• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

SEO external linking voegt waarde toe

SEO external linking voegt waarde toe

SEO external linking, Linkbuilding, SEO linkbuilding
SEO external linking, Linkbuilding, SEO linkbuilding

SEO Linkbuilding adviezen

SEO external linking is een belangrijk onderdeel van het internet. Backlinks verkrijgen of SEO external linking is noodzakelijk om een positie bovenaan in Google te scoren met uw website. Dus waarom schrikken mensen er voor terug om zelf aan external linking te doen? Zijn ze bang dat hun website beschadigd raakt? Dat Google hen straft, hun verkeer decimeert? Denken ze aan het verliezen van bezoekers aan hun concurrenten? Wij denken, dat het een beetje van alles is. Gelukkig voor u, dit artikel helpt u om de juiste stappen te maken met SEO external linking. U leert over de 5 manieren om meer SEO waarde te halen uit elke backlink.

Geschatte leestijd: 10 minuten

SEO external linking, doe het!

Het gehele internet is met elkaar verbonden door external linking. Uw website is daarvan weer een klein deel. Dus wees er een deel van en maak optimaal gebruik van de Google regels. Doe het door bij te dragen! Doe het door mee te doen! Draag waardevolle unieke content bij! Besteed volop aandacht aan SEO external linking! Link vrijelijk en u krijgt iets terug, namelijk backlinks. SEO external linking zorgt vervolgens voor een betere SEO ranking, ook wel een betere positie van uw website bovenaan in Google op de voor u relevante zoekwoorden.

Wat is een externe link?

Een externe link is een hyperlink tussen een webpagina en een andere webpagina. Deze twee webpagina’s behoren toe aan twee verschillende websites. Een externe link wordt ook wel een backlink genoemd. Een externe link ziet Google als een stem op uw website.

Wat is SEO external linking (linkbuilding)?

Linkbuilding is het actief verzamelen van backlinks van andere websites naar uw website. Dit is van belang voor uw positie in zoekmachines zoals Google & Bing op de voor u relevante zoekwoorden. Google ziet links naar uw website namelijk als een soort aanbeveling. En hoe meer aanbevelingen u heeft, hoe relevanter en waardevoller uw website in de ogen van zoekmachines is.

Waarom is SEO external linking waardevol?

1. Links zijn namelijk een van de twee belangrijkste criteria in Google’s page ranking algoritme

2. 51% van de marketeers zegt, dat het 1 tot 3 maanden duurt om het resultaat te zien van linkbuilding

3. 41% van de SEO experts beschouwen linksbuilding als het moeilijkste onderdeel van zoekmachineoptimalisatie

4. 94% van alle content op de wereld krijgt geen externe backlinks

BRON: RED WEBSITE DESIGN

De beste manier om aan externe links te komen, is om anderen een goede reden te geven om naar uw content te linken. Onder andere aantrekkelijke & interessante SEO content geeft daar de meeste kans op.

Naar wie moet u linken dan?

Goede vraag! Er zijn namelijk twee soorten websites, die uw links krijgen: De autoriteit in uw niche en kleinere websites gerund door gepassioneerde webmasters. U profiteert van backlinks naar beide typen sites, maar er zijn ook verschillen, dus laten we ze hier bespreken.

a) Linken naar een officiële website

Dit is wat u Google vertelt, wanneer u een link naar een vertrouwde website in uw branche verzendt. Hallo Google: Mijn content wordt ondersteund door gegevens, kijk “Ze” zeggen het ook. Mijn website bevindt zich in dezelfde niche. Een link naar een website met domein autoriteit geeft u namelijk een heel kleine maar directe SEO boost. Daarnaast profiteert u van een indirect voordeel van de associatie met de beste in uw branche. Dit is passief voordeel, dat u automatisch krijgt bij het linken. Maar er is ook een actief voordeel, dat u kunt behalen door een beetje proactief te zijn. Met andere woorden: u moet contact opnemen en hen informeren over de vermelding.

Linkbuilding sjabloon

Hier is een sjabloon, die u kunt lenen:

Hallo daar, Mijn naam is (uw naam) en ik blog op (jouwwebsite.com) Dit is een snel e-mailbericht, alleen om u te laten weten, dat ik onlangs een blogpost heb gepubliceerd over (onderwerp) en binnen dat bericht is er een backlink naar uw artikel over (onderwerp). Uw gids is geweldig en verdient een vermelding. Fijne dag:) Postscriptum Hier is de link als u deze wilt bekijken: (artikellink)

Wanneer ze uw e-mail ontvangen, zullen ze geïntrigeerd zijn en zullen ze u willen controleren. En als uw stuk goed is, zullen ze het delen. Uiteindelijk zullen ze u zeker herinneren, wat uw hoofddoel is. In Nederland kent iedereen de Frankwatching Community en staat bijvoorbeeld het volgende artikel hoog in de ranking. Linkbuilding: de do’s and don’ts uit de praktijk.

b) Linken naar kleine bloggers

Het voordeel hiervan is, dat u direct verbinding kunt maken. Kleine websites worden meestal gerund door gepassioneerde webmasters en omdat ze allemaal zo van hun blogs houden, zullen ze het erg op prijs stellen, wanneer u contact met ze opneemt. Vertel hen, dat u hen hebt gelinkt. Het is een onverwachte, aangename verrassing.

