• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

SEO in het Corona virus tijdperk

SEO in het Corona virus tijdperk

SEO, Coronavirus, Corona virus

Geschatte leestijd: 19 minuten

Corona virus: inleiding

Het Corona virus heeft in 2020 en 2021 wereldwijd keihard toegeslagen. Er zijn inmiddels veel doden te betreuren en het openbare leven ligt nog steeds nagenoeg stil. De impact op veel bedrijven is gigantisch, met als gevolg dat de economie flink krimpt. Het is echter wel zo, dat de impact van het Corona virus per branche verschilt. De reisbranche en het toerisme heeft het zwaar te verduren. Terwijl aan de andere kant supermarkten en energiebedrijven zeer goede zaken doen. Source: Blog from Neil Patel: What the Corona virus means for marketers. Als u bezig bent met de online marketing strategie van uw bedrijf, dan beseft, u dat er veel veranderd is. Online inkopen en e-commerce wordt nog normaler dan het al was voor een grotere groep mensen.

Wat is de impact van COVID 19 op SEO?

Het Corona virus ook wel Covid 19 genoemd heeft het afgelopen jaar veel impact gehad op SEO. Online shoppen is voor veel meer mensen het nieuwe normaal geworden. Daarnaast werden veel meer bedrijven afhankelijk van online verkoop. Online is de concurrentie dus heviger geworden en dat betekent normaliter meer strijd om de bovenste posities in Google.

Zoektrends

Door de pandemie zijn er zoektrends verder doorontwikkeld en nieuwe zoektrends bijgekomen. Hier volgt een overzicht van de impact van de Pandemie op SEO optimalisatie.

1. Mensen zoeken naar pandemie gerelateerde onderwerpen

Zelfs na een jaar is COVID 19 voor velen nog steeds een topprioriteit. We hebben het afgelopen jaar allemaal veel vragen gesteld over COVID. Bovendien zijn er nog veel vragen, die we vandaag de dag nog steeds stellen. Toegang tot deze nauwkeurige, tijdige informatie is van cruciaal belang. Daarom heeft Google topprioriteit gegeven aan informatie over COVID, zodat gebruikers deze gemakkelijk kunnen vinden. Als u verschillende vragen over het virus opzoekt, geeft Google u direct op de eerste pagina verschillende betrouwbare bronnen. Denk hierbij aan een overzicht van gevallen in uw regio, statistieken, testinformatie, hoe om te gaan met de COVID pandemie en nieuwsupdates.

COVID 19 en SEO optimalisatie

Interesse in onderwerpen, die niet noodzakelijkerwijs verband houden met het virus zelf zoals bijvoorbeeld hobby’s, muziek, fitness en buitenactiviteiten won ook aan kracht naarmate de Lock down en beperkingen voortduurden. Het leven van mensen is het afgelopen jaar aanzienlijk veranderd, wat ertoe heeft geleid, dat velen nieuwe interesses hebben opgepikt en andere middelen en informatie nodig hebben om hen erdoorheen te helpen. Bedrijven kunnen nieuwe manieren vinden om waardevolle content of diensten aan hun publiek te leveren, die nu meer aandacht zullen krijgen dan in het verleden. Begrijp uw publiek en blijf op de hoogte van wat trending is. Zo weet u hoe u waardevolle inhoud kunt bieden die mensen echt willen.

2. Meer mensen zoeken naar lokale bedrijven

Het lijdt geen twijfel, dat lokale bedrijven hebben geleden onder de COVID pandemie. Hoewel het moeilijker is dan ooit om een ​​bedrijf draaiende te houden, willen veel mensen nog steeds kleine bedrijven in hun omgeving ondersteunen. Door reisbeperkingen en problemen met de toeleveringsketen zijn lokale bedrijven in veel gevallen de veiligste en handigste optie voor consumenten. Dit gaat ook niet weg. Uit een Accenture enquête, bleek dat 84% van de respondenten van plan is door te gaan met winkelen in buurtwinkels of meer lokaal geproduceerde producten te kopen dan vóór de pandemie, als het eenmaal voorbij is. Dit maakt lokale SEO een uiterst belangrijke investering voor kleine bedrijven. U wilt er zeker van zijn, dat uw website tevoorschijn komt, wanneer mensen op zoek zijn naar plaatsen in de buurt om aan hun behoeften te voldoen. Lokale bedrijfsinformatie is tijdens de pandemie snel en furieus veranderd. Veel bedrijven, die mensen toestaan ​​hun fysieke locatie te bezoeken, hebben bijvoorbeeld hun uren moeten aanpassen om tijd vrij te maken voor extra schoonmaak en om hun openingstijden te verminderen.

