• 06-41226543
  • info@connectyourworld.nl

9 belangrijke MKB SEO adviezen

9 belangrijke MKB SEO adviezen

De Utrecthse Baan in Den Haag, SEO adviezen
De Utrechtse Baan in Den Haag

SEO advies voor meer omzet

Voor een klein of middelgroot bedrijf (MKB) is een solide SEO strategie essentieel voor het stimuleren van groei en het opbouwen van interesse in een merk. Deze SEO zoekmachineoptimalisatie adviezen helpen u om uw bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

Geschatte leestijd: 6 minuten

Het starten van een bedrijf is geen eenvoudig proces en het wordt nog moeilijker als u uw bedrijf wilt uitbreiden. Als u een klein of middel groot bedrijf heeft, moet u op de meest gangbare digitale platforms aanwezig zijn. U moet namelijk wel zichtbaar zijn en (online) reclame te maken voor uw producten en of diensten. Online marketing draait namelijk om zichtbaarheid en vindbaarheid. Dat is de sleutel voor meer online verkoop voor bedrijven in het MKB. Registreer u op zoekmachines zoals Google en Bing. Neem ook de sociale media platforms zoals Instagram of Facebook in gebruik.

Goede SEO adviezen voor start-ups

Voor Start-ups en kleine tot middelgrote MKB ondernemingen kunnen SEO diensten behoorlijk duur zijn. Deze MKB bedrijven willen graag de kosten laag houden, maar dat is niet altijd mogelijk. SEO optimalisatie is een specialisme, dat veel en geregeld aandacht vereist. Daarom is een grondig onderzoek noodzakelijk. Dat is namelijk de enige manier om de kosten laag te houden of de kosten te spreiden over een langere periode. Met de volgende SEO checklist kunt u zelfstandig starten of informatie opdoen voor de website van uw MKB bedrijf.

1. Kies het juiste Content Management Systeem

Voor de keuze van een CMS voor uw website zijn er meerdere mogelijkheden:

  • WordPress
  • Joomla
  • Shopify
  • Drupal
  • Wix
  • Magento
  • Maatwerk CMS

Denk goed na over de keuze van uw CMS. WordPress is inmiddels het meest gebruikte CMS ter wereld. Het is een open source systeem, wat gratis is te gebruiken. Met de Woo commerce plug-in kunt u het ook gaan gebruiken voor het maken van een webshop. WordPress heeft verder een uitstekende reputatie op het gebied van SEO optimalisatie. Joomla wordt wereldwijd ook veel gebruikt, hoewel dat wel afneemt. Joomla is echter niet makkelijk te customizen en naar uw hand te zetten. Drupal is een populair content management systeem onder webdesigners. Om het naar uw eigen hand te zetten, heeft u echter maatwerk nodig en moet er code worden toegevoegd. Zelf aanpassingen doen wordt sterk afgeraden. In vergelijking met andere content management systemen is Wix nog steeds niet aan te raden. Ze hebben de afgelopen jaren wel de nodige verbeteringen doorgevoerd, ook op zoekmachineoptimalisatie gebied. Toch redt Wix het niet tegen WordPress, Joomla of Drupal.

2. Uw doelgroep bepalen en leren kennen

Dit is erg belangrijk, omdat u moet weten aan wie u verkoopt en wat uw doelmarkt is. Wanneer u weet, wie uw doelgroep is of zal zijn, wordt het eenvoudig om uw producten of diensten op de markt te brengen, content te creëren en te zoeken naar de zoekwoorden, die u onder andere kunt gebruiken. Daarom, of u nu een SEO bureau inhuurt of dat u het zelf doet, u moet uw doelgroep onderzoeken om de juiste keuzes te maken.

3. Technische SEO problemen oplossen

Als u niets over SEO weet of als u een beperkte kennis over SEO optimalisatie heeft, is het raadzaam om een ​​SEO Specialist of SEO bureau in te huren. Uw website zou geen technische problemen moeten hebben, zoals ‘duplicated content’, ‘broken links’ of een trage website snelheid hebben. Als deze problemen niet zijn opgelost, hebben ze invloed op uw SEO rankings en verkeer naar uw pagina. Daardoor wordt het moeilijk om te profiteren van SEO strategieën. Nadat u de technische problemen heeft opgelost, moet u de pagina’s optimaliseren door content van hoge kwaliteit te maken. Dit start met een grondig onderzoek. Sommige dingen, die u moet optimaliseren bij het maken van SEO content zijn:

4. Google Mijn Bedrijf registreren & optimaliseren

Wanneer u een bedrijf start, moet u het heel gemakkelijk maken, dat mensen u vinden op Google en op internet. Daarom moet u Google Mijn Bedrijf registreren en optimaliseren. Zo kunnen klanten en andere mensen u gemakkelijk vinden. Google Mijn Bedrijf wordt ook wel Google My Business genoemd. Dit SEO advies is een ‘must have’ voor de kleine ondernemer. Het optimaliseren van uw Google Mijn Bedrijf is eenvoudig, omdat u deze alleen hoeft te claimen en verifiëren voor uw website. Sommige dingen, die u moet onthouden bij het optimaliseren van uw bedrijf zijn:

  • Kies de juiste categorie voor uw bedrijf
  • Vul zoveel mogelijk velden in om uw vermelding te verbeteren
  • Voeg video’s en foto’s toe

5. Lokale citations (bedrijfsvermeldingen) beheren

Bij het optimaliseren van uw bedrijf moet u begrijpen, dat consistentie en nauwkeurigheid erg belangrijk zijn om te voorkomen, dat mensen verward raken. Als gevolg hiervan moeten de naam, het adres en het telefoonnummer (NAW) van uw bedrijf kloppen om uw lokale aanwezigheid te verbeteren.

6. Schema-mark-up toevoegen

Het toevoegen van schema mark-up is één van de volgende SEO adviezen. Schema-markeringen verzenden meestal zoekmachine-signalen over de componenten van een pagina, waaronder bijvoorbeeld:

  • Telefoonnummer
  • Adres
  • Zakelijk telefoon nummer
  • Ratings
  • Kantooruren

7. Google en Bing webmasterhulp programma’s

Als u al een website heeft, moet u zich registreren bij zoekmachines zoals Google en Bing en uw sitemap indienen. Dit is erg belangrijk, omdat u zult ontdekken, wat de zoekmachines begrijpen en weten over uw content.

8. Google Analytics registratie

Hoewel de webmasterhulpprogramma’s u een breed scala aan informatie over zoekmachines bieden, biedt Google Analytics veel informatie over de weergaven van gebruikers. Het is belangrijk om de mening van uw gebruikers te kennen, omdat u hun ervaring op uw website kent en begrijpt hoe u hen een betere ervaring kunt bieden door uw content of services te verbeteren. Google Analytics helpt u bijvoorbeeld het volgende te weten te komen:

  • Populairste landingspagina’s
  • Meest gewilde exitpagina’s

De pagina’s, die vaak worden bezocht, zijn belangrijke verkeersbronnen op uw pagina.

9. SEO advies die u als MKB ondernemer zelfstandig kunt oppakken

  • Gratis registreren voor Google Analytics, Google Search Console en Google Mijn Bedrijf
  • De Google posts functionaliteit in Google Mijn Bedrijf frequent gebruiken. Dit is namelijk gratis advertentieruimte op Google.
  • Uw NAW gegevens achterlaten op bedrijfsgidsen en bij lokale vermeldingen (lokale citations)
  • Uw content delen op social media platformen zoals Instagram en LinkedIn
  • Google reviews verkrijgen. Zeer vaak zijn Google recensies de doorslaggevende factor in het aankoop proces.

SEO, Linkbuilding & UX design Blogs

SEO Specialist inhuren Den Haag

Herman Geertsema is de eigenaar van Connect your World: specialist in SEO & Content Marketing gevestigd in Den Haag. Hij is een ervaren SEO specialist en helpt u graag op weg met lokale SEO. Hij heeft ook ervaring in Content Marketing en kan content SEO vriendelijk verbeterd. Connect your World neemt opdrachten aan in de regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Breda. Wij hebben bijvoorbeeld meerdere SEO projecten in Leiden, Zoetermeer, Delft & Rijswijk met succes afgerond. Wilt u een SEO specialist of Content Marketing expert inhuren? Bel of mail mij.

Lokale SEO checklist

Met deze Lokale SEO checklist verbetert u de SEO rankings van uw website.

connectyourworld

Mijn naam is Herman Geertsema. Ik ben de eigenaar van SEO & Content Marketing Bureau Connect your World uit Den Haag. Wij voeren projecten uit in de regio Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht & Breda. Hoe kom ik bovenaan in Google is een vraag die ik kan beantwoorden. Gespecialiseerd in lokale SEO, linkbuilding, content marketing & Google Ads.

Laat je bericht achter

Connect your World
1
Hoe kan ik je helpen? Connect your World kan je helpen met het beter vindbaar maken van je website. Informeer naar de mogelijkheden of vraag direct een gratis SEO scan aan.