Hier is een Linkbuilding sjabloon die u kunt gebruiken:

Hallo (hun naam) Mijn naam is (uw naam) en ik blog op (yourdomain.com) Dit is een snel e-mailbericht om u te laten weten, dat ik onlangs een artikel over (onderwerp) heb geschreven en binnen het stuk is er een link naar uw blogpost over (X). Geweldig stuk- het verdient die vermelding! Hier is de link als u deze wilt bekijken (link), en heb een fijne dag, Uw naam

Dit soort e-mail uit het niets zou uw naam in hun geheugen laten etsen. Niet alleen zullen ze uw blogpost delen, maar ze zullen ook actief op zoek gaan naar een manier om u terug te betalen (hint: toekomstige backlinks, shares, mogelijkheden voor gastenpost)

3 Gebruik de nofollow-tag niet

Een Nofollow-tag heeft een doel en is met een reden verzonnen. Maar dat doel en die reden zijn niet om het te gebruiken bij het linken. Naar mijn mening is het beter om helemaal niet te linken dan om te koppelen met een nofollow-tag. Waarom? Denk er over na. De meeste webmasters geven echt om hun websites. En ze werken nauwgezet om de best mogelijke gebruikerservaring samen te stellen. Van ontwerp, tot content, tot al het andere. En dan gebruikt u de informatie, die ze op hun blog hebben verzameld en u linkt naar hen met een ‘nofollow link’. Dat is een echte klap in het gezicht. U maakte gebruik van hun harde werk, maar hielp hen niet met hun rankings. Nogmaals, het is beter om niet te linken dan om een ​​no follow link te geven. Dit komt uw SEO external linking strategie ten goede.

Om deze SEO external linking strategie te laten werken, moet u op andere sites in uw niche worden geplaatst. De volgende keer, dat u een artikel op uw website schrijft, zorgt u ervoor dat u een lijst bijhoudt van sites waarop u als gast heeft gepost. Op die manier kunt u naar hen linken, wanneer dit logisch is. Dat is niets mis met het standpunt van Google, omdat u eenvoudig een koppeling maakt met andere nuttige en relevante content, die op andere websites staat en die toevallig door u is geschreven. U krijgt drie voordelen door dit te doen

  1. Gastberichten krijgen meer autoriteit naar hun naam, wat betekent, dat meer waarde via uw links terugvloeit naar uw site.
  2. Uw gastpost zal hoger scoren, wat meer verkeer betekent en meer mensen die klikken en uw website bezoeken. Dit bouwt uw merk op.
  3. U versterkt uw relatie met de webmasters waar u naar toe linkt.

Majestic Studie over SEO Pagerank

Een Majestic-studie over SEO PageRank toonde aan, dat PageRank door interne links op een website stroomt en dat een pagina, waarop veel interne links verwijzen, veel sterker is dan die met slechts een paar of geen. Dit is niets revolutionairs, toch? Ja, maar stelt u dit voor U bent gast op een website, niet één keer maar bijvoorbeeld vier keer. U hebt de perfecte gelegenheid om uw gast blogs te koppelen, en hier is hoe precies.

Gastbloggen voor Linkbuilding

Gastpost 1 – Het is de eerste, dus er is niets om naar te linken. Gastpost 2 linkt naar het eerste bericht. Gastpost 3 linkt naar de eerste en tweede gastpost. Gastpost 4 linkt naar de vorige drie Dan wat? Vervolgens bouwt u links naar de vierde gastpost, die u deed. En die waarde zal door interne links naar andere drie gastposten stromen. Maar onthoud ook, dat de tweede en derde gastpost ook waardevolle interne links hebben en dat uiteindelijk alle vier artikelen directe links naar uw website bevatten. SEO external linking komt uw ranking in Google ten goede en geeft u de mogelijkheid om bovenaan in Google te komen.