3. Online winkelen – online kopen

Mogelijk moesten ze ook meer informatie opnemen over het ophalen en afleveren van producten en diensten, als ze deze services aanbieden. Mensen zullen blijven zoeken naar bedrijven, waar je online kan kopen en kan ophalen in de winkel of andere contactloze diensten aanbieden. Houd uw Google Mijn Bedrijf pagina up to date, zodat potentiële klanten gemakkelijker kunnen vinden, wat ze nodig hebben en zaken met u kunnen doen. Lokale bedrijven moeten er ook zeker van zijn, dat hun websites up-to-date zijn en alle relevante informatie over COVID 19 bevatten, die gebruikers kan helpen. Door de website en online vermeldingen up-to-date te houden, zorgt u ervoor, dat Google kan vertrouwen op de informatie, die over uw bedrijf circuleert en dat consumenten een goede ervaring met u hebben.

Online winkelen is populairder dan ooit

Als u voor de COVID 19 pandemie niet online winkelde, bent u waarschijnlijk in het afgelopen jaar begonnen. Op verschillende momenten in het afgelopen jaar hebben niet essentiële winkels geen andere keus gehad dan de winkel te sluiten. Zelfs toen die winkels begonnen te heropenen, hebben ze ontdekt, dat veel mensen zich in plaats daarvan nog steeds prettiger voelen bij het online winkelen. Winkels moeten mogelijk ook het aantal mensen, dat tegelijkertijd binnenkomt beperken, waardoor ze minder verkopen. Niet alleen is online winkelen de veiligste keuze geweest, maar veel mensen hebben zich gerealiseerd, dat het in het algemeen vaak handiger is. Volgens de ‘Global Connected Consumer Index’ winkelen wekelijks 28% meer consumenten online dan voor de COVID 19 pandemie.

SEO Den Haag, Covid

Waarom het huis verlaten als dat niet nodig is? Dit maakt nu de tijd om een e-commerce winkel te openen. Een e-commerce winkel maakt het gemakkelijker voor winkels om zaken te blijven doen, zelfs als veel mensen hun huis niet verlaten. U kunt echter niet zomaar online een winkel opzetten en wachten tot de klanten binnenkomen. Bekijk voorbeelden van product pagina’s, die je wel en niet moet doen en SEO tips voor e-commerce om de marketingstrategie van uw online winkel een vliegende start te geven.

4. Evergreen content wordt steeds belangrijker

Met zoveel onzekerheden, zullen sommigen misschien denken, dat betalen voor SEO zoekmachineoptimalisatie of het werk zelf doen op dit moment niet de moeite waard is, vooral niet voor bedrijven die tijdelijk moesten sluiten. De waarheid is echter precies het tegenovergestelde. Bedrijven kunnen en moeten SEO optimalisatie gebruiken; met name content – of het nu gaat om nieuwe content of het bijwerken van verouderde content, zelfs als ze niet normaal werken. Hoewel het belangrijk is om COVID 19 gerelateerde zoekwoorden te targeten, is het niet de enige manier, waarop SEO bedrijven kan helpen. Onderwerpen met betrekking tot de pandemie kunnen momenteel trending topic zijn, maar dat zal niet altijd zo zijn. Eén van de beste voordelen van SEO is, dat het langdurige resultaten oplevert. Dit kan soms een nadeel lijken, aangezien het maanden kan duren om resultaten te krijgen, maar dat kan in een tijd als deze van grote waarde zijn.

Online inkopen doen SEO e-commerce

Het runnen van een webshop is tegenwoordig leuker en spannender dan ooit. Veel meer mensen zijn opeens afhankelijk van het internet. In het geval van een pandemie zoals bij het Corona virus, hebben mensen namelijk het advies gekregen om thuis te gaan werken. Mensen gebruiken thuis het internet om hun werk te doen. Ze zijn ook langer online om via het web boodschappen te bestellen of producten aan te schaffen. Zeker als webshop zijn er voldoende kansen om meer omzet te draaien. Om uzelf scherper in de markt te zetten, zou u kunnen adverteren, dat alle bestellingen gratis bezorgd worden.

Wellness websites krijgen veel aandacht

Mensen gebruiken ook wellness websites en -applicaties. Het is niet veilig om naar buiten te gaan voor mensen in de risicogroep. Dit geldt zelfs voor het bestellen en kopen van medicijnen en voor behandelingen in het ziekenhuis. Ziekenhuizen en artsen zijn gericht op de behandeling van COVID-patiënten. Hierdoor is het gebruik van wellness websites toegenomen. Dokters en patiënten zijn begonnen met een online spreekuur en waar mogelijk zijn mensen begonnen met online behandelingen van artsen en het online bestellen van medicijnen. Mensen zijn zich ook meer dan ooit bewust van hun gezondheid. Ze zijn meer afhankelijk geworden van zoekmachines voor hun vragen over gezondheid en welzijn. Dit is een situatie waarin dingen niet lichtvaardig moeten worden opgevat. Uw website moet daarom alleen betrouwbare en geverifieerde content aanbieden.

Websites van uitgevers hebben een toenemende vraag

Omdat er niets te doen is, schrijven en lezen mensen meer. Dit is de reden waarom de bezoekersaantallen naar websites van uitgevers toeneemt. Er zijn mensen, die op zoek zijn naar websites om een ​​boek online te publiceren. SEO optimalisatie kan deze websites ondersteunen door te controleren of ze foutloos zijn en door de eerdere zoekgegevens te gebruiken om te controleren, waar de bezoekers naartoe gaan.

Recept websites maken een opleving door

Iedereen wil iets productiefs doen in de Lock down. De meeste mensen willen ‘Master chef’ worden, zelfs de mensen die niet vaak in de keuken komen. Hoe dan ook, mensen willen koken en de meesten van hen weten niet hoe. Dus er is een enorme verbetering in de SEO rankings van sommige kookwebsites. Ze posten recepten en tips om eten beter te laten smaken en dat is waar de meeste mensen naar op zoek zijn. Het gebruik van gestructureerde receptgegevens om de manier waarop recepten worden weergegeven te verbeteren, kan het aantal bezoekers verhogen en aantrekken. Bedrijven moeten overwegen om recepten te publiceren, die minimale en betaalbare ingrediënten vereisen.

Het verkeer op reiswebsites neemt enorm toe

Hoewel mensen opgesloten zitten in hun huizen, zijn hun dwalende zielen nog steeds op zoek naar plaatsen om te bezoeken. Misschien zijn dat ook de zoekwoorden, die ze gebruiken om naar reissites te zoeken. Er zijn veel websites, die de afgelopen weken een groot aantal bezoekers hebben gezien. Ofwel zijn mensen van plan om op reis te gaan zodra de Lock down eindigt of ze worden gek van de thuis isolatie en willen gewoon zien, hoe de buitenwereld eruit ziet door de foto’s op deze websites.

Effect op restaurants

Iedereen over de hele wereld mist het uit eten gaan. Restaurants met sociale media accounts slaagden er nog steeds in om hun klanten betrokken te houden. Ze zorgden ervoor, dat hun klanten nog steeds aan hen en het eten, dat ze serveren en hun ambiance denken. Hoewel ze niet blij waren met het feit, dat het onzeker is, wanneer ze weer open gaan, hebben ze er alles aan gedaan om ervoor te zorgen, dat mensen ze onthouden. Sommige restaurants begonnen online eten te bezorgen en er werd gezorgd voor ontspanning. Er was een opwaartse trend in het bereik van de restaurants met geweldige marketingcampagnes op sociale media. Het bleek essentieel om het vertrouwen van de klanten in de regio op te bouwen en daarom bestelden mensen eten. Over het algemeen bleek het een geweldige tijd te zijn voor de restaurants, die op dit moment online platforms gebruikten.

Is uw website goed vindbaar?

Meer en meer mensen regelen hun aankopen online, omdat ze bijvoorbeeld niet naar een supermarkt of winkelcentrum willen gaan, waar meestal veel mensen bij elkaar komen. De horeca ligt op zijn gat, maar bedrijven die maaltijden of boodschappen hebben het juist super druk. Des te meer mensen online ‘zoeken’ des te meer bezoekers websites kunnen verwachten.

SEO gaat onder andere om relevantie. Hoe langer een website bezoeker zich op uw website bevindt (time on site), des te beter het is voor uw SEO rankings.

Als uw onderneming niet goed vindbaar is in Google, mist u heel veel kansen. Met name webshops, die nu organisch goed vindbaar zijn, zullen hier sterk van profiteren. 

SEO optimalisatie kan u in deze tijd meer bezoekers brengen

Gebruik de kracht van het internet en pas SEO correct toe. Naast een belangrijk verkoopkanaal is het internet natuurlijk ook een informatiebron. In deze tijden zullen er echt geheel nieuwe vragen worden gesteld. In elke branche zullen er wel vragen gesteld worden rondom het Corona virus. Combineer uw branche met het zoekwoord Corona bijvoorbeeld ‘Makelaar Corona’ en kijk welke informatie al te vinden is en welke informatie en of kennis u misschien nog kan toevoegen.

Informatie over het Corona virus

Voor bijna elke branche is er wel iets te vinden over Corona. En de ervaring leert, dat er ook veel op gezocht wordt. Het kan daarom een goed moment zijn om zelf een artikel aan het Corona virus te wijden. Niet alleen particulieren zullen belang hebben bij informatie over het Corona Virus, ook voor bedrijven is dit iets geheel nieuws. In elke branche is er behoefte aan goede informatie en tips rondom het onderwerp. Gebruik daarom het onderwerp om iets over het effect op uw branche te beschrijven. 

Uw SEO strategie in het Corona virus tijdperk

Het staat nu al vast, dat het Corona virus op veel bedrijven een enorme impact gaat hebben. In bepaalde branches zoals de reisbranche en in de cultuur sector is het nu zeer complex of haast onmogelijk om nog enige omzet te draaien. Voor andere bedrijven en sectoren is het juist nu belangrijk om hun product of dienst via hun website goed vindbaar te maken in zoekmachines zoals Google.

Het is een kans om empathie te tonen

Als de tijden goed zijn, gebruikt u vaak woorden als “we begrijpen, we geven om ons, gewaardeerde klant”, enzovoort. Wanneer een pandemie toeslaat, is dit het moment om dit echt uit te voeren. Onthoud, dat dit mensen zijn die uw nieuwsbrieven ontvangen, commentaar geven in discussieforums en sommigen die zelfs geweldige recensies over uw bedrijf hebben achtergelaten. Is dit het moment om producten door hun keel te duwen? Zeker niet! Het is tijd om ​​begripvol te zijn. De content die u deelt, moet hen laten weten ‘u weet waar ze mee te maken hebben’. De menselijke kant van uw bedrijf laten zien is een goed idee. Mensen voelen zich meestal gelukkiger, als ze weten, dat ze een relatie met een bedrijf kunnen aangaan en het bedrijf de situatie begrijpt. Als uw bedrijf de gemeenschap op de een of andere manier helpt tijdens de epidemie, deel dat dan in een nieuwsbrief of zoek een manier om het in uw content op te nemen.

Uw merk vooruithelpen

SEO optimalisatie is een geteste branding tool. In tijden van pandemie blijft dat zo. De kunst is om te weten hoe u het moet gebruiken. Mensen maken mogelijk geen gebruik van uw product of diensten. Dit komt, omdat ze zich zorgen maken over hun baan of hypotheek. Of ze proberen zichzelf gezond te houden. Maar dit betekent, dat ze offline zijn. Ze worden in quarantaine in hun huis geplaatst en zoeken naar verschillende dingen, die verband houden met COVID-19 (waaronder producten en diensten die betrekking hebben op het gemakkelijk maken van hun leven tijdens de pandemie) of op het in leven blijven.

Content aanpassen

U kunt uw content aanpassen zodat uw merk zichtbaar blijft. Sommige bedrijven nemen het op zich om veiligheidsboodschappen met hun publiek te delen. Zelfs als u producten verkoopt, die misschien het laatste zijn waar iemand aan denkt tijdens een pandemie, is uw merk nog steeds zichtbaar in de zoekopdrachten. Het is mogelijk om te optimaliseren voor bepaalde zoekwoorden, die betrekking kunnen hebben op de veiligheid tijdens een pandemie. Denk aan bijvoorbeeld mondkapjes of hand gel. Onthoud echter, dat het in een tijd als deze misschien niet gepast is om als merk humoristische memes te delen.

