• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

SEO check Makelaars

SEO check Makelaars

Waarom een SEO check belangrijk is voor makelaars?

Met SEO check voor makelaars verkoopt of verhuurt u uw huizen net wat sneller dan de concurrentie. De woningmarkt is een markt met toppen en dalen. Door de zeer lage marktrente zit de woning markt al weer een tijdje op een top en is er zelfs sprake van oververhitting. Desondanks heeft een makelaar ook te maken met een felle concurrentiestrijd. Alleen in Den Haag zijn er al rond de 200 makelaars. Een goed vindbare website kan dan net verschil maken, dat een klant uw in de arm neemt als makelaar in plaats van een concurrent. Een mooie website is nog geen goed vindbare website. Daarvoor heb je een SEO specialist nodig.

Ik heb de volgende twee blogs geschreven over SEO voor makelaars:

Wat is het belang van een goed vindbare website?

Het liefst staat iedereen Bovenaan in Google. Dit komt omdat bovenaan u bijna 40% van het aantal klikken krijgt op uw website. Sta je op plek 9, dan is het nog maar 2%. Op de 2e pagina of lager scoort u helemaal niet meer met uw website. Bovenaan in Google krijgt uw website meer bezoekers. Meer bezoekers betekent in de regel meer omzet en winst.

SEO check Makelaars

SEO check makelaars: aandachtspunten

1. Afbeeldingen

Op een website van makelaars staan vaak veel afbeeldingen/foto’s van huizen. De zoektocht naar een nieuwe woning begint vaak online aan de hand van foto’s van de woning. Dat is waarom makelaars veel aandacht besteden aan mooie foto’s van de woning, die ze willen verkopen of verhuren. Let daarom als makelaar op de volgende punten:

  • Maak foto’s niet groter dan 150 KB met uitzondering van de homepage moederfoto.
  • Gebruik unieke foto’s.
  • Vul de Alt attribuut bij een foto in.
  • Zorg voor een korte en informatieve bestandsnaam van de foto.
  • Plaats een zoekwoord in zowel de bestandsnaam als het alt attribuut.
  • Houd rekening met het eigendomsrecht van de fotograaf.

Veel websites van makelaars zijn traag, omdat ze hun foto’s niet goed optimaliseren. Dit zorgt voor een trage website. En een trage website zorgt voor een lagere SEO ranking dan nodig is.

2. Pagespeed

Pagespeed is een belangrijke SEO ranking factor. Niets is vervelender dan foto’s van je droomhuis bekijken en bij elke foto lang moeten wachten totdat de foto zichtbaar is. Je verliest dan een mogelijke klant en je concurrent wint er waarschijnlijk één! Naast aandacht besteden aan je foto’s, kan je bijvoorbeeld iets gaan doen aan je caching. Terugkerende bezoekers ervaren daardoor een sneller laadbare website.

3. SEO visual Search

Als makelaar heb je een tastbaar product. Het gaat namelijk om de verkoop of verhuur van een woning. Mensen zijn visueel ingesteld. Ze willen dingen zien. Een goede combinatie van goed geschreven teksten + mooie afbeeldingen is daarom sterk aan te bevelen. En daar zijn meer dan voldoende social media platformen voor. Platformen zoals Pinterest, Instagram, Flickr en zelfs Facebook kan je gebruiken als een soort van digitale etalage om je te verkopen of te verhuren woningen extra onder de aandacht te brengen. Dit wordt ook wel SEO visual search genoemd. Let goed op, doe liever 1 ding goed, dan meerdere dingen half.

4. Blogs laten schrijven

Je zou een website kunnen zien als een levend organisme. Google is gek op actuele relevante content. Ze waardeert het, als er geregeld wat wordt toegevoegd of aangepast. Geef in blogs daarom geregeld antwoord op vragen die leven bij je klanten. Denk bijvoorbeeld aan vragen: Hoe gaat het verkoopproces van mijn woning in zijn werk? Wat doet een verhuurmakelaar allemaal voor u? enzovoort.

In een SEO check kan er aan nog veel meer knoppen gedraaid worden om hoger in Google te komen. Denk bijvoorbeeld aan Linkbuilding & Reviews.

Wie is deze SEO specialist & Content Marketing expert?

Mijn naam is Herman Geertsema. Ik woon de laatste 20 jaar in Den Haag en daarvoor in een klein plaatsje onder de rook van Rotterdam. Ik heb ruim 20 jaar ervaring met websites. In het bijzonder ben ik een SEO specialist en een Contentmarketing expert. Heb je al een goede website maar valt bijvoorbeeld het aantal bezoekers je tegen? Neem contact met mij op. Ziet je website er goed uit, maar de meeste bezoekers vertrekken al weer heel snel, zonder dat er iets gebeurt? E-mail of bel mij op en ik help je verder.

SEO & Content Marketing Analyse

We starten met een analyse en kijken hoe goed jouw website al geoptimaliseerd is naar de maatstaven van Google. Alle noodzakelijke stappen zoals zoekwoorden onderzoek en link building gaan we af om te kijken waar er verbeteringen mogelijk zijn. Op basis van de SEO richtlijnen analyseren we de huidige content. Net zo belangrijk is, dat we kijken of jouw website het verhaal verkondigt, dat je naar de buitenwereld wilt uitstralen. Alle mogelijke verbeteringen rapporteren we natuurlijk in een mooi SEO advies.Vervolgens kijken we gezamenlijk welke issues we wanneer gaan aanpakken met welke prioriteit.

SEO specialist & Content Marketing expert nodig? Huur mij in!

Mogelijke acties van mij om jouw website hoger te laten scoren in Google kunnen zijn:

Google Ads

Als u naast SEO ook SEA diensten afneemt, krijgt u daarvoor een extra scherp tarief. Ik beheer uw Google Ads campagnes dan voor 39,95 EUR per uur exclusief BTW. Kijk ook eens op de Google Ads pagina.

Meer lezen over SEO & Content Marketing

SEO Specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist en heeft ruim 20 jaar ervaring als Content Marketing expert. SEO bureau Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Wil je mij inhuren als SEO specialist? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij.