• 06-41226543
  • hermanconnects@gmail.com (Gratis SEO Scan)

SEO analyse website makelaars

SEO analyse website makelaars

SEO makelaars

SEO analyse

Wilt u als makelaar uw concurrentie te slim af zijn?

Bij een SEO analyse van websites van makelaars komen vaak dezelfde fouten naar voren. In deze bijdrage leggen wij uit, hoe belangrijk het is, dat de website van uw makelaarskantoor goed geoptimaliseerd is voor SEO. Onroerend goed is vandaag de dag weer één van de meest winstgevende industrieën. De woningmarkt draait op volle toeren en is zeker in de Randstad oververhit. Dit betekent meestal, dat de concurrentie groot is. En dat betekent weer, dat u een aanzienlijke hoeveelheid inspanningen moet doen om voldoende naamsbekendheid & zichtbaarheid voor uw bedrijf te creëren.

Conversie Optimalisatie

Door een SEO analyse of SEO scan zien wij, wat er moet gebeuren om uw website bovenaan in Google te krijgen. Maar dat is niet genoeg, het uiteindelijke doel is, dat uw websitebezoekers tot actie aanzet met andere woorden, dat er conversies komen. U wilt graag, dat ze uw kantoor gaan bellen met verzoeken om huizen te gaan verkopen of te verhuren.

SEO makelaars

De makelaardij is één van de branches, waarbij een goede online zichtbaarheid van groot belang is. Digitale platformen zoals Funda en Pararius zijn gemeengoed. Maar ook met een goed geoptimaliseerde website voor SEO, kunt u als makelaar uw lokale concurrentie te slim af zijn. U moet daarom goed beseffen en begrijpen, wat nodig is om van uw makelaarskantoor een succes te maken en waar de valkuilen liggen.

Waarom inzetten op SEO optimalisatie?

Wist u, dat van de 100 mensen, die een zoekopdracht in Google intikken, er nog maar 7 mensen naar de 2e pagina van Google gaan? Wist u misschien ook, dat de nr 1 positie in Google tussen de 30 % en 50% van het aantal kliks krijgt en de de overige plekken op de 1e pagina tussen de 1 en 15% van het totaal aantal kliks op een bepaalde zoekwoord of zoekwoorden combinatie?

Het is dus super belangrijk om de website van jouw bedrijf of organisatie op de 1e pagina of nog liever op de 1e positie in Google te krijgen. Dit levert u namelijk een groot concurrentievoordeel op.

1e pagina garantie

Connect your World is in staat om u een 1e pagina garantie te geven op vooraf afgesproken zoekwoorden. Dit betekent geen no cure no pay. Het betekent, dat wij net zo lang door gaan totdat we onze doelen bereikt hebben. Met een mooie website bent u er helaas nog niet. Als uw potentiële klanten uw website niet weten te vinden, heeft u helemaal niets aan die mooie website. Als dit het geval is, heeft u een SEO specialist nodig.

Domein autoriteit

Net zoals bij een regulier bedrijf is vertrouwen in uw online business erg belangrijk. Als het gaat om online, dan spreken we bij een website over Domein autoriteit. Een hoge domein autoriteit geeft aan, dat Google uw website vertrouwt en dat is goed voor uw SEO rankings. Websites van de overheid of van gevestigde namen zoals ING, Philips of de Volkskrant hebben daarom een hoge domein autoriteit. Een hoge domein autoriteit bereikt u bijvoorbeeld door alleen backlinks toe te laten van websites met een hoge kwaliteit en het verzamelen van Google reviews. Als u SEO al hebt opgenomen in uw online marketingstrategie, moet u de volgende fouten vermijden.

Bij een SEO analyse ziet u pas vaak, hoeveel er moet gebeuren om uw website SEO vriendelijk te maken. Het is dan heel verleidelijk om voor de meest snelle route te gaan. Denkt u daarom aan het kopen van backlinks om uw SEO rankings te verbeteren? Overdrijf het SVP niet! U zou beter rangschikken, als u op een organische manier rangschikte door de klanten waardevolle SEO content te bieden. Als u backlinks koopt, vindt Google deze en kan uw website de gevolgen hiervan ondervinden. Vergeet ook niet, dat er een grote kans is dat de backlinks, die u koopt afkomstig zijn van sites met spam, wat ook schadelijk is voor uw SEO. Een goede SEO strategie start met een goede SEO analyse.