Biedt bedrijven een reddingslijn

Dus u moet u beperken tot uw huis, klanten kunnen niet meer naar uw kantoor komen en uw bedrijf komt krakend tot stilstand. Onthoud, dat mensen meer online zijn, dus het kan tijd worden om meer te focussen op het online runnen van het bedrijf. U kunt bijvoorbeeld energie steken in SEO strategieën. Mensen hebben waarschijnlijk meer tijd om e-mails te lezen en te beantwoorden, sommigen proberen misschien meer te weten te komen over een bepaald product of een bepaalde dienst.

Relevantie door SEO optimalisatie

Met de technologie van vandaag is het internet ondanks de pandemie misschien drukker dan ooit. SEO geeft u de kans om relevant te blijven tijdens een lockdown en zelfs als bezoekers van uw site geen aankopen doen, kunnen ze dit wel doen als de zaken weer normaal worden.

Top of the mind awareness

Met SEO blijf u zichtbaar. Tijdens een pandemie houden mensen zich bezig met overleven. Als uw bedrijf enkele van de dingen biedt, die nodig zijn om te overleven, zoals voedsel, medicijnen en zoals we hebben ontdekt uit deze pandemie, toiletpapier, bent u misschien al voor veel mensen zichtbaar. SEO zal u nog verder helpen om een voorsprong te krijgen op andere concurrenten. Zelfs voor de bedrijven, die mogelijk niet betrokken zijn bij essentiële producten, kunt u nog steeds SEO gebruiken. Onthoud, dat uit het zicht resulteert in uit het hoofd zijn. Dus als mensen u niet zien in de zoekresultaten, zullen ze u vergeten. Beperk dat risico met SEO.

Met SEO heeft u kansen om de concurrentie voor te blijven

De concurrentie zal waarschijnlijk zijn voet van het pedaal halen. Het feit, dat mensen thuis opgesloten zitten, kan de concurrentie doen geloven, dat ze geen reden hebben om hun SEO strategieën te pushen. Google stopt echter niet met werken vanwege een pandemie. Veel mensen zoeken nog steeds en Google rangschikt. Het is de beste tijd om een ​​betere ranking te krijgen, omdat de concurrentie om op te vallen wordt verminderd. In sommige niches zult u merken, dat u de enige bent, die nog actief is. Door tijdens een pandemie te optimaliseren voor bepaalde woorden, bouwt u een voorsprong op.

Biedt hoop voor na de pandemie (lange termijn marketing)

Voor veel bedrijven is de toekomst onzeker. De wereldeconomie gaat een recessie in. Daarom zal er bezuinigd moeten worden. Het is logisch om te investeren in een marketingstrategie op lange termijn, die een uitweg biedt na de pandemie. SEO is typisch een langetermijnstrategie. Wat u vandaag doet, zal veel later in de toekomst vruchten afwerpen. Aangezien de pandemie geen vervaldatum heeft, is het logisch om meer aandacht te besteden aan een langetermijnstrategie.

Versterkt expertise en autoriteit

Sommige mensen nemen de tijd om bij te lezen. Als ze in huis opgesloten zitten, kunnen ze net zo goed geweldige content vinden om te lezen. Het hebben van geweldige content op uw vakgebied is een kans om de aandacht van dergelijke mensen te trekken. Er zijn veel tools, die u kunt gebruiken om erachter te komen welke zoekwoorden mensen zoeken in uw vakgebied. U kunt vervolgens optimaliseren voor die zoekwoorden. Er zijn waarschijnlijk veel mensen, die op zoek zijn naar informatie over de pandemie, maar sommigen zijn op zoek naar iets anders. 

