Bovenaan in Google start met een SEO Audit

SEO Audit als 0 meting
Het uitvoeren van een SEO Audit is bij een grote website sterk aan te bevelen. U zou het kunnen zien, als een uitgebreide 0 meting, waarna u precies weet, hoe uw website ervoor staat. Op deze wijze achterhaalt u wat de sterke punten zijn van uw website en op welke vlakken er nog verbetering mogelijk is. SEO & Content Marketing bureau Connect your World uit Den Haag maakt bij een SEO Audit een onderscheid tussen kleine en grote websites, waarbij de grens ligt op 10 a 15 pagina’s.
Een SEO Audit kunt u zien als een uitgebreide controle van de SEO van uw website. Waarom komen er geen of te weinig bezoekers op uw website en waarom scoort uw website slecht in Google? Om dit te achterhalen moet u gegevens verzamelen en analyseren uit bijvoorbeeld Google Analytics & Google Search Console..
Met een ‘SEO Audit’ analyseren wij uw website grondig
Een technische Audit controleert uw website op kleine of grote fouten, die ervoor kunnen zorgen, dat uw website niet hoger scoort. Bij deze audit lopen we namelijk verschillende stappen door, waaronder processen zoals bijvoorbeeld het crawlen en indexeren van uw site, het controleren van het gebruik van robots en het elimineren van omleidingen. Het controleren op dubbele content, het ontdoen van rommel in de broncode en het uitvoeren van on-page SEO en off-page SEO komen ook aan bod.

Routekaart voor een hogere SEO ranking
Het doel is om een routekaart te bieden voor een technisch goede website, waardoor deze de best mogelijke verandering biedt op hogere zoekposities. Connect your World uit Den Haag biedt een volledige reeks Audit diensten, die u een vollediger beeld geven als het gaat om het beoordelen van uw website en de mogelijkheden ervan. Naast onze volledige technische Audit bieden we aanvullende SEO Audit diensten, die naast elkaar werken of alleen staan om uw prestaties op bepaalde gebieden, of die van uw concurrenten te beoordelen.
De verschillende SEO Audits
Linkbuilding Audit
Grondige beoordeling van uw backlink-profiel, het opsporen van mogelijke problemen en het toekomstbestendig maken van uw backlink strategie. Omdat SEO Linkbuilding nog steeds belangrijk is voor SEO optimalisatie, is dit een belangrijke Audit.
In een linkbuilding audit wordt gekeken naar de volgende factoren:
- Te snelle uitbreiding van uw linkbuilding profiel. Een te snelle uitbreiding van het aantal backlinks kan bij Google gezien worden als een rode vlag. Dit zouden ze kunnen zien als link manipulatie.
- Teveel links worden tegelijkertijd verwijderd.
- Contextuele links. Dat zijn links die strategisch geplaatst zijn binnen de content en in context.
- Gesponsorde links die duidelijk betaald zijn.
- Backlinks van hub pagina’s (afkomstig van de belangrijkste bronnen over een onderwerp)
- Backlinks van websites met autoriteit.
- Hebben we te maken met een natuurlijk link profiel met variaties in ankertekst.
- Wederzijdse links. Het over en weer naar elkaar linken is in strijd met de Google richtlijnen voor webmasters.
- Door gebruikers gegenereerde content links, die u vaak ziet in commentaar gedeeltes bij blogs.
- Overmatige blogreacties. Dit is nog steeds te manipuleren en niet goed voor uw SEO
- Vermijd backlinks van lage kwaliteit.
- Gastbloggen kan voordeel opleveren, maar voeg wel gastblogs toe van goede kwaliteit.
Concurrenten Audit
Achterhaal uw echte online concurrenten, schets waar ze goed presteren en benadruk strategieën en mogelijkheden om u te helpen beter te presteren.
Content Audit
Uw richting voor de contentstrategie bepalen. Er voor zorgen, dat deze SEO ondersteunt door uw huidige inhoudsoutput te beoordelen en punten voor ontwikkeling te identificeren.

SEO Audit rapportage
U krijgt een rapportage van de ‘ SEO Audit’, die we bespreken. Vervolgens overleggen we de eventuele vervolgstappen op basis van deze Audit. De resultaten van deze Audit zijn namelijk de basis voor vervolgprojecten. Elke organisatie is anders en heeft zijn eigen verhaal. De SEO strategie naar aanleiding van de audit kunnen daarom bijvoorbeeld er heel verschillend uit zien. In overleg maken we een plan van aanpak met een schatting van het aantal benodigde uren. De strategie van Connect your World gaat uit van het geïntegreerd oppakken van SEO & Content Marketing. Deze twee onderdelen kunnen indien gewenst afzonderlijk of achtereenvolgend worden opgepakt.
SEO tarieven
Afhankelijk van de grootte van de website ligt de prijs van een SEO Audit tussen de 150 en 375 EUR ex BTW.
SEO Audit Checklist
Zoekmachine-optimalisatie & Content Marketing Blogs
- Het optimaliseren van uw Instagram account voor SEO
- Improve the SEO of your website with Schema
- SEO blogging with longtail keywords
- SEO WordPress Gids
- Lokale SEO voor het MKB
- International SEO strategie
SEO specialist Den Haag inhuren
Herman Geertsema is de eigenaar van SEO & Content Marketing bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Ook heb ik al diverse opdrachten uitgevoerd in Leiden, Zoetermeer, Rijswijk en Delft. Heeft u een vraag over een Zoekmachineoptimalisatie Audit? of wilt u mij inhuren als SEO specialist en horen wat mij SEO strategie is? Neem dan contact met mij op.