2. Duplicated content

Het stelen van content zorgt er niet voor, dat uw bedrijf meer verkopen en conversies genereert. De kans is groot, dat Google u zal straffen voor het stelen van content. Houd er rekening mee, dat Google ernaar streeft een site te rangschikken, die een beloning verdient in de vorm van een hogere ranking. U heeft waarschijnlijk al veel middelen besteed aan het beter vindbaar maken van uw website. Laat duplicated content uw website niet afbreken. Het creëren van originele content kost tijd. U moet een stem voor uw merk ontwikkelen en domein autoriteit creëren. U wordt eerder gerangschikt voor originele content, dan voor duplicated content. Een content analyse is daarom altijd een belangrijk onderdeel van een algehele SEO analyse.

3. Geen blog onderhouden

Uit onderzoek blijkt, dat bedrijven die blogs bijhouden, 67 procent meer leads genereren  dan bedrijven die geen eigen blog hebben. 

Omdat leads zo integraal zijn voor het businessmodel van onroerend goed, is het regelmatig onderhouden en updaten van een blog een belangrijk aspect van SEO voor makelaars. Het kopen of verkopen van een huis is vaak een groot moment voor de meeste mensen. Speel daar op in door antwoord te geven op dringende vragen die ongetwijfeld leven (FAQ).

4. Keyword stuffing – the dark horse in uw SEO analyse

Als uit uw SEO analyse blijkt, dat u de verkeerde zoekwoorden gebruikt voor click-baiting, moet u stoppen. Het zal uw SEO meer kwaad, dan goed doen. Zelfs als u zichzelf realiseert, dat sites op bepaalde zoekwoorden rangschikken, forceer het dan niet in uw content, als ze niet relevant zijn. Als de zoekwoorden niet over onroerend goed of iets relevants voor de branche gaan, zou u ze niet moeten hebben. Het punt is, dat zodra u zoekwoorden gebruikt, u gebruikers dwingt om op uw site te klikken. Als ze merken, dat wat ze gevonden hebben niet is, waarnaar ze op zoek zijn, zullen ze stoppen en uw bounce rate verhogen. Als u een hoog bounce percentage heeft, ziet uw site er alleen maar slecht uit. Merk op, dat dit Google de indruk zal geven, dat u de gebruikers niet hebt kunnen helpen: waar u in de eerste plaats voor scoort.

5. Geen SEO audit uitvoeren op uw website

Merk op, dat de enige manier waarop u uw prestaties kunt evalueren, het regelmatig doen van een SEO audit is. Gelukkig voor u zijn er genoeg hulpmiddelen op de markt, die u zou kunnen gebruiken om uw SEO statistieken te analyseren. Een SEO Audit is essentieel, omdat ze een belangrijke bijdrage leveren aan het verbeteren van de prestaties van uw site. Met deze tools kunt u bijvoorbeeld bepalen welk type publiek geïnteresseerd is in onroerend goed. Ook kunt u de gebieden identificeren, waar uw site het minder goed doet.

Zoekwoorden analyseren

U kunt bijvoorbeeld het soort zoekwoorden onderscheiden, dat verkeer naar uw site leidt en de zoekwoorden die dat niet doen. Door dit te doen, komt u met betere zoekwoorden, die meer en kwalitatief verkeer naar uw site zullen stimuleren. Om uw makelaarskantoor of vastgoedbedrijf tot bloei te laten komen, moet u zijn waar uw publiek je kan zien. De genoemde praktijken kunnen degene zijn, die de toegang tot de hoogste rang in SERP’s in de weg staat, vermijd ze en u zult een aanzienlijke verandering in uw SEO opmerken. En als u toch bezig bent, kijk dan ook eens wat Longtail keywords voor u kunnen betekenen. Bij Longtail keywords zijn de zoekvolumes vaak wat lager, maar de conversies vaak een stuk hoger.