Biedt analytisch inzicht in de vraag

Met behulp van SEO – analyse moet u de vraagcurve voor uw goederen of diensten kunnen voorspellen. Dit is essentiële informatie, die een bedrijfsplan kan helpen voor een mogelijke inzinking. Het organische verkeer dat u krijgt, is een teken van interesse. Tijdens de pandemie veranderen de behoeften van mensen, maar dit is niet altijd ingrijpend. Soms hangt het af van de hoeveelheid geld, die ze nog hebben. Iemand kan bijvoorbeeld chocolaatjes kopen tijdens de eerste en tweede week van een pandemie, maar later vinden ze het misschien een luxe waar ze zonder kunnen. SEO analyse tools kunnen u laten zien, hoe snel de interesse in uw product of dienst afneemt. U kunt beginnen met het plannen van uw volgende stap. Economen kunnen dit ook gebruiken om de impact van een pandemie te voorspellen.

Zoekwoorden-onderzoek: zoektrends

Voor SEO beoefenaars, die in een tijd als deze de zoektrends goed in de gaten houden, valt er veel te leren. Ondanks de verstoring, die COVID-19 kan veroorzaken, zullen mensen zichzelf opnieuw uitvinden. Ze kunnen meer belangstelling krijgen voor bepaalde dingen die ze niet hadden. Denk eraan, op dit moment wordt er als nooit tevoren naar een item als toiletpapier gezocht. Misschien wordt het zelfs na de pandemie een trend. Het leren van dergelijke dingen bereidt een SEO specialist voor op de veranderingen, die zullen komen. Het is duidelijk, dat dingen zullen veranderen nadat de wereld dit heeft doorgemaakt. Het loont om op de hoogte te zijn van nieuwe trends. Doe daarom geregeld een zoekwoordenonderzoek.

Corona virus, Covid 19, SEO bureau Den Haag
Corona virus, Covid 19, SEO bureau Den Haag

13 tips over hoe tijdens het Corona virus om te gaan met SEO

1. Optimaliseer uw website voor SEO

Voor veel branches en bedrijven is het online verkoop kanaal super belangrijk. Maar lang niet altijd worden alle kansen optimaal benut. Misschien ligt uw business nu grotendeels stil. Dat betekent wel, dat u tijd hebt voor zaken, die anders misschien blijven liggen. Start dus met het beter vindbaar maken van uw website. Weet u niet waar u moet beginnen, neem dan contact met mij op.

2. Voer een SEO of Content Audit uit

Een volledige content audit kost tijd en expertise, maar u kunt in deze bijzondere periode veel doen om uw content prestaties te verbeteren met een SEO of Content Audit. Als u nog geen inventaris hebt bijgehouden van uw content, is dit een goed moment om te beginnen.

Evalueer nu elk stuk met een kritische blik.

  • Welke hoogwaardige stukken content en afbeeldingen kunt u opnieuw gebruiken voor andere kanalen?
  • Welke content heeft de meeste social shares? De meeste backlinks?
  • Wat zijn de stukken content, die het meeste verkeer generen?

Dit kunnen allemaal kansen zijn voor:

  • Bijwerken en aanvullen met nieuwe content.
  • Optimaliseren met nieuwe call to actions en zoekwoorden.
  • Interne links toevoegen aan nieuwe producten/diensten.
  • Het opnieuw promoten van content wanneer het bedrijf en de markt weer aantrekt.

3. Pas uw openingstijden aan

Heeft u door het Corona virus aangepaste openingstijden? Laat klanten niet voor een dichte deur staan! Pas uw openingstijden aan op Google Mijn Bedijf, Facebook of andere Social media kanalen.

4. Schrijf nieuwe SEO content

Dit is een ideaal moment om teksten te gaan schrijven voor uw website. Ga teksten schrijven! Google is namelijk verzot op relevante actuele content. Nu heeft u de tijd om dit goed voor te bereiden. Er is namelijk al veel content geschreven. Kijk daarom goed wat u zou kunnen aanvullen en of u iets kunt belichten vanuit een unieke invalshoek.

5. Voeg video toe aan uw SEO Content

Als fitness instructeur of Yoga leraar kunt u filmpjes maken van oefeningen, zodat u ook tijdens het thuis zitten fit blijft. Als restaurant kunt u filmpjes maken van favoriete recepten en hoe deze klaar te maken.

6. Geef een Corona update op uw website

Het Corona virus beheerst het nieuws. Actualiteiten rubrieken worden veel bekeken en online artikelen worden veel gelezen. Plaats daarom geregeld een update op de website over het Corona virus en de impact daarvan op uw branche of jouw klanten.