Wanneer u dat doet, presenteer u zichzelf als een goede burger van het web, super cool en bovenal, ervan overtuigd dat u zoveel waarde heeft dat u het prettig vindt om het met anderen te delen. Deze indruk van u zal u helpen zich te vestigen als een autoriteit in uw niche. Er zijn echter twee dingen die ik moet zeggen: 1. Link niet naar de exacte pagina, waar u mee strijdt in de SERP’S. Dat is gewoon gek, want uw link zal Google vertellen, dat hun pagina beter is dan de uwe en dat ze deze hoger moeten rangschikken. Dat is precies, wat u niet wilt bereiken. 2. Gebruik geen zoekwoorden. Als u en uw concurrent beide strijden voor de sleutelzin “rode schoenen” Gebruik dan niet het anker “rode schoenen” of zelfs “dit zijn de beste rode schoenen online”. Gebruik generieke ankers zoals “klik hier”, “ga daarheen”, “lees dit”.

Ga slim met de concurrentie om

Koppelen aan concurrenten helpt u veel meer dan dat het hen helpt. Hoe kan dat? Ik spreek uit ervaring, en ik weet dat de meeste van mijn concurrenten gigantische sites zijn in vergelijking met de mijne. Dus wanneer ik een link naar hen maak, helpt het hen een beetje. Maar wanneer ze merken, dat ik iets bijdraag en de gunst beginnen terug te keren door ze terug te koppelen, dan helpen hun links me veel. Omdat: mijn site kleiner is. Dus backlinks hebben een grotere impact. Grotere sites zijn doorgaans gezaghebbend, wat betekent dat hun backlinks goede bedragen aan eigen vermogen (link juice) doorgeven. SEO external linking werkt dus twee kanten op.

Drie snelle SEO external linking tips

Linken is geweldig, het heeft vele voordelen. Te veel backlinks maken tekst moeilijk leesbaar. Zou u op elke link klikken? Zou u ze zelf lezen? PR leeft nog steeds en vloeit door elke link op een pagina, intern en extern. Dus, heeft u te veel links? Dan wordt uw pagina zwak en alle interne links erop zullen steriel worden en niet in staat zijn om autoriteit te genereren en uw website beter te laten rangschikken.

Omdat het goed is voor de gebruikersvriendelijkheid. Mensen, die erop klikken, zijn mogelijk geïnteresseerd in die andere post. Maar ze willen waarschijnlijk niet weggaan terwijl ze de uwe lezen. Ook zorgt het langer behouden van mensen op uw website voor allerlei positieve SEO. Het verlengt de verblijftijd en vermindert het ‘bounce rate percentage’. En die persoon kan het bericht later delen en een reactie achterlaten. Ze kunnen zelfs naar u linken!

U wilt voorkomen, dat 404-fouten in uw website kruipen en de indruk verpesten, die u aan de lezers geeft. Als u met WordPress werkt, is de eenvoudigste manier om een ​​plug-in te installeren, die uw website zal scannen en u alles zal vertellen over alle 404’s, die u moet repareren Dus ga en installeer een plug-in genaamd “Broken Link Checker” (https://wordpress.org/plugins/broken-link-checker/). De plug-ins zijn: gratis, populair en regelmatig bijgewerkt. Als een kleine website heeft, ontvangt u uw rapport binnen enkele minuten. Als uw site gigantisch is met duizenden pagina’s, duurt de scan een paar uur. Maar dat is ook goed; U hoeft dit slechts af en toe te doen. Opmerking: deze plug-in zal alle dode links ontdekken. Dit betekent zowel intern als extern. Los alle verbroken en dode links op – het helpt bij SEO en UX

SEO external linking – conclusie

Het moge duidelijk zijn dat het belang van SEO external linking groot is. Hieruit volgt, dat Linkbuilding onderdeel moet zijn van elke SEO strategie. U weet nu, waarom u zou moeten linken en hoe u dat zou kunnen aanpakken.

Het web is met elkaar verbonden, en het gedijt op backlinks.

Linkbuilding uitbesteden

Linkbuilding is belangrijk. Het zijn stemmen op uw website. Ik kan u helpen. Wilt u weten hoe?

Lokale SEO optimalisatie & Linkbuilding Blogs

Linkbuilder & SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist en Content Marketing expert. SEO bureau Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Breda. Wij hebben bijvoorbeeld meerdere Linkbuilding trajecten met succes afgerond in Leiden, Rijswijk, Zoetermeer en Delft. Heeft u een vraag over Linkbuilding of wilt u mij inhuren als SEO specialist? Bel of mail mij.

SEO checklist

Met deze SEO checklist bent u in staat de SEO rankings van uw website verder te verbeteren.

connectyourworld

Mijn naam is Herman Geertsema. Ik ben de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Wij voeren projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Hoe kom ik bovenaan in Google is een vraag die ik kan beantwoorden. Gespecialiseerd in lokale SEO, linkbuilding, content marketing & Google Ads.

Laat je bericht achter

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.