SEO external linking voegt waarde toe

Linkbuilding, SEO Linkbuilding, Anchortekst, SEo external linking
Linkbuilding is nog steeds van belang voor een hoge ranking in Google.

Waardevolle SEO Linkbuilding adviezen

SEO external linking is een belangrijk onderdeel van het internet. Links of SEO external linking is een noodzaak, dus waarom schrikken mensen er voor terug om uit te linken? Zijn ze bang dat hun website beschadigd raakt? Dat Google hen straft, hun verkeer decimeert? Denken ze aan het verliezen van bezoekers aan hun concurrenten? Ik denk, dat het een beetje van alles is. Gelukkig voor u, dit artikel helpt u om de juiste stappen te maken. U leert ook over 5 manieren om SEO waarde te extraheren uit elke link, die u verstuurt.

SEO external linking, doe het!

Het gehele internet is met elkaar verbonden. En uw site is een klein deel ervan. Dus wees er een deel van. Doe het door bij te dragen. Doe het door mee te doen. Doe het door extern te linken! Link vrijelijk en u krijgt iets terug, namelijk linken. SEO external linking vervolgens voor een betere ranking.

Naar wie moet u linken dan?

Goede vraag! Er zijn twee soorten websites, die uw links krijgen: De autoriteit in uw niche en kleinere websites gerund door gepassioneerde webmasters. U profiteert van links naar beide typen sites, maar er zijn ook verschillen, dus laten we ze hier bespreken.

a) Linken naar een officiële website

Dit is wat u Google vertelt wanneer u een link naar een vertrouwde website in uw branche verzendt. Hallo Google: Mijn content wordt ondersteund door gegevens, kijk “Ze” zeggen het ook. Mijn website bevindt zich in dezelfde niche. Een link naar een autoriteitssite geeft u namelijk een heel kleine maar directe SEO boost en een indirect voordeel van de associatie met de beste in uw branche. Dit is passief voordeel, dat u automatisch krijgt bij het linken. Maar er is ook een actief voordeel, dat u kunt behalen door een beetje proactief te zijn. Met andere woorden: u moet contact opnemen en hen informeren over de vermelding.

Hier is een Linkbuilding sjabloon die u kunt lenen:

Hier is een sjabloon die u kunt lenen: Hallo daar, Mijn naam is (jouw naam) en ik blog op (yourwebsite.com) Dit is een snel e-mailbericht, alleen om u te laten weten dat ik onlangs een blogpost heb gepubliceerd over (onderwerp) en binnen dat bericht is er een link naar uw artikel over (onderwerp). Uw gids is geweldig en verdient een vermelding. Fijne dag:) Postscriptum Hier is de link als je deze wilt bekijken: (artikellink)

Wanneer ze uw e-mail ontvangen, zullen ze geïntrigeerd zijn en zullen ze u willen controleren. En als uw stuk goed is, zullen ze het delen. En ze zullen u zeker herinneren, wat je hoofddoel is.

In Nederland kent iedereen de Frankwatching Community en staat bijvoorbeeld het volgende artikel hoog in de ranking.

Linkbuilding: de do’s and don’ts uit de praktijk.

b) Linken naar kleine bloggers

Het voordeel hiervan is dat u direct verbinding kunt maken. Kleine sites worden meestal gerund door een gepassioneerde webmaster en omdat ze allemaal zo van hun blogs houden, zullen ze het erg op prijs stellen wanneer u contact met ze opneemt en hen vertelt dat u hen hebt gekoppeld. Het is een onverwachte, aangename verrassing.

Hier is een Linkbuilding sjabloon die u kunt gebruiken:

Hallo (hun naam) Mijn naam is (jouw naam) en ik blog op (yourdomain.com) Dit is een snel e-mailbericht om u te laten weten dat ik onlangs een artikel over (onderwerp) heb geschreven en binnen het stuk is er een link naar uw blogpost over (X). Geweldig stuk- het verdient die vermelding! Hier is de link als u deze wilt bekijken (link), en heb een fijne dag, Uw naam Dit soort e-mail uit het niets zou je naam in hun geheugen laten etsen. En niet alleen zullen ze uw blogpost delen, maar ze zullen ook actief op zoek gaan naar een manier om u terug te betalen (hint: toekomstige links, shares, mogelijkheden voor gastenpost …)

3 Gebruik de nofollow-tag niet

Een Nofollow-tag heeft een doel en het is met een reden verzonnen. Maar dat doel en die reden zijn niet om het te gebruiken bij het linken. Naar mijn mening is het beter om helemaal niet te linken dan om te koppelen met een nofollow-tag. Waarom? Denk er over na. De meeste webmasters geven echt om hun sites. En ze werken nauwgezet om de best mogelijke gebruikerservaring samen te stellen. Van ontwerp, tot inhoud, tot al het andere. En dan gebruikt u de informatie die ze op hun blog hebben verzameld en u linkt naar hen met een ‘nofollow link’. Dat is een echte klap in het gezicht. U maakte gebruik van hun harde werk, maar hielp hen niet met hun ranglijst. Nogmaals, het is beter om niet te linken dan om een ​​nofollowed link te geven. Dit komt uw SEO external linking strategie ten goede.

4. Heb een slimme link met een gelaagde link

Om deze SEO external linking strategie te laten werken, moet u op andere sites in uw niche worden geplaatst. De volgende keer. dat u een artikel op uw site schrijft, zorgt u ervoor dat u een lijst bijhoudt van sites waarop u als gast heeft gepost, zodat u naar hen kunt linken wanneer dit logisch is. Dat is niets mis met het standpunt van Google, omdat u eenvoudig een koppeling maakt met andere nuttige en relevante content, die op andere websites leeft en die toevallig door u is geschreven. U krijgt drie voordelen door dit te doen

  1. Gastberichten krijgen meer autoriteit naar hun naam, wat betekent, dat meer waarde via uw links terugvloeit naar uw site.
  2. U gastpost zal hoger scoren, wat meer verkeer betekent en meer mensen die klikken en uw site bezoeken. Dit bouwt uw merk op.
  3. U versterkt uw relatie met de webmasters waar u naar toe linkt.

