• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com voor een SEO check

SEO analyse voor makelaars

SEO analyse voor makelaars

SEO analyse

Meest voorkomende SEO fouten op websites van makelaars

Bij een SEO analyse van de websites van makelaars komen vaak dezelfde fouten naar voren. Onroerend goed is vandaag een van de meest winstgevende industrieën. Dit betekent meestal dat de concurrentie groot is en u een aanzienlijke hoeveelheid inspanningen moet doen om naamsbekendheid voor uw bedrijf te creëren. Onroerend goed is een van de branches die op digitale platforms opereren. U moet daarom begrijpen, wat nodig is om van uw bedrijf een succes te maken en waar de valkuilen liggen.

Als u SEO hebt opgenomen in uw digitale marketingcampagnes, zijn de volgende fouten, die u moet vermijden.

1. Links kopen

Bij een SEO analyse ziet u pas vaak hoeveel er moet gebeuren om uw website SEO vriendelijk te maken. Het is dan heel verleidelijk om oor de meest snelle route te gaan. Denkt u daarom erover om links te kopen om uw SEO ranking te verbeteren? Doe het SVP niet! U zou beter rangschikken als u op een organische manier rangschikte door de klanten waardevolle content te bieden. Als u links koopt, vindt Google deze en uw site ondervindt de gevolgen hiervan. Vergeet ook niet dat er een grote kans is dat de links, die u koopt afkomstig zijn van sites met spam, wat ook schadelijk is voor uw SEO. Een goed SEO plan start met een goede SEO analyse.

2. Duplicated content

Het stelen van content zorgt er niet voor, dat uw bedrijf meer verkopen en conversies genereert. De kans is groot, dat Google u zal straffen voor het stelen van content. Houd er rekening mee, dat Google ernaar streeft een site te rangschikken, die een beloning verdient in de vorm van een hogere ranking. U heeft waarschijnlijk al veel middelen besteed aan uw SEO. Laat duplicated content uw website niet afbreken. Het creëren van originele content kost tijd. U moet een stem voor uw merk ontwikkelen en autoriteit creëren. U wordt eerder gerangschikt voor originele content, dan voor duplicated content. Een content analyse is daarom altijd een belangrijk onderdeel van een algehele SEO analyse.

3. Geen blog onderhouden

Uit onderzoek blijkt, dat bedrijven die blogs bijhouden, 67 procent meer leads genereren  dan bedrijven die geen eigen blog hebben. Omdat leads zo integraal zijn voor het businessmodel van onroerend goed, is het regelmatig onderhouden en updaten van een blog een belangrijk aspect van SEO voor onroerend goed.

4. Keyword stuffing

Als uit uw SEO analyse blijkt, dat u de verkeerde zoekwoorden gebruikt voor click-baiting, moet u stoppen. Het zal uw SEO meer kwaad, dan goed doen. Zelfs als u zich realiseert, dat sites op bepaalde zoekwoorden rangschikken, forceer het dan niet in uw content, als ze niet relevant zijn. Als de zoekwoorden niet over onroerend goed of iets relevants voor de branche gaan, zou u ze niet moeten hebben. Het punt is, dat zodra u zoekwoorden gebruikt, u gebruikers dwingt om op uw site te klikken. Als ze merken, dat wat u zoekt niet is waarnaar ze op zoek zijn, zullen ze stoppen en uw bounce percentage verhogen. Als u een hoog bounce percentage heeft, ziet uw site er alleen maar slecht uit. Merk op dat dit Google de indruk zal geven dat u de gebruikers niet hebt kunnen helpen: waar u in de eerste plaats voor scoort.

5. Geen SEO audits uitvoeren op uw website

Merk op, dat de enige manier waarop u uw prestaties kunt evalueren, het regelmatig doen van audits is. Gelukkig voor u zijn er genoeg hulpmiddelen op de markt, die u zou kunnen gebruiken om uw SEO statistieken te analyseren. Audits zijn essentieel, omdat ze een belangrijke bijdrage leveren aan het verbeteren van de prestaties van uw site. Met deze tools kunt u bijvoorbeeld bepalen welk type publiek geïnteresseerd is in onroerend goed. Ook kunt u de gebieden identificeren, waar uw site het minder goed doet. U kunt bijvoorbeeld het soort zoekwoorden onderscheiden, dat verkeer naar uw site leidt en de zoekwoorden die dat niet doen. Door dit te doen, komt u met betere zoekwoorden, die meer en kwalitatief verkeer naar uw site zullen stimuleren. Om uw vastgoedbedrijf tot bloei te laten komen, moet u zijn waar uw publiek u kan zien. De genoemde praktijken kunnen degene zijn, die de toegang tot de hoogste rang in SERP’s in de weg staat, vermijd ze en u zult een aanzienlijke verandering in uw SEO opmerken.

6. Afbeeldingen slecht analyseren bij  ontbreken van SEO analyse

Er zijn ontzettend veel beelddenkers in de wereld. Een gevleugelde uitspraak is daarom ook ‘een afbeelding zegt vaak meer dan 1000 woorden’. Als u een visueel product hebt, maak dan ook gebruik van de mogelijkheden die er zijn. Afbeeldingen zijn een belangrijk onderdeel op de website van een makelaar. Met mooie foto’s kunt u een huis sneller verkopen. Een belangrijke voorwaarde is wel, dat u goed omgaat met de foto’s op je website.

Slechte afbeeldingen zijn een ramp voor uw website

Optimaliseert u de afbeeldingen op jouw website niet goed, dan heeft u grote kans dat de bestandsgrootte van uw website explodeert. Met als gevolg, dat u een trage website krijgt. En Google houdt weer niet van traag. Pagespeed is een van de belangrijkste SEO factoren van Google. Met de WordPress Plugin Smush Pro kan je veel foto’s tegelijkertijd optimaliseren. Op eenvoudige wijze bespaar je zo behoorlijk wat Kb’s of zelfs Mb’s. Dit komt de snelheid / laadtijd van je website ten goede. Visual search is de laatste jaren sterk in opkomst. Het gebruik van Instagram, Pinterest & Flickr stijgt daarom sterk. Vooral retailbedrijven gebruiken deze platformen steeds meer als digitale etalage. Dit zijn daarom mooie manieren om te verkopen huizen onder de aandacht te brengen.

7. Geen aandacht besteden aan Lokale SEO

In een sterk concurrerende markt is het van belang, dat u de baas wordt in uw thuishaven. In de eigen vestigingsplaats kennen mensen uw bedrijf en is de kans groot, dat ze een soort van band hebben met uw makelaarskantoor. Wist u trouwens, dat 50% van alle zoekacties in Google een lokale insteek heeft? En wist u dat van deze mensen er weer 50% de volgende dag naar uw winkel of bedrijf komt? Daarom is het belangrijk om ook als Makelaar aandacht te besteden aan Lokale SEO. Bij Lokale SEO is het gebruik van Google Mijn Bedrijf zeer belangrijk. Het is de belangrijkste tool om lokaal goed te gaan scoren. Doet u dit niet dan is de kans op een hoge ranking bovenaan in Google een kansloze zaak.

Meer lezen over (Lokale) SEO

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht & Breda. Heeft u een vraag of bent op zoek naar een SEO analyse van uw website? Of wilt u mij inhuren als SEO specialist? Surf naar Mijn Contactpagina en bel of mail mij.

Please follow and like us:
connectyourworld

Laat je bericht achter