7. Update uw kennis over SEO optimalisatie

Het kan nooit geen kwaad om zelf ook wat kennis op te doen over SEO. Het Youtube kanaal van SEO guru Neil Patel is misschien een goede start.

8. Besteed aandacht aan uw PR

Gebruik de extra tijd, die u heeft om positief in te haken op de corona crisis om zo wat PR aandacht te creëren. Misschien lukt het u ook om meer backlinks te genereren voor meer domeinautoriteit.

9. Zorg, dat u duidelijk & consistent bent naar uw klanten

Maak een goede FAQ op uw website voor uw klanten en andere stakeholders over geplande/ gecancelde evenementen, lopende acties, vouchers en veranderingen die komen gaan in de huidige situatie. Hier zou u ook een e-mail nieuwsbrief voor kunnen gebruiken.

10. Benut kansen en zie mogelijkheden

Kijk als bedrijf naar hoe u andere mensen kunt helpen door bijvoorbeeld thuis oefeningen aan te bieden of instructiefilmpjes te maken. Als online marketeer moet dit toch in uw straatje passen. Misschien kunt u er niets mee verdienen maar het levert u wel goodwill op. Als sportwinkel, fitnessketen of Yoga instructeur kunt u online oefeningen aanbieden.

11. Informeer over jouw maatregelen

Heeft u een webshop met fysieke winkels? Informeer uw klanten over hoe u omgaat met de maatregelen om het Corona virus in te dammen. Dat ze nu online bij je kunnen shoppen in plaats van in de winkel. Door gratis verzending aan te bieden creëert u veel goodwill.

12. Interview medewerkers en klanten

Gebruik Zoom, Google Hangouts of andere audiovisuele middelen om videogesprekken te hosten en op te nemen. Interview uw werknemers en klanten over hun unieke ervaringen met en kennis van uw producten, diensten en cultuur. In de komende maanden zullen deze transcripties en video’s een rijke bron van voorkennis zijn voor uw blogposts, sociale content, persberichten en meer.

13. Plan webinars

Wilt u veel gestelde vragen beantwoorden over uw producten of dienstverlening? Nieuwe teamleden, producten of functies introduceren bij uw klantenbestand? Als u nu in paniek raakt en duimen draait in een leeg kantoor, is dit een goed moment om te starten met Webinars. Dit is een bijzonder effectieve marketingtactiek in B2B, aangezien 91% van de professionals zegt dat Webinars hun favoriete content formaat zijn om te leren.

SEO & Content Marketing Blogs

SEO specialist Den Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert SEO projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Ook hebben wij meerdere opdracht succesvol afgerond in Delft, Zoetermeer, Rijswijk & Leiden. Wij hebben ook diverse SEO checklists op onze website staan om de SEO optimalisatie van uw website een vliegende start te geven.

SEO bureau Den Haag – Openingstijden

Maandag8:30 AM - 5:30 PM
Dinsdag8:30 AM - 5:30 PM
Woensdag8:30 AM - 5:30 PM
Donderdag8:30 AM - 5:00 PM
Vrijdag8:30 AM - 5:00 PM
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten

SEO & Content Marketing Bureau Connect your World

Dr. J. Presserstraat 313
Den Haag, Nederland 2552 LW
Telefoon: +31641226543
E-mail: info@connectyourworld.nl

De beste gratis SEO Checklists

connectyourworld

SEO en Content Marketing bureau Connect your World uit Den Haag is in 2018 door Herman Geertsema opgericht. Herman helpt u om meer klanten en omzet uit uw website te halen en uiteindelijk om meer winst te behalen. Herman is lid van de Sales Marketing Group (SMG). SMG is een kennis en opdrachten netwerk voor marketing professionals. Wij hebben allerlei online marketing disciplines in huis om onze klanten professioneel te bedienen. Daarnaast hebben de leden van SMG ontzettend veel kennis in huis om u te ondersteunen met uw online marketing activiteiten. Laten we eens bellen tel. 06-41226543 om met elkaar kennis te maken. U kunt ook een mail sturen naar info@connectyourworld.nl om een afspraak te plannen. Herman Geertsema, SEO specialist Den Haag

Geef een reactie

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.