6. Afbeeldingen slecht analyseren bij  ontbreken van SEO analyse

Er zijn ontzettend veel beelddenkers in de wereld. Een gevleugelde uitspraak is daarom ook ‘een afbeelding zegt vaak meer dan 1000 woorden’. Als u een visueel product hebt, maak dan ook gebruik van de mogelijkheden die er zijn. Afbeeldingen zijn een belangrijk onderdeel op de website van een makelaar. Met mooie foto’s kunt u een huis sneller verkopen. Een belangrijke voorwaarde is wel, dat u goed omgaat met de foto’s op uw website.

Slechte afbeeldingen zijn een ramp voor de SEO van uw website

Optimaliseer u de afbeeldingen op uw website niet goed, dan heeft u een grote kans dat de bestandsgrootte van uw website explodeert. Met als gevolg, dat u een trage website krijgt. En Google houdt niet van traag. Pagespeed is een van de belangrijkste SEO factoren van Google. Met de WordPress Plugin Smush Pro kunt u veel foto’s tegelijkertijd optimaliseren. Op eenvoudige wijze bespaart u zo behoorlijk wat Kb’s of zelfs Mb’s. Dit komt de snelheid / laadtijd van uw website ten goede. Visual search is de laatste jaren sterk in opkomst. Het gebruik van Instagram, Pinterest & Flickr stijgt daarom sterk. Vooral retail bedrijven gebruiken deze platformen steeds meer als digitale etalage. Dit zijn daarom mooie manieren om te verkopen huizen onder de aandacht te brengen.

7. Lokale SEO makelaars vergeten

In een sterk concurrerende markt is het van belang, dat u de baas wordt in uw thuishaven. In de eigen vestigingsplaats kennen mensen uw bedrijf en is de kans groot, dat ze een soort van band hebben met uw makelaarskantoor. Wist u trouwens, dat 50% van alle zoekacties in Google een lokale insteek heeft? En wist u ook, dat van deze mensen er weer 50% de volgende dag naar uw winkel of bedrijf komt? Daarom is het belangrijk om ook als Makelaar aandacht te besteden aan Lokale SEO. Bij Lokale SEO is het gebruik van Google Mijn Bedrijf zeer belangrijk. Het is de belangrijkste tool om lokaal goed te gaan scoren. Gebruikt u dit niet, dan is de kans op een hoge ranking bovenaan in Google een kansloze zaak.

8. Google reviews is geen vast onderdeel van de werkprocessen

Het belang van Google reviews is de laatste tijd in belang toegenomen. Google heeft zijn algoritme de laatste jaren steeds meer aangepast & aangescherpt. Het gaat Google hierbij om de interactie tussen bedrijf en klant. Een slechte Google review hoeft daarbij niet negatief te zijn. Het kan u zelfs handvatten geven om uw SEO strategie & bedrijfsstrategie te verbeteren. Zorg daarom, dat het verzoeken om reviews of beoordelingen een vast onderdeel wordt van uw werkprocessen. Stop daar ook niet mee. Continuïteit hierin is belangrijk.

Gratis SEO Scan

Bij SEO & Content Marketing Bureau Connect your World is een SEO scan gratis. Met behulp van deze gratis SEO scan vertel ik u hoe uw website ervoor staat als het gaat om vindbaarheid/zichtbaarheid van uw website.

(Lokale) SEO optimalisatie & Content Marketing Blogs

SEO specialist Den Haag inhuren

Herman Geertsema is de eigenaar van SEO bureau Connect your World uit Den Haag. Hij is een ervaren SEO consultant & Content Marketing expert. Connect your World voert opdrachten uit in de regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht & Breda. Wij hebben bijvoorbeeld meerdere SEO projecten met succes afgerond in Leiden, Zoetermeer, Delft & Rijswijk. Heeft u een vraag over online marketing voor makelaars? Of bent op zoek naar een SEO analyse van uw website? Of wilt u mij inhuren als SEO specialist? Bel of mail mij.

SEO checklist

Voor een beter vindbare website gebruikt u deze SEO checklist.

connectyourworld

Mijn naam is Herman Geertsema. Ik ben de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Wij voeren projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Hoe kom ik bovenaan in Google is een vraag die ik kan beantwoorden. Gespecialiseerd in lokale SEO, linkbuilding, content marketing & Google Ads.

Laat je bericht achter

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.