Majestic Studie over SEO Pagerank

Een Majestic-studie over SEO PageRank toonde aan dat PageRank door interne links op een website stroomt en dat een pagina waarop veel interne links verwijzen, veel sterker is dan die met slechts een paar of geen. Dit is niets revolutionairs, toch? Ja, maar stelt u dit voor U bent gast op een website, niet één keer maar bijvoorbeeld vier keer. U hebt de perfecte gelegenheid om je gastberichten te koppelen, en hier is hoe precies.

Gastbloggen voor Linkbuilding

gastpost 1 – het is de eerste dus er is niets om naar te linken gastpost 2 linkt naar het eerste bericht gastpost 3 linkt naar de eerste en tweede gastpost 4 linkt naar de vorige drie Dan wat? Vervolgens bouwt u links naar de vierde gastpost die u deed. En die waarde zal door interne links naar andere drie gastposten stromen. Maar onthoud ook, dat de tweede en derde gastpost ook waardevolle interne links hebben en dat uiteindelijk alle vier artikelen directe links naar uw geldsite bevatten. SEO external linking komt uw ranking in Google ten goede en geeft u de mogelijkheid om bovenaan in Google te komen.

5. Link naar uw concurrenten, ja, echt!

Wanneer u dat doet, presenteer u zichzelf als een goede burger van het web, super cool en bovenal, ervan overtuigd dat u zoveel waarde heeft dat u het prettig vindt om het met anderen te delen. Deze indruk van u zal u helpen zich te vestigen als een autoriteit in uw niche. Er zijn echter twee dingen die ik moet zeggen: 1. Link niet naar de exacte pagina waar u mee strijdt in de SERPS. Dat is gewoon gek want uw link zal Google vertellen, dat hun pagina beter is dan de jouwe en dat ze deze hoger moeten rangschikken. Dat is precies wat u niet wilt bereiken. 2. Gebruik geen trefwoorden. Als u en uw concurrent beide strijden voor de sleutelzin “rode schoenen” Gebruik dan niet het anker “rode schoenen” of zelfs “dit zijn de beste rode schoenen online”. Gebruik generieke ankers zoals “klik hier”, “ga daarheen”, “lees dit”.

Ga slim met de concurrentie om

Koppelen aan concurrenten helpt u veel meer dan dat het hen helpt. Hoe kan dat? Ik spreek uit ervaring, en ik weet dat de meeste van mijn concurrenten gigantische sites zijn in vergelijking met de mijne. Dus wanneer ik een link naar hen maak, helpt het hen een beetje. Maar wanneer ze merken dat ik iets bijdraag en de gunst beginnen terug te keren door ze terug te koppelen, dan helpen hun links me veel. Omdat: mijn site kleiner is. Dus links hebben een grotere impact Grotere sites zijn doorgaans gezaghebbend, wat betekent dat hun links goede bedragen aan eigen vermogen doorgeven. SEO external linking werkt dus twee kanten op.

Drie snelle SEO external linking tips

1. Gebruik niet te veel links.

Linken is geweldig, het heeft vele voordelen. Te veel links maken tekst moeilijk leesbaar. Zou u op elke link klikken? Zou u zelfs lezen? PR leeft nog steeds en vloeit door elke link op een pagina, intern en extern. Dus, heeft u te veel links? Dan wordt uw pagina zwak en alle interne links erop zullen steriel worden en niet in staat zijn om autoriteit te genereren en uw site beter te laten rangschikken.

2. Open uitgaande links op nieuwe tabbladen Waarom?

Omdat het een goed is voor de gebruikersvriendelijkheid. Mensen die erop klikken, zijn mogelijk geïnteresseerd in die andere post. maar ze willen waarschijnlijk niet weggaan terwijl ze de uwe lezen. Ook zorgt het langer behouden van mensen op uw site voor allerlei positieve SEO. Het verlengt de verblijftijd en vermindert het bouncepercentage. En die persoon kan het bericht later delen en een reactie achterlaten. Ze kunnen zelfs naar u linken!

3. Voer periodieke link-audits uit

U wilt voorkomen dat 404-fouten in uw site kruipen en de indruk verpesten die u aan de lezers geeft. Als u met WordPress werkt, is de eenvoudigste manier om een ​​plug-in te installeren die uw site zal scannen en u alles zal vertellen over alle 404’s die u moet repareren Dus ga en installeer een plug-in genaamd “Broken Link Checker” (https://wordpress.org/plugins/broken-link-checker/). De plug-ins zijn: gratis, populair en regelmatig bijgewerkt. Als een kleine website heeft, ontvangt u uw rapport binnen enkele minuten. Als uw site gigantisch is met duizenden pagina’s, duurt de scan een paar uur. Maar dat is ook goed; je hoeft dit slechts af en toe te doen. Opmerking: deze plug-in zal alle dode links ontdekken. Dit betekent zowel intern als extern. Los alle verbroken en dode links op – het helpt bij SEO en UX

Conclusie SEO external linking

Weet u nu waarom u zou moeten linken? Gaat u het vanaf nu doen? Het web is met elkaar verbonden, en het gedijt op links.

SEO Blogs over Lokale SEO & Linkbuilding

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist en Content Marketing expert. SEO bureau Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Breda. Heeft u een vraag of wilt u mij inhuren als SEO specialist? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij.

connectyourworld

Laat je bericht achter